خواص شگفت انگیز پماد فلفل برای تسکین درد

پماد فلفل برای درد
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

مهم‌ترین چیزی که ما را سر پا نگه می‌دارد، همکاری درست عضلات و استخوان‌ها است. این دو بخش مهم و گسترده‌ی بدن در کنار هم، به ما کمک می‌کنند تا به راحتی راه برویم و فعالیت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهیم. اما کافی است یکی از مفصل‌ها یا عضلات ما آسیب ببیند یا در اثر ابتلا به یک بیماری دچار تحلیل شوند. آن وقت است که دردهای ناگهانی و پیاپیِ این نواحی، خیلی زود توانایی حرکات عادی را هم از ما می‌گیرد. خوشبختانه برای چنین شرایطی راه حلی به غیر از مصرف مداوم مسکن‌های شیمیایی وجود دارد که خیلی هم مؤثر است. این راه حل چیزی نیست جز استفاده از پماد فلفل برای درد عضلات و مفاصل.

به احتمال زیاد شما هم پس از شنیدن اسم فلفل قرمز بیشتر به فکر تندی، عطسه و حساسیت بیافتید تا تسکین درد! اما جالب است بدانید از عصاره‌ی این گیاه در موثرترین محصولات مسکن و ضد درد گیاهی استفاده شده و نتیجه‌ی بسیار خوبی هم داشته است.

اگر شما هم هر روز درگیر دردهای مزمن یا ناگهانی عضلات و مفاصل هستید، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در ادامه می‌خواهیم بیشتر از خواص و فواید پماد فلفل قرمز بگوییم و در انتها هم چند تا از بهترین انواع کرم فلفل برای گرفتگی عضلات را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های پماد فلفل قرمز

  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • حاوی ترکیبات ضد التهاب قوی
  • مسکن قوی برای دردهای موضعی
  • جایگزین مناسب برای مسکن‌های شیمیایی
  • کاهش درد ناشی از آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان
  • مؤثر برای گرفتگی‌های عضلانی در ناحیه کمر و گردن
  • کمک به کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات ورزشکاران

پماد فلفل برای چیست؟

پماد فلفل قرمز بخاطر اثرات مثبتی که روی دردهای موضعی دارد، به پماد ضد درد نیز مشهور شده است. در واقع چیزی که باعث شده این پماد تا این حد مورد توجه بیماران و حتی پزشکان قرار گیرد، ترکیبات ضد التهاب قوی موجود در فلفل قرمز است.

پماد فلفل برای درد عضلات و مفاصل
پماد فلفل قرمز برای تسکین درد عضلات و مفاصل خواص زیادی دارد.

اگر بخواهیم در یک کلام اثر این گیاه را توصیف کنیم بهتر است سراغ ضرب المثل معروف «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه» برویم! این ضرب المثل به خوبی گویای خواص فلفل قرمز است. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که این گیاه تند و تیز چه دردهایی از ما دوا می‌کند.

تسکین درد مفاصل با پماد فلفل

برخی از بیماری‌ها مانند آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و نوروپاتی دیابتی تأثیر مستقیم روی تحلیل و ضعف مفاصل و عضلات دارند. این دو عامل مخرب باعث ایجاد درد و التهاب در مفاصل و عضلات می‌شود. به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری‌ها دائم به دنبال بهترین پماد برای درد عضلانی و درد مفاصل خود هستند.

طعم تند فلفل قرمز گواه حضور ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی در این گیاه است. ماده‌ی کپسایسین هم ماده‌ی مؤثر و اصلی فلفل قرمز محسوب می‌شود که خاصیت ضد درد دارد. این ماده با یک مکانیسم خاص جلوی انتقال پیام‌های درد را به سیستم عصبی می‌گیرد. همچنین سالیسیلات، ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در عصاره‌ی این گیاه نیز به عنوان یک ضد التهاب قوی، التهاب مفاصل را در افراد مبتلا به روماتیسم و آرتریت روماتوئید کاهش می‌دهد.

پماد فلفل برای گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلانی بیشتر به بخاطر وجود اختلال در انقباضات عضلانی ایجاد می‌شود. این عارضه ممکن است در افراد بیمار، ورزشکاران حرفه‌ای یا حتی افرادی که فعالیت بسیار کمی دارند، دیده شود. در این موارد، گرفتگی بیشتر در عضلات دست و پاها اتفاق افتاده و توانایی حرکت را از فرد می‌گیرد.

پماد فلفل برای درد عضلات
کاپسایسین فلفل قرمز در کاهش اسپاسم عضلات نقش دارد.

پماد فلفل قرمز به خوبی می‌تواند گرفتگی عضلات را نیز برطرف کند. در اینجا هم ماده‌ی کاپسایسین نقش موثری دارد و با اثر ضد اسپاسمودیک و ضد انقباض خود، عضلات را از حالت منقبض به حالت استراحت در می‌آورد. همچنین با توجه به اینکه فلفل قرمز خاصیتی مشابه آسپرین را در بدن دارد، به خونرسانی بهتر به عضلات نیز کمک می‌کند. خود این عامل هم به تنظیم بهتر انقباضات عضلانی کمک می‌کند.

پس اگر ورزشکار هستید و دائم دچار گرفتگی عضلانی می‌شوید، استفاده از پماد ضد درد فلفل را فراموش نکنید.

پماد فلفل برای کمر درد

دیسک کمر یکی از شایع‌ترین عارضه‌های ناحیه‌ی کمر است که درد زیادی را به فرد بیمار تحمیل می‌کند. در این بیماری، ساختمان‌های غضروفی برخی از مهره‌های کمر (دیسک کمر) دچار آسیب (پارگی یا بیرون زدگی) شده و در پی آن به مرور زمان بخش استخوانی دو مهره بهم ساییده می‌شوند. این حالت درد زیادی به همراه دارد. در اکثر موارد افراد یا دردهای مزمن در ناحیه کمر و لگن دارند یا دردهای شدید ناگهانی به سراغشان می‌آید. پماد فلفل قرمز برای دیسک کمر هم مفید است. البته این پماد تنها یک داروی کمکی برای کاهش عوارض و درد است و هیچگاه جای درمان‌های تخصصی را نمی‌گیرد.

پماد فلفل برای چیست
پماد فلفل برای دیسک کمر و کاهش کمر درد موثر است.

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مؤثر در فلفل قرمز، به خصوص سالیسیلات و کاپسایسین با آزادسازی اندروفین‌ها (هورمون‌های ضد درد)، به تسکین دردهای موضعی کمک می‌کنند. همچنین همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم، با ایجاد یک فرایند مؤثر، از انتقال پیام درد به مغز و نخاع جلوگیری می‌کنند. در نتیجه اگر دیسک کمر دارید، با استفاده از این پماد تا مدتی از دردهای مزمن یا ناگهانی خود در امان خواهید بود.

پماد فلفل برای سیاتیک

بیرون زدگی دیسک کمر، به غیر از مشکلاتی که برای خود کمر ایجاد می‌کند، ممکن است باعث ایجاد دردهای سیتاتیکی در ناحیه و پاها نیز بشود. زیرا سیاتیک در واقع عصبی است که از بین مهره‌های ستون فقرات رد شده و از مهره‌های لگن خارج می‌شود و به پاها می‌رود. درد سیاتیک شایع‌ترین علامت دیسک کمر است که بیشتر در ناحیه پشت لگن، پشت ران و پشت ساق پا خود را نشان می‌دهد.

پماد فلفل قرمز با تاثیری که روی دردهای عصبی دارد، این نوع درد را نیز بهبود می‌دهد. در بخش‌های قبل توضیح دادیم که این پماد ضد درد چگونه از انتقال پیام‌های درد جلوگیری کرده و چطور باعث از بین رفتن حس درد می‌شود. همان تاثیرات پماد فلفل برای درد سیاتیک هم اثر دارد.

پماد فلفل برای چربی سوزی تأثیر دارد؟

این سؤال را افراد زیادی از متصدی داروخانه‌ها یا پزشکان می‌پرسند. دلیل اینکه این موضوع برای بسیاری از افراد سؤال شده، تاکید زیادی است که روی آنتی اکسیدان های فلفل قرمز می‌شود. همانطور که ما هم برای توضیح اثرات این گیاه برای تسکین درد، از خواص این ترکیبات زیاد گفتیم.

پماد فلفل برای لاغری
پماد فلفل برای چربی سوزی اثری ندارد

اما واقعیت این است که مالیدن پماد فلفل روی شکم یا سایر بخش‌های پر از چربی بدن، تاثیری در چربی سوزی ندارد. زیرا آنتی اکسیدان‌ها انواع مختلفی دارند و در داروهای مختلف عملکردهای گوناگونی از خود نشان می‌دهند. در این مورد هم پماد فلفل قرمز تنها برای کاهش دردهای موضعی مانند درد عضلات، درد مفاصل، کمر درد و گردن درد اثر دارد.

بهترین پماد فلفل قرمز برای درد عضلات و مفاصل

حال که با اثرات پماد ضد درد فلفل آشنا شدید، می‌خواهیم از بین محصولاتی که با این عصاره‌ی گیاهی تهیه شده، بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. استفاده از پماد فلفل برای گرفتگی عضلات و درد مفاصل، جایگزین بسیار خوبی برای مسکن‌های شیمیایی است و عوارض بسیار کمتری هم دارد. اگر به فلفل قرمز حساسیت ندارید، حتماً آن را امتحان کنید.

کرم فلفل قرمز
کرم فلفل کاپسیمو؛ موثر برای کاهش دردهای موضعی

کرم فلفل کاپسیمو

این کرم یا همان پماد، محصولی از شرکت سیمرغ دارو است که سابقه‌ی زیادی در تولید داروها و مکمل‌های گیاهی دارد. کرم فلفل کاپسیمو نه تنها برای درد کمر و گرفتگی عضلات مفید است، بلکه برای کاهش دردهای عصبی پس از زونا و دردهای مفصلی مزمن ناشی از آرتریت روماتوئید نیز نقش موثری دارد. شما می‌توانید با روزی ۳ یا ۴ بار استفاده از این کرم فلفل، دردهای موضعی خود را بدون عوارض تسکین دهید.

خرید سریع کرم فلفل کاپسیمو

پماد فلفل کاپسیایسین

یکی از مشهورترین انواع پماد فلفل در بازار کاپسیایسین است. شرکت سازنده‌ی این پماد یعنی بهساز دارو، با هوشمندی تمام ۴ تا از بهترین گیاهان ضد درد و ضد التهاب را کنار هم قرار داده و محصولی با اثر چند برابری تولید کرده است. در این پماد علاوه بر فلفل قرمز، روغن زنجبیل، روغن کنجد و روغن زیتون نیز وجود دارد.

پماد فلفل برای درد عضلات و مفاصل
پماد فلفل کاپسیایسین؛ حاوی روغن کند و زنجبیل برای کاهش درد عضلات و مفاصل

روغن زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی از جمله جینجرول و جینسینوزیدها است که در کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد نقش موثری دارند. روغن کنجد و زیتون نیز برای نرم کردن مفاصل، تقویت استخوان‌ها و بهبود انقباض عضلات در این پماد فلفلی استفاده شده‌اند.

خرید سریع پماد فلفل کپسیایسین

پماد فلفل قرمز کاپسیان

پماد کاپسیان گل دارو هم محصولی است که تنها از عصاره‌ی فلفل قرمز تهیه شده است. این پماد ضد درد برای تسکین درد مفاصل، اسپاسم های عضلانی، روماتیسم و دردهای عصبی (نورالژی) بسیار مؤثر و مفید است.

پماد فلفل برای درد
پماد کاپسیان گل دارو؛ پماد ضد درد گیاهی برای درد مفاصل و گرفتگی عضلات

در این پماد ۱۲ میلی گرم عصاره‌ی خشک میوه فلفل قرمز وجود دارد که برای ایجاد اثرات ذکر شده کافی است و عوارضی برای بدن ندارد.

خرید سریع پماد کاپسیان

پماد فلفل باریج

پماد کپکس همان پماد فلفل باریج است که به کاهش درد و گرفتگی در ناحیه شانه، ستون فقرات، پاها و گردن کمک زیادی می‌کند.

پماد فلفل برای درد
پماد فلفل باریج؛ موثر در کاهش دردهای عصبی و درد ناشی از آرتریت روماتوئید

این پماد فلفل قرمز ضد درد به طور موثری دردهای سیاتیکی و درد ناشی از آرتریت روماتوئید را نیز بهبود می‌دهد. همچنین افرادی که دچار نوروپاتی دیابتی می‌شوند، می‌توانند از این پماد برای کاهش دردهای خود استفاده کنند.

خرید سریع پماد فلفل باریج

عوارض پماد فلفل قرمز چیست؟

اگر به فلفل قرمز حساسیت نداشته باشید، این پماد موضعی ضد درد عوارضی برای شما ندارد. البته ممکن است در ابتدای مصرف کمی درد و سوزش احساس کنید که طبیعی است و با ادامه‌ی مصرف برطرف می‌شود.

البته حتماً قبل استفاده از هرکدام از این پمادها، حتماً موارد منع و احتیاط مصرف را مطالعه کنید و اگر شرایطی دارید که در تذکرات این بخش‌ها به آن اشاره شده، به هیچ عنوان سر خود و بدون مشورت از دارو استفاده نکنید.

به نکات ایمنی مصرف پماد فلفل دقت کنید

از آنجا که فلفل قرمز به خودی خود یک گیاه حساسیت زا است و تماس آن با بخش‌های مختلف بدن واکنش‌های مختلفی ایجاد می‌کند، حتماً قبل از استفاده، نکات توصیه شده برای نحوه مصرف و احتیاط در مصرف را مطالعه کنید تا دچار عارضه یا مشکل خاصی نشوید.

پماد فلفل؛ معجزه‌ای طبیعی برای درمان درد

همانطور که ابتدای متن هم گفتیم، از جثه‌ی ریز فلفل قرمز اینقدر خاصیت انتظار نمی‌رود! در این متن سعی کردیم شما را بیشتر با خواص و نحوه‌ی اثرگذاری پماد فلفل برای درد عضلات و مفاصل آشنا کنیم. محصولاتی که در این متن معرفی کردیم، جزو بهترین پمادهای ضد درد محسوب می‌شوند که به خوبی جای مسکن‌های شیمیایی را می‌گیرند. پس اگر از درد عضلات، کمر، گردن، مفصل‌ها و پاهای خود رنج می‌برید، هرچه زودتر به فکر خرید پماد فلفل برای تسکین این دردها باشید.

یک راه سریع و آسان برای خرید پماد فلفل یا سایر داروهای مسکن و ضد درد گیاهی، وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب است. در مفیدطب شما می‌توانید از بین معتبرترین برندها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید.

خرید بهترین مسکن و ضد درد گیاهی

اگر تجربه‌ی استفاده از پماد فلفل را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما درمیان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی پماد فلفل یا سایر محصولات مسکن گیاهی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا ما با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

پماد فلفل برای زانو درد و کمردرد مفید است؟

پماد فلفل دارای ترکیبات ضدالتهاب قوی است که موجب بهبود دردهای موضعی در زانو و کمر می‌شوند.

آیا پماد فلفل برای دیسک کمر نیز موثر است؟

پماد فلفل می‌تواند به عنوان یک داروی کمکی برای کاهش عوارض و درد ناشی از دیسک کمر مورد استفاده قرار گیرد، اما یک روش درمان برای این بیماری نیست.

چطور از پماد فلفلی برای گرفتگی عضلات استفاده کنیم؟

کرم فلفل با اثرات ضدانقباضی که دارد می‌تواند به خوبی گرفتگی‌های عضلانی را بهبود بخشد. برای بهره‌مندی از خواص این پماد کافی است آن را روی موضع مورد نظر بمالید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره