عصاره آربوتین ضد لک و روشن کننده گیاهی

عصاره آربوتین ضد لک و روشن کننده گیاهی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انواع لک‌های پوستی ناشی از آکنه، آفتاب‌سوختگی و التهابات پوستی از مواردی هستند که از بین بردن آن‌ها جزء دغدغه‌های همه ماست. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی داشتیم که درمورد یکی از ترکیبات ضدلک رایج در محصولات آرایشی صحبت کرده‌اند. در ادامه با عصاره آربوتین گیاه اسانس از محصولاتی که حاوی ترکیب ضدلک است آشنا خواهیم شد.

آربوتین چیست؟

یکی از مشهورترین ترکیبات ضد لک گیاهی، آربوتین است که از مشتقات هیدروکینون می‌باشد. این ترکیب در انواع توت‌ها حضور دارد و عوارض معمول بسیاری از ضدلک‌های شیمیایی را ندارد و می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. چون ماده موثره آن به آرامی آزاد می‌شود و حساسیت کمتری هم ایجاد می‌کند.
کار اصلی آربوتین این است که از سنتز و تولید ملانین یا همان رنگدانه‌های پوست جلوگیری می‌کند. دو نوع آلفا آربوتین و بتا آربوتین داریم که بتا آربوتین نوع ارزان‌تر است و پایداری آن تا حدی کمتر است. اما آلفا آربوتین نوع مرغوب و موثرتر است که در بسیاری از فرآورده‌های آرایشی به صورت ترکیب با مواد دیگر و یا به صورت تنها و خالص وجود دارد.

بیشتر بخوانید: درمان بیماریهای پوستی با طب سنتی

یکی دیگر از مزیت‌های آربوتین این است که با ترکیبات روشن‌کننده و لایه‌بردار دیگر مثل رتینوئیدها قابل استفاده است. مخصوصا اگر همراه با AHA و ویتامین C استفاده شود، می‌تواند اثر خیلی خوبی بر روی روشن کردن پوست، رفع لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی یا آکنه و رفع چروک و پیری پوست داشته باشد.

برای خرید انواع محصولات گیاهی شامل کرم و صابون ضد لک و روشن کننده می‌توانید از طریق لینک داروخانه اینترنتی مفیدطب اقدام کنید:

کرم و صابون ضد لک و روشن کننده

شرکت گیاه اسانس یکی از شرکت‌هایی است که در ایران عصاره آربوتین را به صورت محصول کارخانه‌ای در بسته‌بندی‌های ۳۰ میلی‌لیتری عرضه می‌کند.

عصاره آربوتین گیاه اسانس
عصاره آربوتین گیاه اسانس حاوی آلفا آربوتین بوده و خاصیت روشن‌کنندگی و ضدلک دارد.

نحوه مصرف عصاره آربوتین

عصاره آربوتین را می‌توانید به میزان مورد نظر خود، دو یا سه بار در طول روز روی پوست استفاده کنید. مزیت کلی آربوتین این است که پوست را نسبت به نور آفتاب حساس نمی‌کند و خودش نیز باعث ایجاد آفتاب سوختگی و حساسیت پوستی نمی‌شود. حتی در مطالعات برای عصاره آربوتین خاصیت ضد آفتاب نیز گزارش شده است.

خرید عصاره آربوتین

احتیاط در مصرف

مواردی که باید قبل از مصرف آربوتین به آن توجه کنید این است که اگر سابقه آلرژی‌های پوستی دارید، بهتر است قبل از شروع مصرف این محصول را روی پوست بازوی خود تست کنید.

همچنین دقت داشته باشید که عصاره آربوتین نباید همزمان با انواع فرآورده‌های موضعی کورتیکواستروئیدی و یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوبروفن، دیکلوفناک و ترکیبات از قبیل آن‌ها استفاده شود.

ویدئو عصاره آربوتین

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

سخن پایانی

همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، عصاره آربوتین گیاه اسانس از محصولاتی است که حاوی آلفا آربوتین می‌باشد و برای رفع لک‌های ناشی از آکنه و آفتاب سوختگی، روشن کردن پوست و رفع چروک موثر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی تاثیر این محصول و نحوه مصرف آن پرداختیم.

هر سوال دیگری درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه اینترنتی مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «عصاره آربوتین ضد لک و روشن کننده گیاهی»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام این محصول در ناحیه دور چشم قابل استفاده نیست. لطفا در ناحیه دور چشم فقط از محصولات مخصوص دور چشم استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره