معرفی کپسول هیرویت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محصولات بسیار زیادی به منظور جلوگیری از ریزش مو در بازار داروی ایران وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها حاوی برخی گیاهان موثر هستند و برخی دیگر از این محصولات همچون کپسول هیرویت از جمله مکمل‌هایی هستند که املاح و ویتامین‌های لازم برای سلامت مو را در خود جای داده‌اند. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا طریقه مصرف و عوارض جانبی این مکمل را به اطلاعتان برسانیم.

تاثیرات کپسول هیرویت

هیرویت کپسولی است که علاوه بر املاح و ویتامین‌های لازم برای سلامت مو حاوی اسیدهای آمینه، مخمر و ترکیبی به نام پارا که طبق ادعای برخی از مطالعات این ترکیب می‌تواند از سفیدی مو جلوگیری کند.

ریزش مو می‌تواند به دلیل مختلفی مانند بیماری­‌های پوستی یا بیماری­‌های خود ایمنی یا موارد دیگر ایجاد شود. اما استفاده از مکمل‌های تقویت مو از جمله کپسول هیرویت در صورتی می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند که این ریزش مو به دلیل کمبود این ریز مغذی‌ها رخ دهد. با این حال برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در این مکمل مانند زینک می‌توانند در کاهش ریزش موی آندروژنیک یا ریزش مو با الگوی مردانه نیز موثر باشند.

تاثیر هیرویت بر سلامت پوست

به طور کلی ترکیباتی که برای سلامت مو مهم هستند بر روی کیفیت پوست نیز اثر مثبتی دارند. برای مثال طبق مطالعات انجام شده مصرف مداوم در یک زمان معین می‌تواند باعث کاهش تعداد آکنه و شدت آن شود. در مورد تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت بیشتر بخوانید.

نحوه مصرف

طریقه‌­ی مصرف این کپسول برای افراد بالای ۱۶ سال روزانه ۱ عدد بوده و بهتر است افرادی که سابقه­‌ی حساسیت‌های گوارشی دارند به همراه مقداری آب با فاصله از غذاهایی که فیبرهای غذایی زیادی دارند و یا لبنیات و کلسیم و تخم مرغ و غلات مصرف شود.

از آنجایی که هیرویت حاوی ویتامین‌هایی است که می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش دهد بهتر است با فاصله از زمان خواب مصرف شود.

دوره مصرف قرص هیرویت

شاید برایتان سوال شود که کپسول هیرویت بعد از چه مدتی می‌تواند در سلامت مو تاثیر بگذارد؟ معمولا تاثیر مکمل‌های حاوی زینک بعد از ۳ الی ۶ ماه قابل مشاهده است، البته اگر رژیم غذایی شما کمبودی نداشته باشد، تاثیرگذاری این مکمل سریعتر اتفاق می افتد.

عوارض گوارشی هیرویت

عوارض جانبی

عارضه­‌ی خاصی از مصرف هیرویت گذارش نشده است با این حال وجود آهن یا زینک و موارد دیگر موجود در این مکمل می‌توانند عارضه‌ای را به همراه داشته باشند که از جمله این عوارض می‌توان به عارضه­‌های گوارشی آن‌ها که در تعداد کمی از افراد اتفاق می‌افتد و بعد از مدتی بهبود می‌یابد.

آیا مصرف هیرویت سبب زرد شدن ادرار می‌شود؟

معمولا رنگ ادرار بعد از مصرف مکمل‌­های حاوی ویتامین B2 یا ریبوفلاوین زرد می‌شود، هیرویت نیز از جمله مکمل‌های دارای ویتامین B2 یا ریبوفلاوین است که می‌تواند باعث زرد شدن رنگ ادرار شود. اگر درد و علائم آنفولانزا و علائم خطر دیگری ندارید، جایی برای نگرانی نیست.

آیا کپسول هیرویت اشتها را افزایش می‌دهد؟

اگر فردی به علت کمبود این ریز مغذی‌ها دچار کاهش اشتها شود، با مصرف این مکمل اشتهای فرد افزایش یافته و به سطح نرمال خود می‌رسد اما تاثیری بر روی افزایش وزن ندارد.

موارد منع مصرف

از آنجایی که هر کپسول هیرویت حاوی سویا، مخمر و ژلاتین نیز می‌باشد، افرادی که سابقه حساسیت به این موارد را دارند بایستی از مصرف هیرویت بپرهیزند.

ویدئوی معرفی هیرویت

شما می‌توانید توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی را در مورد این مکمل بی‌نظیر در ویدئو زیر مشاهده کنید:

سخن پایانی

هیرویت یکی از بهترین و پرطرفدارترین مکمل ها برای سلامتی مو است که می تواند سبب کاهش ریزش مو شود. شما می توانید سوالات خود را در مورد کپسول هیرویت هلث اید در صفحه این محصول در سایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ دهیم.

خرید قرص هیرویت

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «جلوگیری از ریزش مو با کپسول هیرویت هلث اید»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول هیرویت در افرادی که کمکاری تیروئید دارند قابل استفاده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. نفیسه کیامنش

      با سلام
      هیرویت با داشتن زینک و بسیاری از سایر ریزمغذی‌های دیگر، و همچنین اسیدآمینه‌ها، نیازهای بدن را تامین و به رشد مو کمک می‌کند.

      با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط