چرا قرص مگنیفورت برای میگرن پیشنهاد می‌شود؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

۶ درصد از آقایان و ۱۸ درصد از خانم‌ها در سراسر جهان با میگرن درگیر هستند. افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، علایمی مانند سردرد شدید به همراه حالت تپش در سر توصیف می‌کنند. گاهی شدت سردرد به اندازه‌ای است که بیمار را دچار تهوع و استفراغ کرده و روند زندگی عادی را بر هم می‌زند. معمولا از مسکن‌ها برای کاهش درد استفاده می‌شود اما می‌دانیم که مصرف این دارو‌ها عوارض مختلفی دارد. قرص مگنیفورت برای میگرن جایگزین مناسبی است که با وجود عنصر منیزیوم در تسکین درد نقش داشته و حتی از بروز درد‌های میگرنی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. تأثیر منیزیوم در بهبود میگرن قابل توجه است زیرا این عنصر بر گیرنده‌های مربوط به میگرن در مغز اثر می‌گذارد.

عموما وقتی درد میگرن عود می‌کند، بیمار به محرک‌های مختلف مانند نور سفید، بوی عطر، بوی غذا و… واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهد. تمام این محرک‌ها می‌توانند باعث افزایش شدت سردرد شوند. مساله این است که میگرن تمرکز فرد را از بین می‌برد و در برخی موارد او را از انجام هر کاری باز می‌دارد. می‌خواهیم بدانیم تأثیر منیزیوم در بهبود میگرن تا چه میزان است؟ آیا مکمل‌های منیزیوم در درمان میگرن موثر هستند؟ لطفا با این مقاله مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

ارتباط منیزیوم و میگرن

تحقیقات بسیاری در زمینه ارتباط منیزیوم و میگرن انجام شده است. با مطالعه آمار می‌توان گفت سطح منیزیوم در سرم خون افرادی که با میگرن درگیر هستند، پایین‌تر از افراد سالم است. به دنبال این تحقیقات، تأثیر مصرف منیزیوم بر میگرن در گروه‌های مختلف آزمایش شد. افرادی که دچار میگرن شدید بودند، پس از مصرف مکمل‌های منیزیوم، از کاهش حملات میگرنی خبر دادند. با گزارش‌های دیگر در این آزمایش مشخص شد مکمل‌های منیزیوم می‌توانند در کاهش درد ناشی از میگرن مؤثر باشند. همچنین افرادی که مکمل منیزیوم دریافت کردند، در زمان حمله‌های میگرنی واکنش کمتری به نور یا صدا نشان دادند.

در‌ واقع کمبود منیزیوم تأثیر منفی بر گیرنده‌های سروتونین در مغز دارد. همچنین کمبود این عنصر باعث می‌شود قطر عروق خونی در مغز کم شده و رگ‌ها منقبض شوند. وقتی دسترسی به سروتونین محدود شود، دردهای میگرنی بروز پیدا می‌کنند.

ارتباط منیزیوم و میگرن مشخص شده اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که میگرن یک بیماری پیچیده عصبی است. علاوه بر کمبود منیزیوم در خون، عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث بروز میگرن و افزایش حملات باشند. برای مثال بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌های فرآوری شده (یا معطر) در برخی افراد درد‌های میگرنی را افزایش می‌دهند.

محرک خارجی و تشدید میگرن
برخی نوشیدنی‌های فرآوری شده و یا معطر باعث تشدید درد میگرن می‌شوند.

قرص مگنیفورت برای میگرن با وجود عنصر منیزیوم می‌تواند از شدت سردرد‌های میگرنی بکاهد. علاوه بر این وجود منیزیوم در بدن از بروز حمله‌های مکرر میگرنی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که مصرف مواد غذایی دارای منیزیوم، در طولانی مدت بر بهبود درد‌های میگرنی تأثیر می‌گذارد. بنابراین یک رژیم غذایی مناسب راه حل دیگری برای بهبود میگرن و کاهش حمله‌ها است.

علت کمبود منیزیوم در بدن چیست؟

انتخاب سبک زندگی ناسالم و یا رژیم غذایی نامناسب باعث کمبود منیزیوم در بدن می‌شود. میزان منیزیوم در غذاهای کنسرو یا فرآوری شده بسیار ناچیز است. اگر به مصرف چنین غذاهایی عادت دارید احتمالا با کمبود منیزیوم مواجه هستید. همچنین بیماری‌های کلیوی، بیماری‌ التهابی روده، مصرف زیاد الکل و برخی دارو‌ها میزان منیزیوم را در بدن کاهش می‌دهند. در چنین شرایطی می‌توانید به پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی مراجعه کنید تا رژیم غذایی صحیحی برای شما تجویز کند. مصرف مکمل‌های منیزیوم نیز راه حل مناسبی برای این مشکل هستند.

آیا مکمل‌های منیزیوم از میگرن پیشگیری می‌کنند؟

تا این بخش متوجه شدیم که در سردرد‌های میگرنی باید به کمبود منیزیوم در بدن به عنوان یک عامل مهم توجه داشته باشیم. همچنین گفتیم که مصرف مکمل‌های منیزیوم در بسیاری از موارد باعث کاهش شدت درد و حملات میگرنی می‌شوند. در آزمایش‌های مختلفی که در آمریکا و کانادا بر گروه‌های مختلف زنان و مردان مبتلا به میگرن انجام شده، نتیجه گرفته‌اند مصرف مکمل منیزیوم می‌تواند از بروز درد‌های میگرنی پیشگیری کند.

حملات میگرنی
مصرف مکمل منیزیوم می‌تواند از بروز درد‌های میگرنی پیشگیری کند.

در این مطالعات، افراد به نسبت میزان کمبود منیزیوم، دوز‌های مختلفی از مکمل منیزیم را دریافت کردند و مشخص شد مصرف منظم این مکمل می‌تواند از بروز نشانه‌های میگرن پیشگیری کند. یعنی حتی علایم میگرن سراغ بیمار نمی آیند و فرد مجبور به تحمل درد نیست.

باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که مکمل منیزیوم تنها در بهبود میگرن تأثیر دارد و نمی‌تواند برای همه افراد مبتلا به میگرن به عنوان یک درمان قطعی تجویز شود. عوامل مختلفی در بروز حملات میگرنی مؤثر هستند که بسیاری از آن‌ها قابل کنترل نمی‌باشند. معمولا در مواجهه با بیماری‌هایی مانند میگرن باید سعی کنیم تمام عوامل تحت کنترل را برطرف کنیم. کمبود منیزیم هم یک عامل قابل کنترل است که با مصرف قرص مگنیفورت قابل درمان می‌باشد. پس قرص مگنیفورت برای میگرن می‌تواند کمک کننده باشد.

تأثیر رژیم غذایی غنی از منیزیوم در بهبود میگرن

تقریبا برای همه ما ثابت شده است نوع غذایی که مصرف می‌کنیم بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر می‌گذارد. اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم و همه موارد ضروری را رعایت کنیم، از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری خواهیم کرد. درست است که نقش تغذیه غالبا در طولانی مدت مشخص می‌شود اما توصیه می‌کنیم برای افزایش منیزیوم در بدن و جلوگیری از درد‌های میگرنی، مواد غذایی زیر را مصرف کنید:

– حبوبات مانند لوبیای سفید و عدس
– آجیل‌های خام
– کاکائو
– آووکادو
– موز
– گوشت قرمز
– انجیر
– شکلات تلخ
– گیاهان برگ سبز مانند برگ چغندر و اسفناج
– غلات

شاید علاقه مند باشید بدانید که برای درمان میگرن چه بخوریم؟ (روی لینک مقاله بزنید)

منیزیوم در رژیم غذایی
مواد غذایی سرشار از منیزیوم به بهبود میگرن کمک می‌کنند.

این مواد را در رژیم غذایی خود داشته باشید اما در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

معرفی قرص مگنیفورت برای میگرن

در بخش قبلی درباره اهمیت رژیم غذایی غنی از منیزیوم توضیح دادیم. ممکن است شما بخواهید در فرصت کوتاه‌تری منیزیوم لازم برای بدن را تأمین نمایید. کپسول مگنیفورت هولیستیکا از جمله بهترین مکمل‌ها برای رفع کمبود منیزیوم است.

منیزیم موجود در کپسول مگنیفورت هولیستیکا منشا دریایی دارد. منیزیم با منشا دریایی به میزان بیشتری در قلب و عروق، ماهیچه و استخوان جذب می‌شود. علاوه بر این، وجود ویتامین د و ویتامین ب۶ در این کپسول به جذب منیزیوم در بدن کمک می‌کند. بر همین اساس، قرص مگنیفورت با رفع کمبود منیزیم به بهبود میگرن کمک می کند.

مصرف قرص مگنیفورت علاوه بر کاهش تکرر و شدت سردرد‌های میگرنی، برای حفظ سلامت مغز و اعصاب، بهبود علایم افسردگی، سلامت قلب و عروق، کنترل قلب و چربی خون، کمک به انقباض ماهیچه‌ها و استحکام استخوان‌ها مفید است.

شاید علاقه‌مند باشید بخوانید: درمان میگرن قاعدگی با طب سنتی

جمع‌بندی

در این مقاله دانستیم میگرن یک بیماری پیچیده است. برای درمان یا بهبود میگرن باید سعی کنیم تمام عوامل قابل کنترل را حذف کنیم. یکی از عواملی که می‌تواند باعث میگرن شود کمبود منیزیم است. داشتن سبک زندگی سالم، مصرف غذاهای تازه خانگی، رژیم غذایی سرشار از منیزیوم و مصرف مکمل منیزیم راهکارهایی برای برطرف کردن این عامل است.

اگر دچار میگرن هستید و راه‌های بسیاری را برای درمان امتحان کرده‌اید ولی جواب نگرفته اید، بهتر است عامل کمبود منیزیوم را هم در نظر بگیرید. چنانچه به قرص مگنیفورت برای میگرن نیاز دارید، از داروخانه آنلاین مفید طب این مکمل منیزیوم را تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر راجع به مگنیفورت در بخش نظرات، سؤالات خود را مطرح نمایید تا متخصصان مفید طب در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

خرید کپسول مگنیفورت

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط