قرص دیلیست چیست و چه کاربردی دارد؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها را شنیده‌اید و با خواص درمانی بی‌شمار آن‌ها آشنا هستید. کپسول دیلیست که در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد آن صحبت خواهیم کرد، حاوی یکی از بهترین پروبیوتیک‌ها است. این کپسول از مخمر مفید ساکارومایسس بولاردی تهیه شده و به عنوان یک محصول چند منظوره کاربرد دارد. شاید خیلی‌ها از قرص دیلیست برای اسهال استفاده کرده باشند، اما این فرآورده پروبیوتیک در درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌ها موثر است. در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد که قرص دیلیست چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما همراه باشید.

قرص دیلیست چیست؟

دیلیست (dailyeast) یکی از محصولات مهم شرکت داروسازی زیست تخمیر است که به صورت کپسول خوراکی ارائه می‌شود. البته برخی از افراد کپسول دیلیست را اصطلاحا با نام “قرص دیلیست” نیز می‌شناسند. کپسول دیلیست حاوی مخمر ساکارومایسس بولاری بوده که سال‌هاست به عنوان پروبیوتیک در سراسر جهان استفاده می‌شود. این مخمر دارای خواص درمانی اثبات شده فراوانی است که با فعالیت‌های ضد باکتری، اثرات آنتی اکسیدانی و تعدیل فلور میکروبی باعث تقویت سیستم ایمنی و تسریع بهبود بیماری‌ها می‌گردد. در بخش بعدی با این پروبیوتیک بسیار مفید بیشتر آشنا خواهیم شد.

قرص دیلیست سرشار از ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، کروم، آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه ضروری با جذب زیاد است و مصرف آن تأثیر قابل توجهی در کمک به بهبود سلامت روده دارد. یکی از ویژگی‌های این محصول زیست تخمیر فاقد گلوتن بودن آن است، که افراد دارای بیماری سلیاک و یا حساس به گلوتن نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

خرید قرص دیلیست

مزایای قرص دیلیست چیست؟

همانطور که گفتیم قرص دیلیست یک فرآورده چند منظوره است که برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. مصرف این قرص پروبیوتیک برای درمان بیماری‌های روده‌ای مانند اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، کرون، کولیت اولسراتیو و همچنین عفونت‌های انگلی (کولیت آمیبی، ژیاردیازیس)، عفونت کلستریدیوم دیفیسیل و عفونت هلیکوباکترپیلوری کمک‌کننده خواهد بود.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص دیلیست زیست تخمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به درمان انواع اسهال مثل اسهال ویروسی، اسهال باکتریایی، اسهال مسافرتی، اسهال ناشی از HIV، اسهال حاصل از تغذیه روده‌ای، اسهال مزمن و اسهال حاصل از آنتی‌بیوتیک‌تراپی
  • موثر در بهبود سندروم روده تحریک پذیر
  • کنترل رشد باکتری‌های مولد بیماری‌های روده
  • کمک به کاهش میزان صدمه سلول‌های روده‌ای
  • نابودی مستقیم سموم باکتری‌ها
  • کمک به بهبود عفونت کلستریدیوم دیفیسیل و هلیکوباکترپیلوری
  • موثر در بهبود عفونت‌های انگلی مثل ژیاردیازیس و کولیت آمیبی
  • کمک به کاهش التهاب مخاطی
  • کمک به کاهش جذب چربی‌های مضر
  • موثر در مقابله با پیشرفت سلول‌های سرطانی در سیستم گوارش
  • بهبود تولید پروتئین‌ها و سوخت و ساز بدن
  • کمک به افزایش تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیر
  • کمک به افزایش تولید سایتوکاین‌های ضد التهابی در سیستم ایمنی
  • کمک به تعادل رساندن عملکرد لنفوسیت‌ها T در سیستم ایمنی بدن

ترکیبات قرص دیلیست

مهم‌ترین ماده تشکیل‌دهنده قرص دیلیست مخمر فعال ساکارومایسس بولاری است که در تولید بسیاری از داروها کاربرد دارد. اصلی‌ترین مورد مصرف این مخمر برای مقابله و بهبود انواع اسهال در کودکان و بزرگسالان می‌باشد. مخمر ساکارومایسس بولاری نوعی پروبیوتیک است که در برابر اسیدهای معدی و صفراوی مقاومت داشته و در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها پایدار است. این پروبیوتیک عملکرد سریعی نسبت به باکتری‌ها از خود نشان می‌دهد.

منظور از پروبیوتیک، باکتری‌های مفیدی است که به سلامت روده کمک می‌کنند و باعث ایجاد تعادل در فلور میکروبی دستگاه گوارش می‌شوند. برخی از عوامل مانند تغییرات رژیم غذایی، افزایش سن، استرس و فشارهای روانی، مسافرت، انواع بیماری‌ها و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای دیگر ممکن است باعث پدید آمدن اختلالات گوارشی شوند. این اختلالات شامل اسهال، یبوست، علائم سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و مشکلات ناشی از برهم خوردن سیستم ایمنی می‌شود. در چنین شرایطی مصرف مکمل‌های پروبیوتیکی مانند کپسول دیلیست، با بازسازی فلور میکروبی به پیشگیری و درمان این بیماری‌ها کمک بسیار موثری می‌کند.

خرید قرص دیلیست
جهت خرید قرص دیلیست با قیمت مناسب از داروخانه آنلاین مفیدطب روی عکس کلیک کنید.

قرص دیلیست برای چه بیماری است؟

قرص دیلیست توان پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها را دارد. در این بخش به بررسی مکانیسم اثر این قرص از جوانب مختلف می‌پردازیم تا بهتر درک کنیم قرص دیلیست چیست و دارای چه اثراتی می‌باشد:

اثر ضد میکروبی قرص دیلیست

این کپسول رشد باکتری‌های بیماری‌زای روده‌ای مانند اشریشیاکلای، کلیسیلا، سالمونلاتیفی و همچنین قارچ کاندیدا آلبیکنز را مهار می‌کند. همچنین اتصالات بین سلولی سلول‌های روده را تقویت کرده و باعث کاهش میزان نفوذپذیری مخاط روده به پاتوژن‌های روده‌ای (میکروب‌های مضر) می‌گردد. علاوه بر این قرص دیلیست آسیب به سلول‌های روده‌ای را نیز کاهش می‌دهد.

اثر ضد سم قرص دیلیست

کپسول دیلیست زیست تخمیر به صورت مستقیم سموم باکتری‌ها را تخریب می‌کند. این قرص نواحی اتصال گیرنده‌های سموم را مهار کرده و باعث تحریک تولید آنتی بادی بر علیه سم کلستریدیوم دیفیسیل می‌شود.

کپسول دیلیست برای تقویت ایمنی

یکی از کاربردهای بسیار مهم قرص دیلیسیت برای تقویت سیستم ایمنی است. این فرآورده پروبیوتیک بدون تشدید التهاب، پاسخ‌های ایمنی را در جهت تحریک سیستم ایمنی تنظیم می‌کند. همچنین دارای اثرات زیر بر سیستم ایمنی می‌باشد:

  • افزایش میزان ترشح ایمنوگلوبولین A در روده (دارای اثرات ضدمیکروبی بارز)
  • افزایش میزان سرمی ایمنوگلوبولین G در پاسخ به سم کلستریدیوم دیفیسیل
  • کاهش تولید سایتوکاین‌ها و آنزیم های التهابی
  • افزایش تولید سایتوکاین‌های ضد التهابی
  • تعدیل عملکرد لنفوسیت‌ها T

قرص دیلیست برای اسهال

از اصلی‌ترین دلایل ایجاد اسهال، ورود ویروس به روده است که بر اثر عواملی مانند دیابت، سندروم روده تحریک پذیر، استفاده زیاد از داروهای ملین، ابتلا به برخی سرطان‌ها، پرکاری تیروئید، مصرف الکل و حساسیت به برخی غذاها ایجاد می‌شود. اسهال‌ها انواع گوناگونی دارند که از آن جمله می‌توان به اسهال‌ ناشی از آنتی‌بیوتیک تراپی، اسهال مسافرتی، اسهال حاد باکتریایی، اسهال حاد ویروسی، اسهال ناشی از HIV و اسهال ناشی از تغذیه روده‌ای اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قرص دیلیست نسبت به محصولات مشابه آن این است که برای درمان انواع اسهال موثر عمل می‌کند. این قرص حاوی مخمر ساکارومایسس بولاری، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه ضروری با جذب زیاد است که مصرف آن تاثیر قابل توجهی در بهبود سلامت روده دارد.

کپسول دیلیست برای سندروم روده تحریک پذیر

شواهدی وجود دارد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کنند. کپسول دیلیست در بهبود عفونت هلیکوباکترپیلوری، عفونت کلستریدیوم دیفیسیل، بیماری‌های التهابی مرتبط با روده مثل کرون و کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر و همچنین عفونت‌های انگلی مفید است.

نحوه مصرف کپسول دیلیست

توجه داشته باشید که پروبیوتیک‌ها برای برخی گروه‌ها منع مصرف دارد، لذا توصیه می‌شود قبل از مصرف مکمل‌های پروبیوتیک مانند کپسول دیلیست با پزشک مشورت داشته باشید. نحوه مصرف کپسول دیلیست به صورت روزانه ۲ عدد کپسول است.

مصرف این فرآورده در بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (پیوند اعضا، سرطان خون، تومور های بدخیم، بیماران تحت شیمی درمانی، مبتلایان به ایدز و مصرف طولانی مدت داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی) و افرادی که دارای کاتتر وریدی مرکزی هستند، باید تحت نظر پزشک انجام شود. همچنین اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، نیز بدون مشورت با پزشک نباید از قرص دیلیست استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کپسول دیلیست

توصیه می‌کنیم کپسول دیلیست را بعد از غذا مصرف کنید. اگر به صورت همزمان از داروهای ضد قارچ نیز استفاده می‌کنید، این مسئله می‌تواند باعث کاهش اثر دیلیست شود. همچنین مصرف همزمان این مکمل با داروهای بازدارنده مونو آمینواکسیداز (برخی داروهای ضد پارکینسون مانند سلژیلین و داروهای ضد افسردگی مانند ترانیل سپیرومین و ایزو کربو کسازاید) ممکن است باعث افزایش فشار خون گردد.

عوارض قرص دیلیست چیست؟

به طور کلی در اکثر مواقع پروبیوتیک‌ها برای بیشتر افراد مفید و بدون عارضه هستند. اما افردای که به تازگی مصرف مکمل‌های پروبیوتیک مانند دیلیست را آغاز کرده‌اند، ممکن است دچار نفخ شوند. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است مصرف این کپسول را با دوز پایین شروع کرده و به تدریج به ۲ عدد کپسول در روز افزایش دهید. همچنین در صورت مشاهده علائم آلرژی، جهت ادامه مصرف با پزشک خود یا داروساز مشورت نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب اطلاعات کاملی راجع به فرآورده پروبیوتیک دیلیست محصول داروسازی زیست تخمیر ارائه شد. این کپسول یک محصول چند منظوره است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع اسهال، سندروم روده تحریک پذیر و ناراحتی‌های روده و رفع عفونت‌ها موثر شناخته می‌شود. این مطلب به طور مفصل به شما توضیح خواهد داد که قرص دیلیست چست و چه کاربردهایی دارد.

شما می‌توانید قرص دیلیست را با قیمت مناسب از داروخانه اینترنتی مفیدطب تهیه کنید. برای خرید سایر انواع فرآورده‌های پروبیوتیک می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید محصولات پروبیوتیک

هر سوال دیگری در مورد قرص دیلیست و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و