ویتاگنوس فرآورده‌ای برای رفع اختلالات قاعدگی و یائسگی

همه چیز درباره ویتاگنوس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ویتاگنوس یکی از محصولات پراستفاده حاوی عصاره گیاه پنج انگشت است که به دو شکل قطره و قرص در بازار دارویی عرضه می‌شود. تفاوت قطره و قرص این محصول در میزان عصاره پنج انگشت موجود در هر میلی لیتر قطره و یک عدد قرص است. همچنین از آنجایی که بعد از مصرف قطره مرحله انحلال طی نمی‌شود، در نتیجه ممکن است تاثیر سریعتری داشته باشد، اما به صورت کلی تاثیرگذاری هر دو محصول طبق مصرف دوزهای توصیه شده و دستورهای مصرفی که شرکت تولید کننده پیشنهاد کرده‌اند تفاوتی نخواهد داشت.

مصرف ویتاگنوس می‌تواند به رفع انواع اختلالات قاعدگی و اختلالات یائسگی کمک کند. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا به سوالات شما در مورد قطره و قرص ویتاگنوس پاسخ دهیم.

ویتاگنوس تا چه میزان می‌تواند در کاهش علائم قاعدگی موثر باشد؟

طبق مطالعات بالینی انجام شده در مورد گیاه پنج انگشت، این گیاه دارویی می‌تواند اختلالات خواب ناشی از یائسگی را به میزان قابل توجهی رفع نماید و به رفع گرگرفتگی و بهبود خلق کمک کند. اغلب این اثرات به دلیل قابلیت این گیاه در بالانس کردن هورمون‌ها رخ می‌دهد.

آیا مصرف ویتاگنوس در درمان نازایی موثر است یا خیر؟

اثر این فرآورده گیاهی در درمان نازایی به علت و منشا آن بستگی دارد. در واقع اگر نازایی به دلیل زیاد بودن هورمون پرولاکتین و یا کمبود هورمون‌های زنانه باشد، مصرف این فرآورده گیاهی می‌تواند به درمان آن کمک کند. البته تشخیص دقیق و تجویز بهتر است بعد از انجام آزمایش‌های لازم و با مشورت پزشک انجام گیرد.

تاثیر ویتاگنوس بر تخمک گذاری

از آنجایی که مصرف این فرآورده باعث منظم شدن دوره قاعدگی می گردد در نتیجه می تواند تخمک گذاری را نیز منظم نماید و طبق نتایج مطالعات انجام شده سبب آزاد شدن تخمک های سالم و یک تخمک گذاری موفق گردد.

رفع اختلال قاعدگی با ویتاگنوس

آیا ویتاگنوس سبب القای قاعدگی ویتاگنوس می‌شود؟

این گیاه دارویی در برخی از انواع آمنوره یا به عبارت دیگر قطع قاعدگی ناشی از شیردهی دارای خاصیت القای قاعدگی می باشد.

مصرف ویتاگنوس برای رفع کیست تخمدان

از این فرآورده می توان برای رفع اوارین کیست و یا کیست تخمدان استفاده نمود و گاهی برای رفع این مشکل تجویز می شود. با این حال برای سندروم پلی کیستیک تخمدانی یا  PCOS بهتر است تنها با مشورت و با دستور مستقیم پزشک مصرف شود چرا که ممکن است در برخی از موارد برای افراد مبتلا به سندورم پلی کیستیک مضر باشد.

تاثیر ویتاگنوس در کنترل ریزش مو

ازدیاد پرولاکتین در بدن یکی از عوامل ریزش مو می‌باشد. این فرآورده با کنترل و تنظیم میزان پرولاکتین می‌تواند از ریزش مو ناشی از ازدیاد پرولاکتین جلوگیری کند. همچنین با توجه به خاصیت این محصول و شباهت آن به هورمون‌های زنانه، این گیاه دارویی می‌تواند از تشکیل ترکیب دی هیدروتستوسترون که یکی از عوامل اصلی ریزش مو هورمونی محسوب می‌شود.

آیا مصرف ویتاگنوس چاق کننده می‌باشد؟

چاقی یکی از عوارض ویتاگنوس می‌باشد اما با این حال با توجه به اثر این محصول در کاهش پرولاکتین می‌تواند به رفع چاقی ناشی از پرولاکتین کمک کند.

تاثیر ویتاگنوس بر پوست

مصرف این فرآورده می‌تواند سبب افزایش کیفیت پوست شود و به درمان آکنه‌های هورمونی کمک کند.

طریقه مصرف این فرآورده گیاهی به چه صورت می‌باشد؟

نحوه مصرف قرص ویتاگنوس با قطره آن متفاوت است. دوز مصرفی قطره ویتاگنوس یک بار در روز بوده اما دوز مصرفی قرص آن دوبار در روز می باشد که در صورت نیاز می توان دوز آن را طبق دستوری که در بروشور این محصول ذکر شده است تنظیم نمود اما اگر پزشک دستور دیگری برای شما تجویز کرده است، مصرف آن طیق دستور پزشک ارجحیت دارد.

عارضه گوارشی از عوارض ویتاگنوس

عوارض جانبی ویتاگنوس

ویتاگنوس می‌تواند سبب ایجاد عارضه گوارشی و در برخی از افراد سبب خارش بدن و یا آکنه گردد. در دو ماه اول مصرف این فرآورده، ممکن است قاعدگی سنگین‌تر شده و سبب افزایش خونریزی گردد که بعد از گذشت مدتی این موارد رفع می‌شود.

موارد منع مصرف

  • افراد دارای تومور هیپوفیز
  • افراد مبتلا به سرطان یا دارای شرایط حساس به هورمون
  • زنان باردار و شیرده

تداخل دارویی

ویتاگنوس با داروهای ضدبارداری و برخی از داروهای اعصاب تداخل داشته باشد. در صورت مصرف داروهای دیگر، قبل از مصرف این فرآورده بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

ویدئو معرفی ویتاگنوس

شما می‌توانید توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی درخصوص این محصول بی‌نظیر را در ویدئو زیر مشاهده کنید:

سخن پایانی

ویتاگنوس یکی از محصولات بی‌نظیر برای رفع انواع اختلالات قاعدگی و اختلالات یائسگی می‌باشد که ترکیب اصلی آن گیاه پنج انگشت می‌باشد. شما می‌توانید سوالات خود را در مورد نحوه مصرف قطره ویتاگنوس و قرص ویتاگنوس در صفحه مربوط به هر محصول در سایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی با میان بگذارید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید قطره ویتاگنوس

قرص ویتاگنوس

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «ویتاگنوس فرآورده‌ای برای رفع اختلالات قاعدگی و یائسگی»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف ویتاگنوس در موارد فیبروکیستیک سینه بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف ویتاگنوس در موارد فیبروکیستیک سینه بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع