کپسول نوروتک برای دیسک کمر موثر است؟

کپسول نوروتک برای دیسک کمر است؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد یکی از محصولات کمک‌کننده به بیماری‌های نوروپاتی صحبت خواهیم کرد. کپسول نوروتک اروند فارمد یک فرآورده گیاهی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد. این محصول در کاهش التهاب و بهبود علائم ناشی از بیماری نوروپاتی (خصوصا مبتلایان به نوروپاتی دیابتی) موثر عمل می‌کند. اما یکی از سوالات پرتکرار در مورد این فرآورده این است که آیا کپسول نوروتک برای دیسک کمر نیز می‌تواند مفید باشد؟ پاسخ این پرسش را با بررسی کپسول نوروتک و موارد مصرف آن در طول مقاله خواهیم داد. با ما همراه باشید.

کپسول نوروتک چیست؟

نوروتک یک کپسول گیاهی محصول شرکت زیست اروند فارمد است که به اشتباه با نام قرص نوروتک نیز شناخته می‌شود. این فرآورده حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره خشک از گیاهان نسترن (Rosa Canin)، تانسی (Tanacetum vulgare) و گزنه (Urtica Dioica) می‌باشد. در ادامه با خواص هر یک از گیاهان به کار رفته در این محصول آشنا می‌شویم تا بهتر متوجه شویم کپسول نوروتک چیست.

گیاه تانسی یا دکمه طلایی

تانسی با نام علمی Tanacetum vulgare L که به نام گیاه شیشا یا دکمه طلایی نیز شناخته می‌شود، یک گیاه دارویی با خواص فراوان است. کپسول نوروتک حاوی ۶۲ میلی‌گرم عصاره خشک گیاه تانسی می‌باشد. این گیاه ضد التهاب است و برای مشکلات دستگاه گوارش از جمله زخم معده و روده، درد معده، بی اشتهایی و اسپاسم معده نیز به کار می‌رود. از گیاه تانسی برای تسکین دردهای عصبی (نورالژی)، درد مفاصل (روماتیسم) و سیاتیک نیز استفاده می‌شود.

گیاه گزنه

گزنه دیگر گیاه موجود در قرص نوروتک است که به مقدار ۳۰ میلی‌گرم در این قرص وجود دارد. از عصاره این گیاه در خواص درمانی متنوعی استفاده می‌شود. از جمله خواص گزنه که طب سنتی به آن‌ها اشاره می‌کند می‌توان به مواردی مانند کاهش التهاب، کاهش مشکلات پروستات، مبارزه با عفونت، سلامت مجاری ادراری، درمان آلرژی فصلی، سلامت رحم، درمان سرماخوردگی، تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و درخشندگی مو اشاره کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، گیاه گزنه قادر است به درمان آرتریت روماتوئید و دردهای مزمن عضلانی کمک کند. این گیاه حاوی میزان زیادی از کلسیم، منیزیم و آهن مورد نیاز استخوان‌ها است. علاوه بر این خاصیت ضد التهاب بودن گزنه به کپسول نوروتک جهت رسیدن به اهدافش کمک موثری می‌کند.

گیاه نسترن یا رزا کنین

این گیاه به مقدار ۸ میلی‌گرم در کپسول نوروتک وجود دارد. گیاه نسترن دارای برخی آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و گیاه آن حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. از مهم‌ترین خواص دارویی رزا کنین می‌توان آرامش بخشی و التیام بیماری‌های قلبی را نام برد. گیاه نسترن نیز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که بر سیستم دفاعی بدن تاثیر می‌گذارد.

قرص نوروتک برای چیست؟

قرص نوروتک به واسطه ترکیب گیاهان ذکرشده و بهر‌مندی از خواص آن‌ها، در بهبود علائم ناشی از بیماری نوروپاتی تاثیر دارد. آسکوربیک اسید، فلاونوئید، بتاکاروتن و کلروژنیک اسید دیگر ترکیبات کپسول نوروتک هستند که در کاهش التهاب، افزایش انتقال سیگنال‌های عصبی و تقویت رژنراسیون اعصاب محیطی درگیر موثر عمل می‌کند.

اگر بخواهیم به طور تیتروار بیان کنیم که قرص نوروتک برای چیست، موارد زیر قابل ذکر هستند:

  • بهبود علائم ناشی از بیماری نوروپاتی (خصوصا مبتلایان به نوروپاتی دیابتی)
  • کاهش التهاب
  • افزایش انتقال سیگنال‌های عصبی
  • تقویت ترمیم و بازسازی اعصاب محیطی درگیر
خرید کپسول نوروتک
جهت خرید کپسول نوروتک با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از دیگر مزایای نوروتک خواص آنتی اکسیدانی قوی آن است. این کپسول خصوصا در کاهش علائم بیماری نوروپاتی دیابتی شناخته شده می‌باشد. بهتر است قبل از بررسی تاثیر کپسول نوروتک برای دیسک کمر، در مورد بیماری نوروپاتی و نوروپاتی دیابتی بیشتر صحبت کنیم تا کاربرد اصلی نوروتک را بشناسیم.

بیماری نوروپاتی چیست؟

بیماری نوروپاتی (آسیب عصبی) در واقع اصطلاحی است که برای توصیف طیف وسیعی از مشکلات شامل آسیب به اعصاب محیطی و علائم آن به کار برده می‌شود. این بیماری با دردهای نوروپاتیک یا عصبی شناخته می‌شود. این نوع از دردها معمولا ناشی از برخی بیماری‌ها، سانحه، عفونت و یا آسیب دیدگی هستند. علائم تمام بیماران دچار درد عصبی یکسان نیست، با این حال شایع‌ترین علائم دردهای نوروپاتیک را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • درد خنجری، برق آسا و سوزشی
  • احساس گزگز یا سوزن سوزن شدن
  • دردی که بدون هیچ محرکی شروع شده باشد
  • بی حسی در موضع
  • اختلالات خواب
  • از دست دادن تعادل در اختلال اعصاب حرکتی

دیابت شایع‌ترین علت نوروپاتی است که آن را با نوروپاتی دیابتی می‌شناسند. در بسیاری از مواقع دیابت سبب آسیب رسیدن به اعصاب می‌شود. در ادامه با نوروپاتی دیابتی بیشتر آشنا می‌شویم.

نوروپاتی دیابتی چیست؟

نوروپاتی دیابتی عارضه‌ای عصبی است که در اثر قند خون بالا به مدت طولانی، ایجاد می‌شود. این آسیب اعصاب بیشتر در عصب‌های دست و پا دیده می‌شود که می‌تواند به زخم پای دیابتی منجر گردد. از جمله علائم شایع نوروپاتی دیابتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کرخی و بی‌حسی
  • سوزن سوزن شدن
  • احساس سوزش
  • درد و گرفتگی عضلات
  • ضعف
  • اختلالات خواب
  • عدم احساس درد، سوزش زخم یا بریدگی
  • درد و ناراحتی در بازوها و پاها به خصوص شب‌ها

متاسفانه نوروپاتی دیابتی باعث ایجاد مشکلاتی در پاها مثل درد، زخم و عفونت می‌شود، چرا که آسیب عصب‌ها حس پاها را از بین می‌برند. این آسیب می‌تواند مشکلاتی در تعادل و هماهنگی اندام‌های بدن ایجاد کرده و نتیجه آن زمین خوردن و شکستگی خواهد بود. این مشکلات استقلال فرد را از بین برده و باعث ایجاد دردهای مزمنی می‌شود که می‌تواند منجر به اضطراب و افسردگی بیمار شود. از همین رو درمان علائم نوروپاتی به کمک داروهایی از جمله کپسول نوروتک می‌تواند برای این بیماران کمک مناسبی باشد.

کپسول نوروتک برای دیسک کمر

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بسیاری از مصرف‌کنندگان این قرص سوال می‌کنند که آیا می‌توان از کپسول نوروتک برای دیسک کمر استفاده کرد. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم دیسک کمر یک وضعیت پزشکی است که در آن دیسک‌های موجود بین استخوان‌های کمربند آسیب می‌بینند. این وضعیت شامل شکست یا ترک دیسک است و بر اثر فعالیت‌های سنگین، صعود و نزول و دیگر آسیب‌ها رخ می‌دهد.

بیماری دیسک کمر با نوروپاتی دیابتی دارای علائم مشابهی هستند، به طوری‌که گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. در دیسک کمر نیز علائمی همچون نشانه‌های عصبی مانند گزگز، سوزش و خواب رفتن اندام‌های تحتانی یا بی حس شدن آن‌ها وجود دارد.

گفتیم که از کپسول نوروتک برای بهبود علائم ناشی از بیماری نوروپاتی خصوصا در مبتلایان به نوروپاتی دیابتی استفاده می‌شود. این فراورده به واسطه ترکیبات و خواص آنتی اکسیدانی خود، به تقویت، ترمیم و بازسازی اعصاب محیطی درگیر کمک می‌کند. نمی‌توان گفت که کپسول نوروتک برای دیسک کمر نیز کاربرد موثری دارد، چرا که این محصول در مواردی استفاده می‌شود که آسیب به اعصاب محیطی رسیده باشد، اما در بیماری دیسک کمر غضروف‌ها دچار آسیب شده‌اند.

با این حال در صورتی که پزشک کپسول نوروتک را برای دیسک کمر شما تجویز کرده است به طوری که جهت کاهش التهاب و تسکین درد مورد استفاده قرار بگیرد، باید مطابق با دستور پزشک خود عمل کنید.

بهترین زمان مصرف قرص نوروتک

مصرف کپسول نوروتک برای نوزادان و کودکان ممنوع است. بزرگسالان می‌توانند روزانه دو عدد کپسول را به همراه یک لیوان آب میل نمایند. بهترین زمان مصرف قرص نوروتک ترجیحاً صبح و عصر یک ساعت بعد از غذا توصیه می‌شود. لازم است دوره مصرف قرص نوروتک را که به مدت ۳ ماه می‌باشد، تکمیل نمایید. در صورتی که یک دوز مصرف کپسول نوروتک را فراموش کرده باشید، به محض یادآوری نسبت به مصرف دوز فراموش‌شده اقدام نمایید. اما برای جبران دوز قبلی هرگز دارو را به میزان دوبرابر مصرف نکنید.

مصرف قرص نوروتک در بارداری و شیردهی ممنوع است. همچنین اگر از داروهای دیگری استفاده می‌کنید، قبل از مصرف نوروتک با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

عوارض قرص نوروتک

مانند سایر داروهای گیاهی، کپسول نوروتک نیز می‌تواند منجر به عوارضی شود که این عوارض ناخواسته در افراد مختلف یکسان نمی‌باشد. عوارض قرص نوروتک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

علائم آلرژیک (در صورت بروز مصرف را قطع نموده و به پزشک مراجعه کنید)، مشکلات گوارشی در افراد حساس به ژلاتین موجود در پوکه کپسول، واکنش‌های حساسیتی نظیر خارش، بثورات جلدی، تنگی نفس، تورم صورت، لب، زبان یا گلو

جمع بندی

در این مقاله به بررسی قرص نوروتک که در بهبود علائم بیماری نوروپاتی (آسیب عصبی) کاربرد دارد، پرداختیم. همچنین موارد مصرف آن را بیان نموده و در مورد تاثیر کپسول نوروتک برای دیسک کمر صحبت کردیم. در ادامه تمام نکات لازم جهت مصرف قرص نوروتک و عوارض جانبی احتمالی آن را برای شما بازگو کردیم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب پاسخ سوالات و ابهامات خود را در مورد این محصول بیابید.

شما می‌توانید جهت خرید کپسول نوروتک به لینک زیر مراجعه کرده و نسبت به خرید اقدام نمایید. محصولات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.

خرید قرص نوروتک

هر سوال دیگری در مورد محصولات ضد درد عصبی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و