معرفی بهترین پماد برای درمان واریس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

انواع پماد برای درمان واریس تولید و عرضه شده‌اند که بعضی از آن‌ها، تاثیرات مثبت و قابل توجهی دارند. ۱ نفر از هر ۴ نفر درگیر واریس هستند و به همین دلیل لازم است، آگاهی کافی درباره انواع راه‌های درمان این عارضه در اختیار عموم قرار بگیرد. متاسفانه برخی افراد سودجو، با معرفی محصولات یا روش‌های ناکارآمد برای درمان واریس، موجب از دست رفتن پول شما می‌شوند. همچین ممکن است مصرف محصولات غیرمجاز، باعث ایجاد عارضه‌های دیگری شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله‌ پیش رو از مجله سلامت مفید طب را به معرفی پماد برای درمان واریس اختصاص دهیم. همچنین درباره ترکیبات، فواید و مکانیسم اثر این پماد صحبت می‌کنیم. برای اطلاعات دقیق‌تر، لطفا با ما همراه باشید.

معرفی پماد برای درمان واریس

کرم ونوویتال دینه نوعی پماد برای درمان واریس است. مصرف این محصول برای رفع ورم، درد و کبودی‌های ناشی از واریس موثر واقع می‌شود. اگر به دلیل ایستادن‌ها یا نشستن‌های طولانی مدت، رگ‌های بنفش یا آبی تیره روی پاهایتان مشاهده می‌کنید، در واقع علایم واریس خفیف را ملاحظه می‌نمایید.

واریس تار عنکبوتی
اگر به دلیل ایستادن‌ها یا نشستن‌های طولانی مدت، رگ‌های بنفش یا آبی تیره روی پاهایتان مشاهده می‌کنید، در واقع علایم واریس خفیف را ملاحظه می‌نمایید.

معمولا زمانی که پاها فشار زیاد خون را برای مدت طولانی تحمل کنند، رگ‌ها تغییر رنگ داده و غالبا به شکل تار عنکبوتی زیر پوست مشخص می‌شوند. واریس در حالت معمول خطری برای بدن ندارد اما اگر درمان نشود، زیبایی پاها را از بین می‌برد. همچنین افزایش تعداد رگهای واریس دار، در روند گردش خون در بدن مشکلاتی ایجاده کرده و ممکن است سبب ورم یا ادم پا شود. کرم ونویتال به عنوان پماد برای درمان واریس کاربرد دارد.

خرید پماد برای درمان واریس

فواید پماد ونوویتال برای درمان واریس

ترکیبات موثری در کرم ونوویتال دینه وجود دارند که در درمان علایم خفیف واریس، مفید هستند. فواید مصرف این پماد عبارتند از:

  • کاهش ادم و ورم پا
  • رفع درد و خارش ناحیه واریس
  • از بین بردن واریس در صورت استفاده مداوم پماد
  • موثر در بهبود واریس‌های شدید
  • رفع کبودی
  • و…
واریس در اثر نشستن های طولانی
ترکیبات موثری در کرم ونوویتال دینه وجود دارند که در درمان علایم خفیف واریس، مفید هستند.

ترکیبات ونوویتال

ترکیبات ونوویتال دارای خواص ضد التهاب هستند و در بدن اثر سینرژیک ایجاد می کنند، به این ترتیب در درمان واریس موثر واقع می‌شوند. ترکیبات این کرم عبارتند از:

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار (کالاندولا) دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. به واسطه همین خواص، از عصاره این گیاه در بسیاری از داروها استفاده می‌شود. عصاره کالاندولا برای کاهش التهاب پا، حساسیت‌های پوستی و گرفتگی عضلات موثر است.

شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی نیز دارای خواص آنتی اکسیدان است و علاوه بر آن، جهت بهبود گرفتگی‌های عضلانی نیز به کار می‌رود. اسیدهای چرب ضروری که در شاه بلوط هندی وجود دارند، می‌توانند از رسوب کلسترول و گرفتگی عروق جلوگیری کنند و سبب بهبود جریان خون شوند.

مکانیسم اثر پماد برای درمان واریس

داروهای موضعی درمان واریس مانند کرم ونوویتال به دلیل وجود عصاره شاه بلوط هندی، حاوی ماده‌ای به نام اسین هستند. این ماده می‌تواند باعث کاهش نفوذ پذیری رگ‌های درگیر واریس شود، انقباض آن‌ها را افزایش دهد و همچنین حساسیت رگ‌ها را به کانال‌های کلسیمی بیشتر کند. همه این موارد در نهایت منجر به کاهش ورم و ادم پا می‌شوند.

واریس پا
اسین می‌تواند باعث کاهش نفوذ پذیری رگ‌های درگیر واریس شود.

در عصاره گل همیشه بهار، ترکیباتی مانند فلاونویید‌ها و ترپنوئیدها وجود دارند که با خواص ضد التهاب، در کاهش ورم ناحیه واریس و از بین رفتن خارش، موثر هستند. موادی مانند کالندولین، اسید لینولئیک و کاروتنوئیدها که در کالاندولا موجود هستند می‌توانند گرفتگی عضلات پا را از بین ببرند و درد  را در عضله ساق پای افراد مبتلا به واریس کاهش دهند.

مطالعات بالینی نشان داده‌اند که مصرف پماد ونوویتال به طور مرتب، در محو شدن علایم واریس خفیف موثر است. همچنین مصرف این داروی موضعی، برای بهبود واریس‌های شدید توصیه می‌گردد.

طریقه مصرف پماد واریس

برای اینکه پماد برای درمان واریس بیشترین تاثیر را داشته باشد، دقیقا بر اساس دستور پزشک یا داروساز عمل کنید. معمولا توصیه می‌شود کرم وینوویتال هر روز، دو نوبت و به مدت ۶ تا ۸ هفته روی پاها، کشاله ران و سایر نقاط درگیر استعمال گردد. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به طور هم‌زمان، قرص ونوویتال نیز مصرف کنید. این داروی خوراکی، حاوی اسین است و برای درمان واریس یا بهبود آن پیشنهاد می‌شود.

آیا کرم ونوویتال دارای عوارض جانبی خاصی است؟

خیر. هیچ گونه عوارضی در ارتباط با مصرف کرم وینویتال، گزارش نشده است. با این حال ممکن است برخی افراد به محتویات این کرم مانند عصاره شاه بلوط هندی یا عصاره گل همیشه بهار حساسیت داشته باشند. می‌توانید اندکی از پماد را روی بخشی از ناحیه درگیر واریس استعمال کنید و سپس در صورت عدم بروز حساسیت، مقدار کافی از آن را به کار ببرید.

آیا مصرف پماد برای درمان واریس در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است؟

مصرف کرم ونوویتال در دوران بارداری و شیردهی ممنوع نیست. اما با توجه به ناکافی بودن اطلاعات در این زمینه، برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنیم پیش از مصرف کرم وینویتال در دوران شیردهی و بارداری، با متخصص زنان مشورت کنید.

پماد برای درمان واریس از کجا بخرم؟

توصیه می‌کنیم انواع پماد درمان واریس را فقط از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید. هرگز به تبلیغات بی‌اساس در شبکه‌های ماهواره‌ای، کانال‌های نامعتبر تلگرامی یا سایر شبکه‌های اجتماعی توجه نداشته باشید. اگر فرصت خرید کرم وینوویتال را از داروخانه ندارید می‌توانید خرید آسان اینترنتی را امتحان کنید. با کلیک روی دکمه زیر، این محصول را از داروخانه آنلاین مفید طب بخرید.

خرید پماد ونوویتال

نکته: تهیه و مصرف داروهای غیرمجاز (جهت درمان واریس) که فاقد تاییدیه وزارت بهداشت هستند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی یا مشکلات وخیم تر شوند. در بهترین حالت، داروی غیر مجاز کوچکترین تاثیری نداشته و پول شما به جیب سودجویان می‌رود. بنابراین فقط به توصیه افراد متخصص اعتنا کرده و به داروخانه‌های معتبر مراجعه نمایید.

جمع بندی

همان طور که در این مقاله خاطرنشان کردیم، اغلب واریس خطر خاصی برای بدن به همراه ندارد. ممکن است افراد مبتلا به واریس، احساس مثبتی نسبت به ظاهر پاهای خود (به واسطه واریس) نداشته باشند. معمولا این عارضه در مواردی که درگیری‌ها خفیف است به کمک پماد برای درمان واریس برطرف می‌گردد.

اگر تعداد ناحیه‌های درگیر واریس افزایش پیدا کردند، ورم یا ادم پاها را مشاهده کردید، در ناحیه‌های درگیر واریس احساس گرما داشتید و… در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید. روش‌های درمانی نوین و موثر در کلنیک‌های تخصصی برای درمان واریس به شما کمک می‌کنند تا برای همیشه از شر آن خلاص شوید یا عوارض را کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. برای تهیه بهترین محصولات درمان واریس و مکمل تقویت قلب به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره