بهترین کرم برای درمان درماتیت چیست؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از درگیری‌های همیشگی افرادی که به درماتیت پوستی مبتلا هستند، پیدا کردن یک محصول مناسب برای کنترل این بیماری است. از آنجا که درماتیت انواع مختلفی هم دارد، پیدا کردن یک داروی خوب برای درمان انواع مختلف آن کار بسیار دشواری است. اگر شما هم جزو افراد درگیر با این عارضه هستید، حتماً می دانید که کنترل نکردن درماتیت چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. ما با آگاهی از این موضوع و مشکل، تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی اختصاص دهیم.

اگر شما هم با این عارضه درگیر هستید و هنوز کرم مناسب برای رفع خارش و سوزش پوست خود در شرایط حساس را پیدا نکرده‌اید، این مطلب را از دست ندهید. زیرا در ادامه محصولی را معرفی می‌کنیم که توسط پزشکان متخصص پوست و داروسازان نیز مورد تائید قرار گرفته و برای اکثر افراد مبتلا به درماتیت قابل استفاده است.

درماتیت پوستی چیست و شایع‌ترین نوع آن کدام است؟

همانطور که می دانید، درماتیت پوستی به طور کلی به حالتی گفته می‌شود که پوست صورت، دست، پاها و یا حتی سر دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید می‌شود. در مواردی که شدت حساسیت بیشتر باشد یا بیماری تحت کنترل نباشد، این التهاب ممکن است به تاول نیز تبدیل شود که خطرهای ثانویه را به دنبال خواهد داشت.

درماتیت ممکن است تا مدت‌ها در بدن فرد خاموش باشد و به طور ناگهانی بر اثر تغییرات آب و هوایی، استرس زیاد یا تغییرات بدنی در فرد بروز پیدا کند.

این بیماری از نظر تنوع بسیار گسترده است و برخی از انواع آن شامل درماتیت آتوپیک (اگزما)، درماتیت آلرژیک، درماتیت سبورئیک، درماتیت تماسی-تحریکی، درماتیت دشیوداتیک و… است. از بین این موراد، اگزما یا درماتیت آتوئیک و درماتیت سبورئیک شایع‌ترین‌ها هستند که افراد زیادی هم با این عارضه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

نشانه های اگزما

درماتیت آتوپیک یا اگزما:

این نوع درماتیت پوستی معمولاً از همان ابتدای تولد با فرد همراه است. متخصصان دلیل ابتلا به آن را نیز بیشتر به ویژگی‌های ارثی در خانواده ربط می‌دهند. افراد مبتلا به اگزما معمولاً دچار لکه‌های قرمز، التهاب و خارش شدید، ترک خوردن، ضخیم شدن یا به اصطلاح چرمی شدن پوست شوند. این نوع درماتیت معمولاً از ۴ الی ۵ سالگی بروز پیدا می‌کند و تا سنین میانسالی ممکن است همراه فرد بماند.

علائم درماتیت سبوره ای

درماتیت سبوره ای (سبورئیک):

در این نوع درماتیت، نواحی چرب پوست (در بیشتر موارد پوست سر) درگیر می‌شود. درماتیت سبوره ای معمولاً به طور ناگهانی شدت می‌گیرد و باعث قرمزی، التهاب و پوسته ریزی پوست سر، ابروها، نواحی ریش یا سبیل می‌شود. البته ممکن است افراد درگیر با این عارضه لکه‌های پوستی چرب و زرد رنگ را در ناحیه زیر بغل، پلک‌ها، گوش‌ها، بینی، پوست صورت و… نیز مشاهده کنند.

یافتن بهترین کرم برای درمان درماتیت برای همه افرادی که با درماتیت، به خصوص اگزما، درگیر هستند مهم است. زیرا این افراد به شدت مستعد ابتلا به بیماری‌های قارچی، تبخال و کهیر و تاول‌های پوستی هستند که خطرهای ثانویه دیگری به دنبال دارد.

با بهترین کرم برای درمان درماتیت سبوره و اگزما آشنا شوید

اگر تا به حال برای درمان یا تسکین علائم درماتیت خود تلاش کرده باشید، حتماً به راه‌های مختلفی برخورد کرده‌اید. از قویترین دارو برای درمان اگزما گرفته تا درمان‌های خانگی برای کنترل خارش و حساسیت. اما این راه‌ها یا عوارض شدیدی دارند، یا سبب تشدید حساسیت پوست می‌شوند. از این رو امروزه پزشکان و داروسازها به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه درمان درماتیت پوستی، استفاده از کرم‌های گیاهی است.

زیرا کرم گیاهی تهیه شده توسط شرکت‌های داروسازی معتبر، عصاره استاندارد شده گیاهان مؤثر را به میزان لازم در اختیار بیماران قرار می‌دهد. کرم درماتین باریج یکی از آن‌ها است. این محصول که به کرم درماتیت باریج هم مشهور است، از عصاره گیاه سدر (کُنار) تهیه شده و در حال حاضر به عنوان بهترین کرم برای درمان اگزما شناخته می‌شود.

کرم درماتین باریج

تأثیر کرم درماتین؛ بهترین کرم درمان اگزما

شرکت داروسازی باریج اسانس، طبق آزمایش‌های متعددی که برروی تأثیر گیاهان ضد حساسیت روی درماتیت انجام داده، به این نتیجه رسیده است که عصاره گیاه سدر، با در اختیار داشتن مقدار مناسبی از ترکیبات ضد التهاب و ضد قارچ هم به کاهش لک‌های پوستی در درماتیت سبورئیک کمک می‌کند و هم خارش و ترک پوستی را در اگزما از بین می‌برد.

این اثر گیاه سدر، به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار قوی از جمله کوئرستین و استرول‌های گیاهی در عصاره آن است که به طور موثری می‌تواند در شرایط حساس، واکنش‌های آلرژیک پوست شما را کنترل کند.

مهم‌ترین مزیت و ویژگی پماد درماتین باریج، این است که کاملاً گیاهی است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارد. از طرفی، چون عصاره این گیاه به حالت استاندارد شده درآمده، احتمال بروز هرگونه حساسیت شدیدتر (که معمولاً در روش‌های خانگی ایجاد می‌شود) را از بین می‌برد.

کرم درماتین باریج؛ بهترین کرم برای درماتیت پوستی حتی در بارداری!

کرم درماتیت باریج را خانم‌های باردار نیز می‌توانند در طول دوره بارداری خود استفاده کنند. این موضوع نشان می‌دهد که کرم درماتین، به طور کامل ایمن است و حتی در حساس‌ترین شرایط هم مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. با استفاده از این کرم می‌توانید جلوی ایجاد لک‌های پوستی ناشی از اگزما و درماتیت سبوره ای را بگیرید و از تشدید واکنش‌های پوستی جلوگیری کنید.

اگر شما هم درگیر اگزما هستید، به احتمال زیاد پماد درماتین باریج برای مشکلات شما هم مؤثر است. برای خرید این کرم یا سایر محصولات درمان درماتیت پوستی می‌توانید به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) سری بزنید و از بین بهترین داروهای گیاهی برای اگزما، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

11 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کرم برای درمان درماتیت چیست؟»

  1. محمود سعیدی

    سلام . حدود ۱۰ سال به اگزمای کشاله ران مبتلا هستم . چند بار به پزشک مراجعه کردم . کرمهای استروئیدی و داروی خوراکی تجویز کرد . مدتی موثر بود دوباره بیماری برگشت داشته. یک کرم بی ضرر که بتوانم مدام استفاده کنم لطفا پیشنهاد کنید. با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گل همیشه بهار یا همان کالاندولا در رفع اگزما موثر است. بر همین اساس می توانید از پماد کالاندولا دینه استفاده کنید. این محصول محدودیت مصرف ندارد و می توانید مداوم از آن استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. بهترین کرم با تاثیر عالی و بدون عوارض کورتیکواستروئیدهای موضعی و سرکوب کننده ای ایمنی برای درماتیت سبوروئیک کرم کلوآل دی اس دوکری فرانسه هست…بهتر از این وجود نداره

    1. سلام
      اگه ممکنه بفرمایید الان ک دوکری فرانسه در ایران یافت نمیشه چه جایگزینی‌وجود داره که غیر کورتیکو استروئیدی باشه

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام
        همانطور که در این مقاله میبینید کرم درماتین باریج رو به شما پیشنهاد می کنیم که کاملا گیاهی است.
        با احترام، دکتر داروساز

          1. دکتر نفیسه کیامنش

            با سلام این کرم مناسب پوست سر نمی باشد و استفاده از آن بر روی پوست سر دشوار است. ضایعات خشکیِ روی پوست سر باید توسط پزشک معاینه شوند، تا مطمئن شوید مشکل درماتیت است یا پسوریازیس و بعد مطابق تشخیص، برای درمان اقدام کنید.
            با احترام دکتر داروساز

          2. معصومه رحمتی نژاد

            دوست عزیز ، من کارم درمان و آشنایی با پمادها نیست ولی ، چون در بچگی خانه مادر بزرگ بوده ام جواب سوالتان را میدانم مادربزرگم ما را حمام میبرد سدر را در کاسه با مقداری آب مخلوط میکرد ( مثل حنا ) با غلظت ماست ، بعد به کل بدنمان میزد ، حتی سر ، یک ربع بیست دقیقه صبر میکردیم زیر دوش میشستیم ، سدر چسبندگی نداره آب میگیری راحت شسته میشه میره ، اصلا مثل حنا رنگ نداره ، بعد از استفاده پوست حس خوب و خنکی میگیره

          3. دکتر نفیسه کیامنش

            با سلام ممنون از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید. سدر برای تقویت موها، رفع ریزش مو و همچنین رفع شوره موثر است.
            با احترام دکتر داروساز

    1. با سلام
      لیکن سیمپلکس معمولا فقط با داروهای موضعی کورتون قوی قابل کنترل است و فرم‌های موضعی گیاهی موجود ما مثل درماتین یا کالاندولا برای لیکن سیمپلکس موثر نیستند.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط