با بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی آشنا شوید

بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

در حال حاضر بیش از ۴۶۰ میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند که هر ۶ ثانیه یک نفر از این افراد بخاطر عوارض و پیچیدگی‌های این بیماری جان خود را از دست می‌دهد. این آمار به ما می‌گوید که اگر دیابت داریم، باید بیشتر به فکر بدن خود باشیم. همانطور که می دانید در هر ۳ نوع دیابت (نوع ۱ و ۲ و دیابت بارداری) تجمع گلوکز یا همان قند خون در رگ‌ها باعث ایجاد التهاب شدید در بخش‌های مختلف بدن و اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در کنار یک تغذیه سالم، می‌توان از انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی استفاده کرد. این داروها و مکمل‌ها با توجه به پرهیزهای خاص افراد دیابتی تهیه شده و به تقویت بخش‌های تضعیف شده توسط قند خون بالا کمک می‌کند.

در حال حاضر انواع مکمل برای دیابتی‌ها از جمله قرص گیاهی پایین آورنده قند خون موجود است که انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها کار دشواری است. از این رو، ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی فاکتورهای لازم برای انتخاب بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی و معرفی چند مکمل بسیار باکیفیت اختصاص داده‌ایم تا کار شما را راحت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع دیابت چیست؟

این روزها بسیاری از ما با انواع دیابت و علل ایجاد آن‌ها آشنا هستیم زیرا دیابت به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان تبدیل شده و هر روزه تقریباً در همه‌ی رسانه‌ها توصیه‌هایی برای کنترل دیابت یا جلوگیری از ابتلا به آن به سمع و نظر ما می‌رسد. همین موضوع هم باعث شده جستجو برای پیدا کردن بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی و خرید انواع مکمل مخصوص دیابت، از جمله قرص قند گیاهی، بسیار بیشتر از قبل شود.

برای یادآوری و آگاهی بیشتر، قبل از هر چیز به طور مختصر می گوییم که هرکدام از انواع دیابت چه شرایطی را در بدن ایجاد می‌کنند.

دیابت نوع ۱

این نوع دیابت که بیشتر در سنین کودکی و نوجوانی بروز پیدا می‌کند، یک بیماری خود ایمنی است. یعنی سلول‌های سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های لوزالمعده (محل تولید انسولین) حمله کرده و توانایی تولید انسولین را از بین می‌برند. در نتیجه بدن به طور طبیعی قادر به استفاده از گلوکز خون و وارد کردن آن‌ها به سلول‌ها نیست. به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت نوع یک، باید تمام در تمام طول عمر خود به صورت روزانه انسولین تزریق کنند.

دیابت نوع ۲

تا چند دهه قبل دیابت نوع دو را بیشتر به افراد میانسال بالای ۴۰ سال نسبت می‌دادند؛ اما امروزه با توجه به همه گیر شدن الگوی تغذیه‌ای ناسالم، میانگین سن افراد مبتلا به دیابت نوع دو به سنین جوانی رسیده است. سبک زندگی ناسالم و داشتن پیش زمینه ارثی، برای ایجاد دیابت نوع ۲ نقش مهمی ایفا می‌کنند.

دیابت نوع دو باعث کاهش شدید تولید انسولین و ایجاد مقاومت سلول‌های بدن نسبت به این ماده می‌شود. در نتیجه بدن نمی‌تواند از همان انسولین تولید شده نیز به خوبی استفاده کند. از جمله علائم دیابت نوع دو می‌توان به تکرر ادرار، تاری دید، احساس ضعف و گرسنگی شدید حتی بلافاصله پس از خوردن غذا و… اشاره کرد.

دیابت بارداری

دیابت بارداری همانطور که از اسمش پیداست در طی حاملگی و بدون سابقه‌ی ابتلا به دیابت ظاهر می‌شود. این نوع دیابت روی رشد جنین اثر می‌گذارد و باید حتماً تحت درمان و کنترل قرار گیرد. از جمله عوارض این بیماری می‌توان به مشکلات تنفسی، ناهنجاری‌های مادرزادی جنین، زایمان زودرس و… اشاره کرد. دیابت بارداری اگر به خوبی درمان نشود، مادر در آینده به دیابت نوع دو مبتلا خواهد شد.

بهترین املاح و ویتامین‌ها برای دیابتی‌ها

هرچند منشاء ایجاد دیابت نوع دو و نوع یک متفاوت است؛ اما از جهاتی فرقی نمی‌کند به کدامیک مبتلا باشیم زیرا هر دو نوع دیابت باعث افزایش میزان قند خون در رگ‌ها شده و مشکلات متعددی از جمله ضعف سیستم ایمنی، تأخیر در بهبود زخم، مشکلات قلبی عروقی و… را در بدن ایجاد می‌کنند. به همین دلیل بدن در این شرایط، برای جلوگیری از مشکلاتی که گفتیم، به برخی از ویتامین‌ها و املاح نیاز بیشتری دارد.

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی، توجه به ترکیبات دارو است. بهترین داروی تقویت دیابتی‌ها باید ویتامین‌ها و املاح زیر را در ترکیبات خود داشته باشد:

ویتامین‌های مفید برای افراد دیابتی
یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی، توجه به ترکیبات دارو است.

منیزیم

یکی از عوارض داروهای کاهنده قند خون و ادرار آور، که افراد دیابتی برای تنظیم قند خون مصرف می‌کنند، دفع منیزیم از بدن است. کاهش سطح منیزیم در خون توانایی استفاده از انسولین را کاهش می‌دهد. این عنصر مهم اگر به اندازه‌ی کافی مصرف شود، باعث تنظیم طبیعی قند خون نیز می‌شود.

نکته‌ی مهم در استفاده از منیزیم این است که مصرف بی رویه آن ممکن است باعث افزایش فشار خون و آریتمی قلبی شود. دوز توصیه شده مکمل منیزیم برای افراد دیابتی، در مردان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم و در زنان ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم می‌باشد.

کروم

کروم یکی دیگر از عناصری است که می‌تواند به کنترل قند خون طبیعی کمک کند. البته تنها در صورتی که فرد دیابتی دچار کمبود کروم باشد، مصرف مکمل کروم می‌تواند برای کاهش قند خون او مؤثر باشد. در غیر این صورت این ریز مغذی کمک زیادی نمی‌کند.

برخی مطالعات نشان می‌دهند مکمل کروم همچنین باعث کاهش تمایل به مصرف شیرینی جات می شود. اگر به ترکیبات انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی نگاه کنید، معمولا عنصر کروم را در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید.

زینک

زینک یکی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن است که در بخش‌های مختلف بدن نیز نقش‌های مهمی به عهده دارد. کمبود زینک نه تنها تولید انسولین را در بدن دچار مشکل می‌کند، بلکه به تنهایی باعث افزایش قند خون شده و عوارض دیابت را تشدید می‌کند. به همین دلیل استفاده از داروی تقویتی حاوی زینک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

همچنین زینک در حفظ سلامت پوست و بازسازی سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست نیز نقش مهمی دارد. از این رو، مصرف زینک در افراد دیابتی باعث افزایش سرعت درمان زخم‌ها می‌شود.

ویتامین‌های گروه B

بیماری دیابت و داروهای مخصوص آن، هر دو عوارض زیادی برای بدن دارند که کاهش شدید انرژی، کاهش ویتامین B12، ضعف سیستم ایمنی، کاهش وزن شدید، ابتلا به بیماری‌های قلبی و… از مهم‌ترین آن‌ها است. مصرف ویتامین‌های گروه ب به خصوص ویتامین‌های B1، B3، B6 و B12 که مسئول تولید انرژی و افزایش تولید گلبول‌های سفید و قرمز خون هستند، برای افراد دیابتی ضروری است. این ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش ریسک ابتلا به عفونت‌، افزایش انرژی بدن، بهبود اشتها، ترمیم و بازسازی عصب‌های آسیب دیده و حفاظت از سلول‌های عصبی در افراد مبتلا به دیابت نقش مهمی دارند. معمولا ویتامین‌های B گفته شده در ترکیبات انواع بهترین مولتی ویتامین برای دیابتی ها گنجانده می‌شوند.

فواید ویتامین ب برای تقویت افراد دیابتی
مصرف ویتامین‌های گروه ب به خصوص ویتامین‌های B1، B3، B6 و B12 برای افراد دیابتی ضروری است.

فولیک اسید

فولیک اسید یا ویتامین B9 نیز جزو ویتامین‌های گروه ب است؛ اما چون اهمیت ویژه‌ای برای تقویت افراد دیابتی دارد، آن را در بخش جداگانه‌ای قرار دادیم. این ویتامین علاوه بر نقش مهمی که در جلوگیری از بروز کم خونی دارد، با حفاظت از سلول‌های مغز، از بروز سکته مغزی در افراد دیابتی پیشگیری می‌کند.

امگا۳

اسیدهای چرب امگا۳ آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب‌های قوی‌ای هستند که التهاب ناشی از افزایش قند خون را کاهش می‌دهند. التهاب ناشی از افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو باعث افزایش مقاومت به انسولین می‌شود. در نتیجه کاهش التهاب در کاهش مقاومت به انسولین نیز موثر است..

علاوه بر این، امگا ۳ تاثیر مخرب افزایش قند خون بر اعصاب محیطی را کاهش می‌دهد. در نتیجه عوارضی از جمله گزگز کردن انگشتان دست و پا در افراد دیابتی کمرنگ‌تر می‌شود.

ویتامین D

کمبود ویتامین دی به خودی خود ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را در افرادی که زمینه‌ی ارثی دارند، افزایش می‌دهد. این حقیقت، اهمیت بالای ویتامین دی برای تقویت افراد دیابتی را به ما گوشزد می‌کند. میزان کافی این ویتامین محلول در چربی برای کاهش قند خون ناشتا بسیار مهم است. به همین دلیل متخصصان به میزان ویتامین D در بدن افراد دیابتی توجه ویژه‌ای دارند.

سایر ویتامین ها

در کنار ویتامین D، ویتامین E و ویتامین C نیز در کنترل قند خون در افراد دیابتی و کاهش التهاب ناشی از قند خون بالا در بخش‌های مختلف بدن نقش مهمی دارند.

داروهای خطرناک برای دیابتی‌ها

قبل از اینکه انواعی از بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی را معرفی کنیم، می‌خواهیم به داروهای خطرناک برای دیابتی‌ها اشاره‌ای کنیم تا اگر به تازگی به این بیماری دچار شده‌اید، از آن‌ها پرهیز کنید یا اگر مجبور به مصرف آن‌ها هستید، حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. داروهای زیر برای افراد دیابتی خطر ساز است:

داروهای خطرناک برای افراد دیابتی
برخی از داروها باعث افزایش قند خون و فشار خون در افراد دیابتی می‌شوند.
  • کورتیکواستروئیدها

کورتون ها یا همان کورتیکواستروئیدها بیشتر برای بیماری‌هایی از جمله آسم، مشکلات پوستی، آلرژی ها، تاندونیت و… تجویز می‌شود. این داروها کنترل قند خون را بهم زده و به طور ناگهانی قند خون را بالا می برند.

  • مهارکننده‌های پروتئاز

این مهارکننده‌ها برای درمان ایدز به کار می‌روند و مصرف طولانی‌مدت دارند. گاهی همین مسئله باعث شروع دیابت می‌شود یا می‌تواند در فردی که در حال حاضر دیابت دارد، سبب به هم خوردن تعادل قند خون شود. بنابراین بسیار مهم است بیمارانی که مهارکننده‌های پروتئاز مصرف می‌کنند، چه دیابت داشته باشند و چه نه، تحت کنترل دقیق باشند.

  • داروهای ضد بارداری هورمونی

اکثر داروهای ضد بارداری استروژن یا پروژسترون با دوز بالا دارند. این داروها احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد دیابتی افزایش می دهند. بهترین نوع این داروها برای افراد دیابتی، پروژسترون با دوز پایین است.

  • داروهای ضد فشار خون

داروهای کاهنده‌ی فشار خون یا تیازیدهای ادرارآور، علاوه بر افزایش قند خون (هایپرگلیسمی) بر عملکرد کلیه نیز اثر می‌گذارند. این داروها باعث تشدید کم آبی بدن و شوک دیابتی می‌شوند. بنابراین مصرف آن‌ها در افراد دیابتی باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

  • استاتین ها

این داروها که برای درمان کلسترول بالای خون به کار می‌روند، می توانند باعث هایپرگلیسمی شوند. هرچند استاتین ها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی اثر خوبی دارند، افراد دیابتی باید با احتیاط و تحت نظر پزشک آن‌ها را مصرف کنند.

  • مهارکننده‌های بتا

آگونیست های بتا-۲ آدرنرژیک وقتی به صورت تزریقی در زایمان استفاده شوند یا برای درمان حملات آسم به کار روند، می‌توانند سبب افزایش قند خون شوند.

عوارض نوروبیون برای افراد دیابتی چیست؟

بالاتر در معرفی ویتامین‌های مفید برای افراد دیابتی، گفتیم که ویتامین‌های گروه ب، به خصوص B12 برای تقویت افراد دیابتی بسیار ضروری و مهم است. این اهمیت باعث شده بسیاری از افراد، تزریق آمپول‌های تقویتی نوروبیون را برای تأمین ویتامین‌های B انتخاب کنند. با این حال برای بسیاری از افراد سؤال است که آیا نوروبیون برای افراد دیابتی عوارضی دارد؟

عوارض نوروبیون برای افراد دیابتی
آمپول تقویتی نوروبیون برای افراد دیابتی عوارضی ندارد و باعث تقویت بدن آن‌ها نیز می‌شود.

در جواب به این سؤال باید بگوییم که نوروبیون نه تنها عوارضی ندارد، بلکه یکی از بهترین انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. این آمپول تقویتی شامل ویتامین‌های ب۱، ب۶ و ب۱۲ است که افراد دیابتی به شدت به آن‌ها نیاز دارند. البته در موارد بسیار نادری نوروبیون ممکن است عوارض زیر را چه در افراد عادی چه در دیابتی‌ها ایجاد کند:

  •     خونریزی معده
  •     احساس درد و گرفتگی در ناحیه گلو
  •     کهیر
  •     آلرژی شدید تهدید کننده حیات
  •     خارش پوستی
  •     احساس ضعف
  •     اضطراب

بهترین مکمل و داروی تقویتی برای افراد دیابتی

با توجه به رواج زندگی ماشینی و کم تحرکی و ساعات کاری طولانی، بسیاری از افراد قادر به پیروی از یک سبک زندگی سالم شامل فعالیت بدنی منظم و تغذیه مناسب نیستند. برخی از افراد تلاش زیادی برای سالم زندگی کردن دارند؛ اما باز هم در نهایت به مصرف داروهای مکمل نیاز پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت به دنبال کاهش قند خون با داروی گیاهی هستند. هرچند داروهای گیاهی یا مکمل‌های ویژه تقویت افراد دیابتی نمی‌توانند جایگزین داروهای تجویزی شوند؛ اما به عنوان داروهای کمکی به کاهش عوارض دیابت کمک می‌کنند.

در ادامه چند نمونه از پرفروش‌ترین انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی را معرفی کرده‌ایم تا با توجه به کمبودها و نیازهای بدن خود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

قرص دیابتون؛ بهترین مولتی ویتامین برای دیابتی‌ها

قرص دیابتون محصولی از شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است که به عنوان یک مولتی ویتامین برای دیابتی ها بهترین عملکرد را دارد. این مولتی ویتامین حاوی کروم، ویتامین‌های گروه B، منگنز، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، منیزیم، روی، ید، سلنیوم و آهن است که بیشتر افراد دیابتی به آن‌ها نیاز دارند.

قرص دیابتون؛ داروی تقویتی برای افراد دیابتی
قرص دیابتون یک مولتی ویتامین برای تقویت افراد دیابتی است که به افزایش سیستم ایمنی و بهبود عوارض دیابت کمک می‌کند.

مکمل تغذیه‌ای دیابتون به عنوان یک داروی تقویتی برای افراد دیابتی در کنترل اشتها، بهبود عملکرد انسولین، تقویت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی، کاهش چربی خون و کاهش حساسیت به انسولین نقش موثری دارد.

خرید قرص دیابتون از مفیدطب

کپسول دیابتیک؛ مکمل چاقی برای افراد دیابتی

مولتی ویتامین دیابتیک یک محصول ایرانی است که برای تقویت افراد دیابتی تهیه شده است. این دارو با ترکیباتی از جمله زینک، آهن، منیزیم، کروم، سلنیوم، مس، ید و ویتامین D3، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین ب۱، ب۲، ب۳، ب۵، ب۶، ب۷ (بیوتین)، فولیک اسید(B9) و ویتامین ب۱۲ یکی از انواع بهترین مولتی ویتامین برای دیابتی ها شناخته می‌شود.

مولتی ویتامین دیابتیک برای افراد دیابتی
مولتی ویتامین مینرال دیابتیک به تقویت عملکرد قلب و عروق  و کنترل قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند.

همراهی ویتامین‌های گروه B با زینک و آهن در کپسول دیابتیک برای بهبود اشتهای افراد دیابتی، تقویت عملکرد قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید و مؤثر است. این مولتی ویتامین برای کنترل قند خون و چربی خون نیز نقش مهمی دارد.

خرید سریع مولتی ویتامین دیابتیک

مولتی ویتامین دیابتی رزاویت؛ مولتی ویتامین ویژه دیابتی‌ها

مولتی ویتامین پلاس مینرال دیابتی رزاویت یک مکمل غذایی کامل برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود. در این محصول ایرانی همه‌ی ویتامین‌های ضروری اعم از ویتامین A، E، C، D و همه‌ی ویتامین‌های گروه ب و عناصری از جمله زینک، مس، کروم، سلنیوم، ید و منیزیم همراه با ال کارنیتین موجود است. به همین دلیل به این داروی تقویتی برای افراد دیابتی لقب کامل‌ترین مکمل ایرانی ویژه‌ی دیابتی‌ها را می‌دهند.

مولتی ویتامین مینرال دیابتی رزاویت برای تقویت افراد دیابتی
مولتی ویتامین ویژه دیابتی‌ها رزاویت برای کنترل قند خون و کاهش عوارض دیابت نقش موثری دارد.

مولتی ویتامین مینرال دیابتی رزاویت برای تقویت بیماران دیابتی داروی بسیار خوبی است. زیرا همه‌ی ترکیبات آن با دوز مناسب افراد دیابتی کنار هم قرار گرفته‌اند. از میان محصولاتی که برای انتخاب بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی معرفی کردیم، مکمل دیابتی رزاویت یکی از بهترین‌هاست.

خرید مولتی ویتامین مینرال دیابتی رزاویت

کپسول دیافیت؛ داروی تقویتی برای افراد دیابتی

کپسول دیافیت (diafit) هم یک مولتی ویتامین ویژه بیماران دیابتی است که در کمپانی یورو ویتال آلمان تهیه شده است. ترکیبات این داروی تقویتی برای افراد دیابتی شامل روی، کروم، مس، منگنز، ید، منیزیم و آهن، ویتامین‌های A ،D3 ،E ، C و ویتامین‌های گروه (B (B-Complex می‌شود که کمبودهای بدن این افراد را تأمین می‌کند.

کپسول دیافیت برای تقویت افراد دیابتی
کپسول دیافیت حاوی ترکیب کاملی از ویتامین‌ها و املاح، یکی از بهترین انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود.

کپسول دیافیت به جلوگیری از کم خونی، افزایش سلامت پوست و عضلات، افزایش انرژی و متابولیسم بدن و حفاظت از اعصاب محیطی کمک زیادی می‌کند.

خرید سریع کپسول دیافیت

قرص دیابشور؛ مکمل کنترل قند خون برای دیابتی‌ها

مولتی ویتامین دیابشور علاوه بر ویتامین‌ها و مینرال‌های مورد نیاز برای افراد مبتلا به دیابت ، حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله بیوفلاونوئیدها، آلفا لیپوئیک اسید و بتاکاروتن ها است. این ترکیبات همراه با ال کارنیتین به کنترل اشتها، کنترل قند خون، افزایش سلامت بینایی، بهبود عملکرد قلب و عروق و تقویت سیستم عصبی در افراد دیابتی کمک می‌کند.

خرید قرص دیابشور از مفیدطب

سریع‌ترین راه خرید بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی

در این متن گفتیم که برای تقویت بیماران دیابتی چه ویتامین‌ها و املاحی ضروری است و یک داروی تقویتی برای افراد دیابتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد. اگر شما هم دچار دیابت هستید، به یاد داشته باشید که مهمترین راه برای کنترل قند خون، داشتن سبک زندگی سالم و مصرف داروی پایین آورنده قند خون تحت نظر پزشک است. در کنار این دو عامل مهم با استفاده از مولتی ویتامین ویژه‌ی افراد دیابتی می‌توانید بدن خود را تقویت کنید و از بروز عوارض جدی دیابت از جمله ضعف سیستم ایمنی، ضعف اعصاب، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، شک دیابتی و… به خوبی جلوگیری کنید.

خرید سریع مکمل و داروی گیاهی قند خون برای افراد دیابتی

برای اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین انواع مولتی ویتامین ویژه دیابتی‌ها دسترسی داشته باشید، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در مفیدطب برترین برندهای مکمل دیابت و داروی گیاهی قند خون برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید از بین برندهای معتبر بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید و آن را تنها با چند کلیک سفارش دهید.

اگر تا به حال از مولتی ویتامین ویژه دیابتی‌ها استفاده کرده‌اید، نظر خود را درباره‌ی محصول مورد استفاده با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی دارید، کافی است در بخش نظرات آن را مطرح کنید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

بهترین مکمل برای افراد دیابتی شامل چه ترکیباتی است؟

بهترین مکمل های تقویتی برای افراد دیتابتی معمولا شامل مواد معدنی منیزیم، کروم و زینک و ویتامین های گروه B (خصوصا B1، B3، B6، B12 و فولیک اسید)، و نیز ویتامین D، ویتامین E و ویتامین C که در کنترل قند خون در افراد دیابتی و کاهش التهاب ناشی از قند خون بالا نقش دارند، می‌شوند.

بهترین مولتی ویتامین برای دیابتی ها کدام است؟

چند مورد از بهترین مولتی ویتامین ها برای دیابتی ها عبارتند از: قرص دیابتون، کپسول دیابتیک، قرص رزاویت، کپسول دیافیت و قرص دیابشور. در این مقاله با این چند مولتی ویتامین برای دیابتی ها آشنا شدید. این مکمل ها را می‌توانید از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید.

آیا آمپول نوروبیون برای دیابت مضر است؟

نوروبیون برای افراد مبتلا به دیابت، نه تنها عوارضی ندارد، بلکه یکی از بهترین انواع داروی تقویتی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. این آمپول تقویتی شامل ویتامین‌های ب۱، ب۶ و ب۱۲ است که افراد دیابتی به شدت به آن‌ها نیاز دارند. در موارد بسیار نادری نوروبیون ممکن است عوارضی را چه در افراد عادی چه در دیابتی‌ها داشته باشد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین داروی تقویتی برای افراد دیابتی آشنا شوید»

  1. سلام مامانم دیابت نوع ۲ دارن و صبح قرص گلورنتا ۱۰/۵ و ظهر ویتالوفاژ و شب گلوتازون ۳۰ بعلاوه داروهای فشارخونشون مصرف میکنن . مکمل دیابتون با داروهای قندشون تداخل ندارد؟؟ بعد نهار میتونن همراه ویتالوفاژ ۱۰۰۰ مکمل دیابتون رو هم مصرف کنن؟؟؟
    از تداخل دارویی چیزی در مقاله نگفته بودین. ممنون میشم اگر جوابمو بدید

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، مکمل دیابتون یک مولتی ویتامین مخصوص افراد مبتلا به دیابت می باشد. و با داروهای ایشان تداخلی ندارد.و می توانید استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با درود
    من سه سالی هست که نوع دو دارم،با ورزش و پرهیز و خوردن ویتامین کنترل کردم،خیای کم دارو میخورم،باید بگم که واقعا ویتامینها ماثر هستند،تندرست باشید

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید، سپاسگزاریم.
      در هر حال توجه کنید که در کنار اصلاح سبک زندگی و توجه به تغذیه و تحرک، اگر پزشک دارویی تجویز کرده باشد، لازم است به دستور او عمل شود.

      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  3. سلام.خسته نیاشید سرکارخانم احمدی از زحمات شما وکسانی در هرجایی از کره خاکی برای کاستن درد ورنج انسانها زحمت میکشند.امروزه باید قدر اینگونه انسانهای شریف را دانست.وایندگان هم جبران مهر ومحبت اینها ازیاد نبرند که اینها هم خودشان شاید نیازی داشته باشند.خداخیرتابده دنیای امروز محض خوبان برپاست خداوند خوبیهارا میبیند ..سپاس ازمهر شما .مهربی پایان انسانهای ش یف که خیلی خیلی خیلی برا بشر خحمت میکشند. جز وظیفه چیزی نمیدانند ؟!🌹

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  4. سلام عالی بود من سی سال هست دیابت نوع دو دارم لطفا از نخوردن و کم خوردن برنج هم بگید بجای آن از برنج قهوه‌ای هم بگید که خودش دارو هست هم برای قند هم فشار خون مرسی موفق باشید من هم فوق مهندسی شیمی دارم و عاشق زندگی هستم نوشابه و آب میوه‌ها قاتل انسان هست ممنونم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از شما که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید
      برای شما آرزوی سلامتی داریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط