شربت بنفشه برای سرفه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

گیاه بنفشه از دیرباز برای درمان سرفه و تب ناشی از بیماری سرماخوردگی به کار می‌رود. شربت حاوی این گیاه نیز دارای همین خصوصیات و به صورت استاندارد شده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی درمورد خواص شربت بنفشه برای سرفه داشته‌ایم. همچنین دو شربت بنفشه باریج و شربت گل بنفشه مفید بهساز را به عنوان بهترین شربت‌های حاوی گیاه بنفشه به شما معرفی خواهیم کرد.

شربت بنفشه برای چی خوبه

بنفشه یکی از ترکیبات گیاهی موثر در درمان انواع سرفه است و یک خصوصیت خیلی جالبی که دارد این است که می‌تواند تا حدی دمای بالا رفته بدن را نیز پایین بیاورد. یعنی اگر شما تب خفیفی دارد، احساس گرما می‌کنید و یا به علت یک بیماری عفونی کمی بدحال هستید، می‌توانید برای درمان از بنفشه استفاده کنید. گیاه بنفشه هم می‌تواند سرفه، گرفتگی گلو و گرفتگی صدای شما را بهبود بخشد و هم می‌تواند به کاهش دمای بدن شما و احساس راحتی بیشتر کمک کند.

از آنجایی که امروزه در زندگی ما مصرف بنفشه به صورت سنتی دردسرساز و سخت است، برخی از شرکت‌ها اقدام به تهیه شربت‌های سرفه با ترکیب اصلی گیاه بنفشه کرده‌اند. یکی از این شربت‌های خیلی پرمصرف، شربت ضد سرفه بنفشه باریج است که در بطری‌های ۶۰ میلی‌لیتری همراه با پیمانه قابل تهیه است.

شربت بنفشه باریج برای سرفه
شربت بنفشه باریج از جمله محصولات گیاهی برای بهبود سرفه و تب

در هر ۵ سی سی از محتوی شربت بنفشه باریج، ۵۰ درصد حجمی شامل عصاره بنفشه و ۵۰ درصد دیگر حاوی شکر است. هر دو ترکیب می‌توانند به نرم شدن حنجره و گلو و رفع سرفه به خصوص سرفه‌های خشک کمک کنند.

خرید شربت بنفشه باریج

روش مصرف شربت بنفشه باریج

در بزرگسالان مصرف روتین شربت بنفشه به صورت روزی ۳ بار و هر بار یک قاشق غذاخوری است. با توجه به اینکه داخل بسته بندی پیمانه نیز وجود دارد می‌توانید به صورت دقیق‌تر و طبق دستور پزشک بر اساس سی سی میزان مصرف خود را تنظیم کنید.

آیا شربت بنفشه باریج برای کودکان هم قابل استفاده است؟

در مطالعات عصاره بنفشه برای درمان علائم سرفه و آسم کودکان بالای ۲ سال امن و موثر شناخته شده است. اما این میزان مصرف برای مدت محدود و به اندازه ۵ روز باید باشد.

دستور مصرف روتین شربت بنفشه باریج برای کودکان روزی ۳ مرتبه و هر بار ۵ سی سی ذکر شده است. با این حال ممکن است پزشک برای کودک شما روش و میزان مصرف دیگری توصیه کرده باشد.

عوارض و تداخلات شربت بنفشه باریج

با توجه به اینکه این شربت حاوی مقدار شکر تقریبا زیادی است بهتر است که افراد مبتلا به دیابت در مصرف شربت بنفشه باریج احتیاط کنند. همچنین طعم بسیار شیرین این شربت ممکن است برخی از افراد را اذیت کند و این طعم را دوست نداشته باشند. که این مشکل راه حل ساده‌ای دارد. می‌توانید میزان لازم برای مصرف هر بار را در مقداری آب ولرم حل کرده و به آرامی میل کنید.

برای شربت باریج تداخل مصرفی ذکر نشده است. همچنین به علت ناکافی بودن اطلاعات مصرف شربت بنفشه باریج در دوران بارداری و شیردهی باید محدود و طبق مشورت با پزشک باشد.

ویدئو شربت بنفشه برای سرفه

در این ویدئو دکتر ضحا مرتضوی در مورد شربت بنفشه باریج و نحوه مصرف آن توضیح داده‌اند:

جمع بندی

این مقاله به معرفی شربت بنفشه برای سرفه و تب ناشی از سرماخوردگی پرداخته شده است. شربت بنفشه باریج و شربت گل بنفشه مفید بهساز از جمله بهترین محصولات برای درمان سرفه و سرماخوردگی هستند.

جهت خرید این دو شربت و سایر محصولات متنوع گیاهی از جمله انواع شربت ضد سرفه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید قویترین شربت گیاهی ضد سرفه

هر سوال دیگری در مورد شربت بنفشه باریج و شربت گل بنفشه مفید بهساز دارید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب یا زیر این مقاله ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره