بهترین زمان مصرف قرص uniflex
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

در دنیای امروز بسیاری از زنان و مردان به دلایل مختلف از جمله استفاده بیش از حد از مفاصل، دچار دردهای مفصلی و عضلانی می‌شوند. استخوان‌ها و مفاصل اصلی‌ترین نقش را در انجام حرکات بدن و ایستایی ما دارند، اما در اغلب موارد با بالا رفتن سن، احتمال درد و التهاب در این اعضای بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. همه ما می‌دانیم که تغذیه مناسب و تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای استخوان‌ها اهمیت بالایی دارد. در مواردی مانند دردهای مفصلی و التهاب مفاصل، کمک گرفتن از مکمل‌های تخصصی در این زمینه می‌تواند در پیشگیری و بهبود موثر واقع شود. در این مقاله به معرفی قرص یونی فلکس که یک مکمل پرطرفدار برای کاهش دردهای مفصلی است می‌پردازیم. همچنین شما را با خواص و عوارض این قرص آشنا کرده و درمورد بهترین زمان مصرف قرص uniflex صحبت خواهیم کرد.

درد مفاصل و استخوان‌ها

همانطور که گفتیم استخوان‌ها و مفاصل نقش مهمی در ساختمان بدن و انجام حرکات دارند. اما عملکرد و قدرت استخوان‌ها تا اندازه زیادی به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی که جذب بدن می‌شوند، بستگی دارد و مهم‌ترین این مواد کلسیم است. ۹۷ درصد کل نمک‌های کلسیم در بدن توسط استخوان‌ها ذخیره می‌شود. در صورتی که کلسیم و سایر ویتامین‌ها به خوبی تامین نشوند، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، درد استخوان‌ها، آرتروز و التهاب مفاصل، درد و ورم مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

از مهم‌ترین دلایل ایجاد درد استخوان و مفاصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد آسیب فیزیکی
  • عفونت استخوانی
  • پوکی استخوان
  • بی‌تحرکی و چاقی
  • افزایش سن
  • آرتریت روماتوئید
  • پسوریازیس مفصلی
  • مصرف برخی داروها

دردهای مفصلی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شوند:

درد مفصلی حاد

به طور معمول زمانی که درد و التهاب مفاصل، کمتر از ۲ هفته طول بکشد و بعد از آن رفع شود، به آن درد مفصلی حاد گفته می‌شود. در این شرایط مصرف داروهای ضد درد و ضد التهاب به همراه استراحت، بهترین درمان خواهد بود. دردهای مفصلی حاد، در اغلب موارد با انجام مراقبت‌های لازم برطرف شده و به مفاصل آسیب دائمی وارد نمی‌شود.

درد مفصلی مزمن

درد و التهاب مفاصل در صورتی که بیشتر از ۲ هفته زمان طول بکشند و علامتی از بهبودی مشاهده نشود، به عنوان درد مفصلی مزمن تلقی می‌شود. در واقع چالش اصلی در دردهای مفصلی و استخوانی، کنترل و مدیریت نوع مزمن برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی به مفاصل و استخوان‌ها است. در بسیاری از موارد، ممکن است فرد متوجه آسیب وارد شده بر اثر درد مفصلی مزمن نشود و برای درمان اقدامی نکند.

بیمار مبتلا به دردهای مفصلی و استخوانی مزمن معمولا زمانی به پزشک مراجعه می‌کند که مدتی از ایجاد التهاب و آسیب مفصل یا استخوان گذشته است.

درمان دردهای مفصلی

قدم اول در درمان این دردها، شناسایی علت و رفع آن است. ممکن است پزشک برای شما ورزش‌های مناسب، رژیم کاهش وزن و یا مکمل‌های کلسیم دی و غضروف ساز را تجویز کند. همچنین داروهای ضد التهاب و ضد درد، نیز پایه ثابت نسخ دردهای استخوان و مفاصل هستند.

علاوه بر این درمان مراقبتی نیز در این مرحله اهمیت بالایی دارد و جلوگیری از بدتر شدن التهاب و فتق مفصل، مهم‌ترین اقدام خواهد بود. به طور مثال ممکن است پزشک شما مواردی مانند کفش مناسب، تشک مناسب، ورزش‌های کگل و آموزش نشستن و برخاستن مناسب را به شما توصیه کند.

درمان دردهای مفصلی
در دردهای مفصلی، معمولا پزشک متخصص درمان‌های مراقبتی، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های کلسیم را توصیه می‌کند.

در کنار تمامی موارد گفته شده، معمولا متخصصان ارتوپدی در هر دو نوع دردهای مفصلی حاد و مزمن، مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای را توصیه می‌کنند. این مکمل‌ها معمولا شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین D3 و ویتامین K می‌شود. همچنین در تهیه مکمل‌های درد مفاصل، از ترکیباتی مانند MSM، گلوکزامین، کندروتین و کلاژن نیز استفاده می‌شود که به حفظ سلامت غضروف‌ها کمک می‌کنند.

امروزه انواع مختلف مکمل‌های تخصصی در این زمنیه توسط شرکت‌های داروسازی روانه بازار شده است که با توجه به نوع ترکیبات با هم تفاوت دارند. پزشک متخصص با توجه به میزان بیماری و شرایط بالینی شما بهترین قرص و مکمل را برای درمان دردهای مفصلی و استخوانی تجویز خواهد کرد. از جمله مکمل‌های محبوب که فروش بالایی در این زمینه دارد قرص یونی فلکس محصول شرکت لیبرتی سوئیس است. این محصول حاوی برخی املاح و ویتامین‌های مناسب برای حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است. در ادامه شما را با این قرص بیشتر آشنا خواهیم کرد.

قرص یونی فلکس برای چیست؟

قرص یونی فلکس MSM لیبرتی سوئیس حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین D3، زینک، متیل سولفونیل متان (MSM) و ویتامین K1 است. مهم‌ترین موارد مصرف این قرص کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است. مصرف قرص uniflex می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتریت کمک کرده و دردهای ناشی از آن را به طور چشمگیری کاهش دهد.

خرید قرص یونی فلکس

علاوه بر این قرص یونی فلکس برای مصرف سالمندان به خصوص خانم‌های یائسه و افرادی که در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند، بسیار مفید خواهد بود. این قرص از پوکی استخوان پیشگیری کرده و در جلوگیری از پیشرفت آن نیز کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از فواید قرص یونیفلکس بهبود التهاب مفاصل آسیب دیده و کاهش تورم در اطراف تاندون‌ها است. در ادامه با ترکیبات این قرص آشنا خواهیم شد.

ترکیبات قرص uniflex

هر قرص یونی فلکس حاوی موارد زیر است:

۶۵۰ میلی‌گرم کلسیم کربنات

کلسیم نقش حیاتی در بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله گردش خون، حرکت ماهیچه‌ها و ترشح هورمون‌ها دارد. این عنصر همچنین قسمت اصلی دندان‌ها و استخوان‌ها را تشکیل داده و آن‌ها را قوی، مستحکم و متراکم می‌کند. از دیگر نقش‌های کلسیم در بدن می‌توان به انتقال پیام‌های عصبی، عملکرد عضلانی و کمک به متابولیسم تولید انرژی و آنزیم‌های گوارشی اشاره کرد.

۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D3

ویتامین D باعث جذب بهتر و بیشتر کلسیم و فسفر در بدن شده و به این ترتیب به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک بسیاری می‌کند. این ویتامین همچنین به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بروز مشکلات روانی چون افسردگی جلوگیری می‌کند.

مصرف کلسیم به همراه ویتامین د۳ می‌تواند از افتادن و شکستگی استخوان‌ها جلوگیری کند. این اثر به واسطه کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل‌های کلسیم و د۳ است. این مکمل‌ها همچنین می‌توانند باعث تقویت دندان‌ها مخصوصا در افراد سالمند شود.

۲۵۰ میلی‌گرم MSM

این ترکیب حاوی ترکیبات آلی است که التهاب را کاهش داده و به بازسازی بافت‌ها کمک می‌کنند. متیل سولفونیل متان که از گوگرد فعال بیولوژیکی تشکیل شده است، برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز بسیار مفید است. مطالعات زیادی درمورد اثرات مکمل‌های حاوی ام‌اس‌ام در کنترل بیماری‌های التهابی مفصلی انجام شده است. در برخی این مطالعات، ام‌اس‌ام در مقادیر مختلف و در طول درمان‌های مختلف توانسته است باعث کاهش دردهای مفصلی، کاهش ورم و التهاب، بهبود حرکت مفصل و راحت‌تر شدن فعالیت فیزیکی شود.

۱۰۰ میلی‌گرم منیزیم اکساید

این عنصر در پیشگیری از پوکی استخوان و بهبود دردهای عضلانی موثر بوده و در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن دخالت دارد. منیزیم همچنین بر فشار خون، سوخت وساز و متابولیسم، عملکرد سیستم ایمنی و بسیاری دیگر از جنبه‌های سلامتی تأثیر می‌گذارد. قرار گرفتن منیزیم در کنار املاح دیگر در قرص یونی‌فلکس، می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان‌ها شود.

۲۰ میلی‌گرم زینک سولفات

روی یا زینک علاوه بر اینکه به استحکام بافت‌های استخوان کمک می‌کند، در رشد و ترمیم ماهیچه‌ها نیز نقش اساسی داشته و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

۷۵ میکروگرم ویتامین K

ویتامین k1 یکی از مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده قرص یونی فلکس است. حفظ سلامت بافت‌های استخوانی و تراکم استخوان از جمله مهم‌ترین فواید ویتامین K برای بدن است. مصرف این ویتامین مانع از رسوب کلسیم در مفاصل و رگ‌ها شده و به این ترتیب خطرات ناشی از مصرف مکمل‌های کلسیم را کاهش می‌دهد.

خرید قرص یونی فلکس
برای خرید قرص یونی فلکس، مکمل کلسیم و ویتامین D کلیک کنید.

تا اینجا با قرص کلسیم یونی فلکس به خوبی آشنا شدیم و خواص و ترکیبات آن را با هم بررسی کردیم. یکی از سوالات پرتکرار درمورد این محصول این بود که بهترین زمان مصرف قرص uniflex چه زمانی است. در بخش بعدی به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

بهترین زمان مصرف قرص uniflex

قرص یونی فلکس حاوی کلسیم کربنات است و این نوع ملح از کلسیم زمانی می‌تواند بیشترین مقدار جذب را داشته باشد که در محیط اسیدی قرار بگیرد. به همین دلیل می‌توان گفت بهترین زمان مصرف قرص uniflex همراه با غذا و یا نیم ساعت بعد از غذا است. بهتر است همراه با قرص یونی فلکس آب زیادی بنوشید.

درمورد نحوه مصرف این قرص باید بگوییم مرجع اصلی نسخه پزشک شما است ولی در صورتی که تجویز خاصی برای این قرص انجام نگرفته است می‌توانید روزانه یک عدد قرص یونی فلکس را همراه با وعده غذایی میل کنید.

هنگام مصرف این مکمل کلسیم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مصرف این مکمل در بیماران مبتلا به سنگ کلیه، هایپرکلسمی و هیپوکلسمی باید با احتیاط صورت گیرد.
  • خانم‌های باردار و شیرده، تحت نظر پزشک و یا داروساز مجاز به استفاده از این مکمل هستند.
  • در صورت مصرف هرگونه دارویی، قبل از مصرف با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی، مصرف محصول را قطع و با پزشک خود مشورت نمایید. (لازم به ذکر است تاکنون عارضه جانبی خاصی بر اثر مصرف قرص یونی فلکس گزارش نشده است)

سخن پایانی

قرص یونی فلکس از جمله مکمل‌های محبوب درمان دردهای مفصلی و استخوانی است. این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک مکمل کلسیم جهت حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود مفاصل خود هستند. افراد سالمند، خانم‌های یائسه، بیماران مبتلا به آرتروز و آرتریت و سایر افرادی که پزشک مکمل کلسیم را به آن‌ها توصیه کرده است، جزو مصرف‌کنندگان اصلی یونی فلکس هستند.

جهت خرید این محصول و سایر مکمل‌ها از جمله قویترین داروی ضد التهاب مفاصل می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

در این مقاله قرص یونی فلکس را به شما معرفی کردیم و درمورد بهترین زمان مصرف قرص uniflex صحبت کردیم. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

هر سوال دیگری در مورد محصولات و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص uniflex چاق کننده است؟

ترکیبات این قرص موجب افزایش وزن نمی‌شوند، اما در صورتی که شخص مصرف کننده به دلیل کمبود زینک و ویتامین‌های دیگر دچار کم اشتهایی شده باشد، ممکن است با مصرف این مکمل اشتهای طبیعیش بازگردد. اما افزایش وزن برای این اشخاص بسیار جزئی است. قرص uniflex یک مکمل تخصصی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است.

قرص یونی فلکس برای دیسک کمر موثر است؟

فتق دیسک کمر، فتق دیسک گردن، درد مفاصل زانو و مچ دست‌ها از شایع‌ترین التهابات و دردهای مفصلی هستند، که قرص یونی فلکس برای درمان این دردها و پیشگیری از ایجاد آن‌ها موثر عمل کرده است.

عوارض مصرف قرص یونی فلکس چیست؟

برای مصرف قرص uniflex تاکنون عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است. با این وجود اگر پس از مصرف این قرص مکمل با مشکلاتی مواجه شدید با پزشک مشورت کنید تا حساسیت و آلرژی بدن شما نسبت به ترکیبات تشکیل دهنده این قرص را مورد بررسی قرار دهد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص uniflex»

  1. سلام ببخشید مصرف یونی فلکس در دوران اقدام به بارداری مشکلی نداره؟ و همچنین در دوران بارداری چطور؟ ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، قرص یونی فلکس در دوران اقدام به بارداری مجاز می‌باشد و در دوران بارداری و شیردهی در صورت تجویز و صلاح دید پزشک مصرف آن مشکلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. ابوالقاسم شیری فرد

    باسلام لطفا بفرمائید روزی چندعدد استفاده کنیم هم زانویم ورم دارد وهم درد مفصل دارم باتوجه باینکه پروتز در۸ماه گذشته درزانویم دکترگذاشته ضمنا مدت آن را بفرمائید

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، طرز استفاده از قرص یونی فلکس روزی یک عدد بعد از غذا می‌باشد و تا حدی می‌تواند التهابات و درد مفاصل را تخفیف بخشد.اما با توجه به پروتوز زانو بهتر است قبل مصرف با پزشک متخصص خود جهت انتخاب صحیح ترین دارو مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من زانوم خیلی درد داره با خوردن این قرص نفخ شدید به وجود اومد ادامه بدم مصرفو یا نه و اینکه راهی برای رفع نفخ به وجود اومده با این دارو وجود داره؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در صورتی که مشکل زمینه ای گوارشی ندارید و این اثر موقتا در شما ایجاد شده، برای رفع نفخ ناشی از این دارو قرص دایمتیکون و یا قطره گیاهی کارمینت میتواند کمک کننده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ترکیباتی که در قرص یونی فلکس وجود دارند با تاثیر ضد التهابی که دارند می توانند ورم و التهاب مفاصل را کاهش بدهند یا از بین ببرند. برای این منظور یونی فلکس باید حداقل به مدت یک ماه استفاده شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره