فواید قرص کربوگل؛ بهترین قرص گیاهی ضد نفخ شکم

فواید قرص کربوگل برای نفخ
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

در بدن همه‌ی ما، سیستم گوارش پس از هضم غذا مقداری گاز آزاد می‌کند که از طریق باد گلو یا باد روده باید از بدن خارج شود. اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این گازها راه خود را در سیستم گوارش گم کرده و از بدن خارج نمی‌شوند! در این شرایط که گازهای ناشی از هضم غذا یا در روده یا معده جمع می‌شوند، ما دچار نفخ شکم می‌شویم. نفخ باعث می‌شود، بیشتر مواقع در ناحیه شکم احساس سنگینی و درد در داشته باشیم. با اینکه این مشکل معمولاً خیلی جدی نیست؛ اما آنقدر آزاردهنده است که برای رفع آن انواع قرص گیاهی ضد نفخ خارجی و ایرانی وارد بازار شده است. قرص کربوگل هم یکی از همین محصولات است که اثربخشی بسیار خوبی دارد.

قرص ضد نفخ کربوگل برای افرادی که مدام دچار نفخ می‌شوند، انتخاب بسیار خوبی است. اگر می‌خواهید بدانید چرا؟ در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی‌ها و عملکرد این داروی ضد نفخ قوی آشنا کنیم.

دلیل نفخ شکم چیست؟

قبل از اینکه به سراغ فواید قرص کربوگل برای درمان نفخ برویم، بهتر است بیشتر با دلایل ایجاد این عارضه‌ی شایع گوارشی آشنا شویم. دانستن علت نفخ شکم در انتخاب بهترین درمان کمک زیادی به ما می‌کند. همچنین دانستن این موضوع کمک می‌کند که عملکرد قرص ضد نفخ کربوگل را بهتر درک کنیم.

تغذیه ناسالم؛ یکی از دلایل نفخ شکم
تغذیه ناسالم یکی از دلایل نفخ شکم است.

نفخ شکم دلایل بسیار متفاوتی دارد. گاهی ممکن است بخاطر تغذیه‌ی ناسالم و تکراری یا عادات غلط سبک زندگی ایجاد شود. گاهی هم ممکن است وجود یک بیماری گوارشی دیگر در بروز نفخ شکم نقش داشته باشد.

عادات غلط زیر عوامل اصلی تشدید نفخ شکم محسوب می‌شوند:

  • استفاده‌ی زیاد از آنتی بیوتیک ها
  • سیگار کشیدن زیاد
  • نداشتن فعالیت بدنی
  • رژیم غذایی ناسالم و تکراری
  • نبود فیبر در برنامه غذایی

اگر موارد بالا دلیل نفخ شکم ما باشد، با اصلاح این عادات غلط و کمک گرفتن از فواید قرص کربوگل یا سایر داروهای ضد نفخ گیاهی به راحتی و در زمان کوتاهی می‌توان آن را برطرف کرد. اما گاهی بیماری‌های گوارشی باعث ایجاد نفخ مزمن می‌شوند که در این صورت باید با مشورت پزشگ راهکارهای دیگری را نیز به کار بگیریم. این بیماری‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سندروم روده‌ی تحریک پذیر (IBS)
  • بیماری‌های التهابی روده (IBD)
  • انسداد روده
  • بیماری کرون
  • کولیت اولسراتیو (نوعی بیماری التهابی روده)
  • دیابت
  • عدم تحمل لاکتوز
  • بیماری‌های ذخیره‌ای
  • فتق (بیرون زدگی قسمتی از روده از بافت‌های سست مانند ناف)
  • اختلالات غذا خوردن مانند بی اشتهایی عصبی
  • پانکراتیت خود ایمنی
  • گاستروپارزی (شرایطی که در آن ماهیچه‌های دیواره‌ی شکم به طور مناسب عمل نمی‌کنند و باعث اختلال در هضم می‌شوند، در واقع به نوعی فلج معده تلقی می‌شود.)
  • بیماری سلیاک
  • برخی سرطان‌ها

ویژگی‌ها و خواص قرص کربوگل

کربوگل به واسطه‌ی گیاهی بودن و عوارض بسیار کمی که دارد، یکی از بهترین انواع قرص برای گاز روده محسوب می‌شود. ویژگی‌های زیر در اثربخشی این قرص ضد نفخ گیاهی نقش موثری داشته‌اند:

  • مؤثر برای افرادی که بخاطر بیماری‌های گوارشی دچار نفخ شده‌اند
  • حاوی ترکیبی از گیاهان مؤثر برای سیستم گوارش
  • کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر
  • بهبود تنبلی روده و یبوست
  • بهبود التهاب روده و معده
  • درمان نفخ شدید و مزمن
  • جذب کننده‌ی گاز روده
  • بهبود اسپاسم روده

کپسول گیاهی کربوگل چه ترکیباتی دارد؟

در طب سنتی شرقی از قدیم توصیه‌ها و دستوراتی برای تقویت معده با داروهای گیاهی موجود بوده و هست. در این دستورات معمولاً ترکیب عصاره‌ی چند گیاه دارویی مؤثر برای گوارش باهم توصیه می‌شود؛ اما گاهی اوقات عدم اطلاع بسیاری از ما درباره‌ی نحوه‌ی تهیه‌ی عصاره‌ی گیاهی و میزان ترکیب کردن آن‌ها باهم، باعث می‌شد این ترکیب در نهایت عوارض گوارشی بیشتری برایمان ایجاد کند.

ترکیبات قرص ضد نفخ گیاهی
قرص کربوگل از عصاره‌های گیاهی موثر برای سیستم گوارش تهیه شده است.

 به همین دلیل هم شرکت‌های دارویی با استفاده از علم نوین و استاندارد سازی عصاره‌ی گیاهان دارویی مؤثر برای روده و گوارش، داروی گیاهی ضد نفخ و تقویت کننده گوارش تولید کردند. شرکت گل دارو یکی از همین شرکت‌های دارویی است که با ترکیب بهترین عصاره‌های گیاهی، یک قرص ضد نفخ قوی و اثربخش تولید کرده که برای درمان یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد.

خرید بهترین قرص برای گاز روده

در ادامه‌ی آشنایی با فواید قرص کربوگل با گیاهان تشکیل دهنده‌ی این قرص گیاهی برای درمان نفخ و تقویت گوارش آشنا می‌شویم:

زغال فعال گیاهی

بهترین راه حل برای مهار فعالیت باکتری‌های مضر روده، زغال فعال است. این ماده‌ی مؤثر گیاهی، مواد سمی یا توکسین های تولید شده توسط باکتری‌های مضر روده و معده را از بین برده و باعث کاهش تجمع گاز در این نواحی می‌شود.  همچنین زغال فعال موجود در کپسول کربوگل برای معده درد نیز بسیار مؤثر است.

رازیانه

بیشتر ما با خواص رازیانه برای گوارش آشنایی داریم. این گیاه یک ضد التهاب قوی و طبیعی است که با ترکیبات آنتی اکسیدان خود می‌تواند ورم معده و روده ناشی از نفخ شکم را کاهش دهد. ترکیبات فعالی همچون آنتول، استراگول و لیمونن و فیبرهای موجود در رازیانه، در پاکسازی پرزهای روده از سموم و عوامل بیماری زا نقش دارند. رازیانه به کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر نیز کمک می‌کند.

زیره در ترکیبات کپسول کربوگل
زیره سیاه و سفید برای درمان نفخ و بهبود اسپاسم روده موثر اند.

زیره سبز و سیاه

این دو گیاه موجود در کپسول زغال کربوگل هر دو ترکیبات مؤثر مشترکی دارند که برای تقویت سیستم گوارش و بهبود نفخ و یبوست بسیار اثربخش‌اند. کومین آلدهید، بتاپین، کارون و لیمونن موادی هستند که خواص ضد اسپاسم داشته و از بروز نفخ شکم جلوگیری می‌کنند.

بادرنجبویه

یکی دیگر از گیاهان اثرگذار در قرص ضد نفخ گیاهی کربوگل، بادرنجبویه است. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که استرس اکسیداتیو را در سیستم گوارشی کاهش می‌دهند و با کاهش استرس در معده و روده به بهبود نفخ و کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کنند.

بابونه آلمانی

اسم بابونه را معمولاً در ترکیب دمنوش های تقویت سیستم گوارش زیاد می‌شنویم. یکی از خواص منحصر به فرد این گیاه، آرامش بخشی به سیستم گوارش و کاهش اسپاسم روده است. کاهش اسپاسم روده در خروج گاز و رفع نفخ شکم نقش موثری دارد. همچنین بابونه باعث جذب گاز روده نیز می‌شود.

انیسون ستاره‌ای

انیسون ستاره‌ای یا بادیان رومی، گیاهی شبیه به رازیانه است و عطر و بویی مشابه آن را دارد. خاصیت مهم این گیاه که باعث شده در کپسول کربوگل قرار گیرد، خاصیت آنتی باکتریال بودن است. این ویژگی از رشد باکتری‌های مضر معده و روده که عامل افزایش گاز و ایجاد نفخ هستند، جلوگیری می‌کند. بادیان برای بهبود هضم غذا و درمان یبوست نیز بسیار مؤثر است.

خواص نعناع در ترکیبات قرص کربوگل
نعناع در کاهش التهاب روده و مهار فعالیت باکتری های مضر روده نقش موثری دارد.

نعناع

همه‌ی ما تا به حال از خواص عرق نعناع یا خود گیاه آن برای بهبود مشکلات گوارشی استفاده کرده‌ایم. در کپسول کربوگل نیز عصاره‌ی خشک این گیاه برای کاهش التهاب و گرفتگی ماهیچه‌های روده و معده استفاده شده است. نعناع با داشتن ترکیبات موثری همچون منتول و فلاونوئیدها، فعالیت باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد.

مرزنجوش

این گیاه بیشتر برای کاهش درد شکم ناشی از نفخ و دلپیچه به کار می‌رود. آنتی اکسیدان های قوی این گیاه از جمله فلاونوئیدهای لوتئولین و ساپی نن در کاهش کرامپ شکمی و دل درد نقش موثری دارند.

قرص کربوگل برای چیست؟

بیشتر ما انسان‌ها از همان ابتدای تولید نفخ و دلپیچه را تجربه می‌کنیم. به همین دلیل هم پیدا کردن بهترین قطره ضد نفخ برای نوزاد به یکی از مهم‌ترین دغدغه مادران تبدیل شده است. هرچند نفخ در نوزادی پس از ۳ یا ۴ ماهگی برطرف می‌شود؛ اما نفخ در بزرگسالی به خودی خود درمان نمی‌شود و باید به فکر راهی برای درمان آن باشیم.

فواید قرص کربوگل برای درمان نفخ و تقویت گوارش
قرص کربوگل ترکیباتی دارد که برای درمان نفخ و تقویت سیستم گوارش بسیار مفید هستند.

خوشبختانه فواید قرص کربوگل به کمک ما آمده‌اند تا نفخ شکم و سایر مشکلات گوارشی، که سبب ایجاد این عارضه می‌شوند، را به راحتی برطرف کنیم. ترکیبات کربوگل به ما نشان می‌دهد که این قرص گیاهی ضد نفخ خواص و کاربردهای دیگری هم برای بدن ما دارد. در ادامه می گوییم که این دارو چگونه باعث درمان نفخ می‌شود و چه خواص دیگری برای بدن دارد؟

قرص ضد نفخ کربوگل برای نفخ و گاز روده

فعالیت باکتری‌های مضر روده و معده، التهاب و اسپاسم روده و یبوست از اصلی‌ترین نقش را در ایجاد نفخ شکم دارند که به دلایل مختلفی (که در بخش دلایل نفخ گفتیم) در بدن ایجاد می‌شوند. همانطور که در توضیح ترکیبات قرص کربوگل گفتیم، اکثر گیاهان موجود در این داروی ضد نفخ گیاهی ترکیبات ضد التهاب و آرامبخشی دارند که اسپاسم روده و کرامپ شکمی را برطرف می‌کند و باعث خروج راحت‌تر گاز از روده می‌شود.

خرید سریع کپسول کربوگل

همچنین خاصیت آنتی باکتریال زغال فعال گیاهی، زیره، بابونه و انیسون ستاره‌ای فعالیت باکتری‌های مضر روده و معده را مهار کرده و با این کار علاوه بر درمان نفخ، به بهبود ورم معده و روده نیز کمک می‌کنند. در نتیجه قرص کربوگل با در اختیار داشتن این معجون گیاهی به راحتی می‌تواند نفخ جزئی تا شدید و مزمن را بهبود دهد.

قرص کربوگل برای درمان ورم معده

ورم معده در بسیاری از بیماری‌های گوارشی به عنوان عارضه خود را بروز می‌دهد و یکی از دلایل نفخ معده نیز محسوب می‌شود. هرچند فواید قرص کربوگل بیشتر برای بهبود مشکلات روده کاربرد دارد، اما گیاهان موجود در آن از جمله بابونه، بادرنجبویه، انیسون ستاره‌ای و نعناع برای بهبود عملکرد معده و مهار باکتری‌های مضر در این عضو مهم بدن نیز موثرند.

کپسول کربوگل برای ورم معده
عصاره‌ی بابونه در قرص ضد نفخ کربوگل باعث بهبود ورم معده می شود.

این گیاهان با داشتن ترکیبات ضد التهاب قوی، ورم معده را کاهش می‌دهند و با ایجاد تعادل میان آنزیم‌های معده، از تحریک شدن دیواره‌ی آن و ایجاد زخم معده جلوگیری می‌کنند.

عوارض و مضرات قرص ضد نفخ کربوگل

خوشبختانه تاکنون عوارضی در پی مصرف کپسول کربوگل گل دارو گزارش نشده است. البته این قرص ضد نفخ گیاهی در مواردی، که فرد به گیاهان تشکیل دهنده‌ی آن حساسیت داشته باشد، ممکن است باعث ایجاد یبوست، اسهال یا استفراغ شود.

توجه کنید که پس از مصرف این قرص به دلیل حضور زغال فعال گیاهی در ترکیبات آن رنگ مدفوع تیره‌تر از حالت عادی می‌شود؛ که امری کاملاً طبیعی است.

نحوه مصرف قرص کربوگل

بهترین زمان مصرف قرص کربوگل برای جذب بهتر و استفاده از خواص آن، پس از غذا است. اگر بالای ۱۸ سال دارید می‌توانید با خیال راحت از فواید قرص کربوگل برای درمان نفخ شکم استفاده کنید. برای اثرگذاری کامل دارو، روزی ۲ بار و هر بار ۲ عدد از این قرص را پس از غذا میل کنید.

پرسش و پاسخ درباره قرص ضد نفخ شکم کربوگل

تا اینجا با فواید قرص کربوگل و نحوه‌ی اثر آن روی سیستم گوارش آشنا شدیم. حال در این بخش می‌خواهیم به سؤالات رایجی که درباره‌ی این محصول پرسیده می‌شود، پاسخ دهیم. این سؤالات ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آیا کپسول کربوگل برای سفیدی دندان تاثیری دارد؟

از آنجا که زغال فعال برای سفید کردن دندان استفاده می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کپسول زغال کربوگل هم می‌تواند برای سفیدی دندان‌ها مؤثر باشد؛ اما این تصور اشتباه است. کپسول کربوگل عصاره‌ی بیش از ۸ گیاه باهم ترکیب شده‌اند و چنین اثری روی دندان‌ها ندارد. ضمن اینکه باز کردن این کپسول و استفاده از محتویات آن روی دندان ممکن است اثرات بدی هم ایجاد کند.

قرص کربوگل برای درمان گاز روده و نفخ مؤثر است؟

بله. هدف اصلی قرص کربوگل درمان نفخ و گاز روده است. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آنتی باکتریال موجود در ترکیبات گیاهی این قرص گیاهی، با مهار فعالیت باکتری‌های مضر روده و کاهش اسپاسم روده باعث رفع نفخ می‌شوند.

مصرف قرص کربوگل برای چه سنی مناسب است؟

این قرص گیاهی ضد نفخ برای افراد بالای ۱۸ سال تولید شده و مناسب است. برای رفع مشکل نفخ شکم در کودکان بهتر است از محصولات مختص سن آن‌ها استفاده کنید.

قرص کربوگل برای پوست هم خواصی دارد؟

هرچند قرص کربوگل برای درمان نفخ و تقویت دستگاه گوارش تهیه شده؛ اما برخی از کارشناسان طب سنتی معتقدند ترکیبات گیاهی موجود در این قرص برای حفظ سلامت پوست نیز مفید است. زغال فعال، رازیانه، نعناع و بابونه علاوه بر ترکیبات آنتی اکسیدان عناصر معدنی ضروری از جمله زینک را نیز درون خود دارند که اثر خوبی روی شادابی و تقویت پوست می‌گذارد.

کربوگل؛ بهترین راه رهایی از نفخ شکم و گاز روده

در این مطلب سعی کردیم هرچه که باید درمورد فواید قرص کربوگل و اثرات آن در بدن بدانید را توضیح دهیم. گفتیم که این قرص گیاهی علاوه بر درمان نفخ شکم، برای بهبود التهاب روده و معده، اسپاسم روده، تنبلی روده و یبوست و کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر نیز نقش مهمی دارد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که مدام پس از غذا خوردن دچار نفخ می‌شوید، خرید قرص کربوگل می‌تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

خرید بهترین داروی گیاهی ضد نفخ

برای اینکه در بتوانید خیلی سریع و راحت قرص کربوگل گل دارو را خریداری کنید، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. با ورود به مفیدطب در کمتر از یک دقیقه می‌توانید این محصول را سفارش دهید و در مدت زمان کوتاهی آن را در منزل خود دریافت کنید.

اگر تجربه‌ی استفاده از قرص کربوگل را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره این قرص ضد نفخ را از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره