با فواید شربت فروگلوبین پلاس آشنا شوید

فواید شربت فروگلوبین پلاس
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

یکی از بیماری‌هایی که در کشور ما بسیار شیوع دارد، کم‌خونی و فقر آهن می‌باشد. کم‌خونی (Anemia) اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول‌های قرمز به تعداد کافی و یا با کیفیت مناسب در خون وجود ندارد. علائم کم‌خونی اغلب به صورت رنگ پریدگی صورت یا مخاط، بی حالی، ضعف، سرگیجه، تنگی نفس یا اختلالات تنفسی و خلقی ظاهر می‌شود. با توجه به اینکه کار گلبول‌های قرمز رساندن اکسیژن به ارگان‌ها است، وقتی گلبول‌های قرمز کم می‌شوند اکسیژن کافی به ارگان‌ها نمی‌رسد و به همین دلیل ارگان‌ها کار خودشان را به خوبی انجام نمی‌دهند.

فقر آهن زمانی اتفاق می افتد که شما آهن کافی در بدن خود نداشته باشید. کمبود آهن معمولاً به دلیل از دست دادن خون است، اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل جذب ضعیف آهن نیز باشد. بارداری و زایمان مقدار زیادی آهن مصرف می‌کند و در نتیجه می‌تواند منجر به کم خونی مرتبط با بارداری شود. افرادی که با هدف  کاهش وزن یا دلایل دیگر جراحی معده انجام داده‌اند نیز ممکن است به دلیل جذب ضعیف دچار کمبود آهن باشند.

شربت فروگلوبین پلاس با تقویت ساخت و ساختمان گلبول‌های قرمز، از کم خونی جلوگیری می‌کند. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با فواید شربت فروگلوبین پلاس آشنا خواهید شد.

شربت فروگلوبین پلاس چیست؟

اصلی ترین نیاز موجودات زنده اکسیژن می‌باشد. تمام سلول‌های بدن ما نیز به اکسیژن نیاز دارند ولی بدون آهن، بدن قادر به تأمین اکسیژن برای سلول‌های خود نمی‌باشد. گلبول‌های قرمز، وظیفه نقل و انتقال اکسیژن در خون را بر عهده دارند و آهن در ساختار گلبول‌های قرمز نقش اساسی ایفا می‌کند.

یکی از فواید شربت فروگلوبین پلاس، تامین آهن مورد نیاز بدن است و همچنین این شربت با فرمولاسیون تخصصی، سایر ریزمغذی‌های مورد نیاز جهت فرآیند خون سازی و سلامت عمومی بدن را نیز فرآهم می‌کند.

شربت فروگلوبین پلاس، دارای فرم پیشرفته‌تری از شربت فروگلوبین می‌باشد. مهم‌ترین وجه تمایز این محصول با شربت فروگلوبین و سایر محصولات آهن‌دار، فرم آهنی است که در آن استفاده شده است، که از نوع فروس بیس-گلیسینات می‌باشد.

متاسفانه آهن با وجود اهمیت فراوان در بدن، جذب سختی از دستگاه گوارش دارد. مشکل دیگر این است که مصرف مکمل آهن می‌تواند سبب بروز برخی عوارض گوارشی شود.  بنابراین در شناخت فرم‌های مختلف آهن و مقایسه‌ آن‌ها، باید دو موضوع را مدنظر قرار داد: ۱- جذب و اثرگذاری ۲- عوارض گوارشی.

از نظر جذب و اثرگذاری، فروس بیس-گلیسینات جزو موفق‌ترین انواع آهن موجود می‌باشد. این فرم از آهن، جزو دسته ارگانیک طبقه‌بندی می‌گردد و کمترین تداخل را با مواد غذایی دارد. آهن بدست آمده از فروس بیس-گلیسینات، سطح ذخایر آهن بدن را با سرعت بیشتری افزایش داده و به صورت پایدارتری در سطح مطلوب نگه می‌دارد.

با مصرف شربت فروگلوبین پلاس نگران عوارض گوارشی آهن نیز نباشید، زیرا ساختمان پیشرفته فروس بیس-گلیسینات، این عارضه شایع را نیز به حداقل رسانده است. همچنین ویتامین‌های گروه B موجود در این مکمل برای انرژی‌زایی و بهبود سوخت و ساز در بدن مفید هستند. ویتامین‌های گروه B به خصوص فولیک اسید در روند خون سازی و جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند. البته ویتامین C موجود در این مکمل نیز در فرآیند جذب آهن تاثیر به سزایی دارد.

رسیدن آهن بدن به سطح مطلوب باعث جلوگیری از خستگی و بی‌حالی می‌شود
یکی از فواید شربت فروگلوبین پلاس، تامین آهن مورد نیاز بدن است و همچنین این شربت با فرمولاسیون تخصصی، سایر ریزمغذی‌های مورد نیاز جهت فرآیند خون سازی و سلامت عمومی بدن را نیز فرآهم می‌کند.

فواید شربت فروگلوبین پلاس

  • افزایش انرژی و کاهش خستگی
  • بهبود قدرت تمرکز در کودکان و بزرگسالان
  • بیشترین اثربخشی و کم‌ترین عارضه گوارشی
  • تامین ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن در زمان رشد
  • کمک به ساخت سلول‌های خونی و پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی

خرید شربت فروگلوبین پلاس

چه زمانی در استفاده از شربت فروگلوبین پلاس باید احتیاط کرد؟

اگر در دوران بارداری و یا شیردهی هستید بهتر است  قبل از مصرف شربت فروگلوبین پلاس با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید.

ترکیبات موثر در شربت فروگلوبین پلاس

منشا بسیاری از فواید شربت فروگلوبین پلاس ترکیبات مفید و موثر آن است که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

آهن

یکی از مواد معدنی مهم و حیاتی برای بدن که در هر سلول بدن یافت می‌شود، آهن است. بدن انسان برای ساخت نوعی پروتئین حیاتی بدن (میوگلوبین و هموگلوبین) به آهن نیاز دارد. هموگلوبین پروتئینی است که در داخل گلبول‌های قرمز خون وجود دارد و وظیفه‌اش انتقال اکسیژن از ریه‌ها به بافت‌های مختلف بدن است. میوگلوبین پروتئین دیگری است که در سلول‌های عضلانی یافت می‌شود و وظیفه‌اش دریافت، ذخیره کردن، انتقال و آزادسازی اکسیژن در مواقع لزوم برای عضلات است. آهن همچنین در ساخت پروتئین‌هایی به کار می‌رود که برای تنفس و سوخت و ساز سلولی و تولید انرژی لازم‌اند (سایتوکروم‌ها) و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می‌کند. زمانی که بدن دچار فقر آهن شود، هموگلوبین موجود در خون به اندازه کافی تولید نمی‌شود. این ماده اکسیژن مورد نیاز برای رشد و ترمیم سلول‌ها را به بدن از جمله موها می‌رساند. بنابراین کمبود آهن در بدن می‌تواند سبب ریزش مو شود.

بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است که به بدن شما کمک می‌کند تا مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند. این ویتامین با نام ویتامین B7 یا H نیز شناخته می‌شود. بیوتین سلامت مو، پوست و ناخن را تقویت کرده و زمینه یک بارداری سالم را برای خانم‌ها فراهم می‌کند. همچنین به مدیریت و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. بیوتین برای کارکرد آنزیم‌های متعددی که کربوکسیلاز نامیده می‌شود، ضروری است. بیوتین نقش‌های متعددی در بدن دارد که عبارتند از: شکستن و تجزیه درشت مغذی‌ها، حفظ سلامت ناخن، بهبود سلامت مو، حمایت از دوران بارداری و شیردهی، کاهش قند خون در افراد دیابتی، بهبود سلامت پوست، کمک به درمان ام اس.

ویتامین C

ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. بدن قادر به تولید ویتامین C نیست و نیاز دارد آن را از مواد غذایی دریافت کند. زنانی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، احتمال بروز چین و چروک و خشکی پوست آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، یعنی این ویتامین به طور طبیعی می‌تواند روند پیری پوست را کاهش دهد. از ویتامین C برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به‌ کار می‌رود، تاندون‌ها، رباط‌‌ها و رگ‌های خونی استفاده می‌شود. این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می‌‌کند. این ویتامین سبب می‌شود تا جذب آهن در بدن بیشتر شود. ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود. علاوه بر آن این ویتامین یک آنتی اکسیدان بوده که می‌تواند جلوی آسیب‌های ناشی از مولکول‌های خطرناک که ناشی از رادیکال‌های آزاد است، محافظت کند. مصرف ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و کاهش دوره سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک می‌کند.

ویتامین سی موجود در شربت فروگلوبین پلاس موجب کاهش دوره سرماخوردگی می‌شود
مصرف ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و کاهش دوره سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیریدوکسین از جمله ویتامین‌های گروه B است. ویتامین B6  درتولید هموگلوبین نقش دارد  و این تنها یکی از فواید این ویتامین در بدن است. ویتامین B6 دارای خواصی است که روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد و از این ویتامین به عنوان ویتامین خوش اخلاقی یاد می‌کنند. درواقع بیشترین تاثیر این ویتامین روی ناقل‌های عصبی یعنی همان دوپامین و سروتونین است، که تاثیر مثبتی روی خلق و خوی افراد دارند. این ویتامین اکسیژن رسانی کافی به مغز را تضمین می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و خواص آنتی اکسیدانی آن، بدن را از شر ترکیبات سمی خلاص می‌کند. به خانم‌ها توصیه می‌شود که قبل از شروع دوره ماهیانه برای رفع خستگی، افسردگی و بدخلقی حتما از مکمل‌های حاوی این ویتامین استفاده کنند.

اسید فولیک

اسید فولیک که به نام‌های فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود، برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامت سیستم عصبی، خون و گلبول‌های خونی حیاتی و ضروری است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص‌های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان حفظ می‌کند. نقش این ماده شرکت در تولید پروتئین و اسیدهای نوکلئیک در بدن است است. این ویتامین یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانم‌ها در دوران بارداری است.

زینک

زینک یک ماده معدنی است که نقش حیاتی در بسیاری از فرآیندهای بدن همچون ساخت سلول، ایجاد تعادل هورمونی، حفظ ترشح غدد چربی، سنتز پروتئین و تشکیل کلاژن دارد. تمامی فرآیندهای مذکور جهت تامین سلامت پوست و مو و جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو نقش دارند. کمبود روی یا زینک منجر به ریزش مو و بروز مشکلات پوستی می‌شود، در حالیکه دریافت روی می‌تواند در بهبود مشکلات و بیماری‌های پوستی همچون آکنه و اگزما و همچنین کمک به رشد مو مفید و موثر باشد. این عنصر همچنین از طریق افزایش تعداد گلبول‌های سفید در خون در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش ویژه‌ای دارد.زینک همچنین به رشد بهتر کودکان و نوجوانان کمک می کند. 

منیزیم

منیزیم از مواد معدنی مهم و ضروری برای بدن است. بدن برای فعالیت‌های خود به میزان بالایی منیزیم نیاز دارد. این ماده معدنی در پیشگیری از مشکلات استخوان، سلامت قلب و عروق، دیابت و سایر فعالیت‌های بدن موثر است. منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و نقش‌های مهمی را در سلامت مغز و بدن ایفا می‌کند. از جمله خواص منیزیم در بدن عبارت است از: تاثیرگذاری در صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن، بهبود عملکرد ورزشی، مبارزه با افسردگی، بهبود دیابت نوع ۲، کاهش فشار خون، خاصیت ضد التهابی، پیشگیری از میگرن، بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی، سلامت استخوان و جذب کلسیم.

ویتامین B5

ویتامین B5 به پانتوتنیک اسید معروف بوده و یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در آب است. این ویتامین به سه شکل در می‌آید و به نام‌های پانتنول و کلسیم پانتوتنات نیز نامیده می‌شود. بدن انسان از پانتوتنیک اسید برای تبدیل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به انرژی استفاده می‌کند. B5 در بدن تبدیل به ترکیبی به نام کوآنزیم A می‌شود که وجود این ماده در بدن برای تبدیل غذا به انرژی لازم است و نبود آن سبب نارسایی رشد و خاکستری شدن موها و کم خونی می‌شود. از این ویتامین به عنوان ویتامین ضد استرس هم یاد می‌کنند.ویتامین B5 در کاهش علائم دردناک روماتیسم مفصلی موثر است. در ضمن این ویتامین رشد و نمو را تسهیل نموده و به سلامت پوست و مو کمک می‌کند. شربت فروگلوبین پلاس با داشتن این ویتامین سبب تقویت پوست سر نیز می‌شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 ویتامین انرژی است. این ویتامین به ساخت دی ان ای، عصب‌ها و سلول‌های خونی کمک می‌کند و برای داشتن مغز و سیستم ایمنی سالم ضروری است. بدون این ویتامین متابولیسم بدن به خوبی کار نمی‌کند. از جمله فواید ویتامین B12 برای مو کمک به درمان ریزش مو و تقویت موها است. کافی بودن سطح این ویتامین در بدن به حفظ سلامت استخوان کمک می‌کند. این ویتامین، نقش اساسی در سنتز و متابولیسم سروتونین ایفا می‌کند که تنظیم روحیه را بر عهده دارد.

ویتامین‌های موجود در شربت فروگلوبین پلاس
ویتامین B12، نقش اساسی در سنتز و متابولیسم سروتونین ایفا می‌کند که تنظیم روحیه را بر عهده دارد

نیاسین

ویتامینB3 با نام‌های نیاسین و نیاسین آمید شناخته می‌شود که از جمله ویتامین‌های محلول در آب است. نیاسین به صورت اسید نیکوتینیک، نیاسین آمید و اینوزیتول هگزاسیانات وجود دارد. وجود این ویتامین در بدن ضروری است و کمبود آن مشکلاتی را برای سلامتی به وجود می‌آورد. نیاسین در سلامت قلب و عروق، تنظیم کلسترول خون، تقویت مغز، پوست سالم، پیشگیری و درمان دیابت موثر است.

ریبوفلاوین

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به طور طبیعی در بعضی از مواد غذایی وجود دارد. این ویتامین در ساخت سلول‌های قرمز خونی و بهبود فعالیت‌های سلولی انرژی زا به بدن کمک می‌کند. این ویتامین از جمله ویتامین‌های محلول در آب است که در سلامت عمومی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. از جمله مزایای این ویتامین عبارت است از تولید انرژی، افزایش گردش خون، ارتقای رشد و تولید مثل، تنظیم فعالیت تیروئید، محافظت از پوست، حفاظت از سیستم عصبی، افزایش جذب مواد معدنی، ارتقای سیستم ایمنی، کمک به رشد جنین.

تیامین

تیامین که با نام ویتامین B1 نیز شناخته می‌شود ، از اولین ترکیباتی است که به طور رسمی به عنوان ویتامین شناخته شده است. لازم به ذکر است که ویتامین B1 ذخیره بسیار کم و ناچیزی در بدن دارد که پس از ۱۴ روز تخلیه می‌شود. تیامین به طور طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد اما در صورت کمبود این ویتامین می‌توان از مکمل‌های حاوی آن استفاده کرد. از جمله فواید این ویتامین عبارتند از: سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، نقش در عملکرد عضلات، تاثیر در فعالیت سلول‌های عصبی، هضم و گوارش. یکی از مهم‌ترین خواص این ویتامین، نقش ضد استرسی آن است. تیامین سیستم ایمنی را تقویت و به بدن در مقابله با شرایط پراسترس کمک می‌کند.

خرید شربت فروگلوبین پلاس

جمع بندی کلی درباره شربت فروگلوبین پلاس

ما در این مقاله به طور اختصاصی ترکیبات و فواید شربت فروگلوبین پلاس را بررسی کردیم و همانطور که خواندید این شربت در پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی بسیار موثر است.

شما می‌توانید از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به خرید شربت فروگلوبین پلاس و انواع قرص کم‌ خونی کنید. در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد شربت فروگلوبین پلاس، می‌توانید در صفحه همین محصول ثبت کنید تا متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ دهند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع