یخ گلاب یک جایگزین ساده برای کرم‌های گران قیمت پوست

یخ گلاب برای پوست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پوست صورت مهم‌ترین ناحیه بدن است که از نظر زیبایی برای خیلی از اشخاص اهمیت بالایی دارد. معمولا خانم‌ها به این مسئله توجه ویژه‌ای دارند و همیشه در تلاشند که از راهکارهای مراقبت از پوست برای صورت خود استفاده کنند تا صورت زیباتر و شاداب‌تری داشته باشند. اما متاسفانه امروزه قیمت بسیاری از کرم‌ها، تونرها، ماسک‌ها و پاک‌کننده‌های پوست قابل توجه شده و خرید مداوم آن‌ها اقتصادی نیست. از همین رو ممکن است عده‌ای از رسیدگی به پوست خود چشم پوشی کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از موادی که کاملا در دسترس همه هست و فواید فوق‌العاده‌ای در استحکام و درخشش پوست دارد، آشنا کنیم. گلاب که در منزل همه ما پیدا می‌شود، می‌تواند از روش‌های مختلف به زیبایی و تقویت بیشتر پوست صورت شما کمک کند. کافی است مقداری گلاب را در قالب‌های مخصوص یخ ریخته و آن را در فریزر بگذارید، سپس به صورتی که در پایان مقاله بیان شده است، از آن استفاده کنید.

۱. سفت شدن پوست

یخ گلاب به سفت شدن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند. داشتن پوست سفت با خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین درخشان جزو آرزوهای هر خانمی است. استفاده روزانه از یخ گلاب می‌تواند این خواسته را تحقق ببخشد.

۲. کاهش پف کردگی

یخ گلاب به دلیل خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی، می‌تواند به کاهش پف کردگی زیر چشم و سایر نواحی صورت کمک کند. همچنین، خاصیت قابض آن به جمع شدن رگ‌های خونی و کاهش تورم کمک می‌کند.

۳. روشن شدن پوست

یخ گلاب به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند به روشن شدن پوست و کاهش لکه‌های تیره کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، از آسیب سلولی و پیگمنت‌سازی بیش از حد جلوگیری می‌کنند. برای رسیدن به یک پوست روشن و زیبا می‌توانید کمی آب خیار نیز به گلاب اضافه کرده و آن را به صورت یخ درآورده و مصرف کنید.

۴. تونر طبیعی

یخ گلاب یک تونر طبیعی است که می‌تواند به تعادل pH پوست کمک کند و منافذ را کوچک‌تر کند. این امر به نوبه خود به جلوگیری از تجمع چربی و آلودگی در منافذ و ایجاد جوش و آکنه کمک می‌کند. از یخ گلاب روزانه دو بار استفاده کنید و از یک پاک‌کننده طبیعی لذت ببرید.

۵. بهبود گردش خون

یخ گلاب گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد و به اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌های پوستی کمک می‌کند. ماساژ صورت با یخ گلاب می‌تواند به افزایش گردش خون در پوست کمک کند. این امر به اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌های پوستی و تغذیه و آبرسانی بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

ماساژ صورت با یخ گلاب
استفاده منظم از یخ گلاب به آبرسانی بیشتر، کاهش چین و چروک، رفع پف زیر چشم و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

۶. کاهش چین و چروک

یخ گلاب به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی، می‌تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، از تخریب کلاژن و الاستین جلوگیری می‌کنند. در واقع ماساژ پوست با یخ گلاب می‌تواند جریان خون در سرخرگ‌های سطحی پوست را سرعت ببخشد و از پیری زودرس جلوگیری کند.

۷. ضد التهاب و ضد میکروب

یخ گلاب به دلیل خاصیت ضد التهابی، می‌تواند به تسکین قرمزی، تحریک و التهاب پوست کمک کند. این امر برای افرادی که پوست حساس دارند یا از بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا روزاسه رنج می‌برند، مفید است. علاوه بر این یخ گلاب دارای خاصیت ضد میکروبی نیز می‌باشد و از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

۸. آبرسانی

یخ گلاب به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت آن کمک می‌کند. اینکه پوست شما هیدراته باشد مسئله بسیار مهمی است، چرا که بین شما و پیری فاصله می‌اندازد. بنابراین لازم است پوست شما مدام آبرسانی شود. یخ گلاب از مواد طبیعی است که می‌تواند آب لازم برای پوست شما را تامین کند و در روزهای گرم که پوست به شدت در معرض خشک شدن قرار دارد، آبرسانی را انجام دهد. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا دهیدراته دارند، مفید است.

۹. ضد جوش

همانطور که گفتیم یخ گلاب خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند به جلوگیری از جوش و آکنه کمک کند. این روش طبیعی برای افرادی که صورتشان مدام جوش می‌زند، کمک کرده تا ترشح چربی پوست آن‌ها کاهش پیدا کند و جوش‌های سرسفید، سرسیاه و دیگر بثورات پوستی را رفع خواهد کرد. همچنین یخ گلاب التهاب و تورم جوش را نیز تسکین می‌دهد.

مزایای استفاده از یخ گلاب

  • مقرون به صرفه: یخ گلاب نسبتاً ارزان است و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.
  • دسترسی آسان: گلاب را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها پیدا کرد.
  • استفاده آسان: استفاده از یخ گلاب بسیار آسان است. کافی است مقداری یخ گلاب را روی پوست خود بمالید.
فواید گلاب برای پوست
از مهم‌ترین مزایای استفاده از گلاب برای پوست، قیمت ارزان، در دسترس بودن و راحتی مصرف آن است.

نحوه استفاده از یخ گلاب

مقداری گلاب را در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد. دو بار در روز، صبح و شب یخ گلاب را به آرامی روی پوست صورت خود به صورت دورانی ماساژ دهید. یخ گلاب یک ماده طبیعی و مقرون به صرفه است که می‌تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد. استفاده منظم از یخ گلاب می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند.


 

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط