تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چگونه است؟

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

برای افرادی که به دلیل ریزش مو یا دیگر مشکلات مرتبط با مو به متخصص مراجعه می‌کنند، قرص هیرویت جزو اولین پیشنهادات خواهد بود. این قرص یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های جلوگیری ریزش مو است که طرفداران بسیاری دارد. اما از آنجایی که این محصول از برند هلث اید، یک مکمل غذایی محسوب می‌شود، کاربرد آن فقط به تقویت مو خلاصه نمی‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب راجع به تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با دیگر مزیت‌های فوق‌العاده این قرص بیشتر آشنا شوید.

قرص هیرویت چیست؟

قبل از اینکه به بررسی موارد کاربرد این قرص بپردازیم، بهتر است یک معرفی کوتاه درمورد هیرویت داشته باشیم. قرص هیرویت (Hairvit) در ایران تحت لیسانس کمپانی هلث اید تولید می‌شود. فرم دارویی هیرویت به صورت کپسول است، اما در زبان محاوره با هر دو عنوان قرص یا کپسول نامیده می‌شود. این مکمل محبوب به طور موثری باعث تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش موها می‌شود. از دیگر فواید مهم مصرف قرص هیرویت، افزایش ضخامت مو و بهبود بافت آن است.

کپسول هیرویت هلث اید با فرمولاسیون بی‌نظیری تولید می‌شود. این محصول غنی از ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه و املاح معدنی چون زینک و آهن است. همین نکته نشان‌دهنده این است که تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت نیز نمی‌تواند ناچیز باشد. چرا که ترکیبات این قرص می‌توانند به طور همزمان باعث تقویت مو و پوست شود.

خرید قرص هیرویت

قرص هیرویت برای چیست و چه تاثیری بر پوست صورت دارد؟

همانطور که گفتیم قرص هیرویت به واسطه تاثیر خوبی که بر توقف ریزش مو و تقویت رشد آن می‌گذارد، شهرت پیدا کرده است. مصرف روزانه این کپسول باعث تامین کامل مواد مغذی مورد نیاز موها شده و از همین رو می‌تواند باعث بهبود رشد، افزایش زیبایی و درخشندگی مو شود. به طور کلی اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که قرص هیرویت برای چیست، موارد زیر جزو مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • کمک به تقویت رشد مو
  • افزایش ضخامت تارهای مو آسیب‌دیده
  • افزایش زیبایی و درخشندگی موها
  • تامین ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مورد نیاز پوست و مو

این مکمل فاقد هرگونه مواد نگهدارنده، طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده مصنوعی است که مصرف آن را برای افراد مبتلا به سلیاک و عدم تحمل لاکتوز میسر می‌سازد. در بخش بعد به بررسی ترکیبات قرص هیرویت و خواص آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت و مو از نظر ترکیبات

هیرویت حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است که تامین آن‌ها می‌تواند در سلامت و تقویت پوست و مو تاثیرگذار باشد. در این بخش از مقاله سعی می‌کنیم خواص هر یک از ترکیبات قرص هیرویت را هم برای مو و هم برای پوست بررسی کنیم. بدین شکل بهتر می‌توانیم ارزیابی کنیم که تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چگونه است.

ویتامین B1

این ویتامین می‌‌تواند در تنظیم سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، خونرسانی و اکسیژن‌رسانی بهتر به فولیکول‌های مو، تولید انرژی برای تغذیه سلول‌ها، بهبود فعالیت سلول‌های عصبی و کاهش ضعف عضلات بسیار موثر عمل کند. ویتامین B1 از ریزش موها جلوگیری کرده و به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند.

اما ویتامین ب۱ (تیامین) برای پوست نیز بسیار پراهمیت است. این ویتامین برای پوست قرمز، تحریک‌شده و مستعد آکنه نیز مفید است. از ویتامین B1 می‌توان برای کاهش خشکی پوست، بهبود آکنه و تقویت سیستم دفاعی پوست کمک گرفت.

ویتامین B2

ریبوفلاوین یا ویتامین ب۲ به حفظ سلول‌های قرمز خون و سلامت پوست و مو کمک می‌کند. این ویتامین در تبدیل غذا به انرژی و تامین انرژی برای سلول‌های بدن نقش موثری دارد. همچنین مصرف آن می‌تواند ریزش مو را که یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین ب۲ در بدن باشد، بهبود ببخشد.

ویتامین B2 از آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند، از همین رو می‌تواند در برابر پیری زودرس پوست ممانعت کند. از اثرات ویتامین ب۲ در تقویت پوست، مو و ناخن‌ها بسیار گفته می‌شود که جوانسازی پوست و کاهش ریزش مو از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشند.

ویتامین B3

کمبود ویتامین ب۳ یا نیاسین تاثیر زیادی بر ریزش مو دارد. چرا که این ویتامین نقش مهمی در بهبود گردش خون پوست سر ایفا می‌کند. در نتیجه مصرف آن می‌تواند به بازسازی کراتین مو و کاهش التهاب پوست سر کمک کند. ویتامین B3 برای داشتن موهایی ضخیم و پرپشت موثر است.

وجود این ویتامین یکی از عوامل تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت محسوب می‌شود. چرا که یک نرم‌کننده فوق‌العاده است و از پوست در برابر انواع بیماری‌ها و تحریکات پوستی از جمله آکنه، اگزما و درماتیت محافظت می‌کند. نیاسین در بهبود پوست‌های خشک و آسیب‌دیده از نور خورشید و رفع لکه‌ها و تیرگی پوست نیز موثر است.

ویتامین B5

ویتامین ب۵ یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B تشکیل‌دهنده قرص هیرویت است که کمبود آن نقش موثری در تضعیف مو و ایجاد ریزش مو دارد. مصرف مقدار کافی از این ویتامین سلول‌های مو را تقویت کرده و باعث تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود.

اما در مورد تاثیر ویتامین B5 برای پوست باید بگوییم این ریزمغذی می‌تواند آکنه را بهبود بخشد، اگزما را کاهش دهد، به رفع درماتیت کمک کند، آفتاب سوختگی را از بین ببرد، از پیری و خشکی پوست جلوگیری کند و همچنین پوست را مرطوب نگه دارد.

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت
جهت خرید قرص هیرویت برای جلوگیری از ریزش مو، با قیمت بسیار مناسب روی عکس کلیک کنید.

ویتامین B6

پوست سر روغنی طبیعی به نام سبوم تولید می‌کند که ترشح زیاد آن موجب چربی پوست سر می‌شود. یکی از مهم‌ترین تاثیرات ویتامین ب۶، ایجاد تعادل در تولید سبوم است. از همین رو می‌تواند از بسته شدن منافذ پوست و آسیب دیدن موها جلوگیری کند. ویتامین ب۶ با تنظیم ترشح سبوم محیط سالمی را برای رشد موها و حفظ سلامت ریشه آن‌ها فراهم می‌کند.

این ویتامین می‌تواند از بروز آکته و جوش جلوگیری کرده و مانع پیری زودرس شود.

ویتامین B7

بیوتین که خیلی از متخصصان آن را با نام ویتامین پوست و مو نیز می‌شناسند، نقش مهمی را در تولید کراتین مو ایفا می‌کند. کراتین پروتئین سازنده مو و ناخن‌ها است که هرچه بیشتر تولید شود، موهای قوی و ضخیم‌تری خواهیم داشت. ویتامین ب۷ می‌تواند رشد فولیکول‌های مو را افزایش دهد.

بیوتین به حفظ غشاهای مخاطی پوست کمک کرده و باعث از بین رفتن جوش‌های ریز می‌شود. ویتامین ب۷ می‌تواند مشکل پوسته پوسته شدن را رفع کند. این ویتامین همچنین نقشی اساسی در فرایند سوخت و ساز ایفا می‌کند که برای حفظ سلامت پوست بسیار ضروری است.

ویتامین B12

آخرین ویتامین از گروه B که در قرص هیرویت موجود است، ویتامین ب۱۲ می‌باشد. این ویتامین در جلوگیری از ریزش موها نقش دارد. ویتامین B12 می‌تواند به متابولیسم اسیدهای آمینه که جزوی از عناصر سازنده مو هستند، کمک کند. همچنین در بهبود روند گردش خون در بدن و اکسیژن‌رسانی کافی به فولیکول‌های مو نقش دارد.

این ویتامین برای تولید مثل سلولی بسیار ضروری است و مصرف آن برای پوست نیز مفید است. از جمله اینکه بروز التهاب، خشکی و آکنه را کاهش می‌دهد. ویتامین ب۱۲ می‌تواند در برخی موارد به درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و اگزما کمک کند.

آهن

علاوه بر ویتامین‌های گروه B قرص هیرویت حاوی آهن و زینک نیز می‌باشد. آهن به عنوان مهم‌ترین عنصر معدنی برای سلول‌های بدن نقشی اساسی ایفا می‌کند. به طوری‌که کمبود این ماده مغذی باعث بروز مشکلات مختلفی می‌شود که ریزش مو از مهم‌ترین آن‌هاست. در نتیجه تامین آهن می‌تواند به کاهش ریزش مو و همچنین رشد مجدد موها کمک ویژه‌ای بکند.

اما کمبود آهن بر روی پوست نیز تاثیر می‌گذارد. زردی پوست، خشکی پوست و نازک شدن آن از جمله علائم فقر آهن هستند که با مصرف مکمل‌های حاوی آن و یا منابع غذایی غنی از آهن رفع می‌شوند.

زینک

زینک یا روی دیگر ترکیب مهم موجود در قرص هیرویت هلث اید است. همه ما از ارتباط مستقیم زینک و تقویت پوست و مو آگاه هستیم. کمبود این ماده معدنی برای خیلی از افراد با ریزش مو همراه است. علاوه بر این برخی از مشکلات پوستی از جمله آکنه، اگزما و حساسیت‌های پوستی نیز ناشی از کمبود زینک هستند.

حضور این ماده معدنی در تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت بسیار تاثیرگذار است. زینک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که می‌تواند از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد ممانعت کرده و به سلامت سلول‌های پوست کمک کند. علاوه بر این زینک دارای خاصیت ضد التهابی است که در درمان آکنه و جوش اثربخش می‌باشد.

سایر ترکیبات هیرویت

قرص ضد ریزش موی هیرویت علاوه بر مواردی که ذکر شد، حاوی چند آمینو اسید ضروری نیز می‌باشد. متیونین و سیستئین از جمله ترکیبات موجود در قرص هیرویت هستند که به عملکرد بهتر پوست و مو کمک ویژه‌ای می‌کنند. این اسیدهای آمینه برای افزایش الاستیسیته و استحکام پوست ضرورت دارند. پارا آمینوبنزودیک اسید دیگر ترکیب این مکمل است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد. این ماده برای تثبیت غشاء سلولی فولیکول‌های مو و سلول‌های پوست مورد نیاز است.

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت

قرص هیرویت به طور تخصصی برای تقویت مو و حلوگیری از ریزش مو تولید می‌شود. اما ترکیبات موجود در این قرص دارای خواصی هستند که بر روی کیفیت پوست نیز تاثیر مثبت می‌گذارند. به عنوان مثال طبق مطالعات انجام شده، مصرف مداوم قرص هیروی در یک زمان معین می‌تواند باعث کاهش تعداد آکنه و شدت آن شود. از همین رو می‌توان گفت تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت و بدن، اولویت دوم این محصول می‌باشد.

این قرص به واسطه ترکیبات مغذی خود می‌تواند در موارد مختلفی روی پوست تاثیرگذار باشد:

  • زینک: این ماده مهم در سلامت پوست، یکی از ترکیبات اصلی قرص هیرویت است. زینک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند. به بهبود جوش و آکنه‌های التهابی کمک می‌کند و همچنین در ترمیم پوست آسیب‌دیده و زخم‌های سطحی موثر است.
  • ویتامین‌های گروه B: سبب افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌شوند و اکسیژن‌رسانی به سطح پوست را بهبود می‌بخشند.
  • آهن: از خشکی پوست جلوگیری کرده و رنگ‌پریدگی پوست را رفع می‌کند.
  • منگنز: باعث گردش خون بهتر در پوست شده که موجب پاکسازی پوست می‌شود.
  • کولین: به استحکام بیشتر پوست کمک می‌کند.
  • متیونین و سیستئین: حالت ارتجاعی پوست را افزایش داده و مانع آسیب رسیدن به پوست می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی مکمل محبوب هیرویت پرداختیم. یکی از سوالات پرتکرار مصرف‌کنندگان این محصول درمورد تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت بود که به طور کامل به آن پاسخ دادیم. شما می‌توانید با مصرف قرص هیرویت هلث اید، با یک تیر دو نشان بزنید. در واقع این مکمل با داشتن ترکیبات مغذی می‌تواند علاوه بر رفع ریزش مو و تقویت رشد موها، می‌تواند در سلامت پوست، زیبایی و جوانسازی آن تاثیرگذار باشد.

برای خرید کپسول هیرویت و انواع بهترین قرص ویتامین برای پوست می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

هر سوال دیگری در مورد قرص هیرویت و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

ایا قرص هیرویت باعث رویش مجدد مو میشود؟

این قرص موجب تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. این مکمل برای افرادی که به دلیل کمبود ریزمغذی‌ها دچار ریزش مو شده‌اند موجب رشد مجدد موها نیز خواهد شد.

مصرف قرص هیرویت در شب مناسب است؟

از آنجایی که هیرویت حاوی ویتامین‌هایی است که می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش دهد بهتر است با فاصله از زمان خواب مصرف شود. بهترین زمان مصرف قرص هیرویت زمان صبحانه و همراه با وعده غذایی صبح است.

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چگونه است؟

به طور کلی ترکیباتی که برای سلامت مو مهم هستند بر روی کیفیت پوست نیز اثر مثبتی دارند. برای مثال طبق مطالعات انجام شده مصرف مداوم قرص هیرویت در یک زمان معین می‌تواند باعث کاهش تعداد آکنه و شدت آن شود و به زیبایی پوست نیز کمک کند.

قرص هیرویت برای چاقی نیز اثر دارد؟

این محصول یک مکمل تخصصی برای تقویت مو است. برخی افراد که به دلیل کمبود ویتامین‌ها و زینک دچار کاهش اشتها شده‌اند، با مصرف قرص هیرویت کمی افزایش وزن پیدا می‌کنند. اما نمی‌توان از قرص هیرویت برای چاقی استفاده کرد و بهتر است از مکمل‌های تخصصی و اشتهاآور استفاده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط