بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

این روزها تقریباً کسی را نمی‌شناسید که با واژه‌های استرس و اضطراب غریبه باشد. اکثر ما داروهای شیمایی که برای درمان این اختلالات تجویز می‌شود، را هم می‌شناسیم و حتی از عوارض آن‌ها نیز آگاهیم! این میزان از آگاهی نشان می‌دهد که استرس و اضطراب دو اختلال بسیار همه گیر در جامعه ما است. تقریباً در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر با اضطراب شدید دست و پنجه نرم می‌کند. با وجود این میزان درگیری با استرس، بسیاری از افراد از مصرف داروهای شیمیایی برای کنترل این عارضه خودداری می‌کنند، زیرا می‌دانند چه عوارضی در انتظار آن‌هاست! به همین دلیل چند سالی است که داروهای گیاهی جایگزین آن‌ها شده که می‌توانند با حداقل عوارض تا حد زیادی برای کنترل اضطراب و استرس مؤثر باشند. قطره گیاهی ضد اضطراب اسطوخودوس زردبند یکی از بهترین نمونه‌های آن است که امروزه محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است.

افشره اسطوخودوس شرکت زردبند با بیشترین درصد خلوص تهیه شده و خواص زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها، برطرف کردن استرس و اضطراب است. اگر هنوز با این عصاره جادویی و خواص آن آشنا نشده‌اید، در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید.

چگونگی ایجاد استرس و اضطراب در بدن

برای اینکه با عملکرد قطره ضد استرس اسطوخودوس در بدن آشنا شویم، ابتدا باید بدانیم که استرس و اضطراب در بدن با چه مکانیسم‌هایی ایجاد می‌شوند. اگر زمینه ارثی را کنار بگذاریم، معمولاً افراد پس از یک دوره پرفشار زندگی یا پس از یک اتفاق ناگوار دچار استرس و اضطراب می‌شوند. در چنین مواردی بدن خبر ناگوار را به عنوان یک حمله در نظر می‌گیرد. در نتیجه مغز دستگاه عصبی سمپاتیک و در پی آن غده هیپوتالاموس را به کار می‌اندازد.

فرایند ایجاد اضطراب در بدن
فرایند ایجاد استرس و اضطراب در بدن

در یک فرایند زنجیر وار، پیام‌های زیادی از هیپوتالاموس به هیپوفیز می‌رسد تا از غدد فوق کلیه هورمون‌های آدرنالین، کورتیزول و نوراپی نفرین وارد خون شده و پیام استرس و آماده باش را به کل بدن برساند. در نتیجه آن، طحال گلبول‌های قرمز را بیشتر می‌کند،  خون  از پوست به سمت ماهیچه‌ها و مغز می‌رود، کبد قند و ویتامین بیشتری به خون می‌ریزد، ضربان قلب زیاد می‌شود و تنفس تغییر می‌کند. در پی این تغییرات ناگهانی، بدن بسیار آسیب پذیر می‌شود.

اگر چنین شرایطی به یک شرایط مزمن در بدن تبدیل شود، آنوقت می گوییم که فرد به اضطراب دچار شده و با ادامه دار شدن این وضعیت ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عفونی در او بالا می‌رود. در چنین شرایطی، برای غلبه بر اضطراب، مصرف قطره گیاهی ضد استرس اسطوخودوس می‌تواند به این وضعیت خاتمه دهد.

خواص افشره اسطوخودوس

همانطور که گفتیم، افشره اسطوخودوس به عنوان یک عصاره گیاهی خواص زیادی برای بدن دارد. از قرن‌ها پیش از عصاره این گیاه، برای رفع حساسیت‌های پوستی و کاهش قرمزی پوست کودکان به صورت موضعی استفاده می‌شد. اما در عصر جدید، با انجام تحقیقات جدید روی اسطوخودوس، خواص ضد افسردگی و اضطراب آن نیز کشف شده و از آن در داروهای ضد استرس نیز استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با تاثیرات قطره ضد اضطراب اسطوخودوس آشنا می‌شوید.

افشره خوراکی اسطوخودوس؛ بهترین قطره ضد اضطراب گیاهی
افشرده اسطوخودوس؛ بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب

افشره اسطوخودوس؛ بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب

وقتی می گوییم قطره اسطوخودوس زربند یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کنترل استرس و اضطراب است، اغراق نکرده‌ایم. عصاره هیدرولیکی اسطوخودوس سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که به طور موثری استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهد. از بین این آنتی اکسیدان ها، لینالول موثرترین آن است که انتقال پیام‌های استرس زا، از مغز به سایر غدد مغز، را مختل کرده و از ایجاد فرایندهای استرس زا در بدن جلوگیری می‌کند.

مسلماً کاهش اضطراب در بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خو و بهبود عملکرد قلب نیز نقش مؤثر دارد.

خواص اسطوخودوس برای مغز و اعصاب

سلول‌های مغز دائم در خطر حمله رادیکال‌های آزاد و آثار مخرب استرس اکسیداتیو هستند. هنگامی که فرد در شرایط اضطراب مزمن باشد، این خطرات بیشتر هم خواهد شد. از طرفی ارسال حجم زیادی از پیام‌های آماده باش از سوی مغز به اندام‌ها، انرژی زیادی از نورون‌ها گرفته و باعث ضعف عملکرد آن‌ها در طولانی مدت می‌شود. قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند با اثر آنتی اکسیدان های خود از سلول‌های مغز محافظت کرده و با کاهش استرس در بدن، عملکرد مغز و اعصاب را نیز بهبود می‌دهد.

خواص اسطوخودوس برای مبارزه با عفونت‌ها

جدیدترین تحقیقات منتشر شده در مجله Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine و Medical Microbiology خواص شگفت انگیز عصاره اسطوخودوس برترمیم زخم و جلوگیری از ابتلا به عفونت را ثابت کرده است.  ترکیبات آنتی باکتریال موجود در این گیاه در درمان عفونت‌های قارچی و تسریع بهبود زخم مؤثر هستند.

عصاره اسطوخودوس برای میگرن

یکی دیگر از تاثیرات قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند بر مغز، کاهش حمله‌های میگرنی است. سردردهای میگرنی به دلیل وجود التهاب در بخش‌های حساس مغز ایجاد می‌شود. ترکیبات ضد التهاب اسطوخودوس از جمله لینالول به عنوان یک آنتاگونیست رقابتی جلوی اتصال عوامل التهابی را به گیرنده‌ها در مغز گرفته و از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کند. با این اثر، احتمال حمله‌های میگرنی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند برای کاهش اضطراب
قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند؛ بهترین داروی گیاهی برای غلبه بر اضظراب

عصاره خوراکی اسطوخودوس زردبند؛ بهترین دارو برای استرس و افسردگی

حال که از خواص کلی اسطوخودوس برای کاهش اضطراب مطلع شدید، می‌خواهیم شما را بیشتر با اثر فیزیولوژیک افشره اسطوخودوس در بدن و مکانیسم عملکرد آن آشنا کنیم. در واقع می‌خواهیم ببینیم که این قطره گیاهی چگونه استرس را در بدن ریشه کن می‌کند؟

در دومین بخش متن درباره چگونگی استرس در بدن گفتیم که مغز به طور ناگهانی تعداد زیادی پیام آماده باش (در واقع استرس زا) به غدد و سایر اندام‌های بدن ارسال می‌کند. برای فرستادن این پیام‌ها نیاز است که یون‌های کلسیم از کانال‌های کلسیمی وارد سلول‌های فرستنده شوند و نوروترنسمیترهای تحریکی مانند نوراپی نفرین را آزاد کنند.

باتوجه به فرایند بالا، عصاره اسطوخودوس با مهار کانال‌های کلسیمی وابسته با ولتاژ در سلول‌های فرستنده پیام، جلوی آزادسازی نوروترنسمیترها را گرفته و از ایجاد مکانیسم‌های استرسی در بدن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند به کاهش استرس و اضطراب در بدن کمک می‌کند.

عوارض قطره اسطوخودوس

تا اینجا در مورد خواص و تاثیرات مثبت عصاره خوراکی اسطوخودوس گفتیم. اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد مجاز افشره اسطوخودوس نیز مانند سایر عصاره‌های گیاهی، برای بدن مشکلاتی ایجاد می‌کند.

استفاده بی رویه از عصاره اسطوخودوس ممکن است باعث کند شدن مغز، خواب آلودگی بیش از حد، حالت تهوع و استفراغ و افزایش هورمون استروژن در آقایان شود. به همین دلیل متخصصان طب سنتی تاکید دارند که از عصاره‌های گیاهی به هیچ وجه بیش از حد مجاز توصیه شده مصرف نکنیم.

سؤالات مهم درباره افشره اسطوخودوس زردبند

برای تکمیل اطلاعات شما درباره قطره ضد اضطراب اسطوخودوس زردبند، تصمیم گرفتیم یک بخش از متن را به سؤالات رایج و مهم درمورد این عصاره گیاهی اختصاص دهیم. در ادامه سؤالات پر تکرار شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

قطره گیاهی ضد اضطراب اسطوخودوس برای کودکان خوب است؟

نه! هنوز ایمنی قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند در بدن کودکان زیر ۱۲ سال تائید نشده است، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان و نوزادان توصیه نمی‌شود.

مصرف قطره اسطوخودوس زردبند برای زنان باردار و شیرده ضرر دارد؟

بله! مصرف عصاره اسطوخودوس به صورت خوراکی حتی به صورت دمنوش یا همراه با چای نیز ممکن است روی جنین اثرات منفی بگذارد و از طریق شیر به بدن نوزاد منتقل شود. بنابراین برای مادران باردرا و شیرده ممنوع است.

نحوه مصرف قطره گیاهی ضد اضطراب اسطوخودوس چگونه است؟

روزانه ۳ بار و هر بار ۵ قطره از این قطره گیاهی را در یک لیوارن آب یا شربت حل کنید و میل کنید. حواستان باشد که بیشتر از این میزان مصرف نکنید.

آیا قطره اسطوخودوس خواب آور است؟

بله! اگر به دلیل اضطراب شدید دچار بی نظمی در خواب یا به اصطلاح آپنه خواب شده‌اید، با مصرف این قطره خوراکی الگوی خواب شما به حالت طبیعی بازمیگردد و احتمالاً ساعاتی پس از مصرف احساس خواب آلودگی می‌کنید.

بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب را از ما بخواهید.

در این مطلب شما را با یک راه حل گیاهی و بی ضرر برای کاهش اضطراب و استرس آشنا کردیم تا بدون تجربه عوارض داروهای شیمیایی از این عارضه همه گیر خلاص شوید. قطره گیاهی ضد اضطراب اسطوخودوس زردبند محصول قابل اطمینان و باکیفیتی است که می‌توانید آن را با مراجعه به داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. علاوه بر این، سایر داروهای گیاهی ضد اضطراب و استرس از برندهای معتبر در مفیدطب یافت می‌شود که از بین آن‌ها می‌توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

در نهایت ما خوشحال می‌شویم که نظرات و سؤالات خود درباره قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند را با ما درمیان بگذارید. سؤالات شما را با مشورت دکتر داروساز پاسخ خواهیم داد.

خرید قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره