معجزه قرص ویتاگنوس برای خانم‌ها

معجزه قرص ویتاگنوس برای خانم‌ها
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پریود نامنظم یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که خانم‌ها از سنین بلوغ تا نزدیک به یائسگی ممکن است با آن درگیر باشند. قرص ویتاگنوس یک داروی گیاهی است که امروزه پزشکان زیادی آن را به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی برای رفع بی نظمی قاعدگی خانم‌ها تجویز می‌کنند.

ویتاگنوس تاکنون برای بسیاری از خانم‌ها پس از یک دوره مصرف همراه با سایر درمان‌ها، به درمان اختلالات قاعدگی کمک کرده است. اما بسیاری از خانم‌ها هنوز با این معجزه گیاهی و تاثیرات آن آشنا نیستند یا به دلیل گیاهی بودن، به آن اعتماد ندارند.

ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم بیشتر از معجزه ویتاگنوس بگوییم و شما را با تاثیرات این قرص آشنا کنیم. در نهایت هم با مشورت دکتر داروساز به سؤالات و ابهاماتی که در مورد این محصول وجود دارد پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مقاله معجزه قرص ویتاگنوس را به صورت صوتی گوش کنید، قسمت ۱/۳:

قرص ویتاگنوس چیست و از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

قرص گیاهی ویتاگنوس محصولی از شرکت پورسینا است که با هدف رفع اختلالات قاعدگی و کاهش مشکلات تخمدان تهیه شده است. علاوه بر این‌ها، تحقیقات و تجربه مصرف ویتاگنوس نشان داده است که این قرص در بهبود کیست فیبروئیدی، کاهش عوارض یائسگی و تنظیم اختلالات هورمونی نیز مؤثر است.

ترکیبات قرص ویتاگنوس چیست؟
قرص ویتاگنوس چیست و چه ترکیباتی دارد؟

تنها ماده مؤثر موجود در داروی ویتاگنوس، عصاره گیاه پنج انگشت (Vitex agnus castus) است. این گیاه در رفع مشکلات زنان شهرتی مشابه رازیانه دارد و به گیاه زنان مشهور است. در واقع وقتی صحبت از معجزه ویتاگنوس می‌شود، منظور اصلی معجزه گیاه پنج انگشت است.

در ادامه بیشتر از تاثیرات قرص پنج انگشت ویتاگنوس برایتان می گوییم تا شما هم به تاثیرات جادویی این دارو پی ببرید. ضمناً، اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید اینترنتی دارو از جمله قرص ویتاگنوس هستید، داروخانه آنلاین مفیدطب (دکتر اصیلی) بهترین گزینه برای شماست. برای تهیه ویتاگنوس و بقیه داروهای گیاهی مورد نظرتان، می‌توانید از طریق دکمه زیر به سایت مفیدطب بروید:

مشاهده و خرید قرص ویتاگنوس

قرص ویتاگنوس برای چیست و چه تاثیراتی در بدن دارد؟

گیاه پنج انگشت موجود در این دارو، برای هر کدام از مشکلات زنانه راه حلی دارد. اگر قبل از پریود دچارسردرد، کمر درد، پا درد یا درد سینه‌ می شوید یا به سندروم پیش از قاعدگی (PMS) مبتلا هستید، اگر دچار اندومتریوز شده‌اید، اگر کیست فیبروئیدی دارید، یا از عوارض یائسگی رنج می برید، اصلاً نگران نباشید زیرا این مشکلات و بسیاری از مشکلات دیگر با کمک گیاه پنج انگشت قابل درمان است.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه ممکن است یک گیاه انقدر تأثیر مثبت در بدن داشته باشد، ادامه مطلب را بخوانید.

ادامه صوت مقاله معجزه قرص ویتاگنوس، قسمت ۲/۳:

معجزه ویتاگنوس برای تنبلی تخمدان و اختلالات قاعدگی

بی نظمی پریود به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود که تنبلی تخمدان یکی از آنهاست. وقتی یک تخمدان نتواند تخمک آزاد کند، وارد چرخه قاعدگی هم نمی‌شود. بنابراین پریود عقب می افتد. در برخی خانم‌ها پریود هر ۶۰ روز یکبار رخ می‌دهد.

عصاره گیاه پنج انگشت حاوی ترکیباتی است که فاز لوتئال چرخه قاعدگی را طولانی‌تر می‌کنند. به این صورت هورمون LH بیشتری از جسم زرد ترشح می گردد و تخمدان به طور طبیعی وارد چرخه تخمک گذاری می‌شود. در نتیجه در ادامه آن قاعدگی اتفاق می افتد.

تأثیر دیگر قرص ویتاگنوس و گیاه پنج انگشت، درمان آمنوره و دردهای شدید پریودی است. ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین از غده هیپوفیز در بدن باعث کاهش استروژن و بروز این مشکلات می‌شود. عصاره گیاه زنان با تعدیل میزان ترشح پرولاکتین و افزایش سطح پروژسترون در بدن این مشکلات را درمان می کند.

تاثیر قرص ویتاگنوس برای بارداری
معجزه قرص ویتاگنوس برای باردار شدن

قرص گیاه پنج انگشت (ویتاگنوس) برای باردار شدن

برای باردار شدن زنان، تخمدان‌ها باید تخمک گذاری کنند؛ اما مشکلاتی از قبیل تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی نمی‌گذارد این فرایند در بدن به طور طبیعی شکل گیرد. عصاره گیاه پنج انگشت حاوی ترکیبات شبه هورمونی است که می‌تواند هورمون‌های زنان (استروژن و پروژسترون) را تعدیل کند و سطح هورمون تستوسترون را در بدن زنان کاهش دهد. این فرایند علاوه بر رفع بی نظمی قاعدگی به چرخه طبیعی تخمک گذاری نیز کمک می‌کند.

قرص ویتاگنوس برای یائسگی و عوارض آن

همانند قاعدگی، در یائسگی نیز بیشتر عوارض از جمله گرگرفتگی، سردردهای شدید، افزایش دمای بدن، خشکی واژن، کاهش میل جنسی و… بخاطر ترشح زیاد هورمون پرولاکتین و از بین رفتن تعادل بین هورمون‌های جنسی به وجود می‌آید. عصاره پنج انگشت در قرص ویتاگنوس، با ترکیبات موثر خود ترشح هورمون پرولاکتین و LH را در زمان یائسگی، کاهش داده و پروژسترون را افزایش می‌دهد.

در نتیجه این اقدام عامل اصلی گرگرفتگی ( LH) کم می‌شود و افزایش سطح پروژسترون باعث تنظیم عملکرد هیپوفیز و کبد و تنظیم هورمون‌های جنسی زنانه می‌شود.

گیاه پنج انگشت برخلاف سایر عصاره‌های گیاهی که برای درمان اختلالات هورمونی استفاده می‌شود، ترکیبات استروژنی و فیتواستروژنی ندارد. در نتیجه عوارض و خطرهای ناشی از افزایش استروژن در بدن (مانند سرطان پستان) را ایجاد نمی‌کند.

قرص ویتاگنوس و عرق رازیانه؛ معجزه‌ای قوی‌تر برای خانم‌ها

در بین درمان‌های طبیعی برای رفع مشکلات تخمدان، به ویژه تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان، مصرف قرص ویتاگنوس همراه با عرق رازیانه بسیار توصیه می‌شود. رازیانه حاوی ترکیبات فیتواستروژنی است که باعث تنظیم میزان استروژن در بدن شده و گیاه پنج انگشت نیز باعث تعدیل هورمون‌های پرولاکتین، پروژسترون و LH می‌شود.

در نتیجه، این چند مکانیسم در کنار هم سبب از بین رفتن عوامل مؤثر در بروز کیست و تنبلی تخمدان می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ترکیب رازیانه و پنج انگشت درمان کامل و قطعی کیست تخمدان نیستند. اما همراه با سایر راهکارهای درمانی مؤثر واقع می‌شوند.

سوالات و نظرات در مورد ویتاگنوس
سوالات و نظرات درباره قرص ویتاگنوس

ادامه فایل صوتی قسمت ۳/۳:

سؤالات و نظرات در مورد قرص ویتاگنوس

مانند همه محصولات گیاهی، قبل از خرید قرص ویتاگنوس پورسینا هم ممکن است سوالاتی برایتان ایجاد شود که نشان دهنده نگرانی از تاثیرات دارو در بدن است. ما در ادامه قصد داریم پرتکرارترین سؤالات درمورد این قرص گیاهی را با نظر دکتر داروساز پاسخ دهیم تا به شما کمک کنیم با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.

خرید قرص ویتاگنوس

آیا قرص ویتاگنوس باعث چاقی می‌شود؟

اولین نگرانی همه خانم‌ها در مورد داروهای مؤثر بر هورمون‌های جنسی، این است که آیا چاق کننده هستند؟

در مورد قرص ویتاگنوس پورسینا باید بگوییم خیر. این قرص با تنظیم هورمون‌های مهمی همچون پرولاکتین، به عملکرد بهتر تخمدان‌ها و دستگاه تناسلی زنان کمک می‌کند و تاثیری بر افزایش وزن ندارد.

قرص ویتاگنوس بهتر است یا قطره ویتاگنوس؟

شرکت داروسازی پورسینا برای راحتی مصرف کنندگان در کنار قرص ویتاگنوس، قطره آن را نیز تهیه کرده است. این دو محصول از نظر عملکرد هیچ تفاوتی باهم ندارد. خانم‌هایی که با مصرف قرص گیاه پنج انگشت دچار عوارض گوارشی می‌شوند، می‌توانند از قطره آن برای بهره بردن از خواص این گیاه استفاده کنند.

ارتباط ویتاگنوس و ریزش مو چیست؟

برخی از داروهای شیمیایی که برای درمان مشکلات هورمونی زنان استفاده می‌شوند، ریزش موی سر و افزایش موهای زائد را به دنبال دارند اما قرص ویتاگنوس این عوارض را ندارد و به راحتی می‌توان تا سه ماه بدون نگرانی از ریزش مو از آن استفاده کرد.

ارتباط بین قرص ویتاگنوس و لاغری چیست؟

ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین در بدن یکی از دلایل چاقی کاذب در زنان است. از آنجا که ویتاگنوس باعث کاهش ترشح این هورمون می‌شود، ممکن است در افرادی که به دلیل سطح زیاد پرولاکتین دچار چاقی شده‌اند، سبب کاهش وزن شود. اما در حالت عادی تأثیر چندانی در روند لاغری ندارد.

نحوه مصرف قرص ویتاگنوس چیست؟

نحوه مصرف قرص ویتاگنوس دو بار در روز (صبح و شب) قبل از غذا به همراه کمی آب است. می‌توان در صورت نیاز دوز مصرفی را تا ۲ برابر افزایش داد. لازم به ذکر است که ویتاگنوس را باید در زمان عادت ماهیانه نیز مصرف کنید.

شروع مصرف قرص ویتاگنوس نیاز به زمان معینی ندارد.

طریقه مصرف قرص ویتاگنوس برای بارداری چگونه است؟

برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و باروری، روزی دو بار (صبح و شب) و هر بار یک عدد از این قرص مصرف کنید. اگر پس از ده روز تاثیرات دارو نمایان نشد، می‌توانید دوز مصرف را دو برابر کنید. البته بهترین روش مصرف ویتاگنوس برای بارداری باید توسط پزشک و با توجه به شرایط بدنی فرد معین شود.

تأثیر ویتاگنوس بر تخمدان پلی کیستیک چیست؟

عصاره گیاه پنج انگشت با کنترل میزان ترشح هورمون‌های پرولاکتین، LH و پروژسترون می‌تواند سبب از بین رفتن یا کاهش کیست‌ تخمدان شود. البته تأثیر این گیاه به شدت مشکل تخمدان پلی کیستیک نیز بستگی دارد.

قرص ویتاگنوس؛ معجزه گیاه پنج انگشت برای خانم‌ها

ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب سعی کردیم تمام تا حد ممکن تاثیرات مثبت گیاه پنج انگشت و قرص ویتاگنوس را برای شما بازگو کنیم. از آنجا که بسیاری از خانم‌ها با اختلالات هورمونی و قاعدگی درگیر هستند؛ چنین داروهایی می‌تواند درمان کم عارضه تر را برای آن‌ها فراهم کند. اگر شما هم جزو این گروه از خانم‌ها هستید، می‌توانید با مشورت پزشک خود قرص ویتاگنوس را تهیه و مصرف کنید.

برای خرید سریع قرص ویتاگنوس یا سایر عصاره‌های گیاهی مؤثر مانند رازیانه، می‌توانید به داروخانه آنلاین مفیدطب بروید و از بین بهترین برندهای محصولات گیاهی، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

در نهایت می‌توانید سؤالات خود یا تجربیات استفاده از قطره و قرص ویتاگنوس را با ما درمیان بگذارید تا با مشورت پزشک داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوال پاسخ
آیا قرص ویتاگنوس باعث چاقی می‌شود؟ خیر. قرص ویتاگنوس با تنظیم هورمون‌های مهمی همچون پرولاکتین، به عملکرد بهتر تخمدان‌ها و دستگاه تناسلی زنان کمک می‌کند و تاثیری بر افزایش وزن ندارد.
قرص ویتاگنوس بهتر است یا قطره ویتاگنوس؟ هر دو محصول از نظر عملکرد هیچ تفاوتی باهم ندارند. قطره ویتاگنوس مناسب برای خانم‌هایی است که با مصرف قرص گیاه پنج انگشت دچار عوارض گوارشی می‌شوند.
ارتباط ویتاگنوس و ریزش مو چیست؟ قرص ویتاگنوس ریزش موی سر و افزایش موهای زائد را به دنبال ندارد و به راحتی می‌توان تا سه ماه بدون نگرانی از ریزش مو از آن استفاده کرد.
ارتباط بین قرص ویتاگنوس و لاغری چیست؟ ویتاگنوس در افرادی که به دلیل سطح زیاد پرولاکتین دچار چاقی شده‌اند، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اما در حالت عادی تأثیر چندانی در روند لاغری ندارد.
نحوه مصرف قرص ویتاگنوس چیست؟ قرص ویتاگنوس دو بار در روز (صبح و شب) قبل از غذا به همراه کمی آب مصرف می‌شود. می‌توان در صورت نیاز دوز مصرفی را تا ۲ برابر افزایش داد. همچنین، مصرف آن را باید در زمان عادت ماهیانه نیز ادامه داد.
طریقه مصرف قرص ویتاگنوس برای بارداری چگونه است؟ برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و باروری، روزی دو بار (صبح و شب) و هر بار یک عدد از این قرص مصرف می‌شود. در صورت عدم تأثیر، می‌توان دوز مصرف را دو برابر کرد. مصرف ویتاگنوس برای بارداری باید توسط پزشک تعیین شود.
تأثیر ویتاگنوس بر تخمدان پلی کیستیک چیست؟ عصاره گیاه پنج انگشت با کنترل میزان ترشح هورمون‌های پرولاکتین، LH و پروژسترون می‌تواند سبب از بین رفتن یا کاهش کیست‌های تخمدان شود. تأثیر این گیاه بستگی به شدت مشکل تخمدان پلی کیستیک دارد.

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

286 دیدگاه دربارهٔ «معجزه قرص ویتاگنوس برای خانم‌ها»

  1. سلام وقت بخیر ، من دختر ۲۹ ساله هستم که حدود ۴ سال پیش دکتر زنان برای تنظیم هورمون ها قرص روکین به من دادن .. من مدتی مصرف کردم و کاملا راضی بودم و حتی تناسب اندام خوبی به دست آوردم .. بعد از قطع قرص چند ماه بعد مجددا احساس کردم هورمون هام به هم ریخته و همون روکین و استفاده کردم … یعنی در این ۴ سال چند بار این قرص رو استفاده کردم و قطع کردم .. الان حدود ۴ ماهه مصرف نمیکنم و حدود ۸ کیلو چاق شدم و هورمون هم مجددا به هم ریخته… با توجه با این مساله و اینکه این دارو شیمیایی است ، میتونم برای جایگزین و تنظیم هورمون ها از ویگناتوس استفاده کنم ؟ البته تو نظرات خوندم ممکنه جوش بزنم چون من مستعد آکنه هستم و این مساله برام مهمه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، هرگز تنظیم هورمون های بدن را نمی توان به صورت خوددرمانی اقدام به تصحیح نمود.
      تنظیم هورمون های شما باید تحت نظر پزشک متخصص غدد و یا زنان و پس از انجام آزمایش خون و دانستن دقیق سطح هورمون ها و سایر مسائل وابسته درمان نمود.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام و وقت بخیر
    آیا مصرف همزمان روزانه یک عدد قرص ویتاگنوس با یک عدد قرص ضد بارداری، اثر جلوگیری قرص ضد بارداری و از بین می‌برد و باعث بارداری ناخواسته می‌شود؟ چون من اصلا قصد بارداری ندارم. با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، استفاده هم زمان از قرص ویتاگنوس و قرص های هورمونی( مانند قرص های جلوگیری از بارداری) به علت امکان اثرات هم افزایی آن ها توصیه نمی شود. این امر به این معنا نیست که اثرات داروی ضد بارداری از بین می رود.
      بهتر است در طی درمان با ویتاگنوس روش جلوگیری از بارداری خود را تغییر دهید و هم زمان با یکدیگر استفاده نشوند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام ببخشید من تازه آزمایش هورمونی دادم و پرولاکتین و LHخونم بالا بود و من در زمان آزمایش دارو مصرف میکردم داروهای کاهش دهنده اسید معده اوزینیوم-دومپریدون_کلیندیوم سی آیا علتش میتونه مصرف این داروها باشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، بله دومپریدون می‌تواند موجب افزایش پرولاکتین گردد. بهتر است دارو را قطع و سپس آزمایشات تکرار گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. باسلام
    مجردم و ۲۵سالمه، قاعدگیم همیشه چند روز جلو میفته و تقریبا نزدیک یکساله که خون‌ریزیم تو قاعدگی کم شده .
    آزمایش هورمون و سونوگرافی رفتم، تو آزمایشم مشکلی نبود
    البته تیروئید کم‌کار دارم که کنترل شده و لووتیروکسین مصرف میکنم
    تو جواب سونوگرافی یه کیست ساده داشتم و دیواره رحم نازک بود،
    دکتر زنان ۶۰تا قرص ویتاگنوس تجویز کردن که از روز پنجم قاعدگی تا ۲۰روز، شبی یدونه بخورم
    باتوجه به فوایدی که از این دارو خوندم ربطی به مشکلاتم نداشت
    به نظرتون مصرف قرص رو ادامه بدم یا به پزشک دیگه‌ای مراجعه کنم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بهتر است به درمان ادامه دهید.گاهی اندیکاسیون های مصرف یک فراورده اف لیبل می باشد به این معنا که ذکر نشده است اما برحسب تجربه پزشک و سایر دانسته های ایشان تجویز میگردد.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، طول دوره درمان باید توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط شما مشخص شود.
          در نظر داشته باشید ویتاگنوس برای نشان دادن اثرات خود احتیاج به زمان دارد و اثرات آن عموماً پس از یک ماه مصرف ظاهر می گردد.
          با احترام دکتر داروساز

  5. با سلام، دکتر برای تنظیم پریود من قرص مدروکسی پروژسترون داده و اعتقادی به قرص های گیاهی نداره، میتونم قرص ویتاگنوس رو جایگزین مدروکسی پروژسترون کنم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، خیر هیچ وقت دوره درمان خود را خودسرانه قطع نکنید.و دارویی را به رژیم درمانی خود اضافه و یا کم نکنید.
      ضمن اینکه بسیاری از مشکلات توسط داروهای گیاهی قابل حل نیستند و داروهای گیاهی یک طب مکمل اند .
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام ببخشید من بعد از دوهفته مصرف قرص ویتاگنوس ۲تا شب ۲تا صبح مصرف کردم پریود نشدم و درد نوک سینه گرفتم می خواستم بدونم درد نوک سینه از مصرف ویتاگنوسه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس در کاهش درد و حساسیت سینه موثر است و حتی برای این مورد استفاده دارد و تجویز می شود. بنابراین بعید است این حالت در شما ناشی از مصرف ویتاگنوس باشد.
      ضمنا محصولات حاوی گیاه پنج انگشت مانند ویتاگنوس باید حداقل یک تا سه ماه استفاده شود تا تاثیر بگذارد.
      با احترام دکتر داروساز 

  7. با سلام
    شما نوشتید اگر تخمدان پلی کیستیک دارید با تجویز پزشک ویتاگنوس مصرف کنید. من پلی کیستیک دارم و بدون تجویز مصرفش رو شروع کردم ممکنه چه مشکلاتی رو به وجود بیاره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تخمدان پلی کیستیک انواع مختلفی دارد در برخی موارد استفاده از محصول با خاصیت پروژستینی مانند ویتاگنوس می تواند به درمان کمک کند در سایر موارد مصرف این محصول کمکی نمی کند و ممکن است شرایط را بدتر کند پس افراد مبتلا به این بیماری بهتر است قبل از مصرف ویتاگنوس با پزشک مشورت داشته باشند.
      با احترام دکتر داروساز

  8. من لکه بینی قبل پریود داشتم و ویتاگنوس برا تنظیم استفاده میکردم، دقیقا روز اول بعد پریود یک رابطه محافظت نشده ، مشکوک داشتم بعد۴روز قرص اورژانسی خوردم، آیا احتمال حاملگی هست؟ و اینکه ۴روز ویتاگنوس نخوردم ک مثلا قرص اورژانسی تاثیر بذاره، الان ویتاگنوس رو ادامه بدم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بعد از رابطه جنسی پرخطر تا ۵ روز فرصت دارید قرص اورژانسی مصرف کنید. با توجه به اینکه شما در همین فاصله قرص اورژانسی را مصرف کرده اید، جای نگزانی ندارید. البته قرص های اورژانسی خطا دارند اما درصد خطای این قرصها آنقد کم است که می شود آن را صفر در نظر گرفت.
      بله می توانید مصرف ویتاگنوس را از سر بگیرید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای درمان جوش صورت باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بدهید تا مشخص شود چه عدم تعادل هورمونی دارید و بعد دارو برایتان تجویز گردد. با توجه به اینکه با مصرف ویتاگنوس جوش صورت شما بدتر شده، توصیه میکنم مصرف آن را قطع کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام این موضوع ممکن است صرفا یک سوء تصادف باشد. به هر حال از این که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام من ۳۸سالمه ۶ماه هست اقدام ب بارداری کردم پربودم خیلی کم شده هر ماه هم دو روز جلو میزنه دکتر برام قرص لتروزول وکلیومفن نوشت مصرف کردم ب نظرتون قرص ویگتانوس جواب میده دکترم گفت تخمدان هات ضعیف هستن ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          با سلام
          با توجه به اینکه در زمان اقدام به باردری هستید و قرص های ذکر شده هم اثرات هورمونی را دارند توصیه میشود برای مصرف ویتاگنوس حتما با پزشک خود مشورت نمایید و سرخود همرمان با داروهای ذکر شده اصلا مصرف نکنید.
          با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بین ویتاگنوس با سینال اف، HCG و لتروزول تداخلی گزارش نشده است. با این حال، با توجه به اینکه ویتاگنوس روی هورمون ها تاثیر دارد و شما در دوره حساس دارودرمانی برای رفع ناباروری هستید، مصرف ویتاگنوس را بدون تجویز پزشک درمانگرتان، توصیه نمی کنم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  9. سلام من تنبلی تخمدان دارم دوسال پیش با این قطره بعد ۶ سال ماه دوم مصرف باردار شدم … تا چند وقت بعد زایمان خودم پریود میشدم ولی دوباره تنبلی تخمدانم برگشت. اسفند ۱۴۰۱ پریود شدم رفت تا خرداد ۱۴۰۲ از ۲۰ خرداد لکه بینی داشتم چند روز قط میشد دوباره لکه بینی آزمایش هورمونی وتست پاپ و سنوگرافی انجام دادم همه خوب بود دکتر برای قط شدن لکه بینی قهوه ای قرص جلوگیری نوشت یک هفته خوردم ولی از ۱۵ مرداد تبدیل شدبه خون ۱۶ مرداد هم بیشتر شد قرص قط کردم گفتم شاید دارم پریود میشم . از ۱۸ مرداد قطره ویتاگنوس شروع کردم گفتم شایددوره هامو تنظیم کرد . ۱۹ مرداد زیر دلم خیلی درد گرفت مثل زایمان دوساعت بعد یه لخته که داخلش سفیدی داره افتاد کیست دفع کردم . بعد اون زیر دلم احساس سبکی کردم ودرد طاقت فرسا تموم شد. ولی خونریزی خیلی زیاده آیا بخاطر قطره هست چیکار کنم شدت خونریزی کم بشه چه قرصی کنار قطره مصرف کنم شدت خونریزی کم بشه ممنون میشم کمکم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا برای تشخیص و درمان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. اگر در خصوص مسائل مرتبط با اطلاعات دارویی مانند عوارض جانبی، موارد منع مصرف و تداخلات دارویی سوالی داشتید در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  10. با سلام
    من پلی کیستیک و همچنین کیست در دو سینه ام دارم می تونم قرص ویتاگنوس استفاده کنم؟ و آیا باعث از بین رفتن کیست سینه و پلی کیستیک می شود؟ و آیا به جای قرص شربت هم دارد؟ و می شود از داروخانه ها گرفت یا باید دکتر بنویسد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند باید قبل از مصرف قرص یا قطره ویتاگنوس با پزشک مشورت کنند.
      ویتاگنوس شربت ندارد اما قطره دارد.
      ویتاگنوس بصورت بدون نسخه قابل تهیه است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. سلام ..من تعداد متعددی فیبروم دارم …و لکه بینی و دردهای لگنی هم دارم ..
    آیا قرص ویتاگنوس رو میتونم مصرف کنم ؟ یا نمیشه مصرف کرد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس در فیبروم و درد های لگنی و لکه بینی منع مصرف ندارد. با این حال بهتر است قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  12. سلام‌من ۲۸سالمه پریودیم نامنظمه تنبلی تخمدان دارم دروسبلین مصرف میکنم میتونم همزمان ویتاگنوس هم بخورم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از ویتاگنوس در کنار دروسبلین منعی ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  13. سلام من ۳۶ سالم هست و ذخیره تخمدانم پایین هست.. الان دو ماهه پریود نشدم.. آیا میتونم از ویتا گنوس استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس تاثیر سوئی روی ذخیره تخمدان ندارد. این محصول می تواند با رفع بی نظمی هورمون ها، آمنوره (عدم خونریزی پریود) را برطرف کند. برای این منظور ویتاگنوس باید حداقل یک تا سه ماه استفاده شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  14. سلام من کیست تخمدان دارم و دارم قرص ال دی مصرف میکنم و همزمان قرص آزیترومایسین هم بخاطر مشکل دیگم مصرف میکنم میخواستم بدونم آزیترومایسین اثر ال دی برای کیست هم از بین میبره یا ربطی نداره و فقط اثر ضد بارداریشو از بین میبره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آزیترومایسین تاثیر قرص ال دی در رفع کیست تخمدان را از بین نمی برد.
      درباره تاثیر ضد بارداری ال دی هم، اینکه آزیترومایسین بتواند این تاثیر را از بین ببرد شواهد بالینی ندارد. در واقع این تداخلی است که بصورت تئوری مطرح شده اما اهمیت بالینی ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام کیست تخمدان انواع مختلفی دارد ویتاگنوس در بیشتر انواع کیست تخمدان تاثیر مثبت دارد اما بهتر است برای اطمینان قبل از مصرف با پزشک مشورت داشته باشید.
          با احترام دکتر داروساز

          1. سلام
            من دوسال است که یائسه شدم و قرص ویتاگنوس روزی دوعدد صبح و شب واقعا منو از گرگرفتکی های مکرر نجات داد بطوری که اصلا دیگه گرگرفتکی نداشتم ولی چند ماه پیش رحم و هر دو تخمدانم‌را در اوردم و الان مجددا روزی چند بار گرگرفتکی دارم و در همه جا نوشته شده که تعداد قرص را تا دوبرابر میشه افزایش داد فقط من نمیدونم متظور این هست که صبح و شب هر بار دوقرص باهم مصرف شود یا چهار قرص به فاصله از هم مصرف شود ممنون میشم هرچی سرچ میکنم حواب این سئوال رپ پیدا نمیکنم .. خیلی خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

          2. ادمین مجله سلامت مفیدطب

            با سلام
            منظور از افزایش دو برابری، مصرف حداکثر ۴ قرص در روز است. یعنی شما میتوانید ۲ قرص صبح و ۲ قرص شب مصرف کنید تا به حداکثر دوز برسید.
            با احترام دکتر داروساز

  15. با سلام
    برای درمان قاعدگی های نامنظم و آکنه هم موثر هست این دارو بدون تجویز پزشک مصرف شه؟
    برای افراد زیر ۳۰ سال

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر سابقه سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید بهتر است قبل از مصرف ویتاگنوس با پزشک مشورت کنید. در غیر اینصورت، شما می توانید بدون تجویز پزشک از ویتاگنوس استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام من جوش زیاد میزنم وتنبلی تخمدان دارم اما خیلی کم هست پریودم مرتبه دکتر غدد رفتم و همه آزمایش های مربوط به هورمون انجام دادم گفتن هورمون مردانه بالا داری برای من یک قرص متفورمین دادن میخواستم بدونم ایا قطره ویتاگنوس با این قرص تداخلی داره؟ و اینکه ویتاگنوس میتونه هرمون مردانه رو پایین بیاره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس با متفورمین تداخلی ندارد.
      ویتاگنوس نمی تواند جایگزین متفورمین شود. همچنین بهتر است قبل از مصرف ویتاگنوس با پزشک خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  17. با عرض سلام ۴۹ سالمه فیبروم دارم و کیست سینه در حال یائسه شدنم مدتی پنچ انگشت می خورم درد سینه زیاد و فیبروم رحم کمی بزرگتر شد آیا پنچ انگشت را بخورم یا نه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بعید است بیشتر شدن درد سینه یا بزرگ شدن فیبروم ناشی از مصرف گیاه پنج انگشت باشد. با این حال، بهتر است درباره ادامه مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  18. با سلام خانمی ۲۸ ساله هستم ۷ سال پیش یه زایمان طبیعی داشتم تا دوسال پیش حتی ساعت پریودم دقیق بود .دوساله یا عقب میندازم یا زودتر از موعد پریود میشم .رفتم سونو گفتن هر دو تخمدان حاوی فولیکول متعدد نابالغ هست.خیلی جوش سرسفید میزنم میخواستم بپرسم بهتره قرص ویتاگنوس مصرف کنم یا روکین ؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای نامنظمی هورمون ها و بی نظمی پریود، ویتاگنوس می تواند برای شما مفید باشد و عوارض کمتری هم دارد. با این حال، بهتر است برای اطمینان از مناسب بودن این دارو برای شما، با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  19. سلام بیماری مادرزاد هایپرپلازی دارم cahمجرد هستم قرص سیپروترون کامپاند و پردنیزولون ۱چهارم و فیناید اسراید۵ ۱چهارم میخورم حکیم حسن ضیایی قرص ویتاگنوس برام نوشتند شبی ۱عدد ایا با داروهام تداخل ندارند پریود بسیار کم دارم و فقط در صورت خوردن سیپروترون کامپاند پریود میشم و بطور دائم استفاده میکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس با سیپروترون کامپاند، پردنیزولون و فیناستراید تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  20. سلام
    من۴۲ساله هستم و از اول با قرص استروژن پروژسترون پریود میشدم ولی دکتر به خاطر عوارض و مشکل عروقی قرصها رو قطع کردن ‌حالا دارم دوره یایسگی تجربه میکنم و گرگرفتگی خیلی خیلی اذیت کننده اس وامروز توسط شما با قرص ویتاگنوس آشنا شدم به نظرتون مشکلی نیست من استفاده کنم؟ آیا گرگرفتگی من رو کم میکنه؟قرصش رو بگیرم یا قطره؟؟؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      بله ویتاگنوس عامل ایجاد گر گرفتگی را در خانم های یائسه کم میکند.ازطرفی این دو محصول قرص و قطره از نظر عملکرد هیچ تفاوتی باهم ندارد. خانم‌هایی که با مصرف قرص گیاه پنج انگشت دچار عوارض گوارشی می‌شوند، می‌توانند از قطره آن برای بهره بردن از خواص این گیاه استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  21. سلام خانم دکتر اگه میشه جواب بدید من دو ماهه تو ماه دوبار پریود میشم کلا دو هفته پاکم دقیق باز پریود میشم ای یو دی هم دارم الان اگه ویتاکنوس بگیرم بخورم امروز روز اول قاعدگی مرتب میشه یا نه باز دوباره ممکنه اینطوری بشم تورا خدا کمکم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خواص تنظیم کننده هورمون ویتاگنوس ممکن است در شما مفید باشد. با این حال، بهتر است برای تشخیص و درمان اصولی به پزشک مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  22. سلام من مجردم ۱۹ سالمه ۲ پریود نشدم بعد وقتی پریود شدم ۱۱ روز خونریزی داشتم بعدش قطع شد بعد هر دو روز خونریزی خیلی کم دارم از قاعدگیم ۲۰ روز میگذره ولی هنوز در گیرم هر دوروز خونریزی دارم رفتم دکتر سنو دادم یکمی تخمدان سمت چپم ضعیفه قرص ویتاگنوس با دوفامد ۱۰ برام نوشت ولی نمیدونم چطور استفاده اش کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دستور مصرف ویتاگنوس صبح و شب یک عدد با معده خالی می باشد.
      دوفامد با دستور مصرف های مختلفی تجویز می شود که شما باید ببینید پزشک درمانگرتان کدام را توصیه کرده و مطابق همان استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  23. سلام وقت بخیر
    ببخشید من سنم ۳۸ سال هست برای بارداری اقدام کردم نزدیک ۲ سال هست باردار نمیشم دکتر رفتم میگن تنبلی تخمدان داری و تعداد تخمکهات کمه
    درصورتی که من پریودی منظمی هم دارم سیکلم ۲۵ روزه هست فقط زمان پریودیم خونریزیم کمه بعدش شدت پیدا میکنه آیا این علائم ربطی به تبلی تخمدان داره راهکارتون برای بالا بردن درصد بارداری چیه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      برای افزایش احتمال باردار شدن، در کنار پیروی از دستورات پزشکتان، می توانید از مکمل های مخصوص بانوان مانند قرص ول ومن استفاده کنید. این مکمل ها با برطرف کردن نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی، به تقویت بدن کمک می کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  24. سلام
    من دختر ۲۰ ساله ای هستم
    آزمایش هورمونی دادم dht بالایی داشتم آیا قطره ویتاگنوس می‌تواند درمان کند؟
    من بوی بددهان دارم آیا می‌تواند به dht بالا ربطی داسته باشد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی بررسی ها نشان داده ویتاگنوس اثرات آنتی آندروژنی دارد. با این حال، اینکه این تاثیرات برای پاسسن آوردن سطح DHT خون کافی باشد یا نه، نیاز به بررسی دارد و مشخص نیست.
      سطح بالای DHT بر روی سلامت لثه تاثیر سوء دارد که می تواند زمینه ساز بوی بد دهان هم باشد. با این حال، معمولا بوی بد دهان ناشی از عواملی مانند بهداشت نامناسب یا مشکلات گوارشی است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ویتاگنوس نمی تواند جایگزین ال دی شود. در برخی موارد کیست تخمدان با ویتاگنوس قابل درمان است اما در سایر موارد ویتاگنوس برای درمان این بیماری کافی نیست. تشخیص اینکه شما جزو کدام دسته هستید باید توسط پزشک انجام شود.
      با احترام دکتر داروساز

  25. من ۴۳ ساله هستم دو سال بود پریود نامنظم داشتم و الان ۳ ماهه آگنوگل میخورم عالیییی سالها قبل هم میخوردمو باردار شدم برای تنظیمات هورمونها عالبه ولی متاسفانه به بعضبها نمییساره و خونریزی ماهانه رو زباد میکنه باز هم با مشورت پزشک استفاده کنید .

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید
      با آرزوی سلامتی برای شما

    2. باسلام. میخام برای بارداری اقدام کنم. ماه دوم اقدامم. مصرف قرص ویتاگنوس را قطع کنم یا ادامه بدم؟ آیا از باردار شدنم یا تخمک گذاری جلوگیری نمیکند؟ امروز روز دوم پریودم و همچنان ویتاگنوس مصرف میکنم. لطفا راهنمایی کنید ممنون

      1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

        با سلام
        در صورتی که مشکلی از نظر تنبلی تخمدان دارید برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و باروری، همچنین کاهش یا توقف کیست های فیبروئیدی روزی دو بار (صبح و شب) و هر بار یک عدد از این قرص مصرف کنید. اگر پس از ده روز تاثیرات دارو نمایان نشد، می‌توانید دوز مصرف را دو برابر کنید. همانطور که میدانید نباید این دارو در صورت مثبت شدن تست بارداری شما استفاده شود. به طور کل اگر پزشک شما در جریان مصرف این دارو توسط شما نیستند و مشکل خاصی ندارید و خودتان دارو را شروع کرده اید، مصرف آن به دلیل اینکه اقدام به بارداری دارید توصیه نمیشود. البته در طی دوران قاعدگی خود میتوانید آن را اسفاده نمایید.
        با احترام دکتر داروساز

  26. سلام. من ۴۸ سال دارم. مدت ۷ سال بودپرولاکتین من بالا بود و در کنار مصرف کابرگولین و برموکریپتین اصلا پایین نمی اومد. در کنار این قرص ها قطره پرولاکتین رو شروع کردم. فقط صبح ها ۲۰ قطره ناشتا می خوردم. بعد گذشت ۳ ماه ازمایش رفتم. بطور معجزه اسایی پرولاکتین من به حد نرمال رسید. سوالی از حصرت عالی داشتم ۱_میتونم به مصرف قطره ادامه بدم؟؟؟
    ۲_ مصرف قرص بهتره یا قطره؟؟؟؟
    ۳_ میتونم روزی دوبار قطره مصرف کنم؟؟

  27. سلام من ازقرص ویتاگنوس دوهفته است استفاده می کنم برای درمان دلشوره بعدازیائسگی یکسال هست که یائسه شدم آیاموثرهست برای رفع دلشوره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همانطور که میدانید ویتاگنوس محتوی گیاه پنج انگشت است. مطالعات نشان داده است استفاده از گیاه پنج انگشت در رفع اضطراب مرتبط با یائسگی موثر است.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام سفت شدن سینه ها جزو تاثیرات ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت، گزارش نشده است.
          با احترام دکتر داروساز

  28. سلام وقت بخیر
    من ۴۱سالمه و از سن ۳۵،۳۶سالگی دچار یائسگی زودرس شدم
    اوایل با هورمون درمانی و الان هم با مصرف شبی یک قرص استرومارین به مدت ۱۵شب و اضافه شدن دو قرص مدروفم به مدت ده شب پریود میشم
    قطره ویتاگنوس رو سه ماه استفاده میکنم
    سوال من اینه که فقط صبحا میخورم میتونم شبها هم قطره رو مصرف کنم با خوردن این قرصها تداخلی نداره ؟؟
    و اختلال ایجاد نمیکنه تو قرص؟؟
    و اینکه تا چند ماه میشه این قطره رو مصرف کرد ؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تغییر زمان مصرف قطره ویتاگنوس از صبح به شب تداخلی با داروهای مصرفی شما ایجاد نمی کند. البته ویتاگنوس به عنوان یک داروی گیاهی با اثرات پروژستینی، تاثیر مدروفم را تقویت می کند؛ اما این تداخل در مصرف صبح هنگام قطره ویتاگنوس هم وجود دارد یعنی ربطی به فاصله زمانی داروهایتان ندارد.
      قطره ویتاگنوس تا ۱۸ ماه هم تجویز شده و قابل استفاده است. بهتر است برای تعیین مدت مصرف ویتاگنوس مطابق با پاسخدهی بدنتان به درمان، با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  29. سلام ، اخه دکتر گفته برای عقب انداختن قاعدگی هست این دارو
    البته من از وقتی که قطره ویتا گنوس مصرف کردم بشدت معده درد گرفتم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس طی چند دوره مصرف، هورمونها را تنظیم می کند و به این طریق پریود را منظم می کند. نمی شود گفت ویتاگنوس لزوما پریود را عقب می اندازد، چون اصلا یکی از کاربردهای این دارو رفع آمنوره (نداشتن خونریزی قاعدگی) است. اگر با ویتاگنوس دچار معده درد شدید می شوید، بهتر است با مشورت پزشک، به جای آن داروی دیگری استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  30. سلام من ۲۷ سالمه چند ماهی هست عفونت ادراری دارم و پریودهام نامنظم شده زود به زود پریود میشم این ماه هم دو بار پریود شدم خیلی کلافه ام ، الان میتونم برای رفع مشکل پریودی نامنظم قرص ویتناگوس رو مصرف کنم‌ پریودهام منظم بشه؟؟
    احساس میکنم به خاطر عفونتی که دارم پریودام نامنظم شدن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای درمان عفونت ادراری باید به پزشک مراجعه کنید تا آنتی بیوتیک مناسب برای شما تجویز شود.
      عفونت ادراری نمی تواند سبب بی نظم شدن پریود شود.
      شما می توانید برای تنظیم هورمون ها و در نتیجه منظم شدن پریود، از قرص ویتاگنوس استفاده کنید. قرص ویتاگنوس باید روزی دو عدد میل شود.
      طبق جدیدترین تحقیقات، بهتر است ویتاگنوس از روز پنجم عادت شروع شود، ۲۱ روز مصرف گردد، سپس ۷ روز مصرف نشود و بعد از آن، مجدد همین چرخه مصرف تکرار گردد.
      ضمنا ویتاگنوس حداقل سه دوره باید استفاده شود تا تاثیرات مثبت آن ظاهر گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  31. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم
    من دارم قرص ویتاگنوس استفاده میکنم هم از پماد آکنومیس
    میخواستم بدونم این دو تا دارو باهم تداخل ندارن؟
    چون تو گوگل خوندم که ممکنه با بعضی از داره ها به طور همزمان تداخل داشته باشه

  32. سلام وقت شما پزشک محترم بخیر
    من مبتلا به اندومتریوز هستم مدتی هست قرص ساویز که مخصوص اندومتریوز هست مصرف میکنم ،
    ایا قرص ویتاگنوس هم میتونم استفاده کنم در کنارش ؟ ذخیره تخمدانم بشدت پایین هست( دو دهم)
    ممنونم از پاسختون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز قرصی به نام ساویز در بازار موجود نیست.
      در هر صورت برای درمان اندومتریوز باید زیر نظر پزشک باشید و نباید خوددرمانی کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  33. سلام من اقدامم برای بارداری و قرص لتروزول و امپول سینال اف و در اخر امپول ازاد سازی استفاده میکنم متاسفانه ماهایی ک باردار نمیشم کیست دارم و دکتر یک ماه بهم الدی و ماه دیگر همان داروهایی که دربالا گفتم را تجویز میکند من بشدت به قرص ال دی الرژی اوردم جهت رفع کیست های ریز ممکنه ویتاگنوس مصرف کنم؟تداخلی ایجاد میکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس نمی تواند جایگزین ال دی شود. مصرف همزمان ویتاگنوس با ال دی نیز توصیه نمی شود. لطفا درمان را زیر نظر پزشک درمانگر خود پیگیری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  34. باسلام.من ۲۷ سالمه و سابقه پرولاکتین بالا دارم و همچنین تنبلی تخمدان.سونوگرافیم خیلی خوبه و pco رو نشون نمیده ولی میزان LH و FSH نرمال نیست.قبلا ۸ ماه اسپیرونولاکتون و دوفاستون و کابرگولین مصرف کردم.اما بعد از قطع کردن دوباره جوش های زیادی زدم و موهای زائدمم بیشتر شد و همچنین پرولاکتینم بالا رفت.الان دکتر دوباره گفته باید همون داروهارو مصرف کنم به خصوص اسپیرونولاکتون برای جوش و موهای زائد.چون من چند وقته دارم لیزر میرم.میخواستم ببینم میتونم از قطره ویتاگنوس به جای این داروهای شیمیایی استفاده کنم؟برای جوش ها و جوابدهی لیزر موهای زائد موثره؟خیلی برای لیزر تا حالا هزینه کردم لطفا بهم بگین این قطره کمکی میکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام داروهای مصرفی شما قابل جایگزینی با ویتاگنوس نیست. لطفا درمان را زیر نظر پزشک درمانگر خود ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  35. سلام. وقت بخیر. من چهل سالمه برای درمان لک دکتر بهم کپسول ترانگزامیک اسید (قرص انعقاد خون) داده، دو ماهه پریود نشدم. چند روزه دارم قرص ویتاگنوس مصرف میکنم. میخواستم بدونم این دو تا دارو با هم تداخل دارند یا نه؟. ممنون میشم پاسخ بدین

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ویتاگنوس با ترانگزامیک اسید تداخل ندارد اما توجه داشته باشید ترانگزامیک اسید دارویی نیست که طولانی مدت مصرف شود. ترانگزامیک اسید معمولا برای ۴ تا نهایتا ۷ روز تجویز می شود. بعد از آن
      باید مصرف ترانگزامیک اسید قطع گردد.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام
      میخواستم بدونم این قرص ویتاگنوس برای مشگل جنسی هم استفاده بشه مشگلی نداره
      اصلا این قرص رطوبت واژن و زیاد می‌کنه یا فقط بخاطرع یائسگی

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام قرص ویتاگنوس می تواند در سن یائسگی با تنظیم هورمون ها، به رفع خشکی واژن کمک کند. با این حال، این تاثیر ویتاگنوس فقط در زنان یائسه مشاهده شده و ویتاگنوس در سایر زنان چنین تاثیری ندارد.
        با احترام دکتر داروساز

  36. سلام من چهل سالمه و پلی کیستیک هستم.چهارده روز اول قاعدگیم یک قاشق غذاخوری دانه کتان مصرف میکنم دکتر قرص ویتکس رو بهم داده .خواستم بدونم اگه هم زمان هم کتان و هم ویتکس رو مصرف کنم مشکلی پیش نمیاد ؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام درد زیر شکمی جزو عوارض ویتاگنوس گزارش نشده است. بهتر است برای تشیص عامل این درد به پزشک مراجعه کنید.
          با احترام دکتر داروساز

    1. سلام ببخشید ۱۴روزکه دانه کتان استفاده میکنی چه چیز دیگه ای همراهش استفاده میکنی و۱۴ روز بعدش چی استفاده میکنی و لطفا بگید کی گفت این ها رومصرف کن

  37. باسلام. من مدت یه ماهه قرص ویتاگنوس رو صبح و شب یه عدد استفاده میکنم از سه هفته پیش به شدت خارش و جوش در ناحیه زنان پیدا کردم که دکتر احتمال عفونت داد ولی با وجود قرص خوب نشدم احتمال داره حساسیت به ویتاگنوس باشه؟ مصرف رو قطع کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون چنین تاثیری برای ویتاگنوس گزارش نشده است. با این حال، برای تشخیص عامل این مشکل باید مجدد به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خانم دکتر من ۴۱ سالمه پریودام کاملا نامنظمه قصد بارداری دارم ۲۴ آخرین پریودیم بود.تقریبا ۴ ماهه پریود نمیشم پرولاکتین ماه قبل ۲۳۲بود. تقریبا ۱ ماهه مرتب ناشتا ۴۰ قطره ویتاگنوس با اب استفاده میکنم ولی تقریبا یک ماهه حالت گرگرفتگی شدید دارم صورتم داغ میشه بدنم خیلی گرم میشه . شبا خواب راحتی ندارم و دچار اختلال خواب شدم .ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز شما باید برای ارزیابی شرایط بدنتان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
          با احترام دکتر داروساز

      2. با سلام ;
        من۲۴ دی ماه پریود شدم و پریودی من یازده روز طول کشید تقریبا میشه گفت تا چهارم یا پنجم پهمن ماه تا امروز که بیست و هشتم اسفند هست پریود نشدم سونو انجام دادم خداروشکر هیچ مشکلی نداشتم فقط کیست کوچیک در تخمدان سمت راستم بود . از دیشب قرص ویتاگنوس رو دو عدد مصرف کردم ایا تاثیری در پریود شدن من داره ، ضمن اینکه من ۳۶ سال دارم و زمانی که مادرم در ۴۸ سالگی فوت کردند هنوز پریود میشدند یعنی ژنتیکی یائسگی زود رس نداریم . ممنون میشم راهنمایی ام کنید . سپاسگزارم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز ویتاگنوس دارویی نیست که با دو روز مصرف روی پریود شما تاثیر بگذارد. تاثیرات ویتاگنوس روی منظم شدن پریود، بعد از حداقل یک تا سه ماه مصرف شروع می شود.
          برای تشخیص علت بی نظمی پریودتان باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
          با احترام دکتر داروساز

  38. سلام خسته نباشید ببخشید آیا کپسول ویتاگنوس برای دختر ۱۵ ساله هم مناسبه ؟ایا میتونه در تنظیم قاعدگیش استفاده کنه؟ ممنون میشم جواب بدین ….

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از قرص ویتاگنوس در دختران زیر ۱۸ سال مجاز نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  39. مهسان احمدی

    سلام وقت بخیر، من ۳۱ ساله هستم و متاهل ، پریود های کاملا منظم دارم ولی هیلی دردناک دکتر برام قرص ویتاگنوس رو تجویز کردند، الان سوالم این که چون اقدام به بارداری می‌کنم این قرص برای بارداری ضرری نداره؟ و اینکه باعث به هم خوردن چرخه قاعدگی نمیشه؟ این قرص به بارداری هم میتونه کمک کنه چون ۳ماهه که حتی در زمان تخمک گذاری بارداری موفق نداشتم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز قرص ویتاگنوس هیچ ضرری برای دوره قبل از بارداری ندارد و حتی برخی مطالعات نشان داده این قرص می تواند شانس باردار شدن را افزایش دهد. البته به محض اینکه باردار شدید باید ویتاگنوس را قطع کنید اما مصرف تا قبل از بارداری هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
      ویتاگنوس نه تنها چرخه قاعدگی را بر هم نمیزند، بلکه در افرادی که قاعدگی نامنظم دارند برای نظم دادن به پریود استفاده می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  40. با سلام. من ریزش مو دارم ک با آزمایش معلوم شد مشکل هورمونیه مربوط ب استروژن پروزسترونه. دکتر قرص دوتاستراید را تجویز کرد. آیا می توان از قرص ویتاگنوس استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تداخلی بین قرص ویتاگنوس و قرص دوتاستراید گزارش نشده است اما با توجه به اینکه ممکن است همه تداخلات این داروی گیاهی شناخته شده نباشد، بهتر است قبل از مصرف با پزشک درمانگر خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  41. سلام. پرولاکتین من ۶۶ هست. سابقه کیست و تنبلی تخمدان ندارم. میتونم کنار قرص کابرگولین از قرص یا قطره ویتاگنوس استفاده کنم؟؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس به کاهش پرولاکتین کمک می کند و با کابرگولین تداخل ندارد. اگر باردار یا شیرده نیستید، تومور ندارید و داروی ضدبارداری مصرف نمی کنید، می توانید از ویتاگنوس استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  42. باسلام
    من مشکل رحمی نداشتم -فقط تیروید لب مرز دارم که لووتیروکسین ۵۰ مصرف میکنم -یه دوره مصرف کردم خودسرانه قطره ویتاگانوس را – الان روز اول پریود هستم خونریزی کم بود و قطع شد یعنی باردارم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای تشخیص بارداری می توانید از بیبی چک استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  43. سلام . من ۳۴ ساله متاهل هستم و سابقه زایمان ندارم. دارای دوران پریودی منظم هستم. بین هر ۲۵ الی ۲۸ روز یکبار. در سونوگرافی که رفتم گفتم تخمدان پلی کیستیک دارم. دکتر قرص ویتاگنوس روزی یکبار رو توصیه کردن. الان که دربارش مطالعه کردم گفتن برای کیست سینه مضره. من فیبرو کیستیک سینه هم دارم. در این خصوص لطف میکنید راهنمایی بفرمایید. من قرص رو بخورم یا نخورم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس در موارد سرطان پستان منع دارد، اما در موارد پستان فیبروکیستیک نه تنها منع ندارد، بلکه می تواند به رفع آن کمک کند.
      با احترام دکتر داروساز

  44. سلام خسته نباشید
    من چند ماهه که ازدواج کردم پریودم همش نامنظم .یعنی یک ماه در میون یا دو ماه در میون .دکتر رفتم ازمایش پاپ اسمیر و سونوگرافی.چکاپ کامل انجام دادم گفتن مشکلی نیست.یکم چاق شدم گفتن بخاطر اضافه وزن میتونه باشه .امپول زدم پریود شدم هفت روز کامل اما الان سه ماهه پریود نشدم باز.
    ایا میتونم قرص ویتاگنوس مصرف کنم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام احتمالا قرص ویتاگنوس در شرایط شما کمک کننده است اما بهتر است پیش از مصرف با پزشک درمانگر خودتان مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  45. سلام حدودا سه ساله که یائسه شدم اما علائم گر گرفتگی و تعرق رو هنوز کم و بیش دارم و خیلی از این بابت اذیت می شم آیا قرص ویتاگنوس مفید هست و می تونم مصرف کنم تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس می تواند در سالهای بعد از یائسگی نیز برای کاهش گرگرفتگی و تعریق موثر واقع شود.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام قرص ویتاگونس باعث میشه پریود برگرده؟ من ۴۹ ساله هستم و ۲ ماهه پریود نشدم و ناراحتم
      شما هورمون تراپی رو برای بازگشت پریود خطرساز میدونید؟ نمیدونم دنبالش برم یانه! چون من ریزش مو و بی خوابی کلا دارم ..نمیخوام با یائسگی تشدید بشه ونمیخوام چهره م با یائسگی پیر بشه..دلم میخواد خیلی دیر یائسه بشن

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام ویتاگنوس در سنین باروری می تواند به رفع آمنوره (عدم خونریزی ماهیانه) کمک کند، اما نمی تواند سبب برگشتن پریود پس از یائسگی شود.
        اینکه هورمون تراپی برای شما انتخاب خوبی هست یا نه، باید توسط پزشک متخصص زنان تصمیم گیری شود.
        با احترام دکتر داروساز

  46. سلام ۲۵ ساله و مجرد هستم…تخمدان پلی کیستیک دارم و پریودام نامنظم حدود دو سال قرص های ضدبارداری مصرف میکردم و چندماهی میشه که دکتر قرص ویتاگنوس روزی ٣ بار برام تجویز کردن…ماه اول بعد از مصرف پریود شدم ولی ماه دوم پریود نشدم ایا مصرف قرص و ادامه بدم یا مدروکسی پروژسترون بخورم تا پریود بشم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای این مورد باید با پزشک درمانگر خودتان مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  47. سلام خسته نباشین ببخشید من دوره پریودم خیلی کمه مثلا ۲۴ روزه ..ینی من حدودا فقط ۱۶ روز خونریزی ندارم ولی بقیش درگیرم با دردای شدید ..مصرف این قرص میتونه تاثیر داشته باشه ؟؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام مصرف ویتاگنوس می تواند به تنظیم سیکل قاعدگی شما و طولانی شدن سیکل کمک کند. تاثیر قرص ویتاگنوس پس از ۳ تا ۶ ماه مصرف بروز می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  48. سلام من مشکل هورمونی دارم تنبلی تخمدان از بلوغ ۳۰سالمه داروهای شیمیایی بمن نساخت ویتاگنوس گفتن مصرف کنم ولی از وقتی مصرف میکنم صورت و بدنم جوش ریز چرکی زیاد میزنه موهای زائدم حس میکنم زودتر درمیان میشه علت بگین ممنون آیا بخاطر این قرصه؟؟ یسال مرتب قبلن ال دی میخوردم سرخود موهای زائدم خ کم بودن تو زمان مصرف ولی بخاطر عوارض قطع کردم ی ماهه دارم ویتاگنوس میخورم؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام آکنه ممکن است ناشی از ویتاگنوس باشد چون این دارو در ۱ تا ۳ درصد افراد ایجاد آکنه می کند. از طرفی خود تنبلی تخمدان هم در بروز آکنه نقش دارد.

      در رابطه با تاثیر ویتاگنوس بر موهای زائد مطالعه ای صورت نگرفته است.

      در مجموع توصیه میکنم موضوع را با پزشک درمانگر خود در میان بگذارید تا در صورت صلاحدید داروی دیگری برای شما تجویز شود.

      با احترام دکتر داروساز

  49. سلام خسته نباشید ۲۴ سالمه مجردم مدتی برای تنظیم پریودی قرص ال دی مصرف کردم ک کل سیستم بدنم بهم ریخت سوزش دارم و علائم دیگع ک نشون میده از عوارض قرص ال دی بوده از قرص ویتاگنوس استفاده کنم خوبه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      سلام دوست عزیز مهمترین عوارض قرص های ضدبارداری خوراکی شامل لکه بینی، درد پستان، تهوع و سردرد است. سوزش ناحیه واژن از عوارض شایع ال دی نیست و ممکن است ناشی از قارچ باشد. به هر حال، ویتاگنوس برای تنظیم سیکل عادت ماهانه تاثیر فوق العاده ای دارد. برای این منظور ویتاگنوس باید به مدت سه ماه استفاده شود. ضمنا دوره مصرف ال دی و ویتاگنوس نباید همزمان باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام ۴۷ ساله هستم fshبالا دارم یک ماه است پریود نشده ام آیا با قرص ویتاگنوس امکان پریود وجود دارد؟؟؟ یا من وارد یایسگی شده ام؟

      1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

        با سلام دوست عزیز لطفا برای تشخیص یائسگی به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. اگر یائسه شده باشید ویتاگنوس نمی تواند به پریود شدن شما کمک کند.

        با احترام دکتر داروساز

  50. سلام خسته نباشیدمن چندماهه اندومتریوزکیست شکلاتی دارم ۳سانتی قرص ویتاگنوس بخورم مشکلی نیست ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه پنج انگشت که در قرص ویتاگنوس وجود دارد در مطالعات برای درمان اندومتریوز استفاده شده و نتایج خوبی داشته است. با این حال، بهتر است قبل از مصرف با پزشک درمانگر خود مشورت داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  51. با سلام ۳۴ ساله هستم و تنبلی تخمدان دارم دکتر زنان برای تنظیم قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون از شب ۱۴ پریودی به مدت ده شب تجویز کردن و دکتر غدد هم قرص ویتاگنوس برام نوشته. حالا میخوام بدونم خوردن این دوتا دارو با هم تداخل نداره؟ یعنی اون ده شبی که مدروکسی پروژسترون میخورم ویتاگنوس هم بخورم مشکلی نداره؟ و اگه با خوردن ویتاگنوس خونریزی پریود زیاد شد ویتاگنوس رو قط کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ویتاگنوس نباید همراه با داروهای پروژسترونی مثل مدروکسی پروژسترون استفاده شود، به این دلیل که گیاه پنج انگشت خود اثرات پروژستینی دارد و در مصرف همزمان ممکن است میزان پروژسترون بالا برود. پیشنهاد میکنم ابتدا دوره درمان با مدروکسی پروژسترون را کامل کنید و سپس مجدد به پزشک مراجعه نمایید، ممکن است نیازی به مصرف ویتاگنوس نباشد.
      معمولا ویتاگنوس سبب افزایش شدید خونریزی پریودی نمی شود، با این حال، اگر این مورد پیش آمد، با مشورت پزشک دارو را قطع کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام دکتر من بیس سالمه نزدیک یک ساله جوشای سرسیاه و جوشای قرمز چرکی رو پوستم مشاهده میکنم که بعضیاشون زیرپوستین و پوستم پراز لک قرمزو قهوه ای جای جوشه. ازمایش دادم دکتر گفته پرولاکتینت بالاس و تنبلی تخمدان داری قرص کابرلین دوعدد داده خوردم و یک دوره قرص سیپروترون کامپاند خوردم ولی نتیجه نگرفتم پوستمم چربه و لاغرم هستم مخواستم بدونم قطره ویتاگنوس برامن خوبه؟ برای لکامو جوشام و این تنبلی تخمدانو پرولاکتینم و اینکه اگه اره میشه بفرمایین کی چقدر استفادش کنم و اینکه عوارضش چیه ممکنه نازایی بیاره یا باعث اختلال در قسمتهای دیگه بدنم شه و اینکه من لاغرم ایا لاغرترم میکنع؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          با سلام دوست عزیز ویتاگنوس تاثیر اثبات شده ای در رفع جوش ندارد. همچنین در ۱ تا ۳ در صد موارد باعث ایجاد آکنه می شود.

          ویتاگنوس در رفع لک نیز اثری ندارد. برای درمان لک، باید از محصولات موضعی استفاده کنید و درمان لک، بعد از درمان جوش باید انجام شود.

          ویتاگنوس سبب نازایی و لاغری نمی شود، عوارض جدی هم ندارد.

          ویتاگنوس می تواند برای رفع تنبلی تخمدان و همچنین کاهش پرولاکتین به شما کمک کند. تاثیر ویتاگنوس بعد از ۳ تا ۶ ماه از آغاز مصرف بروز می کند.

          نحوه مصرف ویتاگنوس: روزانه ۴۰ قطره از دارو را در کمی آب یا آبمیوه ریخته و نیم ساعت قبل از صبحانه (با معده خالی) میل نمائید. در صورتیکه نتوانید دارو را قبل از صبحانه میل نمائید، آنرا همراه با غذا مصرف نمائید. در صورت لزوم مقدار مصرف دارو را می تواند تا سه بار در روز (صبح، ظهر و شب) و هر بار ۴۰ قطره افزایش یابد.

          با احترام دکتر داروساز

    2. باسلام، ۲۸ ساله هستم هورمون مردانه آزمایش انجام شده زیاد بالا بودایا قرص ویتاگنوس برای تنظیم هورمون مردانه اثر مثبت داره؟دکتر مراجعه کردم ال دی و قرص پرولاکتین تجویز کردن.

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        سلام دوست گرامی، خیر قرص ویتاگنوس نمی تواند به عنوان آنتی اندروژن مصرف شود و به هیچ عنوان توصیه نمی کنم به جای قرص های دیگر تجویز شده(مانند کابرگولین و یا ال دی و ..) استفاده گردد. وحتی توصیه نمی کنم همراه با سایر داروهای تعدیل هورمونی شما هم زمان استفاده شود.
        با احترام دکتر داروساز

  52. سلام.۳۲ سالمه.ذخیره تخمدان ۲.۹ و fhs ۱۲.۲.با امپول پرورسترون پریود میشم و در دو سه دوره آخر رورهای پریودی به سه روز کاهش یافته با حجم خونریزی کم.میتونم ویتاگنوس ایتفاده کنم؟دکتر گفت در استانه یائسگی زود رس هستی.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بهتر است با نظر پزشک از ویتاگنوس استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  53. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
    جسارتن سئوالم اینکه
    من پریودهام بیشتر از ۳ روز نیست
    اگه این قرص رو مصرف کنم خوبه؟
    و سئوال بعدی اینکه
    میل جنسی من خیلی کمه آیامصرف این دارو به من میتونه کمکی بکنه یا خیر؟
    ایام به کام
    ممنون میشم جوابمو بدین

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس برای تنظیم پریودهای خیلی کوتاه موثر است.
      اگر علت پایین بودن میل جنسی در شما، مشکلات هورمونی باشد، وویتاگنوس می تواند به بهبود میل جنسی کمک کند.
      با احترام دکتر داروساز

  54. سلام
    من تقریبا دوماه از قرص ویتاگنوس استفاده میکنم وحالا بعداز سه ماه دوباره پریود شدم میخواستم ببینم در دوره پریودی دارو قطع کنم یا همچنان مصرف کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف یا عدم مصرف ویتاگنوس در روزهای پریود مورد بحث است. فعلا مطالعات نشان می دهند کسانی که در روزهای پریود این گیاه را مصرف نمی کنند نتایج بهتری می گیرند. بر همین اساس پیشنهاد میکنم بعد از ۲۱ روز مصرف، ۷ روز دارو را قطع کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  55. وقت بخیر
    من ده روزه که ویتاگنوس مصرف میکنم و ریزش مو پیدا کردم علتش این دارو هست؟
    ویتامین ای و دی هم مصرف میکنم.با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در برخی منابع ریزش مو جزو عوارض گیاه پنج انگشت ذکر شده است. بهتر است مصرف ویتاگنوس را متوقف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  56. راحله ربیعی

    سلام تو رو خدا جواب من و بدین …من اندومترم نازک هست یعنی ضخامتم در ۱۲ سیکل روی ۴ هست آیا قطره ویتاگنوس باعث میشه که رحمم ضخیمتر بشه یا نازک‌تر ..سه ماهه استفاده کردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه پنج انگشت موجود در ویتاگنوس استروژن را کاهش و پروژسترون را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اندومتر می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  57. سلام من دیر به دیر پریود میشم حتی شده دو ماه یک بعد پریودم خیلی کمه دو روز اول معمولی و روز سوم که روز اخرمه خیلی کم .
    از این قرص استفاده کنم ب نظرتون خوبه.خوب میشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله قرص ویتاگنوس می تواند به تنظیم سیکل قاعدگی شما کمک کند.
      با احترام دکتر داروساز

  58. سلام
    من ۴۴ سالمه و از سن ۲۰ سالگی کیست سینه داشتم و مرتب مامو و سونو میدم .الان هم کیست سینه خیلی بزرگ دارم که از زیر بغل تا نزدیک نوک سینم هست و دکتر گفت کیست پیچیده داری و یه دکتر دیگه گفت کیست اندومتری ،چیه؟ اینو داری..خونریزی عادت ماهیانم هم به شدت زیاده و کمخونی فقر آهن دارم.آیا میتونم از ویتاگنوس استفاده کنم برای درد شدید قاعدگی و کیست سینم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ویتاگنوس در افرادی که کیست حساس به هورمون دارند نباید استفاده شود. بنابراین بهتر است از مصرف این دارو خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  59. من کیست کوچکی توی تخمدانم هست و اینبار پریودم خیلی شدید و‌طولانی شده . ۴۹ ساله هستم و دکتر ویتاگنوس تجویز کردن ، اما بعد از ۳ روز خیلی شدیدتر شده . حدودا چند روز بعد استفاده ویتاگنوس خونریزی قطع میشه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در برخی افراد در ماه اول یا دوم مصرف، ویتاگنوس ممکن است باعث تشدید خونریزی ماهیانه گردد که در این صورت می توان آنرا قطع نموده و پس از دو هفته با مقدار کمتری مصرف دارو را ادامه داد. البته بهتر است قبل از قطع موقت دارو با پزشک درمانگر خود مشورت فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  60. سلام ـمن ۴۲ سالمه ، چند ماهی هست پریود نمیشم ،آزمایش دادم fsh بالا بود دکتر گفت یائسگی زودهنگام شدی، آیا با مصرف این قطره احتمال پریود شدنم هست یا نه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس نمی تواند باعث پریود شدن خانمها بعد از یائسگی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  61. باسلام من ازدوم اردیبهشت پریود شدم ۴روزخوب بود ولی تا۲۸فقط لکه بینی داشتم رفتم دکتر بهم ویتاگنوس داد۳روز خوب شدم بعد دوروز بازم پریود شدم میشه چیکارکنم لطفا راهنمایم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز سوال شما تا حدی گنگ است و دقیق مشخص نیست که مشکل چیست. به هر حال، ویتاگنوس با سه روز مصرف اثر نمیکند و باید سه تا چهار ماه خورده شود تا بتواند پریود را تنظیم و لکه بینی را برطرف کند.
      با احترام دکتر داروساز

  62. باسلام ببخشید من الان یک ماه است بعد پریود لکه بینی دارم ویتاگنوس دکتر بهم داد ۲روز بود هیچی نبوداما امروز بازم پریود شدم ایا بامصرف این قرص میشه پریود شد لطفا راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز سوال شما تا حدی گنگ است و دقیق مشخص نیست که مشکل چیست. به هر حال، ویتاگنوس با سه روز مصرف اثر نمیکند و باید سه تا چهار ماه خورده شود تا بتواند پریود را تنظیم و لکه بینی را برطرف کند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی مطالعات نشان داده اند گیاه پنج انگشت (ویتکس) می تواند به درمان اندومتریوز کمک کند.
      با این حال، بهتر است استفاده از ویتکس برای درمان اندومتریوز زیر نظر پزشک باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  63. سلام من پارسال پولیپ داشتم عمل کردم.الیگو منوره بودم.الان دوباره خونریزی هام کم شده دو سه رو لکه ببنی و یک روز خونریزی..میتونم‌ ویتاگنوس بخورم در ضمن چند سال پیش تو سینه ام هم کیست داشتم‌.والانم هم برای تپش قلبم قرص متا زیرو مصرف میکنم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس در بارداری، شیردهی، سرطان سینه و تومور هیپوفیز منع مصرف دارد. اگر این موارد شامل حال شما نمی شود می توانید از ویتاگنوس استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  64. سلام من ۸ سال پیش عمل هیسترکومی داشتم و رحم و تخمدانهام تخلیه شد و از یک هفته بعد از عمل گر گرفتگی ام شروع شد و هنوزم ادامه داره .واقعأ زندگی ام مختل شده.هر روز دوش ولی فایده ای نداره.طوری گوشم و سرم داغ میشه و سرم و صورتم عرق میکنه انگار سر و صورتمو شستم.هیچ قرصی هم مصرف نمی کنم.هفته قبل قرص گل مغربی ۱گرمی ایرانی شو گرفتم احساس میکنم تو هفته کمتر گر گرفتم ولی معذرت میخوام اسهال و دل پیچه میگیرم شدید.سوالم این بود ویتاگنوس مصرف کنم یا اگنول؟واقعأ با این گر گرفتگی از زندگی افتادم.خودمو زود بازنشست کردم بخاطر گر و عرق کردنم.لطفأ راهنمایی بفرمایید.با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      ویتاگنوس و آگنوگل هر دو محتوی گیاه ویتکس و بر گرگرفتگی موثر هستند. آگنوگل از این جهت که دستور مصرف آن روزی یک عدد است انتخاب بهتری است.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام من یکساله پریودیم بهم خورده یا ده روز جلو میفتم یا خیلی دیر میشم حالا ۱۵ماه قبل شروع پریودیم بوده والان نزدیک چهل روزه پریود نشدم قرص ویتاگنوس گرفتم ایا از همین امروز شروع کنم و اینکه بعد از خوردن قرص بعد از چندروز پریود میشم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز برای تشخیص علت بی نظمی های پریودی و همچنین درمان آن باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
          تاثیر ویتاگنوس در برخی افراد در همان ماه اول استفاده مشاهده شده اما در سایرین بعد از دو یا سه ماه خود را نشان داده است.
          بهترین روش استفاده از ویتاگنوس این است که به مدت ۲۱ روز این قرص را مصرف کنید و سپس ۷ روز قطع نمایید.
          افرادی که پریود نمی شوند می توانند از یک روز رندوم مصرف را شروع کنند و تا ۲۱ روز ادامه دهند، سپس بعد از ۷ روز وقفه مجدد شروع کنند.
          با احترام دکتر داروساز

  65. سلام وقت بخیر
    من باکره ام اول قروردین عفونت قارچی داشتم پماد موضعی و فلوکونازول و میترونیدازول استفاده کزدم.
    الان با این که دوهفته میگذره خشکی واژن پیدا کردم و هیچ ترشحی موقع تحریک جنسی ندارم ایا ویتاگنوس میتونه تاثیر مثبتی رو‌درمان‌خشکی واژن داشته باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      ویتاگنوس در خشکی واژن ناشی از یائسگی موثر است اما در خشکی واژن خارج از سنین یائسگی تاثیر اثبات شده ای ندارد.
      میتوانید برای رطوبت واژن از ژل واژیهیل باریج به صورت موضعی استفاده کنید.

      با احترام دکتر داروساز

  66. حدودا دوماهی هست پریود خیلی سبک درحد دو روز دارم‌
    گفتن علائم پی سی او دارم و هایپو تیروئیدی . کمکاری تیروییدم دارم. میتونم این قرص و مصرف کنم بابت تنظیم شدن پریودیم و باردار شدن؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      قرص ویتاگنوس برای تنظیم پریودی و باردار شدن موثر است و در هایپوتیروئیدی هم منعی ندارد. با این حال، بهتر است با نظر پزشک درمان شوید.
      با احترام دکتر داروساز

  67. سلام خسته نباشید مرسی از مطالب خوبتون
    دو ماهی هست که پریود نشدم و پریودیام نامنظم شده و کلی جوش هورمونی زدم و هر کاری میکنم از بین نمیرن
    میخواستم این قرصومصرف کنم که هم پریودیم درست شه هم جوشا از بین برن
    ولی میخواستم بدونم جوشا بیشتر نشن یه موقع؟چه مدت زمانی باید ازش استفاده کنم؟چنبار؟
    ممنون میشم جواب بدید^^

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام و سپاس
      قرص ویتاگنوس باید صبح و شب یک عدد نیم ساعت قبل از غذا همراه یک لیوان آب میل شود. دوره مصرف این قرص حداقل ۳ ماه است.
      قرص ویتاگنوس تاثیر اثبات شده ای در رفع جوش ندارد. همچنین در ۱ تا ۳ در صد موارد باعث ایجاد آکنه می شود.
      پیشنهاد میکنم برای بررسی وضعیت هورمون ها و تجویز بهترین دارو به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  68. با سلام و وقت بخیر.
    دو ماهی است قرص ویتاگنوس رو استفاده میکنم. قبلش همیشه سوزش و درد برای چند سال در سینه داشتم ولی بعد از یک هفته استفاده از ویتاگنوس درد هام کامل از بین رفته. نمی دونم واقعا اگر قطع کنم دوباره دردها برمیگرده یا نه. بنطرتون من ادامه بدم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تاثیر گذاری کامل معمولا لازم است ویتاگنوس را حداقل تا ۳ ماه استفاده کنید. با این وجود بهتر است در این باره با پزشکتان مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  69. من حتی تو دوران پریود یا قبلشم درد سینه نداشتم ولی این قطررو۱۲روز خوردم بشدت درد میکنه از اونموقع…میترسم باعث سرطان یا کیست سینه شده باشه…خواهش میکنم جواب بدید

  70. سلام وقت بخیر،عذرمیخوام من۲۳سالمه پریودم دوماهی بود نامنظم شدع بود سرخود قطره ویتاگنوس تهیه کردم وروزی چهل قطره ناشتا خوردم…بشدت سینه هام درد میکرد مخصوصا سینه‌ی سمت چپم،بعد قطره دوم رو که اومدم باز کنم بخورم دیدم توبروشور نوشته تنظیم هورمون پستان..قطعش کردم ودرد دیگه نداشتم ولی بعد سه چهارروز شروع شد..یعنی تاثیر منفی گذاشته روسینم؟خیلی نگرانم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      ویتاگنوس خود تاثیر درمانی روی درد هورمونی پستان ها دارد. به هر حال برای ارزیابی شرایط باید معاینه شوید لذا به پزشک مراجعه فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  71. سلام من همیشه در تاریخ پریودم چند پنج روز اول لکه بینی قهوه ای دارم و بعد از پنج روز خونریزی شدید شروع میشه و تا روز دهم تموم میشه
    میخواستم بدونم طبیعی
    و اینکه ویتاگنوس می‌تونه تاثیر بذاره که پریودم از همون روز اول نرمال بشه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      این موضوع طبیعی است و خطری ندارد.
      بله ویتاگنوس با تنظیم هورمون ها و نگه داشتن آنها در سطح مناسب می تواند به رفع لکه بینی قبل از پریود کمک کند.
      با احترام، دکتر داروساز

  72. سلام من اندومتریوز داشتم عمل کردم یک بار حامله شدم ولی ۱۹ هفته بخاطر مشکل قلبی مجبور شدم سقط کنم یکسال قرص ld مصرف کردم الان میخوام اقدام کنم میتونم قرص ویتاگنوس بخورم ذخیره تخمدانم ۲ هستش .فقط اگه مشکلی نداره کی باید بخورم ؟

    1. سلام
      با توجه به سابقه شما بهتر است بدون مشورت پزشک هیچ دارویی با اثر هورمونی از جمله ویتاگنوس، مصرف نکنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  73. سلام
    من دکترم این هفته نیست.
    میخوام بدونم من یه هفته قبل پریود لکه بینی داشتم بعد هفت روز پریود شدم سه روز بعد تموم شدن دوباره به مدت چهار روز خونریزی داشتم و مجبور شدم فعلا ویتا گنوس بخورم تا خونریزی قطع بشه هفته بعد برم دکتر
    اشکالی نداره از این قرص استفاده کردم؟

    1. با سلام
      ویتاگنوس اوایل مصرف ممکنه قاعدگی رو سنگینتر بکنه
      با این حال فعلا به مصرفش ادامه بدید و دوباره قطع نکنید چون تاثیر بدتر می‌تونه بذاره
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  74. سلام من سیزده سال قرص الذی استفاده کردم دو سال لکه بینی شدم دکترگفت قرص رو قطع کن برج یک نخوردم دو ماه استفاده نکردم بعد قرص خوردم باز قرص نخوردم بعدازانکه پریود شدم پاک شدم بعد از هفت روز باز لکه بینی و سهراب هست خونریزی دارم الان سیزده روز است پاک نشدم قرص ویتاگنوس مصرف کنم

    1. سلام
      خیر ویتاگنوس یا ال دی یا هر قرص دیگری مصرف نکنید و فقط با مشورت پزشک درمان شوید. احتمالا لازم است آزمایش خون یا سونوگرافی بدهید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  75. سلام خدا قوت ،ببخشید من پریودی هام با خونریزی های زیاده و۱۲ ،۱۴وگاهی هم لخته دفع میشه ودکتر خیلی رفتم وچیزی متوجه نشدن اخر گفتند شاید اختلال هورمونی باشه وکاری نمیشه کرد البته با خونریزی زیاد دچار کم خونی شدید شدم ،ممکنه باخوردن ویتاگنوس خوب بشم وخونریزی کم بشه ؟

    1. با سلام
      برای سه دوره میتونید استفاده کنید از ویتاگنوس. البته دقت کنید که خود ویتاگنوس ممکنه مخصوصا در اوایل مصرف باعث تشدید خون ریزی بشه
      همچنین اگر نتایج سونو و آزمایش شما طبیعی بوده، جای نگرانی نیست
      تنها ضرورت، مصرف مداوم مکمل آهن در این دورانه

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  76. سلام من چند ماه هست ازدواج کردم قاعدگی هام نامنظم هستش دکترهم رفتم گفتن هیچ مشکلی نداری فقط عفونت و کمی تخمدان هات ضعیف هستن و هیچ قرصی بهم نداد جز یک پماد واژینال و قرص خشک کن دسترسی زیادی هم دکتر ندارم میتونم از قرس ویتاگنوس استفاده کنم جهت بارداری میخوام باردار بشم لطفاطریقه ی مصرفشم بفرمایید ممنون

    1. با سلام
      میتوانید چند دوره مصرف کنید. در کنار آن مصرف مکمل‌های تقویت تخمک گذاری هم توصیه می‌شود مثل پرگناکر کانسپشن.
      درصورتی که بعد ۳ دوره قاعدگی منظم نشد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام
      بله ممکن است با اثرات هورمونی اسپیرونولاکتون تداخل ایجاد کند. با پزشک معالجتان مشورت کنید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  77. سلام من تنبلی تخمدان دارم و مدت ۵ سال که دوفاستون مصرف میکنم اما با خوردن قرص شمیایی کیست ریز ابکی در سینه ایجاد شده میخام ویتاگنوس رو از ماه بعد شروع کنم و دوفاستون نخورم ایا برای کیست سینه ضرر داره ؟؟؟

    1. با سلام
      ویتاگنوس نمیتواند جایگزین دوفاستون شود؛ خودسرانه درمان خود را تغییر ندهید. قرص شیمیایی باعث بروز کیست نمیشود بلکه بروز کیستهای آبکی سینه ممکن است اتفاقی یا بسته به فاکتورهای مختلف باشد.
      ویتاگنوس هم بهرحال درست است که گیاهیست اما دارویی هورمونی است و باید قبل مصرف آن از پزشک معالجش که در جریان روند درمانتان است، مشورت بگیرید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  78. سلام

    ایا ویتاگنوس استروژن را کاهش میده ‌و پروستروژن را افزایش میده؟
    یا اینکه هر هورمونی کم‌ یا زیاد باشه در بدن متعادلش میکنه؟

    1. با سلام.
      بیشتر اثر تعدیل دارد، البته نه در هر شرایطی. قابل ملاحظه ترین اثر، روی استروژن و پرولاکتین است که در شرایط مختلف میتواند اثرش متفاوت باشد.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. با سلام

          قرص و قطره در صورت مصرف دوره‌ای توصیه شده از هرکدام تفاوتی ندارند. منتها اگر به صورت قابل توجهی سطح پرولاکتین شما بالاست، نمیتونید به ویتاگنوس به عنوان درمان اصلی اتکا کنید. با مشورت پزشک داروهای لازم برای کاهش سطح پرولاکتین رو دریافت کنید.

          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  79. سلام
    من ۵۱ سال سن دارم و یکسالی هست که یائسه شدم ، از قطره ویتاگنوس استفاده میکنم ، و دیگه علائم یائسگی ندارم
    آیا میشه برای همیشه از این قطره استفاده کرد
    مثلا ۳ ماه استفاده کنیم یه مدت نخوریم بعد دوباره مصرف کنیم
    البته برای همیشه

    1. با سلام
      بله مشکلی ندارد. دوزهای بالاتر هم تا سه ماه استفاده شده و عارضه ای ایجاد نکرده است.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  80. من ۳ ماهه یائسه شدم و برای عوارض یائسگی قرص ویتاگنوس میخورم که موثر هم بوده
    سوال من اینه : من پولیپ دهانه رحم داشتم قبلا . آیا مصرف قرص ویتاگنوس باعث تشدید اون نمیشه و کلا با داشتن پولیپ یا فیبروم مصرف ویتاگنوس مانعی نداره ؟

    1. با سلام
      اگر در حال حاضر پولیپ با فیبروم فعال داشته باشید، باید با پزشک مشورت کنید.
      اگر در گذشته پولیپ داشتید و الان ندارید، مصرف ویتاگنوس ایرادی ندارد.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام
      معمولا در مطالعات بعد از هشت هفته مصرف پنج انگشت به کنترل برخی علائم یائسگی کمک کرده است.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. سلام من این دارو را برای عوارض یائسگی زودرس مصرف کردم بعد چهل روز تمام حالات یائسگی برطرف شد تا شش ماه خیلی حالم خوب بود ولی الان نمیدونم چرا بازم علائم برگشته وقرص تاثیرش از دست داده

      1. با سلام
        طبیعیست، با تغییر سطح استروژن علائم ممکن است برگردند. میتوانید دوباره ویتاگنوس را طبق دستور مصرف کنید.
        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  81. سلام ممنون از سایت خوبتون
    یک ساله اقدام به بارداری کردم هر نوع داروی مصرف کردم نتیجه نگرفتم
    این ماه پزشکم بهم ویتاگنوس داد گفت شاید تنبلی تخمدان داری روز ۱۴پریودی فولیکول ۲۰داشتم و استرادیولم ۲۰۳بود
    امکانش هست نتیجه بگیرم

    1. با سلام
      ویتاگنوس برای اثرگذاری احتیاج به زمان دارد و ممکن است لازم باشد چند دوره از آن استفاده کنید تا با تعدیل سطح هورمون‌ها مختلف مخصوصا استروژن و پرولاکتین، به رفع تنبلی تخمدان کمک کند. طبق دستوری که پزشک برای شما تجویز کرده است، ویتاگنوس را مصرف کرده و سپس به ارزیابی مجدد شرایط اقدام کنید

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام
      ویتاگنوس با آسنترا تداخلی ندارد (اما با برخی داروهای اعصاب دیگر تداخل دارد؛ درصورت مصرف داروهای مثل ریسپریدون یا هالوپریدول با پزشک مشورت کنید)

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام
      منعی ندارد و می‌تواند مفید باشد؛ اما در سنین پایین بهتر است با مشورت پزشک دارو بعد از انجام بررسی‌های کامل مصرف شود.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  82. با سلام. بنده دچار تنبلی تخمدان هستم و خیلی وقت هست که دکتر میرم ولی هنوز مشکلم حل نشده و هیچ قرصی تاثیری نداشته. من ممکن هست برخی ماه ها زود یا دیر پریود بشم یا اصلا یک ماه نشم یا خونریزی شدید دارم یا اصلا خونریزی ندارم. این قرص برای من مناسب هست؟ من تیروئید کم کار هم دارم و دارو لووکسین مصرف میکنم این دو قرص میشه با هم مصرف شود؟

    1. با سلام
      میتوانید یک یا دو دوره ویتاگنوس استفاده بکنید و اثرش را ارزیابی بکنید. البته دقت کنید که ویتاگنوس ممکن است اوایل مصرف خونریزی را تشدید بکند. با لووتیروکسین تداخلی ندارد.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  83. سلام
    من ۲۴ سالمه و مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک دارم، روی پیشونی و چونه جوش زیاد میزنم و قاعدگی نامنظمی دارم، میخواستم بدونم مصرف قرص ویتکس مشکلمو حل میکنه؟

    1. با سلام

      بستگی به شرایط کیست‌ها و سطح هورمونی دارد. بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.
      به اضافه، سندروم پلی کیستیک بیماری چندعاملی است و معمولا فقط با یک دارو درمان نمیشود، مخصوصا که ویتکس گیاهی هم هست و قدرت اثر ملایم‌تری نسبت به شیمیایی‌ها دارد
      در درمان سندروم پلی کیستیک تعلل نکنید و طبق دستور پزشک متخصص درمانتان را کامل کنید

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  84. سلام
    مصرف ویتاگنوس در بارداری باعث سقط میشه؟
    و آیا منع مصرف برای همه خانوم های باردار داره؟

    1. با سلام

      القا کننده‌ی مستقیم سقط نیست و بیشتر اثر نامطلوبش بخاطر تاثیر روی سطح هورمون‌هاست.
      در هیچ خانم بارداری مصرفش توصیه نمیشود مگر به دستور مستقیم پزشک متخصص.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  85. با سلام

    تداخل ندارند اما به طور کلی گاهی بسته به شرایط بیمار ممکن است پزشک دستور به قطع داروهای مصرفی قبل از اقدام به بارداری بکند، بنابراین با پزشکتان در ارتباط باشید.
    به اضافه در استفاده از فرآورده‌های سنتی عطاری و … احتیاط کنید که آلودگی‌های ذره‌ای ممکن است داشته باشند. بهتر است از محصولات کارخانه‌ای و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید.

    با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  86. سلام برای کوچک کردن سایز سینه به من قرص ویتاگنوس رو پیشنهاد دادن .آیا تاثیری در کوچک کردن سایز سینه داره؟

  87. سلام وقتتون بخیر
    من خیلی ساله لکه بینی شدید قبل از پریود دارم، هم پیش دکتر زنان رفتم هم غدد، چند بار آزمایش خون دادم و سونوگرافی شدم ولی همشون گفتن که هیچ مشکلی ندارم و متاسفانه به هیچ دارویی هم جواب نمیدم. از اول خرداد به تجویز پزشک ویتاگنوس استفاده می کنم. با توجه به اینکه با اینکه بیشتر از سه ماهه دارم استفاده می کنم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم بازم به مصرف ادامه بدم یا از این دارو هم قطع امید کنم؟

    1. با سلام
      به همون تعدادی که پزشک تجویز کرده مصرف کنید و بعد از اتمام اون تعداد، دوباره توسط پزشک ویزیت بشید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

      1. سلام
        من تازه مصرف ویتاگنوس رو شروع کردم، همزمان با ویتاگنوس از گرده گل، ژل رویال همراه عسل، متفورمین، ال آرژنین و کیوتن مصرف و سایر ویتامین ها استفاده میکنم برای بارداری و تنظیم هورمونها و ساخت تخمک
        هرچی سرچ کردم ببینم اینا با هم تداخل دارویی دارن یا نه، چیزی پیدا نکردم
        میشه راهنمایی کنید که اینا با هم‌مشکلی بدام پیش نمیارن؟

      1. با سلام.
        ویتاگنوس می‌تواند اثر داروهای دسته کابرگولین را تشدید بکند بنابراین بهتر است تحت نظر پزشک مصرف شود.
        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. سلام
      من کیست تخمدان دارم و پلی کیستیک هم دارم قرص ضد بارداری نمیتونم بخورم چون باعث تهوع شدید میشه
      آیا مصرف قرص ویتاگنوس به همراه عرق رازیانه میتونه در بهبودیش تاثیر بذاره؟؟

      1. با سلام
        ویتاگنوس هم ممکن است مشکل گوارشی ایجاد کند پس نمیشود صرفا به خاطر تهوع قرص شیمیایی، گیاهی‌ها را جایگزینش کرد. با این حال بسته به تعداد کیست و سایز و شرایط کیست‌ها ممکن است پزشک ویتاگنوس یا ترکیبات مشابه تجویز کند. بدون دستور پزشک دارو عوض نکنید

        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

      2. سلام
        من علاوه بر تنبلی تخمدان و سندروم پیش از قاعدگی میل جنسی کمی دارم میخوام ببینم اگر مصرف کنم اثر ویتاگنوس روی میل جنسی به چه صورت هست؟ میل جنسی رو بیشتر میکنه یا کمتر؟ یا اصلا تاثیری نداره؟ این برای ما خانمهای متاهل قطعا مهمه و تاثیر مستقیمی روی زندگی زناشوییمون داره
        هیچ توضیحی در این مورد در هیچ سایتی نیست

        1. با سلام
          خود تنبلی تخمدان و PMS و مواردی مثل سطح بالای پرولاکتین، باعث کاهش میل جنسی در خانمها میشه.
          ویتاگنوس می‌تونه با کمک به کنترل این موارد و اثر تعدیل هورمونی، به بهبود میل جنسی هم کمک کنه. اما به صورت مستقیم مکانیسمی برای افزایش میل جنسی نداره

          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        2. سلام من۸ماهه ویتاگنوس مصرف میکنم الان پرولاکتینم خیلی بالا رفته ایا ممکنه بخاطر این قرص باشه اخه قبلش ازمایش کامل گرفتم همه چی نرمال بود الان بالا رفته

          1. دکتر نفیسه کیامنش

            با سلام ویتاگنوس پرولاکتین را کاهش می دهد، نه افزایش. بنابراین، افزایش پرولاکتین در شما ناشی از ویتاگنوس نیست.
            با احترام دکتر داروساز

          2. سلام من عوارض یائسگی رودارم منتهااهن بدنم بالاست روی ۲۰۰هست ایامشکلی نداره قرص ویتاگنوس بخورم ؟شنیدم یکی ازترکیباتش ویتامین ث و فروس سولفاته اگه روزی یکی بخورم اهنم بالاترنخواهدرفت ؟

          3. دکتر مهلا دهقانپور

            سلام دوست گرامی،مواد تشکیل دهنده قرص ویتاگنوس تنها عصاره تام میوه گیاه زنان (ویتکس) است و این قرص حاوی فروس سولفات و ویتامین ث نمی‌باشد.
            با احترام دکتر داروساز

    3. با سلام من ی مدت لکه بینی دارم،تست پاپ اسمیر و سوند دادم دکتر گفت مشکلی نداره،اما لکه بینی داشتم تا قرص ویتا گنوس خوردم که اول پربودم رو تنظیم کرد و لکه بینی هم نداشتم ،اما ماه دوم دوباره دو روز بعد از پریود لکه بینی دارم.البته دارم ویتا گنوس هم می خورم.

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام دوست عزیز ویتاگنوس برای اینکه تاثیر خود را بگذارد باید حداقل سه ماه مصرف شود. بهتر است صبور باشید و مصرف را ادامه دهید.
        با احترام دکتر داروساز

  88. سلام وقتتون بخیر.
    من دچار تنبلی تخمدان هستم و سالها از پروژسترون استفاده کردم. ولی به دلیل عوارض شدیدی که ماه به ماه بهش اضافه میشه تصمیم گرفتم از ویتاگنوس رو هم امتحان کنم.
    فقط سوالی که از خدمتتون دارم اینه:
    دوره مصرفش به چه صورت هست برای من؟ چون قصد بارداری نیز دارم ان شاالله، ولی از دکترهای مختلفی که رفتم و صحبتای استرس زاشون فراری شدم.
    از این قرص تا زمانی که مطلع شدم از بارداری، میتونم استفاده کنم؟ یا باید یه زمان خاص وقفه بندازم بین ش بعد دوباره مصرف کنم؟
    از پاسخگوییتون کمال تشکر را دارم.

    1. با سلام

      ویتاگنوس هم با اینکه گیاهی است اما روی هورمونهای جنسی تاثیر می‌گذارد و به این معنی نیست که هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت.
      بستگی به علت تنبلی تخمدان دارد، در برخی از موارد تنبلی تخمدان ویتاگنوس می‌تواند مفید باشد اما در برخی موارد می‌تواند آسیب زا باشد بنابراین مخصوصا شما که قصد بارداری دارید حتما با پزشک مشورت کنید.
      اگر تمایل به استفاده از داروهای طب سنتی دارید تخت نظر پزشک متخصص طب سنتی باشید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  89. با سلام و احترام
    یه سوال داشتم دکتر برای من لتروزول نوشته برای بارداری میخواستم ببینم همزمان با لتروزول میشه ویتاگنوس هم مصرف کرد

    1. با سلام

      خیر، مصرف همزمان با لتروزول توصیه نمیشه مگر به دستور مستقیم پزشک

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    1. با سلام

      با توجه به اینکه بالای پنجاه سال هستید، خونریزی شدید ممکنه علل متفاوتی از سنین پایین‌تر داشته باشه. بنابراین بهتره حتما به پزشک مراجعه کنید و درصورت نیاز سونوگرافی و آزمایش انجام بدین.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. سلام خانم عزیز خوب هستین شما پریودتون که مشکل داشتین چیکار کردین مادره منم الان به همین مشکل بر خورده مشکلتون چی بود ؟؟

    1. با سلام

      هیچ ترکیبی اثر تایید شده و ثابت شده برای افزایش سایز سینه و باسن ندارد

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. با سلام

          خیر، مصرف همزمان با لتروزول توصیه نمیشه مگر به دستور مستقیم پزشک

          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        2. با سلام احترام ۰۰من ویناگنوس برای تنظیم پریود میخورم ۰وخونریزی خیلی کمه ۰ولی متاسفانه اخیرا متوجه شدم قند ناشتا یا ۱۱۰ یا ۱۲۰ نمی دونم عوارض این قرص میتونه باشه یا نه اصلا ربطی نداره ۰من دارم دچار بیماری دیابت میشم ۰۰خواهش میکنم راهنمایی بفرماییدد۰۰با تشکر

          1. با سلام
            ویتاگنوس اثری روی قند خون ندارد. برای تشخیص دیابت باید چندفاکتور با هم بررسی شود که در این مورد پزشک متخصص شما را راهنمایی می‌کند.

            با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  90. سلام ، من دو سالی هست که درگیر ناباروری و اختلالات هورمونی هستن ، در پی این موضوع عوارضی چون جوش سردرد های پی در پی و دائم بی نظمی قاعدگی و کم شدن شدتش ، کاهش شدید میل جنسی و از همه بدتر گرگرفتگیهایی که با فاصله نیمساعت به نیمساعت از شدتش میسوختم و گاها میرفتم زیر دوش که روی زندگیم و اعصابم تاثیر بدی گذاشته بود ، با هر دکتری که مشورت کردم همه میگفتن هیییچ راهی نداری چون سینه ت توده چربی داری از داروی هورمونی نمیتونی استفاده کنی و باید تحمل کنی ، گاهی از شدت فشار گر گرفتگی گریه میکردم تا از طریقی با ویتاگنوس آشنا شدم و خود پنج انگشت ، و معجزه واقعی برام اتفاق افتاد ، سردردم از بین رفت ، حالتهای خلقی قبل قاعدگی بهتر ، نظم در قاعدگی ،از بین رفتن جوش صورت و بدن ، بهتر شدن میل جنسی ، و از همه مهمتر ازبین رفتن گر گرفتگی ، با مصرف ۱ ماه ، و الان ماه دوم رو دارم مصرف میکنم . اصلا دلم نمیخواد قطع بشه ، میخوام ببینم میشه یک ماه در مون خورد یا تا یکی دو سال ادامه داد ؟ چون قطع میکنم عوارضم بر میگرده . و اینکه میگید با پزشک مشورت کنید هیچ پزشکی این و نه میشناسه نه پیشنهاد داده میدونید من چند تا پزشک رفتم همشون فقط نا امیدترم کردن . این رو هم یک ماما که طب سنتی کار میکرد بهم معرفی کرد . خود دمکرده پنج انگشت هم محشره اما بشدت معده من رو اذیت کرد برای اون مشکل آیا راه حلی هست ؟

    1. ویتکس آگنوس اثرات ثابت شده‌ای در تنظیم و تعادل سطح هورمون‌های زنانه دارد و در مطالعات بسیاری از آن استفاده شده است و معمولا متخصصان زنان حاذق و به‌روز، همه محصولات حاوی ویتکس آگنوس مثل ویتاگنوس، آگنوگل، سیموگنوس و… را می‌شناسند. دقت بفرمایید که پنج انگشت نیز در واقع هورمونی هست و مصرف آن در افراد با شرایط حساس به هورمون (مثل توده‌ی سینه) باید با احتیاط باشد. همانطور که مصرف داروهای هورمونی هم در توده‌ی سینه ممنوع نیست و احتیاط مصرف دارد.

      مصرف روزانه تا ۴۰ میلی‌گرم عصاره پنج انگشت برای ۳ ماه بدون خطر بوده و عارضه‌ای نداشته است. شما می‌توانید بعد سه ماه مصرف ویتاگنوس مدتی وقفه بیندازید و درصورت نیاز دوباره استفاده کنید. همچنین مرتب سینه‌ی خود را معاینه کرده و درصورت بروز هرگونه تغییر به پزشک خود مراجعه کنید. قابل ذکر است که ترکیبات دیگری مثل کوهوش سیاه، گل مغربی و… نیز روی این علائم شما می‌توانند موثر باشند. برخی از این محصولات:
      کپسول دوناکر (حاوی پنج انگشت، کوهوش سیاه، شیرین بیان و گل صدتومانی)، قرص سیمی فوگل (حاوی عصاره کوهوش سیاه)، روغن گل مغربی+ویتامین E هلث اید

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. با سلام
          ویتاگنوس ممکن است باعث تهوع یا اسهال شود اما تنگی نفس جزو عوارض شایع آن نیست. منتها درصورتی که به ویتاگنوس حساسیت داشته باشید ممکن است با مصرف آن دچار بثورات جلدی، ادم و ورم صورت و یا تنگی نفس شوید که در این صورت دچار حساسیت شدید شده اید و باید مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
          در صورتی که علائم شما حساسیتی و ناگهانی نیست، علت تنگی نفس شما مورد دیگری است.
          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. سلام خوردن قطره ویتاگنوس میتونه برای تیروئید کم کار خوب باشه با توجه به اینکه من هر روز قرص تیروکسن هم میخورم بخاطر تیروئیدم

      1. با سلام
        مصرف ویتاگنوس سودی برای بهبود تیروئید کم‌کار نداره و روی هورمون‌های جنسی و پرولاکتین و… موثر است.

        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    3. سلام خدا قوت من خیلی زود به زود پریود میشم یعنی روزهایی بین دو پریودم به یه هفته رسیده و در آزمایش آنتی مولرین تشخیص دادن مشکل تنبلی تخمدان دارم آیا قرص ویتاگنوس طبق نوشته ها که میگن بر تنبلی تخمدان تاثیر داره پریود من رو شدید تر و روزهاش رو بیشتر نمیکنه لطفا جوابم رو بدید ممنونم

      1. با سلام
        مخصوصا اوایل مصرف احتمال تشدید خونریزی دارد، بنابراین مصرف ویتاگنوس در شما توصیه نمی‌شود، مگر به تجویز مستقیم پزشک.

        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. با سلام ۰۰ایا مصرف این قرص باعث میشه یایسگی به تعویق بیفته؟؟؟ ۰برای این منظور چطور باید این قرص رو مصرف کرد ۰با تشکر

    4. دوست عزیز من یک سال ویتاگنوس مصرف کردم از اوایل سال ۹۳ تا ۹۴ و بهتون میگم که مدت ۴ سال تا سال ۹۸ همه چیم طبیعی بود و حتی ریزش موهام به شدت کم شده بود سال ۹۸ هم به خاطر رژیم غذایی نادرست کم کاری تیرویید اوردم که همون باعث ایجاد تنبلی تخمدان و بروز کیست در من شد اگر اون رژیم غذایی نادرست رو دنبال نمیکردم به جرات میگم تا الان کیستی در من وجود نداشت باعث برگشت کیست خودم بودم وگرنه ویتاگنوس برای من خیلی موثر واقع شد

    1. ویتاگنوس برای مشکلات مختلفی ممکن است استفاده بشود و در هر کدام از این مشکلات دستور مصرف و طول مصرف خاصی دارد. در صورتی که علت اصلی بروز مشکل هورمونی برطرف نشده باشد مشکل شما ممکن است بعد از قطع مصرف ویتاگنوس مجدداً برگردد بهتر است جهت بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  91. سلام، من کیست آندومتریوز دارم ولی پریودهام منظمه، چند وقتیه بعد از پریودی جوشهای چرکی در ناحیه چانه میزنم، میخواستم بدونم مصرف این دارو بهم کمکی میکنه؟ با تشکر

    1. جدای از جوش‌ها، شما بایستی حتما درمان آندومتریوز را از پزشک متخصص دریافت بکنید. درصورتی که در حال درمان آندومتریوز هستید بهتر است همراه آن درمان‌ها از پنج انگشت استفاده نکنید؛ مگر پزشک معالج مستقیماً اجازه دهد.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  92. سلام من باخوردن قرص ویتاگنوس سردردهای شدید دارم آیابه مصرف ادامه بدم یااینکه دیگه ازخوردن قرص ویتاگنوس خودداری کنم؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. اگر مطمئنید سردردها از ویتاگنوس است، مصرف را قطع کنید و برای ادامه درمان با پزشکتان مشورت کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

      1. سلام من ویتاگنوس رو دکتر برای افزایش خونریزی پریودم داده و من مشکل کیست و تنبلی ندارم ولی خونریزی پریودم کمه دو روز اول ک خیلی معمولی از روز سومم ک دیگ نمی یاد و اینک من ۶ روز زودتر پریود می شم می خام ببینم این قرص خوبه ک دکتر بهم داده؟
        ولی ابن چن روز ک می خورم صورتم جوش می زنه عادیه؟

        1. جابجایی روز قاعدگی تا ۵ روز زودتر یا دیرتر طبیعی است همچنین طول سیکل قاعدگی بین ۲۴ تا ۳۵ روز نرمال تلقی می‌شود. شما می‌توانید طبق دستور پزشک از ویتاگنوس استفاده کنید، ویتاگنوس با تعدیل سطح هورمون‌های مرتبط می‌تواند به رفع برخی مشکلات قاعدگی کمک کند.
          جوش صورت یکی از عوارض ویتاگنوس است که معمولا با مرور زمان برطرف می‌شود. درصورتی که تحمل این عارضه برای ما دشوار است برای قطع مصرف ویتاگنوس با پزشک خود مشورت کنید.

          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        2. سلام وقتتون بخیر من قرص اسپرونولاکتون ۱۰۰ مصرف میکنم هر ۱۲ ساعت نصف قرص
          میتونم قرص ویتاگنوس هم زمان با مصرف اسپرونولاکتون استفاده کنم ؟
          من fsh هم بالاست ولی ذخیره تخمدانم نرمال بود بخاطر همین دکترم گفتن لازم نیست کاری بکنم
          سوالم اینه ویتاگنوس و میتونم مصرف کنم و اینکه چه مدت باید مصرف کنم ؟
          ممنون

          1. با سلام
            خیر بهتر است در مصرف اسپیرونولاکتون بدون مشورت پزشک داروهای موثر بر سیستم هورمونی مثل ویتاگنوس مصرف نکنید مگر اینکه پزشک مستقیما تجویز کرده باشد.
            با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

          2. سلام من ۴۸سالمه و ضخامت اندومترم بالاست و باعث خونریز ی بیشتر از ۱۲روز شدم ویتاگنوس استفاده کرده دو دوره و خونریزیم بیشتر شده آیا این مسأله طبیعیه

          3. با سلام
            ویتاگنوس در اوایل درمان ممکن است باعث تشدید خونریزی بشود.
            اگر ویتاگنوس را پزشک تجویز کرده حداقل دو دوره به درمان ادامه دهید و نگران نباشید.
            با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید