قرص فیت آیرون برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آهن یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مواد مغذی برای بدن می‌باشد و در صورتی که به مقدار کافی در اختیار بدن قرار نگیرد، ذخایر آهن بدن مصرف شده و کم‌خونی ناشی از فقر آهن ایجاد می‌شود. کم خونی مشکل شایعی است که به طور کلی بانوان، کودکان در سنین رشد و خانم‌های باردار و شیرده بیشتر در معرض آن قرار دارند. کاهش تمرکز، خستگی زیاد، ناخن و موهای ضعیف و شکننده، نفس نفس زدن از جمله علائم و نشانه‌های کم‌خونی می‌باشند. استفاده از مکمل‌های آهن خوراکی، مهم‌ترین اقدام درمانی است که برای بهبود این بیماری توصیه می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله آنلاین مفید طب، به پاسخ سوال قرص فیت آیرون برای چیست، خواهیم رسید. 

علائم کم خونی ناشی از فقر آهن چیست؟

علائم کم خونی ناشی از فقر آهن عبارتند از:

  • سرگیجه
  • تپش قلب
  • تنگی نفس
  • خستگی زودرس
  • دست و پای سرد
  • بی‌حالی و خواب آلودگی
  • ابتلا به سندرم پای بی‌قرار
  • خشک شدن و آسیب‌پذیری پوست و مو
  • رنگ پریدگی پوست، زبان و پلک چشم‌ها
  • سردرد، مخصوصا احساس درد در پس سر
  • شکننده شدن و گود شدن روی ناخن (ناخن قاشقی)
  • خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پا 

اقدامات درمانی کم خونی ناشی از فقر آهن

  • تزریق آمپول حاوی مقدار بالای آهن 
  • اصلاح رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی
  • استفاده از داروها و مکمل‌های خوراکی آهن

ما در این مقاله قصد داریم با یکی از مکمل‌های خوراکی آهن آشنا شویم و در ادامه به سوال قرص فیت آیرون برای چیست، پاسخ دهیم.

خرید قرص فیت آیرون

قرص فیت آیرون برای چیست؟

قرص فیت آیرون محصولی از شرکت داروسازی نیاک است. قبلا این محصول با نام آیرون پلاس به بازار عرضه می‌شد، به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان همچنان نام آیرون پلاس را به جای فیت آیرون به کار می‌برند. همچنین ممکن است برخی افراد قرص آیرون پلاس،  را با نام خبث الحدید یا آیرون فیت بشناسند. 

قرص فیت آیرون یکی از بهترین قرص‌ها در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک است و به دلیل ترکیبات موثر و گیاهی‌ای که دارد به عنوان قرص آهن با کمترین عوارض گوارشی شناخته می‌شود. قرص فیت آیرون نیاک ترکیبی حاوی یون آهن به صورت ملح سولفات است و باعث درمان کم‌خونی و بهبود روند انتقال اکسیژن در خون می‌شود.

گیاهان معجزه آسا که با دقت و مطالعه فراوان انتخاب شده‌اند دوباره به کمک انسان‌ها آمده‌اند و قرص فیت آیرون نیاک یکی از بهترین قرص‌های آهن بدون یبوست را از هرگونه عوارض شایع که در استفاده از قرص‌های آهن معمول در بازار وجود دارد، مبرا ساخته‌اند و این خبر بسیار خوبی برای طرفداران قرص آهن است. 

قرص آیرون پلاس برای چیست
قرص فیت آیرون محصولی از شرکت داروسازی نیاک است. قبلا این محصول با نام آیرون پلاس به بازار عرضه می‌شد، به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان همچنان نام آیرون پلاس را به جای فیت آیرون به کار می‌برند.

ویژگی‌ها و فواید فیت آیرون آیرون پلاس

از ویژگی‌ها و فواید قرص فیت آیرون پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاقد عوارض جانبی سایر قرص‌های آهن
  • موثر در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
  • حاوی ترکیبات گیاهی افزایش دهنده جذب آهن

ترکیبات تشکیل دهنده قرص آیرون پلاس 

قرص آیرون پلاس حاوی یون آهن است که یکی از اجزای اصلی در تشکیل هموگلوبین بوده و موجب درمان کم خونی و بهبود روش انتقال اکسیژن در خون می‌شود. فلفل سیاه حاوی ماده موثره پیپرین است و بر اساس مطالعات این ماده باعث افزایش فراهمی زیستی داروها و همچنین افزایش عملکرد آنزیم‌های دستگاه گوارش می‌شود. 

گیاه آمله یکی دیگر از ترکیبات موجود در قرص آیرون پلاس است که دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C بوده و از این طریق به جذب بهتر آهن در بدن کمک می‌کند. همچنین زنجبیل به دلیل آنکه حاوی ترکیبی به نام جینجرول است خاصیت ضد تهوع دارد و گیاهان سعد کوفی و تخم شوید به کار رفته در تهیه این قرص آهن از بروز مشکلات گوارشی ناشی از مصرف آهن جلوگیری می‌کنند. 

مقدار و نحوه مصرف

به صورت کلی توصیه می‌شود تا برای کاهش عوارض جانبی، قرص آهن را پس از غذا و به همراه یک لیوان آب میل نمایید. بهتر است قرص آهن با ۲ ساعت فاصله از چای، قهوه و لبنیات مصرف شود. جذب اهن در مصرف همزمان با ویتامین سی و آب پرتقال، افزایش می‌یابد. میزان و نحوه مصرف قرص فیت آیرون پلاس با توجه نوع بیماری متفاوت است:

جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن: ۱ عدد قرص روزانه

کنترل کم خونی خفیف: ۱ الی ۲ عدد قرص روزانه

درمان کم خونی حاد: ۲ الی ۴ قرص روزانه

رفع کم خونی کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال: ۱ عدد قرص روزانه 

خرید قرص آیرون پلاس

مزیت قرص فیت آیرون نسبت به داروهای شیمیایی مکمل آهن

قرص فیت آیرون یک مکمل گیاهی آهن است که به خاطر داشتن ترکیبات گیاهی، علاوه بر تامین ذخایر آهن بدن، عوارض گوارشی ناشی از مصرف مکمل‌های شیمیایی آهن را نیز برای بدن ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم و موارد احتیاط

در صورت بروز هرگونه حساسیت به اجزای فرآورده از مصرف آن پرهیز کنید.

مصرف قرص آیرون فیت در بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و پرخونی ممنوع است.

بهتر است با مشورت پزشک دو هفته پیش از انجام عمل جراحی مصرف قرص فیت آیرون را قطع کنید.

در صورت استفاده از تتراسایکیلین‌ها (آنتی بیوتیک)، آنتی اسیدها و پنی سیلامین پیش از مصرف این فرآورده با پزشک مشورت کنید.

افراد با زخم‌های گوارشی، کولیت اولسراتیو و یا هپاتیت به دلیل اثرات تحریکی آهن بر روی مخاط دستگاه گوارش این محصول را با احتیاط مصرف کنند.

توجه داشته باشید مصرف همزمان قرص فیت آیرون با تخم مرغ، شیر و مواد حاوی کافئین مثل چای و قهوه ممکن است تاثیر آن را کاهش دهد.

سخن آخر 

قرص فیت آیرون برای چیست؟ کمبود آهن بیماری شایعی است که در انتقال مواد غذایی و اکسیژن داخل خون مشکل ایجاد می‌کند. این محصول را درمان کمبود آهن استفاده از مکمل‌های حاوی آهن است. در بین این مکمل‌ها قرص فیت آیرون نیاک به دلیل آنکه عوارض جانبی شایع ناشی از مصرف آهن را ندارد، بسیار پرطرفدار است.

برای خرید قرص آیرون فیت و بهترین شربت و قرص‌های آهن می‌توانید وارد داروخانه آنلاین مفید طب شوید.

خرید بهترین شربت و قرص آهن

سوالات متداول  

قرص فیت آیرون برای چیست؟

قرص آیرون فیت برای تامین آهن مورد نیاز بدن کاربرد دارد. این محصول برای افرادی که رژیم غذایی غنی از آهن ندارند یا دچار فقر آهن هستند مناسب است.

عوارض قرص آیرون فیت چیست؟

عوارض معمولی که برای سایر قرص‌های آهن گزارش شده (مانند یبوست و مشکلات گوارشی) در رابطه با فیت آیرون وجود ندارد یا شدت کمتری دارد.

خواص قرص آیرون فیت چیست؟

قرص فیت ایرون حاوی یون آهن و ترکیبات گیاهی مانند هلیله، بلیله، آمله، زنجبیل و تخم شوید است. با مصرف این محصول، آهن مورد نیاز بدن را تامین کرده و در عین حال عوارض جانبی کمتری را تجربه خواهید کرد.

دستور مصرف قرص فیت آیرون نیاک در بارداری چگونه است؟

در دوره بارداری دوز مصرفی معمول این دارو، یک قرص در روز پس از هفته سیزدهم بارداری می‌شود، اما برخی از افراد در این دوره ممکن است با توجه به نظر پزشک نیاز به مصرف مقدار بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید مصرف قرص فیت آیرون در سه ماهه اول بارداری جز با دستور پزشک توصیه نمی‌شود.

زمان مصرف قرص فیت آیرون چگونه است؟

توصیه می‌شود قرص فیت آیرون را پس از صرف غذا به همراه یک لیوان آب میل کنید. مقدار مصرف این قرص با توجه به نوع بیماری متفاوت است.

قرص آهن گیاهی نیاک حاوی چه ترکیباتی است؟

قرص فیت آیرون نیاک حاوی یون آهن است. همچنین به منظور کاهش عوارض جانبی آهن و افزایش جذب آن، ترکیبات گیاهی منحصر به فردی به این قرص آهن افزوده شده است. هلیله، بلیله، زنجبیل و تخم شوید از جمله این گیاهان دارویی می‌باشند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره