بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش قد و اشتها

بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش اشتها و قد
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کمبود زینک اکثر ما را به یاد ریزش مو و بی اشتهایی می‌اندازد. زیرا معمولاً پزشکان در توصیه‌های خود برای رفع این مشکلات مکمل‌های زینک را پیشنهاد می‌کنند. اما زینک علاوه بر این‌ها، در ساخت سلول‌های خونی، پیشگیری از کم خونی، رشد استخوان‌ها، رشد مغز و… نیز نقش حیاتی دارد. به همین دلیل هم متخصصین مصرف شربت زینک سولفات را، به خصوص برای کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند، ضروری می‌دانند. به دلیل اهمیت مصرف این مکمل، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب از تاثیرات این عنصر در بدن بیشتر صحبت کنیم.

اگر کودک یا نوجوانی دارید که رشد کندی دارد یا دچار بی اشتهایی شده است؛ یا خودتان احساس ضعف و دارید و دچار ریزش مو شده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، زیرا می‌خواهیم بهترین شربت زینک سولفات را به شما معرفی کنیم و به سؤالات مهم درباره این محصول نیز پاسخ دهیم.

زینک سولفات چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

عنصر زینک اگر به تنهایی و به طور خالص وارد بدن شود، جذب موثری ندارد و در بسیاری موارد هم حساسیت‌های گوارشی شدید ایجاد می‌کند. اما ترکیب این عنصر با املاحی مانند سولفات و گلوکونات باعث می‌شود بدن راحت‌تر این عنصر را در بخش‌های مختلف خود جذب کند. به همین دلیل هم امروزه زینک سولفات و زینک گلوکونات بیشتر در مکمل‌های حاوی این عنصر به کار می‌روند. از بین همه‌ی املاح یا نمک‌های زینک، زینک سولفات جذب بهتری دارد. به خصوص برای کودکان که سیستم گوارشی حساس‌ترین دارند.

خواص شربت زینک سولفات
خواض بهترین شربت زینک سولفات ایرانی

شربت زینک سولفات رازک یکی از بهترین مکمل‌های زینک برای رشد کودکان است. زیرا میزان مناسبی از این عنصر را در خود جای داده و با رفع کمبود زینک، به تقویت سیستم ایمنی، تقویت استخوان‌ها و بهبود سطح انرژی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. در ادامه بیشتر از تاثیرات زینک سولفات برای کودکان می گوییم.

خواص بهترین شربت زینک سولفات برای کودکان و بزرگسالان

زینک سولفات فقط برای کودکان در سنین رشد نیست. بلکه بزرگسالان نیز گاهی به دلیل تغذیه نا مناسب طولانی مدت، دچار کمبود زینک می‌شوند. ممکن است یکی از دلایل ریزش مو، ضعف سیستم ایمنی، مشکلات جنسی و مشکلات ذهنی مانند اختلال حواس باشد. به همین دلیل شرکت داروسازی رازک دو محصول زینک سولفات ۵ میلی گرم و زینک سولفات ۱۰ میلی گرم، یعنی با دو دوز متفاوت را تهیه کرده تا همه سنین بتوانند از آن استفاده کنند.

شربت زینک سولفات برای رشد مو
شربت زینک سولفات برای تقویت و رشد مو

شربت زینک سولفات مؤثر برای رشد مو

زینک به طور مستقیم در پر پشتی و رشد طبیعی مو دخالت دارد. این عنصر با شرکت در دو فرایند به عملکرد طبیعی فولیکول‌های مو و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. اول اینکه زینک میزان ترشح چربی از غدد سباسه را کنترل کرده و نمی‌گذارد این غدد با چربی زیاد فولیکول‌های مو را مسدود کند. دوم اینکه این عنصر در تنظیم ترشح هورمون‌های جنسی نیز مؤثر است. بهم ریختن تعادل هورمون‌های جنسی یکی از دلایل اصلی ریزش موی زیاد در مردان و زنان جوان و میانسال است.

شربت زینک سولفات رازک هم برای بزرگسالان و هم کودکان قابل استفاده است و به کاهش ریزش موی ناشی از کمبود زینک در همه سنین کمک می‌کند.

زینک سولفات برای افزایش قد کودکان
بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش قد کودکان

شربت زینک سولفات برای افزایش قد نوجوانان

یکی از اصلی‌ترین نقش‌های زینک در بدن، تحریک استخوان سازی است که هم به افزایش قد و هم تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. این عنصر با ایجاد تأثیر مثبت روی عملکرد هورمون رشد در بدن، تقسیم سلولی را افزایش داده و باعث تولید تعداد بیشتری سلول استخوانی و ماهیچه‌ای می‌شود. در نتیجه کودکان و نوجوانان در سنین رشد، با مصرف مقدار کافی زینک از طریق تغذیه سالم و مکمل‌های زینک، مانند شربت زینک سولفات رازک، می‌توانند رشد طبیعی خود را طی کنند.

زینک سولفات موثر برای افزایش اشتها
زینک سولفات؛ موثر برای افزایش اشتها در کودکان و بزرگسالان

زینک سولفات برای افزایش اشتهای کودکان

کمبود زینک باعث کاهش میل به غذا خوردن هم می‌شود. زینک برای کارکرد حس بویایی و چشایی به خصوص در کودکان و افراد مسن بسیار مهم است. اگر بدن دچار کمبود این عنصر شود، تشخیص بو و طعم غذا سخت شده و فرد میل به غذا خوردن را از دست می‌دهد. از طرفی هم قرص زینک در تعادل ترشح هورمون‌های مربوط به پیام گرسنگی در مغز نقش دارد و هنگامی که حضور کافی نداشته باشد، دستور گرسنگی به مغز صادر نمی‌شود. با انتخاب بهترین شربت زینک سولفات می‌توانید این مشکل را در کودک خود برطرف کنید.

خرید شربت زینک سولفات ۱۰ میلی گرم رازک

نحوه مصرف شربت زینک سولفات

برای مصرف شربت زینک سولفات نیز، مانند تمام مکمل‌های دیگر، احتیاط‌هایی لازم است. زیرا مصرف زیاد از حد و دائمی زینک روی جذب برخی املاح و ویتامین‌ها تأثیر گذاشته و ممکن است مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند یک دوره مصرف شربت زینک سولفات رازک از ۱۲ هفته بیشتر نشود.

بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات برای کودکان

بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات برای کودکان و بزرگسالان، پس از نهار است. زیرا در این زمان زینک جذب بهتری داشته و عوارض گوارشی آن نیز به حداقل می‌رسد.

مقدار مصرف شربت زینک سولفات در کودکان

شربت زینک سولفات رازک برای همه سنین کاربرد دارد. اما میزان مصرف آن برای هر بازه سنی متفاوت است. مقدار مناسب زینک برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • کودکان: ۵-۸ میلی لیتر در روز
  • بزرگسالان: ۲۵ میلی لیتر در روز
  • زنان باردار و شیرده: ۲۲.۵ میلی لیتر در روز

عوارض شربت زینک سولفات

از آنجا که شربت زینک رازک، بهترین شربت زینک سولفات ایرانی است و کیفیت بالایی دارد، عوارض خاصی هم ندارد. اما در کل افرادی که به زینک حساسیت دارند، با مصرف این شربت مکمل نیز ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شوند.

اگر با مصرف شربت زینک سولفات رازک پس از نهار، دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، آن را همراه با غذا مصرف کنید.

شربت زینک رازک
شربت زینک سولفات ۱۰ رازک

سؤالات درباره شربت زینک سولفات رازک

حال که با بهترین شربت زینک سولفات و خواص آن برای بدن آشنا شدید، می‌خواهیم چند سؤال مهم و پرتکرار را که ممکن است قبل از خرید این محصول با آن مواجه شوید را برای شما پاسخ دهیم. دانستن جواب این سؤال به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتری خرید خود را نهایی کنید.

شربت زینک سولفات برای چاقی خوب است؟

زینک سولفات برای افراد لاغری که دچار کمبود زینک هستند، برای افزایش وزن گزینه بسیار خوبی است. زیرا باعث بازگشت اشتها به حالت طبیعی و افزایش وزن عادی در بدن می‌شود. اما این افزایش اشتها به قدری نیست که افراد چاق را هم دچار اضافه وزن بیشتر کند.

شربت زینک سولفات رازک را می‌توان در بارداری و شیردهی مصرف کرد؟

بله. مکمل زینک یکی از اصلی‌ترین مکمل‌های دوران بارداری و شیردهی است که رشد سالم جنین را تضمین می‌کند. اما اگر باردار هستید، باید قبل از مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به نیازهای بدن شما، بهترین شربت زینک سولفات را برای شما تجویز کند.

زینک سولفات با چه مکمل‌هایی تداخل دارد؟

مکمل‌های حاوی فیبر، آهن، فسفر و سویا روی جذب زینک سولفات اثر منفی می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است همزمان با آن‌ها مصرف نشود.

مصرف شربت زینک سولفات برای رفع کم خونی تأثیر دارد؟

زینک هم مانند آهن در ساخت سلول‌های خونی مؤثر است و کمبود آن باعث کم خونی می‌شود. اما مصرف این مکمل در کم خونی ناشی از فقر آهن تاثیری ندارد.

شربت زینک سولفات برای چه سنی مناسب است؟

این شربت برای همه سنین مناسب است. هر فردی در هر سنی دچار کمبود زینک شده باشد، می‌تواند از بهترین شربت زینک سولفات ایرانی، یعنی شربت زینک سولفات رازک استفاده کند.

بهترین شربت زینک سولفات را از ما بخواهید

ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با مهم‌ترین کاربردهای زینک آشنا کنیم و بهترین شربت زینک سولفات ایرانی را نیز به شما معرفی کردیم. با انتخاب این شربت می‌توانید رشد بهتری برای فرزند کودک و نوجوان خود رقم بزنید و بدن خود را نیز تقویت کنید.

برای خرید شربت زینک سولفات رازک یا سایر مکمل‌های زینک، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) بروید و از بین بهترین مکمل‌ها، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. مفیدطب سفارش شما را در کمترین زمان ممکن به دست شما می‌رساند.

خرید شربت زینک سولفات ۵ میلی گرم رازک

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش قد و اشتها»

  1. سلام دختر ۴ماهه دارم از دوماهگی شیر خوردنش کم شده و فقط باید بخوابونمش با پستونک در خواب بهش شیر بدم الان دو ماهه که اینطوره زینک با قطره آهن سیدرال میدم ولی هنوزم خوب نشد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر کودک وزن گیری مناسبی دارد، نیازی به پیگیری نیست. در غیر اینصورت، لطفا موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام ممنون بابت مقوله کامل و مفید
    پسرم ۶ سالشه اشتهاش خوبه و شربت زینک سولفات رو برای سیستم ایمنی و رشد قدی میشه استفاده کنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله شربت زینک سولفات در تقویت سیستم ایمنی و رشد قدی کودک ۶ ساله تاثیر مثبت دارد.
      در صورت تمایل می توانید به جای شربت زینک سولفات، از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. شربت آرژی پلاس علاوه بر زینک حاوی ویتامین دی، کلسیم، و ال آرژینین هم هست که همگی در رشد قدی کودکان تاثیر مثبت دارند. ناگفته نماند که کودک ۶ ساله روزانه سه واحد لبنیات نیز باید میل کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف زینک در تقویت رشد قدی نوجوانان موثر است. با این حال، پیشنهاد میکنم برای این منظور از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید چرا که علاوه بر زینک محتوی ال آرژینین، کلسیم و ویتامین دی هم هست که هر سه در تقویت رشد قدی موثر هستند. در کنار مصرف این محصول، لازم است روزانه سه واحد لبنیات هم میل کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از شربت زینک سولفات تاثیر مناسبی در تقویت اشتها و رشد کودک یک ساله دارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      بابت نظرتون متشکریم و خوشحالیم که مطالب مفید بوده
      برای شما آرزوی سلامتی داریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره