کپسول آوسوی چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آرتروز از شایع‌ترین اختلالات تحلیل برنده مفاصل است که میلیون ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده‌است، این بیماری بیش از ۲۰۰ نوع دارد اما همه‌ی آن‌ها عموما مفاصل تحمل کننده وزن مانند زانو، لگن و ستون فقرات را درگیر می‌کند و افراد را دچار علائمی مانند درد و التهاب بسیار شدید مفاصل، سفتی و خشکی و کاهش حرکات مفصل‌ها می‌کنند. با افزایش سن توانایی بدن در تولید و حفظ مواد موثر در ساخت و ترمیم مفصل کاهش می‌یابد. در نتیجه افراد بسیاری در این سنین از درد مفاصل ناشی از ساییدگی مفصل یا استئوآرتریت، رنج می‌برند.

در استخوان‌های ما، دو نوع سلول وجود دارد: سلول‌های سازنده استخوان (استئوبلاست) و سلول‌های تخریب کننده استخوان (استئوکلاست). وقتی بدن ما از رژیم غذایی کلسیم کافی دریافت نکند، سلول‌های تخریب کننده استخوان دست به کار می‌شوند تا با تجزیه استخوان، کلسیم خون را در محدوده نرمال نگه دارند. همچنین، عوامل مختلفی مانند بیماری‌های خاص، افزایش سن، تغذیه نامناسب، جنسیت، اضافه وزن و… باعث می‌شود تا فعالیت سلول‌های تخریب کننده استخوان نسبت به فعالیت سلول‌های سازنده آن افزایش پیدا کند و موجب بروز بیماری‌هایی از جمله آرتروز، تحلیل استخوان، مشکلات مفصلی، درد و حتی شکستگی استخوان می‌گردد. امروزه مکمل‌های فراوانی برای کاهش این علائم استفاده می‌شود، که یکی از آن‌ها مکمل آوسوی بی اس کی می‌باشد که در ادامه این مقاله به مجله سلامت مفید طب به سوال کپسول آوسوی برای چیست پاسخ می‌دهیم.

کپسول آوسوی برای چیست
مکمل‌های فراوانی برای کاهش درد و التهاب مفاصل و آرتروز استفاده می‌شود، که یکی از آن‌ها مکمل آوسوی بی اس کی می‌باشد

آوسوی چیست؟

همانطور که توضیح دادیم، عواملی مانند افزایش سن و ورود به دوران یائسگی، بیماری‎های خاص و … باعث افزایش فعالیت سلول‎های تخریب کننده استخوان نسبت به سلول‎های سازنده می‌شود. در نتیجه فرد با تحلیل استخوان‌ها و بیماری آرتروز، با شکستگی استخوان در حین فعالیت‌های معمولی، درد و ایجاد صدا در هنگام حرکت عضلات مواجه خواهد شد. در پاسخ به سوال کپسول آوسوی برای چیست باید گفت این مکمل می‎تواند برای بیماری آرتروز (استئوآرتریت) به عنوان یک داروی تسکین‌دهنده علائم و درد با اثرگذاری آهسته و ماندگار مورد استفاده قرار گیرد.

کپسول آوسوی بی اس کی برای چیست؟

امروزه افراد زیادی از درد مفاصل رنج می‌برند که معمولا علت آن استئوآرتریت می‌باشد. علائم این بیماری معمولا در سنین بالا و بیشتر در مفاصلی که وزن بدن را تحمل می‌کنند مانند مفاصل زانو و مفاصل دست رخ می‌دهد. سن، جنسیت و اضافه وزن از جمله عوامل موثر بر این بیماری می‌باشد.

توصیه پزشکان برای مقابله با درد مفاصل، دارو درمانی، استفاده از مکمل‌ها و تغییر در سبک زندگی از جمله کاهش وزن، تمرینات منظم ورزشی و رژیم غذایی ضد التهاب می‌باشد.

انجام منظم تمرینات ورزشی و رژیم غذایی ‌برای کم شدن آمار ابتلا به آرتروز
توصیه پزشکان برای مقابله با درد مفاصل و آرتروز، دارو درمانی، استفاده از مکمل‌ها و تغییر در سبک زندگی از جمله کاهش وزن، تمرینات منظم ورزشی می‌باشد

کپسول آوسوی بی اس کی مکملی قدرتمند و گیاهی است. این کپسول با فرمولاسیون خاص خود به بازسازی و ترمیم بافت غضروفی و مفاصل و همچنین کاهش التهاب و درد ناشی از آرتروز کمک می‌کند. کپسول آوسوی بی اس کی حاوی عصاره‌ی آووکادو و سویا با اثر ضد التهابی است. این کپسول آنزیم های التهابی در بافت مفصلی را مهار می‌کند و با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین و نیتریک اکسید، درد و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد. همچنین با تحریک تولید کلاژن و پروتئو گلیکان‌ها، ساختمان غضروف را بازسازی می‌کند، مفاصل آسیب دیده را ترمیم می‌کند و انعطاف پذیری را به مفاصل بازمی‌گرداند، و با اثرگذاری تدریجی و ماندگار خود می‌تواند در طولانی مدت از بروز آرتروز جلوگیری کند.

خرید قرص آوسوی

ترکیبات موجود در کپسول آوسوی بی اس کی چیست؟

با توجه به موارد اشاره شده، در پاسخ به این سوال که کپسول آوسوی برای چیست، می‌توان به اثر ترکیبات این قرص اشاره کرد. هر کپسول آوسوی حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره آووکادو و سویا می‌باشد، اما این دو ماده چطور به بازسازی و ترمیم بافت غضروف و مفاصل کمک نموده و باعث کاهش التهاب و درد ناشی از آرتروز می‌شوند؟

سویا

مطالعات جدید محققان، اثر درمانی سویا در پوکی استخوان را بیش از پیش تایید می‌کند. استروژن یکی از هورمون‌های است که در ساخت و افزایش فعالیت سلول‌های سازنده استخوان بسیار موثر است، با کاهش این هورمون فعالیت سلول‌های تخریب کننده افزایش پیدا می‌کند. سویا حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام ایزوفلاون است که عملکردی شبیه استروژن دارد و می‌تواند از استخوان‌ها محافظت کند. همچنین سویا دارای، کلسیم، آهن، فسفر، منیزنیم، روی و ویتامین‎های گروه B است.

سویا، یکی از ترکیبات موثر در کپسول آوسوی
سویا حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام ایزوفلاون است که عملکردی شبیه استروژن دارد و می‌تواند از استخوان‌ها محافظت کند

آووکادو

آووکادو یکی از مواد غذایی چرب و سرشار از اسیدهای آمینه مختلف است که اثر درمانی ویژه‌ای در درمان درد زانو دارد. آووکادو دارای اثرات دارویی و درمانی متعدد است ولی یکی از بارزترین فواید آن درمان التهاب مفصل است. روغن آووکادو ضد رماتیسم است و حتی ماساژ روغن آووکادو به محل‌هایی از زانو که دردناک است موجب تخفیف درد می‌شود. مصرف خوراکی آووکادو نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است؛ تحقیقات نشان می‌دهد آووکادو دارای ترکیباتی به‌نام فیتو استرول است که اثرات ضد درد دارد.

کپسول آوسوی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما از جمله افرادی هستید که دچار ساییدگی و درد مفاصل شده‌اید و یا اگر به انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش کردن علاقه‌مند هستید، کپسول آوسوی بی اس کی یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت مفصل شما است. همچنین این کپسول شما را از علائم آرتروز و دردهای مفصلی ناشی از افزایش سن در امان نگه می‌دارد. پس می توانید از این محصول موثر به منظور پیشگیری از بیماری‌های مفصلی استفاده کنید.

روش مصرف کپسول آوسوی بی اس کی

روزانه یک کپسول آوسوی را همراه با یک لیوان آب یا همراه با غذا مصرف کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است مصرف این کپسول را به مدت ۳ ماه ادامه دهید. البته بطور کلی بهتر است قبل از شروع مصرف هر دارو یا مکملی، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

عوارض کپسول آوسوی بی اس کی

لطفا دقت کنید مصرف این محصول می‌تواند باعث ایجاد آلرژی در افراد حساس به لاتکس شود. همچنین در برخی افراد می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مانند راش پوستی و خارش شود که البته شایع نیست. اما شایع‌ترین عارضه آن شامل اختلالات گوارشی (مانند یبوست، اسهال، نفخ و تهوع) می‌باشد.

یکی از عوارض استفاده از آوسوی شامل اختلالات گوارشی است
شایع‌ترین عارضه آن شامل اختلالات گوارشی (مانند یبوست، اسهال، نفخ و تهوع) می‌باشد

همچنین آووکادو ممکن است اثر آنتاگونیستی بر خاصیت ضد انعقادی وارفارین داشته باشد. پس بهتر است در صورت مصرف وارفارین، از آوسوی استفاده نکنید.

ناگفته نماند در دوران بارداری به دلیل تاثیر منفی بر رشد جنین، مصرف این دارو ممنوع است، و اثرات این محصول در دوران شیردهی هنوز بررسی نشده است، بنابراین اگر شیرده هستید از مصرف آن خودداری نمائید.

جمع بندی کلی درباره مصرف کپسول آوسوی

Avosoy یا آوسوی بی اس کی، محصولی با منشا گیاهی و حاوی عصاره آووکادو و سویا است. آوسوی، قویترین داروی ضد التهاب مفاصل با ویژگی‌ها و فرمولاسیون خاص خود سبب کاهش درد در بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت، آرتروز، التهابات مزمن مفصلی و بیماری‌های دژنراتیو مفاصل می‌شود و همچنین با تاثیر بر روی بافت مفاصل و تحریک تولید پروتئو گلیکان ها و کلاژن‌ باعث برگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی می‌‌شود. این تاثیرات با بازسازی غضروف مفصل، کاهش التهاب و درد آن را به دنبال دارد و به همین دلیل، در پاسخ سوال کپسول آوسوی برای چیست می‌توان گفت این کپسول گزینه مناسبی برای بیماران آرتروز، یا افراد سالمی که می‌خواهند از آرتروز پیشگیری کنند به شمار می‌رود.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد کپسول آوسوی، می‌توانید در صفحه کپسول آوسوی در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید و متخصصین داروساز ما یه سوالات شما پاسخ خواهند داد.

خرید قرص آوسوی

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «کپسول آوسوی برای چیست؟»

  1. سلام.من دیسک کمر دارم.دکتر اینو برام تجویزکرده.ایا برا بهبود دیسک کمرهم اثر داره؟؟ من دوهفته هست دارم میخورم ولی اصلا دردم کم نشده.طبیعیه؟؟!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آووسوی محتوی روغن سویا و آووکادوست. روغن سویا و آووکادو در رفع درد و التهاب مفاصل و ترمیم غضروف مفاصل موثر است. بر همین مبنا، مصرف آووسوی می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر کمک کند. لطفا برای پیگیری درمان با پزشک درمانگر خود در ارتباط باشید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من دو دوره استفاده کردم خیلی خوب بود ولی الان که کنار گذاشتم احساس درد دارم وفکر میکنم عادت کردم بهش چیکار باید بکنم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      این دارو اعتیاد آور نیست و البته تا زمانی هم که استفاده کنید، حداکثر اثر را میبینید. پیشنهاد میشود برای رسیدن به نتیجه مطلوب، مصرف این کپسول را به مدت ۳ ماه ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید