شربت اشتها آور باریج مناسب برای کودکان بالای دو سال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بی اشتهایی در کودکان ممکن است منجر به کاهش وزن کودک و نگرانی بسیاری از والدین شود. شربت اشتها آور کودکان باریج، دارویی گیاهی است که برای حل این مشکل تولید شده است. در ادامه با دکتر ضحا مرتضوی و مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا به معرفی این محصول بپردازیم.

بی اشتهایی کودکان و دلایل آن

بی اشتهایی و یا بدغذایی کودکان یکی از نگرانی های بسیاری از مادران است. به خصوص اگر این بی اشتهایی منجر به کمبود وزن فرزندشان شود. اول از همه باید توجه داشته باشید که قد و وزن کودکان را باید نسبت به نمودار رشد شاخص خودش بسنجید و او را با  کودکان هم سن خودش مقایسه نکنید.

به علاوه بی­ اشتهایی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است بعضی کمبودها مانند کمبود آهن و زینک باعث از بین رفتن اشتهای فرد شود، و یا اینکه برخی از مشکلات گوارشی مثل یبوست و یا اسهال نیز باعث می‌شود که کودک شما میلی به غذا خوردن نداشته باشد.

ممکن است علاقه‌مند باشید: بهترین شربت زینک سولفات برای افزایش قد و اشتها

همچنین محیط، عادات غذایی و روحیۀ کودک تاثیر زیادی در اشتهای او دارد. یکی از ترکیبات اشتها آور گیاهی در بازار داروی ایران، شربت اشتها آور باریج می­‌باشد که هم برای اطفال و هم برای بزرگسالان موجود است.

ترکیبات شربت اشتها آور کودکان باریج

ترکیبات این شربت در واقع همان ترکیبات شربت انار منعنع ذکر شده در کتاب طب سنتی است. تمرکز اصلی این شربت روی افزایش اشتها از طریق بر طرف کردن مشکلات گوارشی کودک است. درنتیجه این شربت می‌­تواند در افزایش اشتها و درمان اسهال­‌های صفراوی موثر واقع شود.

افزایش اشتها از طریق بر طرف کردن مشکلات گوارشی
تمرکز اصلی این شربت روی افزایش اشتها از طریق بر طرف کردن مشکلات گوارشی کودک است.

موارد مصرف شربت اشتها‌ آور باریج

می‌­توانید تا رسیدن به نتیجه دلخواه از شربت اشتها آور باریج استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است در مصرف طولانی مدت کودک دچار یبوست شود. در این صورت بهتر است مصرف دارو را تا برطرف شدن یبوست قطع کنید. و بعد از آن مجدداً استفاده کنید.

سن مصرف

این شربت اشتها آور برای کودکان بالای دو سال قابل استفاده می­‌باشد. گرچه بزرگسالان نیز می­‌توانند از آن استفاده کنند، اما بهتر است در بزرگسالان از شربت اشتها آور بزرگسالان باریج استفاده شود.

خرید شربت اشتها آور بزرگسالان باریج

عوارض و تداخل دارویی شربت اشتها‌ برای کودکان

تداخل یا عارضه خاصی برای این دارو گزارش نشده است. اما افرادی که سابقه حساسیت به ترکیبات این محصول دارند، یا افرادی که به طور کلی سابقه انواع آلرژی پوستی و تنفسی دارند، بهتر است قبل از شروع مصرف محصولات گیاهی از جمله شربت اشتها آور کودکان باریج احتیاط کنند.

نحوه مصرف

نحوه مصرف در سنین مختلف در بروشور محصول به طور کامل ذکر شده است. قبل از مصرف حتماً باید شربت را به خوبی تکان دهید. همچنین توضیحات محصول را در صفحه مربوطه در سایت داروخانه آنلاین مفید طب می‌توانید مطالعه کنید.

ویدئو معرفی این محصول

همچنین میتوانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت اشتها آور را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره علت‌های بی اشتهایی در کودکان صحبت کردیم. همچنین درمورد شربت اشتها آور باریج، ترکیبات آن و موارد مصرف این داروی گیاهی نیز صحبت شد. چنانچه هرگونه سوالی پیرامون شربت اشتها آور کودکان و نحوه مصرف آن دارید، می‌توانید در وبسایت داروخانه آنلاین مفید طب با ما در اشتراک بگذارید تا توسط متخصصین ما به آن پاسخ داده شود.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره