شربت سکنجبین عنصلی باریج چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شربت سکنجبین عنصلی باریج چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اسم شربت سکنجبین که می‌آید، اکثر ما به یاد سکنجبین و کاهو می افتیم! زیرا این ترکیب برای ما ایرانی‌ها به نوعی نوستالژی تبدیل شده است. یک نوستالژی پر خاصیت. سکنجبین یک نوشابه طبیعی و بسیار خوشمزه است که از سرکه و عسل (یا شکر) تهیه می‌شود. حال این ترکیب اگر با گیاهان دارویی دیگر نیز همراه شود، می‌تواند به یک معجون قوی برای سلامتی تبدیل شود.

شربت سکنجبین عنصلی باریج یکی از معجون‌هایی است که با این نوشابه معجزه آسا می‌توان ساخت. شاید بسیاری از ما اسم این ترکیب را شنیده باشیم. اما مطمئناً تعداد کمی، از همه خواص این ترکیب آگاه هستند. حتی بسیاری از افراد نمی‌دانند که شربت سکنجبین عنصلی چیست و از چه موادی تشکیل می‌شود؟

شربت سکنجبین عنصلی باریج محصولی است که همه خواص سکنجبین را در کنار خواص گیاه دارویی دیگری قرار داده و در اختیار شما می‌گذارد. این محصول ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

مواد تشکیل دهنده شربت سکنجبین عنصلی باریج

مواد تشکیل دهنده شربت سکنجبین عنصلی چیست؟

قبل از معرفی محصول شربت سکنجبین عنصلی باریج، بهتر است ابتدا ببینیم دقیقاً چه چیزی در این شربت یافت می‌شود. هنگامی که سکنجبین (ترکیب سرکه انگوری و عسل یا شکر) با پیاز عنصل مخلوط می‌شود، این ترکیب پر خاصیت ایجاد می‌شود. این ترکیب قرن‌هاست که توسط علما و اطبای ایرانی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات خاص استفاده می‌شده است.

اکنون شرکت داروسازی باریج اسانس با سابقه‌ای که در زمینه تولید داروهای گیاهی دارد، این شربت را به صورت استاندارد، بدون ناخالصی و با دوز مشخص تهیه کرده تا بتوانید از مصرف این شربت نتیجه بهتری بگیرید.

خواص شربت سکنجبین عنصلی باریج چیست؟

شربت سکنجبین عنصلی باریج خواص متعددی دارد. ترکیب دو ماده سکنجبین و عنصل، خواص بسیاری را کنار هم جمع می‌کند. این خواص، قادرند مشکلات متعددی را برطرف کنند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین خواص شربت سکنجبین عنصلی اشاره خواهیم کرد.

بهبود ناراحتی‌های گوارشی:

اکثر ما در طول روز به دلیل مشغله‌های کاری از مواد غذایی فرآوری شده استفاده می‌کنیم. این مواد تأثیر بدی روی سیستم گوارشی می‌گذارند و در عملکرد معده و روده اختلال ایجاد می‌کنند. مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج می‌تواند ناراحتی‌ها و مشکلات جزئی دستگاه گوارش را برطرف کند. مواد مؤثر موجود در این ترکیب، به پاکسازی معده و روده‌ها کمک زیادی می‌کند.

بهبود تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی:

هنگامی که احساس گلودرد شدید می‌کنید، یا به دلیل حساسیت یا هر دلیل دیگری دچار تنگی نفس شده‌اید، کافی است کمی از شربت سکنجبین عنصلی باریج بنوشید. پیاز گیاه عنصلی تأثیر شگفت انگیزی روی مجاری تنفسی می‌گذارد و به سرعت التهابی که سبب ایجاد تنگی نفس یا گلودرد شده را از بین می‌برد. وجود سرکه نیز کمک می‌کند تا باکتری‌ها با سرعت بیشتری از بین بروند.

تقویت کننده عروق قلب:

عسل، سرکه و گیاه عنصل هر سه برای پاکسازی عروق قلب مفید هستند. اثرات آنتی اکسیدان این مواد قدرت کافی برای پاکسازی عروق قلب را دارند. هنگامی که رگ‌های اطراف قلب به خوبی از التهاب و چربی اضافی پاکسازی شوند، روند خون رسانی و اکسیژن رسانی نیز بهبود چشمگیری خواهد داشت. همچنین، وجود گلیکوزیدهای قلبی در پیاز گیاه عنصل، به تنظیم ریتم قلب کمک می‌کند. پس در نهایت، مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج سبب تقویت قلب نیز خواهد شد.

تسکین دهنده درد مفاصل:

شربت سکنجبین به تنهایی سرشار از ویتامین‌های A، B، C و E است. وجود مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و فلاونوئیدها در کنار این ویتامین‌های مؤثر، برای عملکرد خوب مفاصل و تقویت استخوان‌ها ضروری است. ترکیب سکنجبین و گیاه عنصل نه تنها سبب بهبود درد مفاصل می‌شود، بلکه مصرف دوره‌ای و مرتب آن سبب تقویت استخوان‌ها و مفاصل نیز می‌شود.

تأثیر شربت سکنجبین عنصلی باریج برای لاغری

تأثیر شربت سکنجبین عنصلی باریج برای لاغری

بسیاری از افرادی که قصد استفاده از این شربت را دارند، برایشان سؤال است که آیا شربت سکنجبین عنصلی باریج برای لاغری خوب است؟ در جواب این سؤال باید گفت، بله خوب است. این شربت عملکرد بسیار خوبی در شکستن و از بین بردن چربی خون و کبد دارد. از این رو می‌تواند روند چربی سوزی را تسریع ببخشد. اما دقت کنید که مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج به تنهایی نمی‌تواند سبب لاغری شود. در واقع اگر با ورزش یا رژیم یا هردو سعی دارید وزن کمی کنید، این شربت تاثیر تلاش‌های شما برای لاغری را بیشتر کرده و شما را زودتر به نتیجه مطلوبتان می‌رساند.

عوارض مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج

ترکیب سکنجبین و گیاه عنصل خواص بسیار قوی دارد. اما از طرفی هم مصرف نادرست آن ممکن است عوارضی داشته باشد. این شربت برای برخی افراد در شرایط خاص منع مصرف دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

افرادی که دچار زخم‌های گوارشی هستند و معده حساس دارند نباید از این شربت استفاده کنند. خانم‌هایی با مشکلات و دردهای رحمی، افراد مبتلا به تکرر ادرار و سایر مشکلات مربوط به مجاری ادراری، افراد مبتلا به مشکلات عصبی (رعشه‌های عصبی) باید از مصرف شربت سکنجبین همراه با گیاه عنصل پرهیز کنند.

مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج در دوران بارداری و شیردهی نیز ممنوع است. زیرا ممکن است باعث آسیب زدن به جنین یا نوزاد شود.

طریقه مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج

اکثر کارشناسان طب سنتی توصیه می‌کنند این شربت را به صورت ناشتا مصرف کنید. بهترین روش مصرف شربت سکنجبین عنصلی باریج، این است که اول صبح دو قاشق چای خوری از آن را به همراه آب ولرم بنوشید. اگر برای هدف خاصی (بهبود کبد چرب) آن را مصرف می‌کنید، بهتر است برای نتیجه گیری بهتر، با یک کارشناس طب سنتی مشورت کنید.

سخن پایانی

شربت سکنجبین عنصلی باریج محصولی است که خواص ترکیب سکنجبین و عنصل را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مصرف این ماده در دوز مشخص، بدن خود را از چربی اضافه پاکسازی کنید و از ایجاد التهاب در رگ‌های خونی جلوگیری کنید. اما دقت داشته باشید که با یک کارشناس طب سنتی یا پزشک متخصص خود در مورد مصرف این شربت مشورت کنید تا در صورت منع مصرف به شما تذکر بدهد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند. بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «شربت سکنجبین عنصلی باریج چیست و چه کاربردهایی دارد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط