نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

با توجه به سبک زندگی امروز و بر طبق نظر پزشکان و متخصصین تغذیه، مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین برای بسیاری از گروه‌ها ضروری است. کودکان، افراد مسن، خانم‌های باردار و شیرده، خانم‌ها در دوران قاعدگی و یائسگی، ورزشکاران، گیاه‌خواران و افرادی که فعالیت‌های شدید دارند، بیشتر از سایرین به دریافت ویتامین‌ها نیاز دارند. بدیهی است که داشتن تغذیه کامل و تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی از طریق مواد غذایی طبیعی، از مصرف هر مکمل و قرصی بهتر است. اما متاسفانه مشغله‌های کاری و ذهنی باعث شده اغلب افراد تغذیه صحیح و کاملی نداشته باشند. لذا مصرف یک مولتی ویتامین کامل می‌تواند گزینه جایگزین مناسبی باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا با نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، آشنا شوید. با توجه به راهنمایی‌های گفته شده در این مطلب به راحتی می‌توانید کاملترین قرص تقویتی را از داروخانه‌های سطح شهر خود یا داروخانه آنلاین خریداری کنید.

کاملترین قرص تقویتی را چطور انتخاب کنیم؟

انتخاب یک قرص تقویتی کامل که حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال نیاز کودکان به مواد مغذی با بزرگسالان متفاوت است و دوز ترکیبات نیز برای هر گروه فرق می‌کند. همچنین برای آقایان و خانم‌ها، مولتی‌ویتامین‌های مخصوصی تولید می‌شود که ریزمغذی‌های موجود در آن‌ها با توجه به نیاز خانم‌ها و آقایان متفاوت می‌باشد.

مسئله دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شخص مصرف‌کننده دچار کمبود کدام ریزمغذی‌ها است. شما می‌توانید با مراجعه به پزشک، ویتامین‌ها و مواد معدنی که بدنتان به آن‌ها نیاز بیشتری دارد را مشخص کرده و مکملی را انتخاب کنید که حتما حاوی این مواد مغذی باشد. برخی افراد به دلیل داشتن بیماری و یا مصرف دارو به مولتی ویتامین‌ها نیاز دارند. این اشخاص نیز با مشورت پزشک می‌توانند ریزمغذی‌های ضروری برای خود را شناسایی کرده و کاملترین قرص تقویتی مناسب خود را تهیه کنند.

با توجه به این توضیحات کسانی که به دنبال نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، هستند، باید ابتدا نیاز خود به مواد مغذی را مشخص کنند. در بخش بعدی بررسی می‌کنیم که یک مکمل مولتی ویتامین کامل باید حاوی چه ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری

قبل از معرفی نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، بهتر است با انواع ویتامین‌ها و مینرال‌هایی که در اغلب مکمل‌ها وجود دارند آشنا شویم و خواص آن‌ها را به طور مختصر بشناسیم. در جدول زیر می‌توانید این اطلاعات را کسب کنید:

نام ماده مغذی خواص ریزمغذی برای بدن منابع طبیعی
ویتامین A تقویت بینایی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش ریسک سرطان پروستات شیر غنی شده، پنیر، خامه، تخم مرغ، جگر، سبزیجات برگدار تیره، هویج، کدو حلوایی
ویتامین‌های گروه B سلامت سلول‌ها، رشدگلبول‌های قرمز، بهبود عملکرد سیستم عصبی، سلامت قلب و عروق شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ، غلات کامل، لوبیا، موز، دانه‌ها
ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود جذب آهن در بدن مرکبات (مثل پرتقال)، طالبی، توت فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی
ویتامین D تقویت استخوان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به جذب کلسیم نور خورشید، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده، ماهی
ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، حفظ سلامت قلب، بهبود رشد مو و سلامت پوست سبزیجات برگ سبز، غلات کامل، تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها، روغن گلرنگ و سویا
ویتامین K کمک به لخته شدن مناسب خون، کاهش فشار خون سبزیجات برگ‌سبز، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، اسفناج
آهن کمک به ساخت هموگلوبین و جلوگیری از کم خونی گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ، حبوبات، غلات غنی شده
زینک (روی) تقویت سیستم ایمنی بدن، موثر در التیام زخم‌ها، بهبود حس چشایی و بویایی گوشت، ماهی، مرغ، غلات کامل، سبزیجات
کلسیم سلامت استخوان و دندان، تقویت عملکرد اعصاب، کاهش انقباض عضلات شیر و فرآورده‌های آن، ماهی، حبوبات، بروکلی
منیزیم ساخت پروتئین، جلوگیری از انقباض عضلات، انتقال پیام‌های عصبی آجیل و دانه‌ها، حبوبات، سبزیجات برگ‌دار سبز، غذاهای دریایی
ید بهبود عملکرد تیروئید، تنظیم متابولیسم، کمک به رشد و تکامل نمک یددار، غذاهای دریایی
سلنیوم دارای خاصیت آنتی اکسیدانی گوشت، غذاهای دریایی، غلات

نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد

در بازار دارویی ایران، انواع مختلفی از مکمل‌های مولتی ویتامین خارجی و ایرانی وجود دارد که انتخاب بین آن‌ها دشوار است. ممکن است شما هم به دنبال نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، جستجو کرده باشید. در این مقاله سعی داریم راهنمایی‌های لازم را جهت انتخاب بهترین و کاملترین قرص تقویتی ارائه دهیم که محتوی اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری باشد.

کاملترین قرص تقویتی بدن
قرصی که تمام ویتامین ها را دارد در واقع یک مولتی ویتامین کامل است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می‌باشد.

۱۳ ویتامین و حداقل ۱۶ نوع ماده معدنی شناسایی شده‌اند که برای سلامتی ضروری هستند. نقش این مواد مغذی برای بدن حیاتی بوده و فقدان هر یک از آن‌ها، باعث ایجاد اختلال در عملکردهای اساسی می‌شود. به طور مثال واکنش‌های آنزیمی بدن به ویتامین‌ها و مینرال‌ها وابسته هستند. توانایی باروری، قدرت بدنی، آرامش ذهنی، نشاط پوست و ده‌ها مورد دیگر وجود دارند که برای دسترسی به آن‌ها، در بدن ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ویتامین‌های گروه ب (B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9، B12)، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K این ۱۳ ویتامین را تشکیل می‌دهند. از جمله ۱۶ ماده معدنی مهم نیز می‌توان به آهن، ید، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، زینک، سلنیوم، سدیم، فسفر، مس و کروم اشاره کرد. در نتیجه نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، می‌تواند یک مولتی ویتامین باشد که اکثر مواد مغذی گفته شده فوق را شامل شود.

از بهترین و کامل‌ترین مکمل‌هایی که حاوی انواع ویتامین‌ها و مینرال‌های ضروری هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این محصولات به دلیل کیفیت عالی و اعتبار برند، از فروش بالایی برخوردارند:

  • قرص فارماژلیتان
  • قرص مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال
  • قرص مولتی ویتامین مینرال کارن
  • قرص دی ویت اکتیو هلث اید
  • قرص انرژکس مولتی ویتامین گلدن لایف
  • کپسول مولتی دیلی دانا
  • کپسول ففول ویتامینز اینترافارم

شما می‌توانید تمامی این مکمل‌ها را با قیمت مناسب و همراه با تخفیفات ویژه از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. لینک زیر شامل انواع قرص مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان است که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب‌ترین مکمل را برای خود انتخاب کنید:

خرید قرص مولتی ویتامین

فاکتورهای مهم در انتخاب مکمل مولتی ویتامین

با توجه به این نکته که شرایط بدنی هر شخص متفاوت است و نوع کمبودهای هر فرد با دیگری فرق دارد، برای انتخاب بهترین قرص مولتی ویتامین باید با پزشک یا داروساز مشورت کرد. همچنین فاکتورهایی از جمله سن، شرایط جسمی، جنسیت، میزان و نوع فعالیت را باید در خرید قویترین مولتی ویتامین در نظر گرفت.

از همین رو در بخش بعدی مقاله به طور جداگانه در مورد بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان و بهترین قرص مولتی ویتامین برای مردان صحبت می‌کنیم و چند مکمل پرفروش نیز به شما معرفی خواهیم کرد. بسیاری از خانم‌ها به دنبال نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد، هستند. چرا که خانم‌ها به دلیل عبور از دوره‌هایی مانند قاعدگی، بارداری، زایمان، یائسگی و… بیشتر از آقایان با کمبودهای مواد مغذی روبرو می‌شوند. آقایان نیز نیازهای خاص خود را دارند و مصرف مولتی ویتامین برای برخی از آن‌ها به دلیل داشتن فعالیت شغلی سنگین و یا ورزش‌های سخت، ضروری است.

از آنجایی که شرایط جسمی و نیازهای بدن زنان و مردان بسیار متفاوت است، شرکت‌های دارویی، مکمل‌هایی را تحت عنوان مولتی ویتامین خانم‌ها تهیه کرده‌اند که در آن دوز ویتامین‌های مورد نیاز زنان بیشتر بوده و کمبودهای بدن آن‌ها را جبران می‌کند. همچنین مولتی ویتامین‌های مخصوص آقایان نیز در بازار وجود دارند که نیاز آن‌ها را تامین می‌کنند. در بخش بعد با این مکمل‌ها آشنا می‌شویم تا به طور کامل به پرسش “نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد” پاسخ داده باشیم.

بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان

مولتی ویتامین خانم‌ها معمولاً ویتامین‌هایی از جمله فولیک اسید (B9)، بیوتین (B7)، ویتامین C، ویتامین D3 و E را در ترکیبات خود دارند. این ویتامین‌ها برای رفع مشکلات شایع خانم‌ها از جمله کم خونی، ریزش مو، کمبود ویتامین D و مشکلات جنسی نقش موثری دارند. البته معمولاً مولتی ویتامین‌ها چند ماده معدنی مهم از جمله آهن و زینک را نیز به این ترکیب اضافه می‌کنند. آهن برای رفع کم خونی و زینک برای تقویت سیستم ایمنی و تقویت پوست و مو برای خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم این دو ریزمغذی در بیشتر انواع مولتی ویتامین خانم‌ها حضور دارند.

بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان

از جمله بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی گفته‌شده هستند و فروش بالایی دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد و مختص تقویت عمومی خانم‌ها تهیه شده است:

  • کپسول مولتی ویتامین خانم‌ها +۵۰ سندروس
  • قرص مولتی فیکس بانوان ویتاویوا گل دارو
  • قرص اپتی وومن گلدن لایف
  • قرص اکتی وومن لیبرتی سوئیس
  • قرص وایتا شی نوتراکس
  • قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس

از طریق لینک زیر می‌توانید انواع مولتی ویتامین مخصوص بانوان از جمله محصولات فوق را به راحتی و با قیمت مناسب خریداری کنید:

خرید مولتی ویتامین مخصوص بانوان

بهترین قرص مولتی ویتامین برای مردان

مردان بزرگسال برای تامین انرژی بدن، حفظ سلامت پروستات، افزایش میزان باروری، تقویت سیستم ایمنی بدن و… به انواع ویتامین‌ها و مینرال‌ها نیاز دارند. مولتی ویتامین مخصوص آقایان حاوی ریزمغذی‌هایی هستند که به حفظ سلامت مردان در بزرگسالی کمک می‌کنند. معمولا مکمل‌های مولتی ویتامین برای مردان حاوی ویتامین‌های A، C، K، D، E و گروه B بوده و شامل زینک، سلنیوم، کلسیم، امگا۳ و امگا۶ و کیوتن می‌باشند.

از جمله بهترین قرص مولتی ویتامین برای مردان که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی گفته‌شده هستند و فروش بالایی دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. نام قرصی که تمام ویتامین ها را دارد و مختص تقویت عمومی آقایان تهیه شده است:

  • کپسول مولتی ویتامین و مینرال آقایان نیچرز پلنتی
  • قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان ویتامین فارمد
  • قرص مولتی فیکس آقایان ویتاویوا گل دارو
  • کپسول مولتی ویتامین آقایان ۵۰+ سندروس
  • قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس
  • سافت ژل من ویت اورجینال ویواتیون ویتا فارمد

بهترین قرص مولتی ویتامین برای مردان

از طریق لینک زیر می‌توانید انواع قرص مولتی ویتامین برای مردان از جمله محصولات فوق را به راحتی و با قیمت مناسب خریداری کنید:

خرید قرص مولتی ویتامین برای مردان

درصورت داشتن هر سوالی درباره محصولات می‌توانید در پایین این مقاله یا در صفحه هر محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب، سوال خود را مطرح کنید. متخصصین داروساز ما سریعا به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط