معرفی شربت پدیابست اپتایت اشتهاآور کودکان

معرفی شربت پدیابست اپتایت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بی‌اشتهایی کودک و عدم تمایل آن‌ها به غذا خوردن از دغدغه‌های بسیاری از والدین است. توجه به میزان اشتها و وزن فرزند در برخی از مواقع طبق نظر پزشک به شربت‌های مکمل احتیاج دارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب خانم دکتر ضحی مرتضوی پزشک داروساز ما درمورد شربت پدیابست اپتایت از مکمل‌های اشتهاآور کودکان صحبت می‌کنند. ویدئوی صحبت‌های ایشان در ادامه متن قرار داده شده است. با ما همراه باشید.

بی‌اشتهایی کودک

یکی از بیشترین شکایات مادرهایی که بچه‌های کوچک دارند، این است که بچه من اشتها ندارد، وزنش کم است یا اصلا غذا نمی‌خورد. ممکن است این نگرانی به جا باشد ولی گاهی اوقات هم مادران زیادی نگران هستند و بچه نسبت به قد، سن و وزن خودش اشتهای مناسبی دارد. فرض کنیم که اشتهای کودک شما کم است و برای افزایش اشتها و کمک به وزن‌گیری‌اش به مصرف مکمل احتیاج دارد.

شاید علاقمند باشید با شربت باریج، اشتهاآوری قوی برای کودکان آشنا شوید.

یک سری از محصولات حاوی ویتامین‌ها و املاح مختلف هستند، بعضی از آن‌ها ترکیبات گیاهی دارند و برخی نیز حاوی هردوی این موارد هستند. یکی از انواع این محصولات شربت اپتایزر یا اشتهاآور پدیابست است.

معرفی شربت پدیابست اپتایت

شربت پدیابست اپتایت از بین ویتامین‌ها و املاح حاوی زینک، منگنز و ب کمپلکس است. همچنین اینولین، رویال ژلی، عصاره کاسنی و شنبلیله را هم در ترکیبات خود دارد. این ترکیبات در کنار هم می‌تواند به افزایش اشتها و وزن‌گیری کودک کمک کند و این اثرات آن‌ها هم مبتنی بر داده‌های حاصل از مطالعات بالینی و ثابت شده است.

خرید شربت پدیابست اپتایت

البته دقت کنید شربت پدیابست یا شربت‌های اشتهاآور دیگر در مواردی موثر هستند که کودک به مشکلات زمینه‌ای مبتلا نباشد. این مشکلات زمینه‌ای می‌تواند به بی‌اشتهایی کودک دامن بزنند.

شربت پدیابست اپتایت فاقد الکل و گلوتن است و از این جهت جای نگرانی ندارد و به راحتی می‌توانید برای اطفال استفاده کنید.

بسته بندی

شربت پدیابست اپتایت بسته‌بندی جالبی هم دارد که زمان باز کردن جعبه شکل تمساح روی آن تغییر می‌کند و این نوع بسته‌بندی‌ها می‌تواند اشتیاق کودک را برای استفاده از محصول بیشتر کند.

شربت اشتها آور پدیابست اپتایت
شربت پدیابست اپتایت یک شربت اشتها آور حاوی ویتامین برای کودکان

داخل جعبه محصول یک بروشور و یک پیمانه مدرج قرار داده شده برای اینکه بتوانید دوزینگ دقیق‌تری انجام دهید. قبل از مصرف لازم است شربت را تکان دهید. زیرا حالت عادی آن همگن و کمی کدر است و شفاف نیست.

نحوه مصرف شربت پدیابست

  • طریقه مصرف این محصول که برای اطفال بالاتر از دو سال است روی جعبه محصول و داخل بروشور می‌توانید مطالعه کنید.
  • شربت پدیابست اپتایت برای اطفال زیر دو سال توصیه نمی‌شود.
  • بهتر است بیشتر از میزان توصیه شده در بروشور از این شربت استفاده نکنید.
  • حداکثر دوز مصرف برای اطفال بالای دو سال ۱۵ سی سی است و بیشتر از این میزان نباید مصرف شود.
  • بهتر است ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شود.
  • شما می‌توانید شربت پدیابست اپتایت را به طور خالص به فرزندتان بدهید یا اینکه میزان مورد نیاز شربت را در داخل ۱۰۰ سی سی (تقریبا معادل نصف یک فنجان فرانسوی) آب یا آب‌میوه مخلوط کنید.

نحوه نگهداری

تا ۳۰ روز بعد از باز شدن می‌توانید این شربت را داخل یخچال نگهداری کنید.

عوارض شربت پدیابست اپتایت

در دوز توصیه شده تداخل یا عارضه جانبی برای شربت پدیابست اپتایت گزارش نشده است. با این حال همانطور که قبلا گفتیم اگر فرزند شما شرایط زمینه‌ای خاصی دارد، بهتر است قبل از مصرف این شربت یا هر مکمل و داروی دیگری با پزشک فرزند خود مشورت کنید.

ویدئو شربت اشتها آور پدیابست

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

سخن پایانی

در این مقاله مروری بر خواص شربت اشتهاآور کودکان پدیابست و موارد مربوط به مصرف آن داشتیم. درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی اگر سوالی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

38 دیدگاه دربارهٔ «معرفی شربت پدیابست اپتایت اشتهاآور کودکان»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، چنانچه از شربت اشتهاآور پدیابست رضایت کافی داشتید می توانید با نظر پزشک درمانگر ایشان به مصرف ادامه دهید و هم چنین می توانید از سایر مکمل های اشتهاآور مانند شربت تریس اوریکس با نظر پزشک ایشان کمک بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام وقت بخیر.
    کودک ما دوسال دو ماه است. در روی شربت نوشه زیر دوسال توصیه نمی شود ولی مادرش اصرار دارد که مشکلی پیش نمی آید. نظر شما در این مورد برای ما مهم است ممنونم از جواب دهی شما.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، استفاده از شربت پدیابست اپتایت تنها برای کودکان بالای ۲سال مجاز می باشد.
      جهت افزایش اشتها در سنین پایین تر از دو سال از سایر قطره های مولتی ویتامین موثر در اشتها طبق نظر پزشک استفاده می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  2. و اینکه پسرم یبوست داره شربت پدیا بست بدتر نمیکنه یبوست رو ؟با توجه به اینکه دکتر تجویز کرده برای کمبود وزنش

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، ملحی از زینک که می تواند منجر به ییوست گردد ملح سولفات آن وبا مقادیر بالا است.بنابراین شربت اپتایت پدیا بست با وجود ۱۰میلی گرم زینک نمی تواند منجر به تشدید علایم یبوست در فرزند شما گردد.اما توجه داشته باشید یبوست کودک حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال درمان گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام دخترم شیر خوار هست و ۱۰ ماه و ۶ روزش هست خودم تو این چند ماه خیلی کاهش وزن داشتم میتونم از این شربت استفاده کنم، مصرف این شربت برای خودم به واسطه ی شیر برا کودکم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست عزیز، مصرف این فراورده در دوران شیردهی توصیه نمی شود. ضمن اینکه شما در دوران شیردهی نیاز به مواد مغذی بیشتری دارید و بهتر است از فراورده های مکمل مخصوص دوران شیردهی هم چون لیدی میل و… استفاده فرمایید و یا با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام ببخشید من دخترم دوسال و نیم شه حدود دوماه پیش عمل قلب شده برای سوراخ و گوشت اضافه الان این شربت مانعی نداره بهش بدم ۹کیلوئه و خیلی ضعیفه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا قبل از استفاده از شربت اپتایت با پزشک درمانگر فرزند خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام من پسرم ۱سالشه چند وقته دارم بهش شربت پدیا بست میدم و الان خیلی میخابه میخام بدونم ممکنه بخاطر شربت پدیا بست باشه که آنقدر میخابه؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      به طور کل این دارو خواب آور نیست اما یکی سری از اجزای این دارو مانند Fenugreek/ Royal Jelly /Inulin /Manganese
      که اثرات اشتها آور دارند، کمی اثرات آرامش بخشی و بهبود خواب را ایجاد می کنند، که مضر هم نیستند و جای نگرانی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وقت بخیر من امروز برای اولین بار این شربت به دخترم دادم ۲سال ۸ماهشه ولی از وقتی بهش دادم بیرون روی زیاد پیدا کرده ینی از ظهر تا موقع خواب ۳بار بیرون روی داشت شبم موقع خواب بیدار میشه و میگه دلم یعنی بخاطره اینه مگه گیاهی نیس این دارو

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام تا کنون عارضه اسهال در اثر مصرف شربت اپتایت پدیابست گزارش نشده است. با این حال، ممکن است فرزند شما نسبت به یکی از ترکیبات گیاهی این شربت حساسیت نشان داده باشد.
      دوست عزیز گیاهی بودن یک دارو به این معنی نیست که آن دارو نمی تواند هیچ عارضه ای ایجاد کند. تمام محصولات گیاهی احتمال ایجاد حساسیت را دارند.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وقتتون بخیر
    من دختر ٩ ساله دارم که ٢۵ کیلو وزن داره و کلا کم اشتها هست .شربت پدیابست که معرفی کردید چه مقدار باید داده بشه؟
    و تا چه مدت میشه مصرف کرد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پدیابست باید دو بار در روز ۵ میلی لیتر، ۲۰ دقیقه قبل از غذای اصلی، به صورت خالص یا رقیق شده در ۱۰۰ میلی لیتر آب یا آب میوه مصرف شود. این محصول دوره مصرف ثابت و مشخصی ندارد و در صورت تمایل می توانید مصرف آن را برای یک یا دو دوره دیگر تمدید کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام دخترم ۲۲ ماهشه و ۹ کیلو هست و بد غذا میخوره، دکتر براش شربت اپتایت رو نوشته و من یک شیشه رو بهش دادم و تمام شده، تنها شربتی که دخترم میخوره همینه و متاسفانه بقیه موارد رو تف میکنه، میتونم این شربت رو بصورت متوالی ادامه بدم؟ و آیا همین شربت به تنهایی براش کافیه؟ اگر خیر لطفا ی شربت مشابه این معرفی بفرمایید 🙏
    ممنون از پاسخگویتون

  9. سلام دخترم ۲سال و دوماهش هس ووزنش ۹کیلوگرم وکم اشتها موقعه غذاخوردن خیلی اذیت میکنه وازداروخانه این شربت روگرفتم توصیه میکنین بهش بدم یا ضرر داره ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اپتایت پدیابست در کودک دو سال و دو ماهه قابل استفاده است. این شربت هیچ ضرری ندارد و با تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودکان، به تقویت آنها کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام دانشمند من بچم ۱۶ سالشه اما اصلا اشتها نداره و میلی ب غذا نداره ۱۶ سالشه و ۴۳ کیلو هست و این شربت رو دادن واسه اشتها اما الان که داشتم میخوندم انگار واسه کودکانه ۱۶ ساله هم میتونه ازش استفاده کنه یا خیر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اپتایت پدیابست در نوجوانان هم قابل استفاده و مفید است. این شربت علاوه بر تامین ویتامین و مواد معدنی، سیستم ایمنی را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام خسته نباشید
    پسرم ۳سالش و وزنش ۱۴
    دکتر این شربت رو براش نوشته روزی ۲بار هر بار ۵سی سی
    خوبه بهش بدم ؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام وزن ۱۴ کیلو برای پسر ۳ ساله وزن مناسبی است و پایین محسوب نمی شود. با این حال می توانید برای تقویت اشتها و رشد کودک از شربت اپتایت پدیابست استفاده کنید.
      نحوه مصرف صحیح روزی دو بار هر بار ۵ سی سی می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  12. ابوالفضل نصیری

    باسلام
    فرزند من ۱۱ سالشه دکتر شربت پدیابست را همراه با شربت زینک پلاس و شربت فلو کستین تجویز نمودن و حدود سه روزه دارم استفاده میکنم حدود شبه که فرزندم در خواب دندان قروچه شدید می کند لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام دندان قروچه یکی از عوارض فلوکستین است لطفا در اسرع وقت به پزشک درمانگر فرزندتان مراجعه کنید و برای قطع فلوکستین راهنمایی بگیرید. از قطع خودسرانه فلوکستین خودداری کنید.
      ضمنا شربت اپتایت پدیابست خود محتوی میزان کافی زینک هست و نیاز به مصرف شربت زینک پلاس در کنار آن نیست. مصرف همزمان این دو شربت می تواند منجر به دریافت دوز اضافه ویتامین و مواد معدنی و بروز عارضه یبوست شود. می توانید این دو شربت را بصورت روز درمیان به فرزند خود بدهید.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام احتمالا یکی از ترکیبات گیاهی شربت اپتایت با سیستم گوارش فرزند شما ناسازگار است. بهتر است مصرف این شربت را قطع کنید.
          با احترام دکتر داروساز

  13. باسلام وخسته نباشیدبنده پسری ۶ ساله وزنش ۱۴کیلوبه نظرتان میتوانم ازاین شربت استفاده کنم ونتیجه بگیرم ممنون میشم پاسخگوباشید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام این محصول انتخاب مناسبی برای افزایش اشتها و بهبود رشد فرزند شماست چون محتوی انواع ویتامین ها و زینک می باشد.
      توجه داشته باشید برخی کودکان بصورت ژنتیک رشد کندتری دارند.
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام وقت بخیر پسر من ۹‌ماخش تازه پر شده و دکتر تغذیه براش این شربت رو تجویز کرده روزی ۱ سی سی مشکلی نداره بهش بدم؟
    اشتها اصلا نداره‌

    1. سلام وقت بخیر ؛این شربت رو دقیقا چه تایمی بدم پزشک پسرم گفته ۲ ساعت قبل ناهار و شام و دکتر راروخانه نوشته هر ۱۲ ساعت قبل غذا؛کدوم بهتره؟۴ سالشه و ۱۳ کیلو وزن داره

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام دوست گرامی، بهترین نحوه استفاده از شربت اپتایت پدیابست برای کودکان بالای ۲ سال: ۵ میلی لیتر دو بار در روز، ۲۰ دقیقه قبل از غذای اصلی، به صورت خالص یا رقیق شده در ۱۰۰ میلی لیتر آب یا آب میوه می باشد.
        دوز روزانه نباید از ۱۰ میلی لیتر تجاوز کند.
        با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط