با بهترین قرص قند گیاهی برای کنترل قند خون آشنا شوید

بهترین قرص قند گیاهی برای کنترل قند خون
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

الگوی تغذیه‌ای غلط و کاهش فعالیت بدنی، که در همه جوامع هم شایع شده، باعث شده بیماری دیابت به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان تبدیل شود. بر اساس آخرین آمار، حدود ۴۶۰ میلیون در جهان به دیابت مبتلا هستند که از این تعداد، حدود ۵.۵ میلیون نفر آن‌ها ایرانی‌اند! این آمار عدد نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد که نتیجه عدم توجه ما به تغذیه و سلامت بدن است. افراد مبتلا به دیابت در طول عمر خود دائماً باید مراقب میزان قند و انسولین خون خود باشند. امروزه راه‌های زیادی برای کنترل دیابت وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، استفاده از قرص قند گیاهی است.

داروهای قند خون گیاهی بخاطر عوارض کمتر و سازگاری بیشتری که با بدن دارد، به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند در کنار مصرف داروهای شیمیایی مخصوص، عوارض دیابت را کمتر تجربه کنند. اگر شما هم با این بیماری مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال یک داروی گیاهی پایین آورنده قند خون هستید، در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا پس از معرفی قویترین روش های پایین اورنده قند خون، شما را با بهترین داروهای گیاهی قند خون آشنا کنیم.

توجه داشته باشید که داروهای گیاهی پایین آورنده قند خون نمی‌توانند جایگزین داروهای اصلی ضد دیابت شما شوند. از طرفی مصرف این داروها در کنار داروهای ضد دیابت ممکن است سبب افت بیش از حد قند خون شود. به همین دلیل مصرف خودسرانه این داروهای گیاهی توصیه نمی‌شود و لازم است قبل از مصرف آن‌ها با پزشک خود مشورت نمایید.

ضمنا اگر دیابت دارید در شرایط اضطراری مانند تجربه علائمی مثل تهوع شدید، استفراغ، تنگی نفس، گیجی یا دل درد، لازم است سریعا به اورژانس مراجعه نمایید.

قویترین پایین اورنده های قند خون

قبل از اینکه به سراغ معرفی قرص قند گیاهی برویم، بهتر است شما را با چند روش طبیعی و ساده برای کاهش سریع قند خون آشنا کنیم. این راهکارها بسیار ساده و در دسترس هستند و زمانی که دسترسی به دارو ندارید می‌توانید از آن‌ها برای کاهش سریع قند خون استفاده کرده و از آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کنید. این راهکارهای قوی و ساده شامل موارد زیر هستند:

ورزش، محرک بدن برای مصرف انسولین

ورزش کردن برای کاهش مقاومت به انسولین بسیار مؤثر است. فعالیت بدنی و افزایش ضربان قلب ناشی از آن، در افزایش حساسیت به انسولین و مصرف گلوکز در خون می‌شود. به عنوان یکی از سریعترین و قویترین پایین اورنده قند خون می‌توانید پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، ایروبیک یا شنا را امتحان کنید.

نوشیدن آب، مهم‌ترین عامل دفع قند خون اضافی

نوشیدن آب کافی در طول روز و به دنبال آن دفع ادرار، در دفع قند خون اضافی بدن بسیار مؤثر است. با هیدراته کردن بدن خود، می‌توانید از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری کنید.

مصرف فیبرها، از قویترین پایین اورنده قند خون

فیبرها سرعت بالا رفتن قند خون را کاهش داده و باعث افزایش حساسیت به انسولین می‌شوند. این مواد مغذی در سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل یافت می‌شوند. مصرف فیبر برای کنترل دیابت نوع ۱ بسیار مؤثر است.

مصرف دارچین، بهترین گیاه برای پایین آوردن قند خون

دارچین در بین ادویه‌ها، به عنوان قویترین پایین آورنده قند خون شناخته می‌شود. این گیاه منبع غنی از کروم است که به جذب گلوکز کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش دارچین پس از مصرف غذاهای پروتئینی تأثیر بسیار خوبی در کاهش سریع قند خون دارد.

مصرف جو دو سر، بهبود حساسیت انسولینی

انواع جو دارای شاخص گلیسمی ۵۵ یا پایین تر هستند، به همین دلیل هم احتمال کمتری دارد که با مصرف جو افزایش و افت سریع قند خون را تجربه کنید. جو همچنین حاوی بتاگلوکان است که می‌تواند به کاهش گلوکز و پاسخ انسولینی بعد از وعده غذایی، بهبود حساسیت انسولینی، حفظ کنترل گلسیمی و کاهش چربی خون کمک کند.

مصرف سیر، بهبود ترشح انسولین

سیر یکی از مواد غذایی پرطرفدار در طب سنتی است که برای دیابت و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبات موجود در سیر طبق برخی از تحقیقات می‌تواند حساسیت انسولینی و ترشح این هورمون را بهبود دهد.

دوش آب گرم، مؤثر برای جریان انسولین در خون

جالب است بدانید دوش آب گرم انرژی بیشتری نیاز دارد که از طریق مصرف گلوکز تأمین می‌شود. بدن برای مصرف گلوکز نیز به انسولین نیاز دارد. دوش آب گرم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌تواند جریان انسولین را در خون افزایش دهد. در نتیجه با افزایش انسولین در خون، قند خون نیز کاهش می‌یابد.

قرص گیاهی قند خون برای دیابت نوع ۱ و ۲ چه تاثیری دارد؟

احتمالا هنگام جستجو برای بهترین داروی گیاهی قند خون، متوجه شده‌اید که شرکت‌های داروسازی متعددی دست به تولید این نوع داروها زده‌اند. هرکدام از داروهای پایین آورنده قند خون، ترکیبی از عصاره‌های گیاهی را در ترکیبات خود دارند که به نحوی باعث کاهش گلوکز خون شده و ترشح انسولین را در بدن افزایش می‌دهند. به همین دلیل هم در بیشتر مواقع کمک گرفتن از یک قرص قند گیاهی برای دیابت نوع ۱ و ۲ مؤثر است.

گیاهانی از جمله مریم گلی، گزنه، دارچین، استویا، شنبلیله و شیرین بیان، جزو مشهورترین گیاهان دارویی کاهنده قند خون هستند. به همین دلیل ردپای آن‌ها در بیشتر داروهای گیاهی ضد دیابت نیز دیده می‌شود.

تاثر قرص قند گیاهی در کنترل دیابت
داروی گیاهی قند خون به کنترل دیابت نوع ۱ و ۲ کمک می‌کند.

این گیاهان سرشار از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان هستند؛ که می‌توانند جذب روده‌ای گلوکز و میزان قند خون پلاسما را کاهش دهند. کاهش میزان گلوکز در خون مقاومت بدن نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد و به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

این داروها از طرفی هم با تحریک سلول‌های پانکراس بر تولید و ترشح انسولین بیشتر در خون تأثیر می‌گذارند. در نتیجه کمبود انسولین تا حدودی هم در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و هم دیابت نوع ۲ جبران می‌شود.

هرکدام از داروهای پایین آورنده قند خون، ترکیبی از عصاره‌های گیاهی را در ترکیبات خود دارند که به نحوی باعث کاهش گلوکز خون شده و ترشح انسولین را در بدن افزایش می‌دهند.

 این دو فرایند، دو مکانیسم عمومی در داروهای ضد دیابت گیاهی است. در کنار این‌ها، ترکیب این گیاهان با سایر گیاهان دارویی، ممکن است این اثرات را قوی‌تر کند یا از راه‌های دیگری نیز به کاهش قند خون و بهبود علائم دیابت نوع ۲ کمک کند.

در ادامه شما را با مشهورترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های قرص قند گیاهی موجود در بازار آشنا می‌کنیم که در همه آن‌ها نیز آثار گیاهان نام برده شده دیده می‌شود.

کپسول دیابت نیاک؛ داروی گیاهی پایین آورنده قند خون

شرکت داروسازی نیاک یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید داروهای گیاهی است که در کاهش عوارض بیماری‌های مزمن بسیار مؤثر عمل می‌کنند. کپسول دیابت نیاک یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط این شرکت داروسازی است که تاکنون امتحان خود را پس داده و به یکی از بهترین داروهای گیاهی برای قند خون تبدیل شده است.

کپسول دیابت نیاک داروی گیاهی پایین آورنده قند خون
کپسول دیابت نیاک؛ بهترین داروی گیاهی پایین آورنده قند خون

تاثیر قرص دیابت نیاک برای کاهش قند خون

در این قرص قند گیاهی در کنار شیرین بیان، عصاره گیاهانی از جمله حنظل، شنبلیله، خرفه، گل سرخ، گشنیز نیز وجود دارد. شیرین بیان ماده موثری به نام آمورفروتین درون خود دارد که با اثر ضد التهابی خود می‌تواند غلظت اسید چرب و قند را در پلاسمای خون کاهش دهد.

خرید سریع قرص دیابت نیاک

آسکوربیک اسید موجود در گل سرخ نیز فعالیت آنزیم آلفا-گلوکوزیداز را مهار کرده و مقاومت سلول‌های بدن نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد. گشنیز، شنبلیله و حنظل با ترکیبات آنتی اکسیدان خود سلول‌های بتا لوزالمعده را تحریک کرده و باعث افزایش ترشح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شوند.

گشنیز، شنبلیله و حنظل نیز با ترکیبات آنتی اکسیدان خود سلول‌های بتا لوزالمعده را تحریک کرده و باعث افزایش ترشح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲می‌شوند.

قرص گلیکوگل؛ قویترین پایین اورنده قند خون

قرص گلیکوگل محصولی از شرکت گل دارو است که اثر خوبی برای تنظیم قند خون دارد. این قرص گیاهی قند خون حاوی عصاره مریم گلی، دارچین، شنبلیله و جینسینگ است. این گیاهان، قویترین گیاهان دارویی کاهنده قند خون هستند که شرکت گل دارو نیز با استفاده از خواص آن‌ها، محصولی اثر گذار را تهیه کرده است.

قرص قند گیاهی گلیکوگل
قرص قند گیاهی گلیکوگل؛ بهترین روش کاهش سریع قند خون

تاثیر قرص گلیکوگل در تنظیم قند خون

عصاره مریم گلی اثر هیپوگلیسمیک داشته و با این سه مکانیسم باعث تنظیم قند خون می‌شود:

  • افزایش آزادسازی انسولین
  • افزایش جذب گلوکز توسط سلول‌های بدن
  • کاهش جذب روده‌ای گلوکز

خرید سریع قرص گلیکوکل

پوست دارچین، تخم شنبلیله و ریشه جینسینگ نیز همگی منبع غنی آنتی اکسیدان های قوی محسوب می‌شوند و با مهار فعالیت‌های اکسیداتیو گلوکز در کبد، آسیب‌ها و عوارض دیابت را کاهش می‌دهند و در کاهش قند خون با داروهای گیاهی نیز نقش دارند. این عصاره‌های گیاهی به صورت سینرژیک روی خواص یکدیگر اثر گذاشته و باعث تنظیم قند خون در افراد دیابتی می‌شوند.

کپسول ویابت؛ بهترین داروی گیاهی برای قند خون

شرکت گیاه اسانس نیز یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی گیاهی است که محصولات با کیفیتی برای کمک به بهبود بیماری‌های مزمن تولید می‌کند. کپسول ویابت قرص قند گیاهی متعلق به این شرکت داروسازی است که اثرگذاری بسیار خوبی در کنترل پیشرفت دیابت نوع ۱ و ۲ دارد. این داروی گیاهی از عصاره گیاه شنبلیله، گزنه، دارچین، استویا و اکونیت بین (Aconit bean) تشکیل شده است.

قرص ویابت گیاه اسانس
قرص گیاهی پایین آورنده قند خون ویابت برای کنترل دیابت موثر است.

خرید سریع قرص ویابت

تاثیر قرص ویابت برای کنترل دیابت

شنبلیله، گزنه و دارچین برای کاهش قند خون و تنظیم میزان انسولین خون همان تأثیر ذکر شده برای دو محصول قبل را دارند. در کنار اثر این سه گیاه، استویا و اکونیت بین نیز باعث ایجاد تأخیر در جذب گلوکز شده و حساسیت بافت‌ها نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد.

برای تنظیم قند خون تغذیه مناسب را فراموش نکنید!

اکثر ما هنوز بر این باوریم که دیابت نوع ۱ تنها با زمینه ارثی دارد و دیابت نوع دو هم ارثی نیست و فقط با خوردن قند زیاد در طول زندگی ایجاد می‌شود. در نتیجه با وجود این دو فرضیه خود را از ابتلا به دیابت مبرا می‌کنیم. در صورتی که امروزه ثابت شده که زمینه ارثی، تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی در ابتلا به هر دو نوع دیابت مؤثر است. پس باید بیشتر حواسمان به این بیماری مزمن باشد. تغذیه سالم و فعالیت بدنی، نه تنها در کنترل دیابت، بلکه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نیز نقش موثری دارد. در کنار این دو عامل، مصرف قرص قند گیاهی می‌تواند عوارض این بیماری مزمن را برای افراد مبتلا کاهش دهد و در کنترل قند خون مؤثر باشد.

خرید داروهای گیاهی دیابت و قند خون

برای خرید راحت و سریع انواع قرص گیاهی پایین آورنده قند خون می‌توانید به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید و از آنجا در کمتر از یک دقیقه سفارش خود را ثبت کنید. مفیدطب سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

در نهایت اگر سؤال یا نظری درباره استفاده از قرص قند گیاهی یا داروهای گیاهی کاهنده قند خون دارید، در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید و پاسخ خود را از دکتر داروساز دریافت کنید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

16 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین قرص قند گیاهی برای کنترل قند خون آشنا شوید»

  1. عبدالعزیز علومی

    سلام، برای مشاوره پزشکی در خصوص استفاده از داروهای گیاهی چگونه میتوان از خدمات مشاوره ای شما استفاده نمود . لطفاً شماره مطب اعلام کنید .

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      برای مشاوره پزشکی در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی در قسمت نظرات مربوط به هر محصول در داروخانه آنلاین مفیدطب در خدمت شما هستیم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  2. سلام روز بخیر کدامیک از این داروهای گیاهی بهتر و تاثیر گذارتر است؟ من تازه میخواهم شروع کنم و قندم. گاهی ۱۲۰ یا ۱۳۰ است. و ۶۰ سال دارم کدام را اول شروع کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز داروهای گیاهی کاهش دهنده قند خون، باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون مطالعه علمی که ویابت را با گلیکوگل مقایسه کند انجام نشده است و به همین دلیل نمی توان قاطعانه گفت کدامیک تاثیرگذاری بیشتری دارد. با این حال، با توجه به ترکیبات، انتظار می رود گلیکوگل تاثیرگذاری بهتری داشته باشد چرا که ترکیبات آن شواهد بیشتری در راستای پایین آوردن قند خون دارند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام داروهای گیاهی ضد دیابت ممکن است تاثیرات داروهای شیمیایی ضد دیابت را زیاده از حد تقویت کنند و به این طریق باعث افت قند خون شوند. به همین دلیل، بهتر است در روزهای ابتدایی مصرف داروهای گیاهی ضد قند، قند خون خود را روزی چند بار اندازه گیری کنید. همچنین بهتر است قبل از مصرف این داروها، با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام قند خون ۱۱۵ است ایا میتونم از این قرص استفاده کنم ویکی دیگه سوال ایا قرص قندلاغر کننده است؟ چون خیلی چاق هستم وچاقی شکم وپهلو زیاد دارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است قبل از استفاده از قرص های ضد دیابت گیاهی با پزشک مشورت کنید. قرص های ضد قند گیاهی تاثیر قابل توجهی بر وزن ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. اردشیروطنخواه

    باسلام مادر ی دارم بنده خدا انسولین میزندبااینک دووعده انسولین میزندهرزمان تست قندمیگیریم بالاست رو۳۰۰نمیدانیم چه کنیم پرهیزهم میکندازهمه چی ولی بالاست دستوریه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز دارو و راهنمایی برای کنترل دیابت باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  5. shahrbanoo9914@gmail.com

    سلام.یک خانم ۴۵ ساله هستم حدود یک ساله به دیابت مبتلا شدم .داروشیمیایی مصرف میکنم ولی حدود ۸ ماه پیش قلبم به خاطر رسوب گرفتگی رگها انژو وفنر گذاَشته شد وداروهای قلب مصرف میکنم ایا مصرف قرص قند گیاهی تداخل بااین داروها ایجاد نمیکنه وضرر نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام داروهای گیاهی قند خون با داروهای قلب تداخل دارند. به علاوه، مصرف داروهای گیاهی قند خون تاثیر داروهای شیمیایی قند خون را هم تقویت می کند و به همین دلیل، امکان افت قند خون وجود دارد. در مجموع مصرف داروهای گیاهی پایین آورنده قند خون برای شما فقط با تجویز پزشک مجاز است.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام ایا قرص ویابت برای دختری که ۱۱ سال دارد وبه تازگی دیابت گرفته مفید وموثر است .ممنون ازشما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ویابت محصولی برای بزرگسالان است و تاثیرات آن روی کودکان بخوبی مطالعه نشده است.
      علاوه بر این، بهتر است بدون اطلاع پزشک درمانگر دخترتان، از مصرف هر گونه دارو برای ایشان پرهیز کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره