بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش وزن کودکان و بزرگسالان

بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش وزن کودکان و بزرگسالان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بسیاری از ما فکر می‌کنیم برای افزایش وزن حتماً باید شربت اشتها آور بخوریم. این تفکر غلط باعث شده والدینی که نگران وزن گیری کودکان خود هستند نیز آن‌ها را وادار به مصرف شربت‌های اشتها آور کنند که عوارض زیادی دارد. در حالی که گاهی اوقات مصرف یک مکمل تغذیه‌ای و جبران کمبودهای بدن می‌تواند مشکل کمبود وزن و بی اشتهایی را هم در کودکان و هم در بزرگسالان برطرف کند. کمبود زینک یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش اشتها و وزن است که به سادگی و با مصرف مکمل‌های زینک مانند شربت زینک سولفات رفع می‌شود.

با توجه به تاثیری که شربت زینک سولفات برای اشتهای کودکان و بزرگسالان دارد، برندهای مختلف دارویی زیادی دست به تولید این ترکیب زده‌اند. در نتیجه هم والدین و هم بزرگسالان برای خرید بهترین شربت زینک سولفات دچار سردرگمی می‌شوند. ما با در نظر داشتن این موضوع، می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش وزن کودکان و بزرگسالان را به شما معرفی کنیم تا به سردرگمی شما خاتمه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شربت زینک سولفات برای چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید مکمل تغذیه‌ای باید به آن دقت کنید این است که برای چی خوب است و چه مشکلاتی از بدن را رفع می‌کند؟ این موضوع به شما کمک می‌کند که با توجه به مشکلاتی که دارید، بهترین مکمل تغذیه‌ای را برای خود انتخاب کنید. این موضوع برای خرید شربت زینک سولفات هم صدق می‌کند.

شربت زینک سولفات برای افزایش وزن
شربت زینک سولفات رازک برای افزایش وزن کودکان

زینک سولفات در واقع یکی از املاح زینک است که نه تنها فراهمی زیستی و جذب بالایی دارد، بلکه عوارض گوارشی بسیار کمتری نسبت به زینک تنها و سایر املاح زینک (مانند زینک گلوکونات) دارد. این میزان جذب، خواص زینک برای بدن را نیز چند برابر می‌کند. در ادامه مهم‌ترین فواید زینک در بدن را برای شما شرح می‌دهیم.

خرید شربت زینک سولفات ۵ میلی گرم رازک

شربت زینک سولفات برای چاقی کودکان و بزرگسالان

افزایش اشتها و کمک به وزن گیری مهم‌ترین خاصیت زینک است که همه کودکان در حال رشد به آن نیاز پیدا می‌کنند. وجود میزان کافی زینک در بدن نه تنها در دوران جنینی، بلکه در دوران کودکی نیز برای رشد و نمو اندام‌های داخلی بدن و استخوان‌ها ضروری است. به همین دلیل کودکانی که دچار کمبود زینک می‌شوند، خیلی زود علائمی مانند بی اشتهایی، بی حالی و… را بروز می‌دهند.

جالب است بدانید که نقش مهم زینک در فعال نگهداشتن حس بویایی و چشایی تأثیر زیادی در بهبود اشتهای کودکان و بزرگسالان دارد. کمبود زینک این حس‌های مهم را از کار انداخته و میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

از طرفی زینک در فرایند ساخت سلول‌های خونی نیز نقش دارد. یعنی کمبود زینک با کم خونی در ارتباط است و کم خونی نیز خود یکی از عوامل اصلی بی اشتهایی در کودکان و بزرگسالان است. در نتیجه رفع کمبود زینک با مصرف شربت زینک سولفات باعث افزایش وزن کودک شما و حتی خود شما می‌شود.

زینک برای تقویت پوست، مو و ناخن
زینک سولفات برای رشد مو و تقویت پوست و ناخن

خواص شربت زینک سولفات برای رشد مو و تقویت پوست و ناخن

یکی از اصلی‌ترین عناصری که در سلامت فولیکول‌های مو و فعال نگهداشتن آن‌ها نقش دارد، زینک است. این عنصر با کنترل میزان چربی ترشح شده از غدد سباسه (غدد چربی زیر پوست سر) از بسته شدن فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند. همچنین عنصر روی تأثیر مهمی روی تعادل هورمون‌های جنسی دارد. بهم ریختن تعادل این هورمون‌ها جزو دلایل شایع ریزش مو در بزرگسالان است. بنابراین مصرف زینک برای رفع ریزش مو و تقویت رشد آن نیز بسیار مفید است.

یکی دیگر از خواص زینک سولفات که آن را به ترکیب جوان کننده تبدیل کرده، کمک به بازسازی پوست است. این ریز مغذی مهم، یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب اشعه خورشید یا آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، زینک به بازسازی سریع‌تر پوست و جلوگیری از پیری زودرس نیز کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی با شربت زینک سولفات

شربت زینک سولفات علاوه بر مکمل اشتها آور، به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی نیز استفاده می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب این عنصر به بدن کمک می‌کند تا التهاب‌های داخلی که سبب گرفتگی سینوس‌ها، گرفتگی عروق و ایجاد بیماری قلبی می‌شود را به راحتی برطرف کند.

از طرفی خود عنصر روی هم توانایی از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا را دارد. این ماده مغذی در بدن با فعال کردن یکسری آنزیم کشنده و قوی، ساختار حیاتی ویروس و باکتری را از بین برده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند. زینک در تجهیز سلول‌های سیستم ایمنی و افزایش شدت حملات دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها نیز نقش موثری دارد.

تحقیقات متعددی نشان داده که اگر شربت زینک سولفات را در دو روز ابتدای سرماخوردگی مصرف کنید، دوره درمان و نقاهت این بیماری به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و علائم سرماخوردگی نیز بسیار خفیف می‌شود.

زینک سولفات برای اسهال و مشکلات گوارشی

اگر کودک در حال رشد داشته باشید، حتماً تاکنون با تجویز مکمل های زینک توسط پزشک برای مشکلات گوارشی کودک خود مواجه شده‌اید. معمولاً کودکان در شیرخواری بارها اسهال و ناسازگاری‌های گوارشی را تجربه می‌کنند. یکی از دلایل این مشکل، کمبود زینک در بدن است که باعث کند شدن رشد و تکامل سیستم گوارش می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف مکمل‌های زینک، از جمله زینک سولفات، برای کودکان بالای ۶ ماه می‌تواند تا ۲۵% برای درمان اسهال مقاوم مؤثر باشد.

شربت زینک سولفات برای افزایش قد
شربت زینک سولفات رازک برای افزایش قد

شربت زینک سولفات برای افزایش قد کودکان

عنصر روی علاوه بر رفع ریزش مو، در افزایش استخوان سازی و افزایش قد هم تأثیر نسبتاً مستقیم و مهمی دارد. هرچه در سنین رشد تقسیم سلولی در استخوان‌ها بیشتر باشد، تراکم و طول استخوان بیشتر خواهد بود. زینک با تأثیر بر هورمون رشد و تحریک تقسیم سلولی در بافت استخوانی و ماهیچه‌ای، به افزایش قد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. بنابراین مصرف مکمل‌های حاوی زینک مانند شربت زینک سولفات می‌تواند بنیه قوی‌تر و سالم‌تری برای کودکان شما فراهم کند.

بهترین شربت زینک سولفات برای اشتهای کودک

با توجه به نقشی که عنصر روی در افزایش قد و اشتها برای کودکان و نوجوانان دارد، مصرف مکمل زینک در این سن تقریباً برای همه کودکان تجویز می‌شود. اما نکته مهم‌تر، انتخاب یک مکمل زینک خوب است که با بدن کودک شما سازگار باشد. از آنجا که زینک سولفات ایمن‌ترین ترکیب این ماده مغذی است، معمولاً از شربت زینک سولفات برای افزایش وزن کودکان استفاده می‌شود.

بهترین شربت زینک سولفات ایرانی
بهترین شربت زینک سولفات ایرانی برای اشتهای کودک

در بین ده‌ها برند شربت زینک سولفات ایرانی اگر بخواهیم بهترین را به شما معرفی کنیم، انتخاب ما شربت زینک سولفات رازک است.  شرکت رازک این شربت خود را در دو دوز و در محصولات شربت زینک سولفات ۵ و شربت زینک سولفات ۱۰ میلی گرم تهیه کرده تا همه افراد با توجه به میزان کمبود زینک بدن خود از آن بهره ببرند. این محصول توسط متخصصین اطفال نیز برای رفع مشکلات گوارشی، وزن گیری و رشد بهتر کودک تجویز می‌شود.

خرید شربت زینک سولفات ۱۰ میلی گرم رازک

شربت زینک سولفات برای چه سنی مناسب است؟

شربت زینک سولفات رازک برای نوزادان ۶ ماهه تا بزرگسالان ۶۰ ساله و حتی افراد مسن‌تر هم قابل استفاده است. این ترکیب روی برای همه سنین ایمن است و معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند. میزان مصرف مناسب برای هر بازه سنی به صورت زیر است:

  • کودکان: ۵-۸ میلی لیتر در روز
  • بزرگسالان: ۲۵ میلی لیتر در روز
  • زنان باردار و شیرده: ۲۲.۵ میلی لیتر در روز

آیا شربت زینک سولفات چاق کننده است؟

در بخش قبل مفصل راجع به تأثیر زینک سولفات برای اشتهای کودکان و بزرگسالان گفتیم. کمبود زینک با تأثیر بر حس بویایی و چشایی و نقش مهمی که در کم‌خونی ایفا می‌کند، باعث کاهش میل به غذا می‌شود. بنابراین افرادی که دچار بی اشتهایی و کمبود وزن ناشی از کمبود زینک هستند، با مصرف شربت زینک سولفات افزایش اشتها را تجربه خواهند کرد و به وزن ایده آل خود می‌رسند.

اگر شما جزو افرادی هستید که وزن نرمال یا کمی اضافه وزن دارید و هم چنان از کمبود زینک رنج می‌برید، می‌توانید شربت زینک سولفات را در ساعات پایانی شب مصرف کنید تا تاثیری بر اشتهای شما نداشته باشد.

بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات برای کودکان و بزرگسالان

بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات که باعث جذب بهتر آن می‌شود، همراه با غذا (به خصوص همراه با وعده نهار) است. برای کاهش تداخل در جذب زینک بهتر است قبل و بعد از آن  از محصولات لبنی حاوی کلسیم و نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های حاوی کافئین استفاده نکنید. با رعایت این نکات بازده جذب زینک در بدن به حداکثر خواهد رسید و کمبود زینک زودتر رفع خواهد شد.

عوارض شربت زینک سولفات چیست؟

در مورد شربت زینک سولفات رازک که در این متن آن را به عنوان بهترین شربت زینک سولفات ایرانی معرفی کردیم، باید گفت اگر آن را به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارضی نخواهد داشت. اما مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد سرگیجه، تهوع، استفراغ، درد شکم و خواب آلودگی می‌شود.

البته برخی افراد با سیستم گوارشی حساس در روزهای ابتدایی مصرف این مکمل ممکن است ناراحتی‌های گوارشی جزئی را متحمل شوند که با ادامه مصرف رفع می‌شود.

بهترین شربت زینک سولفات ایرانی را با بهترین قیمت از مفیدطب بخرید

در این مطلب شما را با تاثیرات مهم زینک در بدن آشنا کردیم و بهترین شربت زینک سولفات ایرانی را نیز به شما معرفی کردیم تا با خیال راحت و مطمئن این مکمل مغذی را برای خودتان یا کودکان خریداری کنید. برای خرید بهترین شربت زینک سولفات ایرانی کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 اگر تجربه‌ای در استفاده از شربت زینک سولفات برای افزایش وزن را داشته‌اید یا سوالی دارید که در این متن به آن پاسخ ندادیم، آن را با ما در میان بگذارید و تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش وزن کودکان و بزرگسالان»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رشد قدی در بسیاری افراد تا سن ۲۰ سالگی ادامه دارد پس ممکن است مصرف زینک به شما کمک کند. با این حال، پیشنهاد میکنم محصولی استفاده کنید که علاوه بر زینک محتوی ال آرژینین هم باشد. مثلا شربت آرژی پلاس مناسب است. ضمنا روزی سه واحد لبنیات مصرف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره