با بهترین قرص برای سوء هاضمه آشنا شوید

بهترین قرص برای سوء هاضمه
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

استرس و اضطرابی که این روزها بیشتر ما با آن درگیریم، اثرات منفی زیادی روی سلامتی، به خصوص سلامت دستگاه گوارش ما دارد. سوء هاضمه هم یکی از همین مشکلات است که ترکیب استرس و عادات غذایی ناسالم در ایجاد آن نقش اصلی را بازی می‌کنند. سوء هاضمه علائم آزاردهنده‌ای دارد که بسیاری از افراد با مواجهه با آن سریعاً به فکر خرید یک قرص تقویت معده خوب می‌افتند تا از شر آن خلاص شوند! از آنجا که در جامعه ما تعداد افراد درگیر با سوء هاضمه کم نیست، این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به معرقی بهترین قرص برای سوء هاضمه اختصاص داده‌ایم.

اگر دائماً پس از غذا دچار نفخ، سیری کاذب، باد گلوی زیاد و حالت تهوع می‌شوید، این مطلب برای شماست، آن را از دست ندهید.

شما می‌توانید درباره بهترین قرص معده برای هضم غذا در اینجا بشنوید:

 

علت سوء هاضمه چیست؟

سوء هاضمه در واقع اصطلاحی است که برای مجموعه‌ای از علائم نشان‌دهنده اختلال در هضم به کار برده می‌شود. بسیاری از مردم جهان ممکن است بارها در طول زندگی خود دچار سوء هاضمه شوند و این بیماری یک مشکل شایع محسوب می‌شود. علائم سوء هاضمه مبهم و متفاوت هستند. باد گلو، سوزش معده، نفخ و حالت تهوع از علائم سوء هاضمه محسوب می‌شوند. این علائم آنقدر مزمن و آزار دهنده‌اند که افراد دچار این بیماری، به دنبال بهترین قرص برای سوء هاضمه می‌گردند، تا راه حلی سریع برای رفع مشکل خود پیدا کنند.

علت سوء هاضمه
عادات غلط غذا خوردن، مصرف زیاد الکل و استرس نقش پررنگی در ایجاد سوء هاضمه دارند.

عادت‌های ناسالم در هنگام غذا خوردن اصلی‌ترین عامل سوء هاضمه هستند. در واقع افراد ممکن است به دلایل زیر در هضم درست غذا دچار مشکل شوند و علائم سوهاضمه را تجربه کنند:

  • خوردن بیش از حد غذا
  • سریع غذا خوردن
  • مصرف غذاهای تند و پر چرب
  • دراز کشیدن سریع پس از صرف غذا

البته زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل و همچنین مصرف بعضی از داروها خصوصاً داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی ممکن است از علت‌های اصلی سوء هاضمه باشد. وجود بیماری‌هایی مانند رفلاکس اسید معده، سرطان معده و مشکلات لوزالمعده یا حتی زخم معده هم از دیگر مواردی است که به عنوان علت سوء هاضمه شناخته می‌شود.

علائم سوء هاضمه

علائم سوء هاضمه بسته به علت اصلی آن، بسیار مبهم و متفاوت است. رایج‌ترین علائم سوء هاضمه شامل احساس سیری بیش از حد، باد کردن شکم، حالت تهوع، باد گلو و بازگشت غذا یا مایعات به مری و گلو (ترش کردن) می‌باشد. علاوه بر این، موارد زیر دیگر علائم سوءهاضمه را تشکیل می‌دهد:

  • سیر شدن زودتر از حالت عادی
  • درد و ناراحتی در قسمت بالای شکم
  • سوزش در اطراف معده و بالای شکم
  • نفخ
  • استفراغ

درد و سوزش در بالای شکم شباهت زیادی به مشکلات مربوط به سوزش معده دارد و باعث می‌شود بعضی از افراد سوءهاضمه را با سوزش معده اشتباه بگیرند. در حالی که تفاوت‌های زیادی بین این دو بیماری وجود دارد و علائم شایع آن‌ها متفاوت است.

علائم سوء هاضمه
نفخ، ترش کردن، احساس پری، سیری کاذب و باد گلو از علائم سوء هاضمه است.

سوء هاضمه عصبی یعنی چه؟

در کنار عوامل مختلف فیزیکی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، بعضی از عوامل عصبی مانند اضطراب، استرس و هیجان نیز می‌تواند دلیلی برای جلوگیری از هضم بدون مشکل غذا و ایجاد سوء هاضمه باشد. اگر عوامل زیر منجر به بروز علائم سوء هاضمه شوند به آن سوء هاضمه عصبی می گویند:

  • اضطراب (اجتماعی یا عملکردی)
  • استرس
  • ترس شدید
  • هیجان بیش از حد
  • احساس ناراحتی و افسردگی شدید
  • عصبانیت شدید

سیستم گوارشی به شدت تحت تأثیر احساسات (خشم، عصبانیت، استرس) است و تحریک‌پذیری بالایی دارد. تأثیر احساسات بر دستگاه گوارش ممکن است باعث ایجاد ناراحتی‌های معده، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود و علائم سوء هاضمه را ایجاد کند. بیشتر ما در هنگام یک تنش یا در موقعیت‌های استرس‌زا این علائم را تجربه کرده‌ایم. خوشبختانه با استفاده از خوراکی‌های مفید برای هضم و بهترین قرص برای سوء هاضمه می‌توانیم از پیشرفت سوء هاضمه عصبی جلوگیری کنیم. (بیشتر بخوانید: برای هضم غذا چی بخوریم؟)

بهترین قرص برای سوء هاضمه و تقویت معده

خب حال که با سوء هاضمه و علائم آن به خوبی آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده که بهترین قرص برای سوء هاضمه را نیز معرفی کنیم. اگر درگیر این بیماری گوارشی شده باشید، حتماً می‌دانید که داروهای مختلفی برای رفع سوء هاضمه، تقویت معده و کمک به هضم غذا وجود دارد که می‌توانند اثرات این بیماری را کاهش دهند و علائم آن را تا حدود زیادی برطرف کنند.

بهترین قرص برای سوء هاضمه

گاهی اوقات افزایش حجم اسید معده ممکن است باعث بروز درد معده و علائم سوء هاضمه شود. داروهای کاهنده اسید معده همچون امپرازول، لانسوپرازول و رابپرازول ممکن است در این موارد کمک‌کننده باشند.

 با این حال همانطور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین دلیل سوء هاضمه، عدم هضم غذا و مشکل در سیستم گوارش است. بنابراین با کمک به هضم غذا و تقویت معده با داروهای گیاهی نیز می‌توانیم عوارض این بیماری را تا حدودی کاهش دهیم.

بهترین قرص برای سوء هاضمه را از اینجا بخرید

هرچند که داروهای گیاهی جایگزین درمان اصلی نیستند؛ اما می‌توان از آن‌ها به عنوان داروی مکمل برای کاهش شدت علائم گوارشی استفاده کرد. کپسول سوء هاضمه کیمیاگر یا همان «دایج هرب» همان دارویی است که لقب بهترین قرص برای سوء هاضمه را به آن داده‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید چرا؟ ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

ترکیبات کپسول سوء هاضمه کیمیاگر (دایج هرب)

قرص دایج هرب کیمیاگر به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده، از دو گیاه مقوی و پرخاصیت زنیان و کرفس تهیه شده است. گیاهان موجود در این قرص سوء هاضمه گیاهی، بهترین ویتامین برای تقویت معده را درون خود دارند. به همین دلیل هم مصرف کپسول سوء هاضمه کیمیاگر توانسته تا حد زیادی برای کاهش عوارض این بیماری مؤثر بوده و به عنوان یک قرص هضم کننده قوی غذا شناخته شود. در ادامه شما را بیشتر با ترکیبات بهترین قرص برای سوء هاضمه و خواص آن‌ها آشنا می‌کنیم.

فواید زنیان برای تقویت معده

زنیان سرشار از فیبر، آهن و ویتامین ب۱ و ب۲ است که همگی برای تقویت معده و کمک به هضم غذا مفیدند. این گیاه همچنین در جلوگیری از اسیدی شدن معده و درمان رفلاکس معده نیز نقش موثری دارد.

خواص کرفس در کپسول سوء هاضمه کیمیاگر
کرفس در کپسول سوء هاضمه کیمیاگر به کاهش التهاب معده و بهبود نفخ کمک می‌کند.

خواص کرفس برای بهبود سوء هاضمه

کرفس با در اختیار داشتن مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین C و منیزیم و آنتی اکسیدان های قوی، برای کاهش التهاب معده، کمک به هضم غذا، بهبود رفلاکس معده و کاهش نفخ بسیار مؤثر است. این گیاه خوش‌رنگ یکی از بهترین گیاهان برای کاهش علائم سوء هاضمه محسوب می‌شود.

اثرات کپسول دایج هرب برای درمان سوء هاضمه

بالاتر به طور مختصر گفتیم که کپسول دایج هرب کیمیاگر به عنوان بهترین قرص برای سوء هاضمه چه ترکیباتی دارد و این ترکیبات چه خواصی برای معده و دستگاه گوارش ما دارند.

اگر بخواهیم مفصل‌تر بگوییم که این قرص چگونه به درمان سوء هاضمه کمک می‌کند؛ باید کمی جزئی‌تر خواص کرفس و زنیان را بررسی کنیم. البته مهم‌ترین نکته در عملکرد این کپسول این است که هر دو ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی آن یعنی کرفس و زنیان در کنار هم با ایجاد اثر هم افزایی (سینرژیک) و تقویت اثرات یکدیگر موجب بهبود علائم سوء هاضمه می‌شوند.

در واقع گیاه کرفس با در اختیار داشتن آنتی اکسیدان های قوی از جمله فلاوونوئیدها، تانین‌ها و عصاره‌ها و آلکالوئیدها نه تنها از بروز زخم در دیواره معده جلوگیری می‌کند، بلکه التهاب و سوزش معده را نیز بهبود می‌دهد. کرفس این کار را با کمک به تنظیم اسیدیته معده انجام می‌دهد.

تاثیر کپسول دایج هرب برای درمان سوء هاضمه
کپسول دایج هرب با ترکیب خواص کرفس و زنیان باعث کاهش عوارض سوء هاضمه می‌شود.

فیبر موجود در زنیان و کرفس برای هضم غذا در معده و روده بسیار مفید است. زیرا به حرکت غذا در دستگاه گوارشی کمک می‌کند و نمی‌گذارد مواد غذایی با ثابت ماندن در معده، نفخ، احساس سیری کاذب یا حالت تهوع ایجاد کند.

خرید سریع کپسول سوء هاضمه کیمیاگر

زنیان نیز ریزمغذی‌هایی در عصاره‌ی خود دارد که برای تقویت معده و کمک به هضم غذا بسیار مفیدند. آهن و ویتامین‌های B1 و B2 همگی به تأمین انرژی مورد نیاز برای هضم غذا کمک می‌کنند و عملکرد معده را بهبود می‌دهند. علاوه بر این، از قدیم در کتب طب سنتی، زنیان را به عنوان گیاه دارویی برای درمان سوء هاضمه معرفی می‌کردند. امروزه نیز ثابت شده عصاره‌ی این گیاه می‌تواند برای کاهش نفخ شکم، احساس پری و حالت تهوع و آروغ‌های پیاپی بعد از غذا مؤثر باشد.

به طور کلی عملکرد کرفس و زنیان در کنار هم باعث شده کپسول دایج هرب به بهترین قرص برای سوء هاضمه تبدیل شود.

نحوه مصرف بهترین قرص برای سوء هاضمه

بهترین زمان مصرف کپسول سوء هاضمه کیمیاگر، بلافاصله پس از غذا است. اگر می‌خواهید اثر مطلوب دارو را مشاهده کنید، طی دو تا چهار هفته به طور مداوم بعد از هر وعده‌ی غذایی یک یا دو عدد از این قرص را مصرف کنید.

عوارض کپسول سوء هاضمه کیمیاگر

خوشبختانه تاکنون عوارضی برای این دارو گزارش نشده است. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید از خواص بهترین قرص برای سوء هاضمه بهره‌مند شوید. البته احتیاط‌هایی برای مصرف این دارو وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • افرادی که به زنیان یا کرفس حساسیت دارند، این دارو را مصرف نکنند.
  • به دلیل وجود تیمول در دارو هضم غذا کیمیاگر، مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. اما در دوران شیردهی قابل مصرف است.

بهترین قرص برای سوء هاضمه را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با بهترین قرص برای سوء هاضمه آشنا کردیم و گفتیم که قرص دایج هرب کیمیاگر می‌تواند به تقویت معده و کاهش عوارض این بیماری کمک کند. البته بازهم تاکید می‌کنیم که این قرص، جایگزین داروهای تجویز شده توسط پزشک نیست؛ اما به عنوان یک داروی گیاهی برای تقویت معده می‌تواند شدت عوارض سوء هاضمه را برای ما کاهش دهد.

برای مشاهده لیست انواع قرص تقویت معده می‌توانید از طریق لینک زیر و داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام کنید:

انواع قرص تقویت معده را از اینجا بخرید

اگر در فکر خرید کپسول سوء هاضمه کیمیاگر هستید، سریع‌ترین راه برای شما ، خرید آنلاین دارو از وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه مفیدطب است. در داروخانه اینترنتی مفیدطب می‌توانید تنها با چند کلیک و در کمتر از یک دقیقه این محصول را سفارش دهید.

اگر تا به حال از کپسول دایج هرب کیمیاگر استفاده کرده‌اید، تجربه‌ی خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره‌ی این کپسول را از ما بپرسید تا ما با نظر دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول

بهترین قرص برای سوء هاضمه چیست؟

کپسول سوء هاضمه کیمیاگر که با نام دایج هرب نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده است. این قرص که حاوی دو گیاه زنیان و کرفس می‌باشد، تا حد زیادی در کاهش عوارض سوء هاضمه مؤثر است.

بهترین قرص معده برای هضم غذا چه نام دارد؟

زنیان و کرفس موجود در قرص سو هاضمه کیمیاگر، برای هضم غذا در معده و روده بسیار مفید می‌باشند، زیرا به حرکت غذا در دستگاه گوارشی کمک کرده و نمی‌گذارند مواد غذایی با ثابت ماندن در معده، نفخ، احساس سیری کاذب یا حالت تهوع ایجاد کنند.

آیا دایج هرب بهترین قرص هضم غذا است؟

کپسول دایج هرب با ترکیب خواص کرفس و زنیان به طور موثری باعث کاهش عوارض سوء هاضمه می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را بهترین قرص هضم غذا می‌دانند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و