آیا مصرف یونی زینک به صورت هر چند روز یک بار عوارضی دارد؟

آیا یونی زینک برای رفع ریزش مو عوارض دارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خوردن قرص یونی زینک به صورت هر چند روز یک عدد برای خانم یا آقای ۲۵ ساله می‌تونه عوارضی داشته باشه؟

جهت جلوگیری از ریزش مو و تقویت سیستم ایمنی بدون تجویز پزشک می‌خورم. البته شاید هفته‌ای دو تا بیشتر نشه.

پاسخ دکتر داروساز

برای افراد سالم بالغ که کمبود زینک یا بیماری خاصی ندارند، باردار و شیردهی نیستند و داروهای خاصی مصرف نمیکنند، دریافت زینک به مقدار ۱۱ میلی گرم برای مردان و ۸ میلی گرم برای زنان به صورت روزانه، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل لازم است.

معمولا توصیه می‌شود که بعد از مدتی رژیم غذایی غنی جایگزین مکمل شود. البته توجه داشته باشید که درصورتی که دچار کمبود زینک هستید، میزان و طول مصرف مکمل زینک بایستی توسط پزشک برای شما تجویز شود. مصرف خودسرانه و با میزان نامناسب زینک در دراز مدت ممکن باعث عوارض جدی از جمله کمبود مس یا موارد دیگر شود.

با این حال با توجه به اینکه صد در صد محتوی زینک در مکمل‌های زینک جذب نمی شود، مصرف روزی یک عدد یا هر چند روز یک عدد از یونی زینک مشکلی به همراه نخواهد داشت و شما می توانید از این مکمل استفاده بکنید.

(دکتر ضحا مرتضوی، مسئول فنی داروخانه)

یونی زینک (Uni Zinc) چیست؟

زینک یا روی عنصری مهم است که در تولید و افزایش تولید بیش از صد آنزیم در بدن نقش دارد. این عنصر به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل باکتریایی و ویروسی در بدن کمک می‌کند. وجود روی در بدن برای داشتن پوست و موی سالم ضروری است.  مکمل‌های حاوی زینک بسیاری وجود دارد که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها، قرص یونی زینک است.

یونی زینک یک مولتی ویتامین حاوی زینک، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و… است که تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس در ایران تولید می‌شود. از جمله فوایدی که برای این قرص می‌توان ذکر کرد، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن آن، خاصیت آنتی اکسیدانی و… است.

قرص یونی زینک برای ریزش مو

برای آن که در مورد این محصول بی‌نظیر و محبوب بیشتر بدانید، به صفحه قرص یونی زینک در سایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی مراجعه کنید و در توضیحات محصول مواردی از جمله کاربردها و فواید، نحوه مصرف، احتیاط‌های مصرف و… مربوط به یونی زینک را بخوانید.

در صورتی که نظر یا سوالی درباره یونی زینک دارید، می‌توانید در قسمت نظرات صفحه محصول ثبت کنید تا متخصصین ما به شما پاسخ دهند.

شما همچنین می‌توانید مطلب دیگر مجله سلامت مفید طب در مورد یونی زینک را بخوانید.

خرید قرص یونی زینک

برای خرید این محصول به صورت اینترنتی و آسان، با کلیک روی دکمه زیر، به داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) بروید و سفارش خود را ثبت نمایید.

خرید قرص یونی زینک Uni Zinc

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره