قرص پرگناکر اورجینال برای چیست
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

قرص پرگناکر اورجینال ویتابیوتیکس که توسط متخصصان فرموله شده و نسل‌ها مورد اعتماد مادران باردار بوده است، مکملی ایده‌آل برای اضافه کردن به رژیم غذایی در دوران بارداری است. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب توضیح می‌دهیم که قرص پرگناکر اورجینال برای چیست و ترکیبات آن را معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قرص پرگناکر اورجینال برای چیست؟

قرص پرگناکر اورجینال یک مکمل محبوب مخصوص دوران بارداری است و مورد اعتماد مادران می‌باشد و برای خانم‌هایی تولید شده که قصد دارند باردار شوند و یا در حال حاضر باردار هستند.

این مکمل که با روش علمی فرموله شده حاوی ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید و ۱۰ میکروگرم ویتامین D است که مقادیر توصیه شده توسط سازمان بهداشت بریتانیا (The UK Department of Health) برای دوران بارداری و شیردهی می‌باشد.

قرص پرگناکر اورجینال با دقت توسط متخصصان تولید شده و سطح همه مواد موجود در آن برای دوران بارداری ایمن و متعادل است و بیش از حد نیست.

برخی از مواد مغذی و فواید قرص پرگناکر برای بارداری عبارتند از:

  • فولیک اسید: به تشکیل لوله عصبی در جنین کمک می‌کند.
  • زینک: به باروری و تولید مثل طبیعی کمک می‌کند.
  • ویتامین D: در فرآیند تقسیم سلولی نقش دارد.
  • منیزیم، آهن و نیاسین: به کاهش خستگی کمک می‌کنند.
  • ویتامین‌های B2 و B12: به تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.
  • ویتامین‌های B1 و B6: به آزادسازی طبیعی انرژی کمک می‌کنند.

در ادامه فواید قرص پرگناکر در بارداری و قبل از بارداری را توضیح می‌دهیم:

دارای مقادیر توصیه شده فولیک اسید و ویتامین D

سازمان بهداشت بریتانیا به زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌کند که از ابتدای تلاش برای بارداری تا هفته دوازدهم بارداری از یک مکمل حاوی ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید استفاده کنند. قرص پرگناکر اورجینال دقیقا حاوی همین مقدار از فولیک اسید است.

مصرف مکمل فولیک اسید میزان فولات مادر را افزایش می‌دهد. پایین بودن فولات مادر یک ریسک فاکتور در ایجاد نقایص لوله عصبی در جنین در حال رشد است. همچنین فولیک اسید برای بعد از هفته دوازدهم نیز مفید است.

برخی از مکمل‌های دوران بارداری حاوی دقیقا ۱۰ میکروگرم ویتامین D نیستند. این مقدار توسط سازمان بهداشت بریتانیا برای دوران بارداری و شیردهی توصیه شده است.  

دارای ویتامین B12 و مواد معدنی کلیدی

مطالعات بسیاری اهمیت اطمینان از دریافت صحیح ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را در تمام دوران بارداری و همچنین به عنوان بخشی از برنامه مراقبتی بعد از بارداری نشان داده‌اند.

قرص پرگناکر اورجینال طیف وسیعی از مواد مغذی را برای حمایت کلی در اختیار بدن قرار می‌دهد که میزان همه این مواد در سطحی معقول بوده و با دقت انتخاب شده است. از جمله این مواد مغذی می‌توان به ویتامین‌های B2، B6 و B12 اشاره کرد که به تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

عدم استفاده از آهن با دوز بالا

برخلاف بسیاری از مکمل‌های دوران بارداری، قرص پرگناکر اورجینال به‌طور خاص دارای سطح ایده‌آل و متعادل آهن است. سطح بالای آهن توصیه نمی‌شود مگر اینکه پزشک نیاز به آن را تشخیص دهد.

مناسب برای قبل از لقاح

قرص پرگناکر اورجینال برای قبل از بارداری به منظور ایجاد ذخایر مواد مغذی از جمله آهن، به زنانی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند پیشنهاد می‌شود.

تغذیه مناسب برای کمک به آماده سازی بدن زنان برای نیازهای جدیدی که در دوران بارداری ایجاد می‌شود، مهم است. همچنین برخی از مواد مغذی از جمله فولیک اسید، ویتامین B12 و زینک از همان لحظه اول لقاح اهمیت ویژه‌ای دارند.

زینک به باروری و تولید مثل طبیعی کمک می‌کند. ویتامین B12 نیز به تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز خون کمک می‌نماید و همچنین در فرآیند تقسیم سلولی نقش دارد.

مناسب برای تمام مدت دوران بارداری

دریافت مواد مغذی مناسب نه تنها در دوازده هفته اول بارداری بلکه در تمام طول بارداری حیاتی است. قرص پرگناکر اورجینال مواد مغذی ضروری را در بارداری تامین می‌کند. یکی از این مواد فولیک اسید است که در تمام ۹ ماه بارداری نقش مهمی دارد و به خون‌سازی طبیعی کمک می‌کند.

شما می‌توانید مصرف قرص پرگناکر اورجینال را در هر مقطعی از بارداری شروع کنید. 

فرموله شده توسط متخصصان

قرص پرگناکر اورجینال توسط متخصصان برای حمایت از رژیم غذایی مادران در طول بارداری تولید شده است. این مکمل طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ضروری را که میزان آن‌ها ایمن بوده و با دقت انتخاب شده است در اختیار بدن قرار می‌دهد و بر اساس تحقیقات بین‌المللی تولید شده است.

این محصول حاوی ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید است. این مقدار برای همه زنان از شروع تلاش برای باردار شدن تا هفته دوازدهم بارداری توصیه می‌شود. فولیک اسید در تشکیل لوله عصبی در جنین نقش دارد.

ترکیبات قرص پرگناکر اورجینال

کمی پیش به این اشاره کردیم که برخی از مهمترین ترکیبات قرص پرگناکر اورجینال برای چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه به طور دقیق‌تر ترکیبات قرص پرگناکر اورجینال و مقادیر آن‌ها را در جدول مشاهده می‌کنید:

ماده مغذی

مقدار متوسط در هر قرص

%EC NRV

ویتامین D (به صورت ویتامین D3) ۱۰ میکروگرم ۲۰۰
ویتامین E ۲۰ میلی‌گرم ۱۶۷
ویتامین K ۷۰ میکروگرم ۹۳
ویتامین C ۷۰ میلی‌گرم ۸۸
تیامین (ویتامین B1) ۳ میلی‌گرم ۲۷۳
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۲ میلی‌گرم ۱۴۳
نیاسین (ویتامین B3) ۲۰ میلی‌گرم ۱۲۵
ویتامین B6 ۱۰ میلی‌گرم ۷۱۴
فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم ۲۰۰
ویتامین B12 ۶ میکروگرم ۲۴۰
بیوتین ۱۵۰ میکروگرم ۳۰۰
پانتوتنیک اسید ۶ میلی‌گرم ۱۰۰
منیزیم ۱۵۰ میلی‌گرم ۴۰
آهن ۱۷ میلی‌گرم ۱۲۱
زینک ۱۵ میلی‌گرم ۱۵۰
مس ۱۰۰۰ میکروگرم ۱۰۰
سلنیوم ۳۰ میکروگرم ۵۵
ید ۱۴۰ میکروگرم ۹۳
بتاکاروتن ۲ میلی‌گرم

هشدار حساسیت زایی: ویتامین E این محصول از سویا گرفته شده است.

این محصول برای زنان در سنین باروری طراحی شده است.

اثر مفید با مصرف روزانه مکمل حاوی ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید برای حداقل یک ماه قبل و تا سه ماه پس از لقاح حاصل می‌شود.

این محصول فاقد مخمر، رنگ مصنوعی، نگهدارنده، لاکتوز، ژلاتین و گلوتن می‌باشد.

این محصول فاقد تست حیوانی بوده و برای گیاهخواران نیز مناسب است.

مقدار و نحوه مصرف قرص پرگناکر اورجینال

هر روز یک عدد قرص همراه با وعده غذایی اصلی خود مصرف کنید.

نکاتی درباره نحوه مصرف:

  • این قرص را با آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و آن را نجوید.
  • این قرص را با شکم پر مصرف کنید.
  • می‌توان در طول همه مراحل بارداری از قرص پرگناکر اورجینال استفاده کرد.
  • در صورت مصرف این مکمل نیازی به استفاده از مولتی ویتامین‌های دیگر وجود ندارد.

درباره مصرف مکمل‌ها نکات زیر را در نظر داشته باشید:

مکمل‌های غذایی نباید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و متنوع و سبک زندگی سالم شوند. 

افراد زیر باید قبل از مصرف این محصول (مانند هر مکمل دیگری) با پزشک یا داروساز مشورت کنند:

  • افراد تحت نظر پزشک
  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به صرع
  • افراد دچار مشکلات تیروئید
  • افراد مبتلا به هموکروماتوز یا بیش آهنی
  • افرادی دچار آلرژی غذایی یا آلرژی به هر کدام از ترکیبات این محصول

این محصول حاوی ویتامین K می‌باشد. افرادی که داروهای ضد انعقاد خوراکی (رقیق کننده خون) مصرف می‌کنند، جز با نظر پزشک نباید از این محصول استفاده کنند. 

قرص پرگناکر اورجینال را در مکانی خشک و زیر ۲۵ درجه و دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب گفتیم که قرص پرگناکر اورجینال برای چیست و با ترکیبات آن آشنا شدیم. همان‌طور که گفته شد این محصول یک مکمل دوران بارداری است که می‌توان از آن در همه مراحل بارداری استفاده نمود.

شما می‌توانید برای تهیه قرص پرگناکر اورجینال ویتابیوتیکس از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر بزنید:

خرید قرص پرگناکر اورجینال

سوالات متداول

قرص پرگناکر اورجینال برای چه تولید شده است؟

در طول بارداری، کودک شما کاملا به چیزی که شما می‌خورید وابسته است. بنابراین حتی با یک رژیم غذایی خوب، مصرف مقدار بیشتر برخی از مواد مغذی در حدود دوران بارداری می‌تواند بسیار مهم باشد. قرص پرگناکر اورجینال به‌طور ویژه فرموله شده است تا مادران آینده بتوانند نیازهای تغذیه‌ای اضافه خود را بدون سردرگمی در مورد مکمل‌ها تامین کنند. این مکمل ترکیبی دقیق از ۱۹ ویتامین و ماده معدنی از جمله ویتامین B12 و فولیک اسید است.

چه زمانی باید از قرص پرگناکر اورجینال استفاده کرد؟

مصرف قرص پرگناکر اورجینال به محض شروع تلاش برای بارداری توصیه می‌شود تا بتوانید قبل از اینکه متوجه بارداری شوید هم نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف کنید. همچنین مصرف این مکمل در تمام دوران بارداری و شیردهی توصیه می‌شود. شما می‌توانید تا هر زمانی که نیاز است از قرص پرگناکر استفاده کنید و در هر مقطعی از بارداری مصرف آن را شروع نمایید.

آیا می‌توان از قرص پرگناکر اورجینال همراه با سایر داروها استفاده کرد؟

به طور کلی، می‌توان از قرص پرگناکر در کنار داروها استفاده کرد زیرا این قرص فقط حاوی مقادیر متعادلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. با این وجود اگر در حال مصرف مکمل‌ها یا داروهای تجویزی هستید، قبل از مصرف قرص پرگناکر با پزشک خود مشورت کنید. از آنجایی که این محصول حاوی ویتامین K است، اگر از ضد انعقادهای خوراکی استفاده می‌کنید، از پرگناکر جز به دستور پزشک استفاده نکنید.

زمان و نحوه مصرف قرص پرگناکر اورجینال چگونه است؟

روزانه یک عدد قرص همراه با غذای اصلی یا بلافاصله بعد از آن مصرف کنید. مصرف این قرص با یک وعده غذایی بزرگ، جذب مواد مغذی آن را افزایش می‌دهد و می‌تواند تهوعی را که گاهی در اثر مصرف مولتی ویتامین با شکم خالی ایجاد می‌شود کاهش دهد. این قرص را حتما با شکم پر مصرف کنید. همچنین قرص را همراه با آب کافی قورت دهید و آن را نجوید.

عوارض جانبی قرص پرگناکر اورجینال چیست؟

قرص پرگناکر (در صورت مصرف طبق دستور) عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. در صورت مصرف بیش از حد (اوردوز) فورا به پزشک مراجعه کنید.

قرص پرگناکر چه ویتامین‌هایی دارد؟

مواد مغذی کلیدی موجود در قرص پرگناکر اورجینال عبارتند از: ویتامین C، ویتامین D، ویتامین B3، فولیک اسید، بیوتین، منیزیم، آهن، ید و زینک. برای مشاهده لیست کامل مواد مغذی این محصول، به قسمت ترکیبات قرص پرگناکر اورجینال مراجعه کنید.

آیا قرص پرگناکر ویتامین A دارد؟

قرص پرگناکر اورجینال حاوی ویتامین A (رتینول) نیست. این قرص که با دقت مخصوص دوران بارداری فرموله شده به جای ویتامین A دارای مقدار متعادل (و نه بیش از حد) بتاکاروتن است. در صورت نیاز بتاکاروتن توسط بدن به طور طبیعی به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای بارداری ایمن و مناسب است.

آیا مصرف مکمل حاوی فولیک اسید بعد از ۱۲ هفته اول بارداری بی خطر است؟

مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید در تمام طول دوران بارداری کاملا ایمن است.

در قورت دادن قرص مشکل دارم، چه کار کنم؟

مشکل داشتن در قورت دادن قرص یک تجربه کاملا شایع است. ویتابیوتیکس به صورت گسترده در این مورد تحقیق کرده است. توصیه معمول برای کسانی که با قورت دادن قرص مشکل دارند این است که آن را به دو یا سه قسمت تقسیم کنند و با مقدار کافی آب ببلعند. برای قورت دادن کپسول یا در مواردی که قورت دادن قرص سخت‌تر است توصیه می‌شود پس از جویدن مقداری خوراکی (مثلا موز) و درست قبل از قورت دادن آن، قرص را در دهان خود بگذارید و آن را همراه با غذای جویده شده قورت دهید و سپس مقدار کافی مایعات بنوشید. گلو برای بلعیدن غذای جویده شده بازتر می‌شود و بنابراین قرص آسان‌تر پایین می‌رود. همچنین می‌توان قرص را با مایعات غلیظ تر مانند ماست یا اسموتی قورت داد.

اگر مصرف یک نوبت از قرص پرگناکر را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

توصیه می‌شود این قرص را به طور منظم مصرف کنید، اما نگران نباشید. در صورتی که مصرف آن را فراموش کنید ضرری ندارد. به سادگی قرص را روز بعد و طبق دستور مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که در روزهای بعدی نباید بیش از مقدار توصیه شده مصرف کنید. بنابراین با وجود اینکه مهم است روزی یک قرص مصرف کنید اما فراموش کردن یک نوبت قرص اشکالی ندارد. زیرا اثرات مفید ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول زمان ایجاد می‌شود.

منبع: سایت Vitabiotics


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص پرگناکر اورجینال برای چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره