کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول مگنیفورت یکی از بهترین مکمل‌های منیزیم است که دارای تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر حفظ سلامت عمومی بدن و بهبود برخی اختلالات می‌باشد. از این محصول پرفروش برای تامین سلامت عضلات و استخوان‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند دردهای نوروپاتیک را کاهش دهد. اما یکی از سوالات پرتکرار در مورد این فرآورده این است که آیا کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر نیز می‌تواند مفید باشد. پاسخ این پرسش را با بررسی کپسول مگنیفورت و موارد مصرف آن در طول مقاله خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قرص مگنیفورت چیست؟

عموم مردم به اشتباه کپسول مگنیفورت را با نام “قرص مگنیفورت” می‌شناسند. از همین رو در این مقاله نیز از هر دو نام استفاده می‌کنیم. مکمل مگنیفورت یک کپسول با ترکیبات منحصربه‌فرد است که حاوی منیزیم دریایی و ویتامین‌های D3، برخی از ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌ K می‌باشد. این فرآورده در ایران تحت لیسانس شرکت هولیستیکا فرانسه تولید می‌شود و هر بسته آن حاوی ۳۲ عدد کپسول است.

قرص مگنیفورت توانسته رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کند، چرا که تأثیر فوق‌العاده‌ای در رشد مغز و سلامت اعصاب، حفظ سلامت قلب و عروق، انقباض ماهیچه‌ها، استحکام استخوان‌ها، تنظیم قند و چربی خون و بهبود اختلالات خواب دارد.

یکی از ویژگی‌های مگنیفورت که آن را از سایر مکمل‌های مشابه متمایز می‌کند، این است که حاوی منیزیم با منشاء دریایی می‌باشد. این نوع از منیزیوم، متفاوت از املاح دیگر منیزیم بوده و ترکیبی از نمک‌های غیرارگانیک است که حاوی مقدار خوبی کلسیم می‌باشد. این موضوع به تأثیر بهتر منیزیم بر بخش‌هایی مانند قلب و عروق، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید برای خرید قرص مگنیفورت از طریق لینک زیر به صورت آنلاین و با تخفیفات ویژه، سفارش خود را ثبت کنید:

خرید قرص مگنیفورت

در ادامه شما را با ترکیبات مگنیفورت بیشتر آشنا می‌کنیم تا بتوانیم موضوع میزان تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر را دقیق‌تر بررسی کنیم.

ترکیبات قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟

قرص مگنیفورت علاوه بر منیزیم دریایی حاوی ویتامین‌های D3، B1، B6 و K2 است. در ادامه به طور مختصر خواص ترکیبات کپسول مگنیفورت را بیان می‌کنیم:

  • منیزیم: پیشگیری از پوکی استخوان، تنظیم ضربان قلب، دارای اثرات ضد فشار خون و کنترل انسولین و قند خون، کاهش انقباضات دردناک عضلات و بهبود عملکرد صحیح مغز
  • ویتامین K2: موثر در افزایش تراکم استخوان، جلوگیری از رسوب کلسیم عروق و بافت‌های نرم مانند کلیه، غضروف و ریه
  • ویتامین D3: ویتامین دی موجود در مگنیفورت از منبع غیر حیوانی بوده که فاقد لانولین است. ویتامین D3 جذب کلسیم را افزایش داده و در تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.
  • ویتامین B1: در متابولیسم بدن نقش دارد و از کرامپ عضلات جلوگیری می‌کند. همچنین به سلامت سیستم عصبی و کاهش دردهای نوروپاتی محیطی کمک می‌کند.
  • ویتامین B6: مصرف این ویتامین در پیشگیری و بهبود نوروپاتی‌های محیطی و کم خونی سیدروپلاستیک موثر می‌باشد.
خرید قرص مگنیفورت
کپسول مگنیفورت بهترین مکمل منیزیم در بازار دارویی ایران

عنصر شگفت انگیز منیزیم در مبارزه با افسردگی، کاهش فشار خون، کنترل انسولین و قند خون، تنظیم پالس‌های قلبی و عملکرد صحیح مغز نقش مهمی ایفا می‌کند. از این رو مصرف یک قرص منیزیم مانند مگنیفورت نیز به اندازه مصرف ویتامین‌ها، بلکه حتی بیشتر، اهمیت دارد. شرط جذب کامل منیزیم و استفاده سلول‌های بدن از آن، وجود ویتامین D و B6 در بدن است که در مکمل مگنیفورت این دو ویتامین نیز وجود دارند و می‌تواند در بهتر عمل کردن این قرص موثر واقع شوند. حال که با خواص ترکیبات مکمل مگنیفورت آشنا شدیم، زمان آن رسیده که با مرور موارد مصرف این مکمل، بررسی کنیم که آیا کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر نیز می‌تواند مفید باشد یا خیر؟

کپسول مگنیفورت برای چیست؟

مگنیفورت با داشتن ریز مغذی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در پیشگیری و بهبود اختلالات زیر موثر است:

  • افزایش توده و استحکام استخوان‌ها
  • کاهش دفعات و شدت انقباضات عضلانی دردناک
  • کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • بهبود کرامپ‌های عضلانی
  • کاهش علائم PMS
  • پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک
  • پیشگیری و کاهش حملات میگرن و سردرد
  • کمک به کاهش دردهای نوروپاتیک هرپس زوستر
  • کمک به تنظیم فشار خون و قند خون
  • نوروپاتی‌های دیابتی و سندرم تونل کارپ
  • کاهش یبوست و تامین سلامت
  • تامین سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات

تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

در قسمت قبل مقاله موارد مصرف قرص مگنیفورت بیان شد. همانطور که مشاهده کردید، به تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر در میان موارد گفته شده اشاره‌ای نشده است. در این بخش قصد داریم این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

دیسک کمر یک وضعیت پزشکی است که در آن دیسک‌های موجود بین استخوان‌های کمربند آسیب می‌بینند. این وضعیت شامل شکست یا ترک دیسک است و بر اثر فعالیت‌های سنگین، صعود و نزول و دیگر آسیب‌ها رخ می‌دهد. بیماری دیسک کمر با نوروپاتی دیابتی دارای علائم مشابهی هستند، به طوری‌که گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. در دیسک کمر نیز علائمی همچون نشانه‌های عصبی مانند گزگز، سوزش و خواب رفتن اندام‌های تحتانی یا بی حس شدن آن‌ها وجود دارد.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر
دیسک کمر وضعیتی است که در آن دیسک‌های موجود بین استخوان‌های کمربند آسیب دیده باشند.

همانطور که گفتیم از قرص مگنیفورت برای پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک استفاده می‌شود. این فراورده به واسطه ترکیبات و خواص آنتی اکسیدانی خود، به تقویت، ترمیم و بازسازی اعصاب محیطی درگیر کمک می‌کند. نمی‌توان گفت که کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر نیز کاربرد موثری دارد، چرا که این محصول در مواردی استفاده می‌شود که آسیب به اعصاب محیطی رسیده باشد، اما در بیماری دیسک کمر غضروف‌ها دچار آسیب شده‌اند.

با این حال ممکن است پزشک کپسول مگنیفورت را برای دیسک کمر تجویز کند، چرا که این مکمل تاثیر فوق‌العاده‌ای در جهت کاهش التهاب و تسکین درد ایجاد می‌کند. مگنیفورت در کاهش کرامپ‌های عضلانی و دردهای عصبی موثر است اما نمی‌تواند بیرون زدگی دیسک را درمان کند. پزشکان متخصص گاهی برای افرادی که دیسک کمر، زانو درد و یا دردهای مفصلی و عضلانی دارند، مکمل‌های منیزیم، ویتامین K و D3 مانند قرص مگنیفورت را تجویز می‌کنند.

زمان مصرف قرص مگنیفورت

جهت مصرف مگنیفورت می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ عدد از آن را بعد از غذا میل کنید. مکمل منیزیم را نیز مانند سایر مکمل‌های غذایی می‌توان در هر ساعتی از روز میل کرد. اما بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت جهت جذب بهتر محصول، ۲ ساعت پس از صبحانه یا نهار است. در صورتی که پزشک کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر شما تجویز کرده باشد، لازم است مطابق نسخه پزشک خود عمل کنید.

عوارض قرص مگنیفورت

خوشبختانه قرص مگنیفورت در صورت مصرف مطابق میزان تجویز شده، هیچ عوارضی ایجاد نمی‌کند. منیزیم موجود در این قرص به اندازه‌ای است که در افرادی که با مصرف مقدار زیاد منیزم دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند نیز عوارضی ایجاد نمی‌کند.

نتیجه بررسی تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد قرص منیزیم مگنیفورت و موارد مصرف آن صحبت کردیم. همانطور که بیان شد، این فرآورده می‌تواند در استحکام استخوان‌ها، حفظ سلامت عضلات، بهبود عملکرد اعصاب، کاهش گرفتگی عضلات موثر باشد. همچنین در پیشگیری و کاهش دردهای نوروپاتیک و بهبود نوروپاتی‌های دیابتی نیز نقش موثری ایفا می‌کند. اما در مورد تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر نمی‌توان با قطعیت نظر داد و ممکن است پزشک این محصول را فقط جهت کاهش دردها برای بیماران مبتلا به دیسک کمر تجویز کند.

جهت خرید قرص منیزیم و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به خرید نمایید.

خرید قرص منیزیم

در پایان به سوالات متداولی که شما درمورد این محصول پرسیده‌اید پاسخ خواهیم داد. در صورتی که سوال دیگری داشتید می‌توانید در قسمت نظرات در صفحه محصول بپرسید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

آیا می‌توان از قرص مگنیفورت برای ریزش مو استفاده کرد؟

منیزیم و ویتامین B6 هر دو در سنتز پروتئین‌های ساختاری فولیکول‌های مو نقش دارند. کمبود ویتامین ب۶ در اغلب مردان سبب افزایش ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. تحقیقات نشان داده است برطرف کردن این کمبود می‌تواند در کاهش ریزش مو به خصوص در مردان بسیار مؤثر باشد.

چگونه می‌توان از قرص مگنیفورت برای میگرن و تسکین آن استفاده کرد؟

مکمل‌های منیزیم می‌تواند باعث کاهش تکرر و شدت سردردهای میگرنی شده و از سردردهای میگرنی پیش از قاعدگی هم جلوگیری کند. به همین دلیل است که در برخی موارد قرص مگنیفورت برای میگرن نیز تجویز می‌شود.

بهترین زمان مصرف کپسول مگنیفورت چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف مکمل‌های غذایی مانند کپسول مگنیفورت، دو ساعت پس از غذا یا همراه با غذا (در صورت ایجاد ناراحتی گوارشی) است.

آیا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟

ویتامین‌های B1، B6 و منیزیم هر سه بر بی اشتهایی عصبی تاثیرگذارند. معمولاً افرادی که با کمبود این ویتامین‌ها مواجه هستند، دچار بد غذایی و کاهش وزن می‌شوند. به همین دلیل با مصرف قرص مگنیفورت، اشتها و میل به غذا خوردن در این افراد به حالت طبیعی و عادی باز می‌گردد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید