شربت مولتی سانستول برای چی خوبه
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تامین مواد مغذی ضروری برای بدن کودکان، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از والدین و سرپرستان آن‌هاست. بهترین راه تامین این مواد، از طریق رژیم غذایی سالم است. اما گاهی به دلیل تنوع غذایی کم یا دلایل مختلف دیگر، این موضوع امکان‌ناپذیر یا سخت است. به همین علت، استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین از جمله شربت های مولتی ویتامین مینرال، می‌تواند یک راه حل خوب و کاربردی باشد. یکی از این مکمل های مولتی ویتامین محبوب و موثر، شربت مولتی سانستول است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با این محصول دقیق‌تر آشنا می‌شویم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟

مولتی ویتامین سانستول چیست؟

شربت مولتی سانستول یک مکمل غذایی محبوب برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودکان در سنین رشد و همچنین بزرگسالان است. این شربت حاوی انواع ویتامین‌های B، ویتامین‌های C، A، D و کلسیم است.

شربت مولتی سانستول از دچار شدن کودک به کمبود بسیاری از ویتامین‌ها جلوگیری کرده و به او کمک می‌کند تا بدنی سالم‌تر داشته باشد.

شربت مولتی سانستول توسط شرکت روژین فارمد ایران تولید می‌شود. شرکت روژین فارمد صاحب امتیاز برند سانستول تحت لیسانس آلمان است. بسته‌بندی این محصول حاوی شربت ۲۰۰ گرمی به همراه قاشق درجه بندی داخل جعبه است.

در ادامه با بررسی ترکیبات و خواص هر یک از آن‌ها به پاسخ این سوال می‌رسیم که شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟

ترکیبات مولتی سانستول

جدول ترکیبات شربت مولتی سانستول را در زیر مشاهده می‌کنید:

ترکیبات  مقدار در هر ۵ میلی لیتر
 ویتامین A (رتینول پالمیتات ۰.۶۶ میلی گرم) ۱۲۰۰ واحد بین المللی
ویتامین D3 (کولکلسیفرول ۲/۵ ماکرو گرم) ۱۰۰۰ واحد بین المللی
ویتامین B1 (تیامین هیدروکلراید ۱میلی گرم) ۰.۸ میلی گرم
ویتامین B2 (ریبوفلاوین سدیم فسفات ۱ میلی گرم) ۰.۸ میلی گرم
ویتامین B6 (پیریدوکسین هیدروکلراید ۰.۵ میلی گرم) ۰.۴ میلی گرم
ویتامین C ۵۰ میلی گرم
ویتامین E (آلفا توکوفریل استات ۱ میلی گرم) ۱.۴ واحد بین المللی
نیاسین (نیکوتیناماید) ۵ میلی گرم
ویتامین B5 (پانتنول) ۲ میلی گرم
کلسیم (کلسیم گلوکونات) ۵ میلی گرم
کلسیم (کلسیم فسفولاکتات) ۲.۳ میلی گرم

فواید ترکیبات مولتی سانستول

پس از مشاهده ترکیبات شربت مولتی سانستول، به طور خلاصه توضیح می‌دهیم که این محتویاتِ شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟

خرید شربت مولتی سانستول

ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که نقش مهمی در بینایی، رشد استخوان و تمایز سلولی دارد و برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها حائز اهمیت است. این ویتامین همچنین برای سلامت و رشد سلول ها و بافت‌های موجود در بدن، به خصوص سلول‌های پوست، مو و ناخن مفید است.

ویتامین D3

ویتامین D نیز یک ویتامین محلول در چربی است. بدن انسان در برابر نور خورشید می‌تواند ویتامین D بسازد. ویتامین D3 (یکی از دو نوع ویتامین D) یکی از ویتامین‌های ضروری برای کودک در حال رشد است که برای سلامت عمومی او مهم است. این ویتامین برای جذب فسفر و کلسیم لازم است و از این طریق در استحکام استخوان ها نقش دارد. ویتامین D3 همچنین به سلامت عملکرد سیستم ایمنی، کنترل وزن و خلق و خوی بهتر کودک کمک می‌کند.

ویتامین B1

ویتامین B1 ویتامینی محلول در آب است. ویتامین B1 موجود در شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟ این ریزمغذی ضروری، در تولید انرژی از شکستن کربوهیدرات و آمینو اسیدهای غذا نقش دارد. همچنین برای داشتن سیستم عصبی سالم، عملکرد طبیعی قلب و عروق و سیستم ایمنی لازم است. ویتامین B1 ضد التهاب است و به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب التهابات، کمک می‌کند.

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، یک ریزمغذی دیگر از خانواده ویتامین‌های B است که مانند باقی آن‌ها، ویتامینی محلول در آب می‌باشد. این ویتامین در بهبود رشد کودک، ترمیم زخم، تولید انرژی، عملکرد سلول و سوخت و ساز بدن مهم است. ویتامین B2 همچنین محافظت کننده از سلول‌ها و آنتی اکسیدان است. این ویتامین همچنین در ساخت گلبول های قرمز و حفظ عملکرد بینایی نقش دارد.

ویتامین B6

ویتامین B6 به عملکرد آدرنال کودک که در فرآیندهای متابولیک بدن کلیدی است، کمک می‌کند. در واقع این ویتامین برای تجزیه و اکسید کردن مولکول های غذا مثل کربوهیدرات، چربی و پروتئین لازم است. این ویتامین برای حفظ یک سیستتم عصبی سالم ریزمغذی مهمی محسوب می‌شود. ویتامین B6 همچنین به سلامت قلب، بهبود خلق و خو، جلوگیری از کم خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود. این ویتامین در سلامت پوست، رشد بهتر استخوان‌ها، تقویت سیستم ایمنی و حفظ عملکرد سالم آن و داشتن یک سیستم عصبی سالم در کودکان بسیار حائز اهمیت است. ویتامین C همچنین برای جذب آهن مفید واقع می‌شود.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی دیگر است. این ویتامین نیز یک آنتی اکسیدان قوی بوده و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌‌کند. ویتامین E برای داشتن پوستی سالم مفید واقع می‌شود. این ویتامین همچنین در تنظیم سیستم ایمنی و کاهش التهاب تاثیرات مثبتی دارد.

نیاسین (نیکوتیناماید)

نیاسین عضو دیگر از گروه ویتامین‌های B با عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود. این ویتامین برای متابولیسم کربوهیدرات و تولید انرژی مفید بوده و به رشد و نمو کودکان کمک می‌کند.

ویتامین B5

ویتامین B5 مانند بسیاری از دیگر اعضای خانواده ویتامین B، در تولید انرژی و سوخت و ساز بدن نقش ایفا می‌کند. این ویتامین موجود در شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟ در پاسخ می‌توان گفت که برای کمک به حفظ عملکرد ذهنی، حفظ سلامت پوست و بافت‌های سلولی بدن کودکان.

کلسیم

در شربت مولتی سانستول به میزان کمی کلسیم نیز وجود دارد که با دو ملح کلسیم گلوکونات و کلسیم فسفولاکتات در فرمول این شربت در نظر گرفته شده است. به کار بردن این دو ملح کلسیم، به جذب بهتر آن کمک می‌کند. کلسیم برای حفظ سلامت و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، به خصوص در سنین رشد لازم است. این ماده معدنی مهم، برای انقباض ماهیچه‌ها، ارسال سیگنال‌های عصبی و ترشح هورمون های بدن نقش مهمی داد.

شربت مولتی سانستول برای چیست؟

پس از بررسی تک تک ترکیبات این مکمل فوق‌العاده برای کودکان، حال می‌توانیم به سوال شربت مولتی سانستول برای چیست؟ یک پاسخ در قالب چکیده همه خواص ترکیبات آن را بیان کنیم: شربت مولتی سانستول حاوی ۹ ریزمغذی ضروری و مفید برای رشد و سلامت کودکان در حال رشد است و می‌تواند به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای مناسب برای رفع نیازهای بدن آن‌ها استفاده شود.

در صورتی که کودک دچار کمبود ویتامین‌های گروه B شده و در اثر آن اشتهای خود را از دست داده باشد، این شربت برای تقویت اشتها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بر این اساس آیا می‌توان گفت که شربت مولتی سانستول برای چاقی کودکان هم مفید است؟ به این سوال می‌توان هم پاسخ بله و هم خیر را داد. چرا که تنها در صورتی که کودک به کمبود ویتامین های گروه B مبتلا شده باشد، این شربت با تامین این گروه ویتامین، می‌تواند اشتهای از دست رفته کودک را بازگرداند.

همچنین شربت مولتی سانستول برای رشد و تقویت استخوان کودک مواد مغذی لازم را فراهم می‌آورد. اگر چه لازم به تاکید است که در صورتی که کودک شما به میزان زیادی کلسیم نیاز دارد، مولتی ویتامین سانستول به تنهایی برای تامین کلسیم او کافی نیست. به این دلیل که همانطور که در بخش قبل گفتیم، مولتی سانستول میزان کمی کلسیم در خود دارد. در هر صورت، بهتر است قبل از انتخاب مکمل غذایی برای کودک، با پزشک مشورت نمایید.

در ادامۀ پاسخ به سوال شربت مولتی سانستول برای چی خوبه؟ می‌توان گفت این شربت برای موارد زیر مفید و خوب است:

  • حفظ سلامت سیستم ایمنی
  • حفظ سلامت و رشد سیستم عصبی
  • کمک به متابولیسم بدن و تامین انرژی
  • حفاظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد
  • داشتن پوست، مو، ناخن و به طور کلی بافت های سلولی سالم

شربت مولتی سانستول چه موقع مصرف شود؟

بهترین زمان مصرف شربت سانستول از نظر متخصصان هنگام صبح یا ظهر است ولی در سایر زمان‌ها هم استفاده از آن هیچ مشکلی ندارد.

قبل از مصرف شربت مولتی سانستول، آن را خوب تکان دهید.

میزان مصرف شربت مولتی سانستول بهتر است توسط پزشک تعیین شود. دوز پیشنهادی شرکت سازنده به این صورت است:

  • برای کودکان ۱ تا ۵ سال روزانه ۵ میلی لیتر
  • کودکان بالای ۵ سال و بزرگسالان روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر

خرید شربت مولتی سانستول از مفیدطب

شما می‌توانید انواع شربت مولتی ویتامین مانند شربت مولتی سانستول را به راحتی و طی خرید اینترنتی سریع، از مفیدطب تهیه کنید. پس از ثبت سفارش، در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهای خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید انواع شربت مولتی ویتامین

خرید شربت مولتی سانستول

سوالات متداول

عوارض مولتی سانستول برای کودکان چیست؟

در رابطه با شربت مولتی سانستول برای کودکان در دوز توصیه شده توسط بروشور یا پزشک، عوارض خاصی گزارش نشده است. مصرف این شربت ممکن است تنها باعث تغییر رنگ ادرار شود. با این حال در صورتی که عوارض جدی مانند مشکلات گوارشی یا واکنش های حساسیتی را در اثر مصرف شربت سانستول مشاهده کردید، مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

مولتی ویتامین سانستول برای بزرگسالان هم مناسب است؟

بله این شربت برای کودکان و بزرگسالان (با دوزهای مصرفی متفاوت) مناسب است.

شربت مولتی سانستول اشتها اور است؟

در صورتی که در اثر کمبود ویتامین های گروه ب دچار کم اشتهایی یا بی اشتهایی شده اید، مصرف شربت مولتی سانستول به رفع این کمبود کمک کرده و اشتها را افزایش میدهد.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره