آلرگل اسپری بینی برای حساسیت فصلی

معرفی اسپری بینی آلرگل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با شروع فصل بهار، آلرژی فصلی یکی از بدترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر فرد رخ دهد. این آلرژی می‌تواند با علائم تنفسی، آبریزش بینی، عطسه، سرفه و با علائم کلافه کننده گرفتگی بینی و سینوزیت همراه باشد. برخی از ترکیباب شیمیایی خوراکی و یا اسپری‌های شیمیایی موجود در داروخانه‌ها می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند اما بسیاری از افراد به دلیل وجود کورتون در این محصولات تمایلی برای استفاده از آن‌ها در طولانی مدت ندارند. اسپری بینی آلرگل یک اسپری بینی برای حساسیت فصلی، از جمله محصولات گیاهی فوق‌العاده‌ای است که برای رفع انواع علائم آلرژی‌های فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا نحوه مصرف و هشدارهای مصرفی این اسپری بی‌نظیر را به اطلاعتان برسانیم.

ترکیبات موجود در اسپری آلرگل

با توجه به عدم تمایل بسیاری از افراد برای استفاده از محصولات و اسپری‌های شیمیایی ضد حساسیت حاوی کورتون، شرکت‌های داروسازی گیاهی برخی از محصولات گیاهی را برای رفع انواع علائم ناشی از آلرژی‌های فصلی به بازار دارویی ارائه نموده‌اند. یکی از این محصولات گیاهی، اسپری آلرگل است که حاوی عصاره خشک فلفل قرمز، گزنه، اسانس اکالیپتوس، رزماری و ویتامین C می‌باشد.

فواید استفاده از آلرگل

اسپری بینی آلرگل می‌تواند برای رفع علائم حساسیت فصلی از جمله آبریزش بینی، گرفتگی بینی، گرفتگی سینوس، سردردهای سینوسی و عطسه و سرفه ناشی از تحریک پشت حلق به دلیل افزایش مخاط مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده از اسپری آلرگل

دستور مصرف اسپری آلرگل

هر زمان که علائم آزاردهنده شوند، می‌توانید یک الی سه پاف داخل هر سوراخ بینی استفاده نمایید. قبل از مصرف حتما اسپری را تکان دهید. برای استفاده درب محافظ  را برداشته و شصتتان را زیر اسپری نگه دارید و انگشت میانی و اشاره را در قسمت بالای اسپری (مطابق ویدیو) قرار دهید. مقداری سرتان به سمت پایین خم کرده و اسپری را وارد بینی کنید. با فشردن انگشت شصت به سمت بالا طبق دستور مصرف استعمال نمایید.

احتیاط در مصرف

  • مصرف این محصول در بارداری و شیردهی، بهتر است که با نظر و مشورت پزشک معالج گیرد.
  • استفاده از اسپری آلرگل برای افراد زیر ۱۲ سال بایستی طبق دستور پزشک انجام گیرد.
  • اگر مشکلی در ساختار سینوس و بینی، خونریزی بینی و یا شرایط زمینه ای در دستگاه تنفسی فوقانی دارید بهتر است در مصرف آلرگل احتیاط نمایید.
  • در صورت تداوم علائم، بیش از ۲ هفته با وجود مصرف آلرگل بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ویدئوی معرفی آلرگل

در ویدئوی زیر توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره اسپری بینی حساسیت آلرگل را مشاهده می‌کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد از اسپری گیاهی آلرگل به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی مانند عصاره خشک فلفل قرمز، گزنه، اسانس اکالیپتوس، رزماری و ویتامین C به منظور رفع و بهبود علائم آلرژی استفاده می کنند. این اسپری بینی برای حساسیت فصلی می‌تواند علائم حساسیت فصلی از جمله آبریزش بینی، گرفتگی بینی، گرفتگی سینوس و غیره را رفع نماید.

همچنین محصول مشابه محبوب دیگری به نام سینول اس ساخت شرکت گیاه اسانس در بازار دارویی ایران عرضه شده است که کاهش دهنده آلرژی و حساسیت‌های فصلی بوده و برای بهبود مشکلات و سردردهای سینوزیت استفاده می‌شود.

شما می‌توانید هر دوی این محصولات را از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کرده و نیز سوالات خود را در مورد نحوه استفاده و هشدارهای مصرفی آن‌ها در صفحه این محصولات با ما در میان بگذارید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع