با بهترین داروی ضد سرماخوردگی گیاهی آشنا شوید

بهترین داروهای گیاهی برای سرما خوردگی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آنفولانزا و سرماخوردگی دو بیماری ویروسی هستند که ویروس آن‌ها دائم در حال تغییر است. به همین دلیل هیچکدام از ما در برابر این دو بیماری مصون نیستیم و ممکن است در طول یک فصل چندین بار به این بیماری‌ها دچار شویم. بنابراین تنها راه دچار نشدن به این بیماری‌ها و عدم بروز علائم آن‌ها، تقویت سیستم ایمنی است.

بسیاری از افراد به محض حس کردن علائم سرماخوردگی، به سراغ آنتی بیوتیک‌ها می‌روند. اما این کار نه تنها به تقویت سیستم ایمنی کمک نمی‌کند، بلکه با ایجاد مقاومت باکتریایی، کار سلول‌های مبارز بدن را سخت‌تر هم می‌کنند. در چنین شرایطی، بهترین راه، پیشگیری و درمان سرماخوردگی با داروی گیاهی و دمنوش‌های گیاهی است.

با محبوب شدن درمان‌های گیاهی این روزها نمونه‌های مختلفی از داروی گیاهی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی در بازار موجود شده است. این داروها درمان عفونت ایجاد شده در بدن را سرعت می‌بخشد و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. از این رو، ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند داروی گیاهی ضد سرماخوردگی قوی را به شما معرفی کنیم.

موکودنتول؛ داروی ضد سرماخوردگی قوی

اگر به دنبال داروی گیاهی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی هستید، موکودنتول بهترین گزینه برای شماست. موکودنتول داروی سرماخوردگی گیاهی است که برای درمان علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد، سینوزیت و سرفه به کار می‌رود.

پماد مخاط چسب موکودنتول، محصول جدید شرکت داروسازی خرمان است که با تقویت ناحیه گلو، از ایجاد عفونت ویروسی و باکتریایی در حلق نیز جلوگیری می‌کند. ماده مؤثر این داروی ضد سرماخوردگی گیاهی، کارواکرول ۱۰% است. این ماده از عصاره مرزه خوزستانی استخراج شده که خواص ضد التهابی، ضد ویروس و ضد باکتری بسیار قوی دارد.

موکودنتول موثر برای سرماخوردگی

تأثیر موکودنتول برای درمان سرماخوردگی

ضد التهاب بودن داروی ضد سرماخوردگی موکودنتول، پس از مصرف به سرعت التهاب و گرفتگی گلو را از بین می‌برد. از طرفی ترکیبات ضد التهاب آن به غشاء باکتری‌های عفونی گلو نفوذ کرده و سبب مرگ آن‌ها می‌شود. بنابراین استفاده از موکودنتول می‌تواند در درمان گلودرد چرکی نیز مؤثر باشد.

پماد مخاط چسب موکودنتول، در مبارزه با ویروس‌ها نیز نقش دارند. ماده مؤثر کارواکرول ۱۰% توانایی مختل کردن آنزیم‌ها و پروتئین‌های حیاتی ویروس را دارد و با مهار آن‌ها به نابودی ویروس‌ها در بدن کمک می‌کند.

همه این ویژگی‌ها باعث شده تا موکودنتول به عنوان یک داروی ضد سرماخوردگی قوی معرفی شود. این داروی گیاهی تاثیرات شگفت انگیز زیادی داشته و در عوض به ندرت در افراد با معده حساس عوارض جزئی (احساس ضعف) ایجاد می‌کند. بنابراین با خرید موکودنتول می‌توانید خود را از سرماخوردگی و علائم آن دور نگهدارید.

خرید خمیر مخاط موکودنتول

بهترین داروی گیاهی برای پیشگیری از سرماخوردگی

سه داروی گیاهی برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی

همه ما می دانیم که اولین راه پیشگیری از سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن است. زیرا آماده بودن سلول‌های مبارز و قوی بودن پاسخ‌های سیستم دفاعی، می‌تواند ویروس‌های متغیر سرماخوردگی و آنفولانزا را در همان بدو ورود به بدن از بین برود. تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی با گیاهان دارویی کار ساده‌ای است.

در کنار استفاده از موکودنتول، برای پیشگیری از سرماخوردگی می‌توانید از خواص داروهای گیاهی ضد ویروس نیز بهره ببرید. در ادامه سه گیاه دارویی ضد سرماخوردگی مؤثر به شما معرفی می‌کنیم:

زنجبیل؛ داروی ضد آنفولانزا

زنجبیل یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی است. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای افزایش سلول‌های ایمنی و تقویت پاسخ‌های دفاعی است. ویتامین B1، B2، B3، B6، B5، اسیدفولیک، ویتامین C، ویتامین E، آهن و زینک  از جمله ترکیبات مؤثر موجود در عصاره زنجبیل است. پس بعید نیست که به این گیاه لقب ضد آنفولانزا داده‌اند.

زنجبیل را می‌توان به عنوان دمنوش به صورت ترکیبی با سایر گیاهان یا تنها، به صورت ادویه در غذاها و حتی در داروهای گیاهی تهیه شده با عصاره زنجبیل استفاده کرد. اگر وقت کافی برای تهیه دمنوش های گیاهی را در طول روز ندارید یا عطر آن را در غذا یا نوشیدنی نمی‌پسندید، داروی های گیاهی بر پایه عصاره زنجبیل انتخاب بسیار خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است.

ریشه شیرین بیان؛ مؤثر برای پیشگیری از سرماخوردگی

شیرین بیان از جمله گیاهانی است که از خواص درمانی ریشه آن در صنعت داروسازی به وفور استفاده می‌شود. یکی از قوی‌ترین تاثیرات ریشه شیرین بیان، تقویت پاسخ‌های دفاعی بدن در برابر ویروس‌ها است. هرچقدر پاسخ‌های دفاعی بدن قوی‌تر و کشنده‌تر باشد، ویروس نیز فرصت کمتری برای جولان دادن در بدن دارد.

ریشه شیرین بیان حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی به نام فلاونوئیدها و مواد مؤثر دیگری است که سطح اینترفرون را در بدن افزایش می‌دهد. اینترفرون عامل ضد ویروسی در بدن است که همراه با سایر مواد فعال، سلول‌های ایمنی را تحریک کرده و در مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌های عفونی از جمله ویروس آنفولانزا نوع A نقش موثری دارد.

سرخارگل یا اکیناسه؛ معجزه‌ای برای تقویت ایمنی

گیاه اکیناسه، به موثرترین گیاه برای تقویت سیستم ایمنی در طبیعت مشهور است. این گیاه نیز در افزایش اینترفرون در بدن و مبارزه با ویروس‌ها نقش دارد. اما این تنهای تأثیر سرخارگل برای افزایش ایمنی بدن نیست. این گیاه دارویی برای پیشگیری از سرماخوردگی بهترین انتخاب است. زیرا با چند عملکرد مختلف سیستم ایمنی بدن را قدرتمند می‌کند.

اکیناسه با تحریک سلول‌های طحال، تعداد سلول‌های دفاعی را افزایش می‌دهد. از طرفی هم عصاره این گیاه سبب افزایش تولید ماکروفاژها (سلول‌های فاگوسیتوز کننده سیستم ایمنی) شده و گلبول‌های سفید خون را نیز تحریک می‌کند. همه این‌ها یک سد دفاعی قوی در برابر عوامل عفونی در بدن ایجاد می‌کند.

داروی گیاهی برای پیشگیری از سرماخوردگی

داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد

اگر توصیه‌های پیشگیری از سرماخوردگی که بالاتر اشاره کردیم، را دنبال کنید، به احتمال زیاد از شر سرماخوردگی و آنفولانزا در امان خواهید بود. اما باز هم احتمال ابتلا وجود دارد. در هر صورت، به هر دلیلی به این بیماری‌ها دچار شدید، نگران نباشید چون داروهای گیاهی برای سرماخوردگی و درمان عفونت بدن هستند که می‌توانید از خواص آن‌ها بهره ببرید.

اسطوخودوس؛ درمان التهاب گلو

عصاره گیاه اسطوخودوس، سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است. این ترکیبات ضد التهاب‌های بسیار قوی‌ای هستند و می‌توانند به خوبی التهاب ایجاد شده در گلو را برطرف کنند. کافی است روزی ۲۰ گرم از برگ تازه یا خشک شده اسطوخودوس را با یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و هر روز ۳ فنجان از این دمنوش بنوشید. پس از ۷ روز تأثیر فوق العاده آن را خواهید دید.

دمنوش عسل و زردچوبه؛ دشمن گلودرد چرکی

زردچوبه هم برای تقویت سیستم ایمنی و هم برای درمان سرماخوردگی مفید است. ترکیب این گیاه با عسل برای درمان سرفه‌های خشک در دوران سرماخوردگی نیز بسیار مؤثر است. عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که در مبارزه با عوامل عفونی حلق، به سیستم ایمنی کمک می‌کند. زردچوبه نیز با ماده فعال خود به نام کورکومین تأثیر خود را در بدن اعمال می‌کند. کورکومین ضد التهابی قوی است که برای درمان التهاب‌های مزمن نیز به کار می‌رود. بنابراین ترکیب عسل و زردچوبه در یک دمنوش گرم به همراه کمی لیمو طی یک هفته علائم سرماخوردگی را به کلی ناپدید می‌کند.

گل ختمی؛ مؤثر برای درمان سرفه

عصاره گل ختمی خواص دارویی دارد و در بسیاری از شربت‌های ضد سرفه نیز از آن استفاده می‌شود. برگ و ریشه ختمی هر دو سرشار از آنتی اکسیدان و موسیلاژ است. موسیلاژ در نرم کردن گلو، رفع سرفه خشک و خلط آوری نقش داشته و آنتی اکسیدان ها نیز التهاب گلو را از بین می‌برند. در نتیجه، دمنوش ختمی می‌تواند شما را از شر گلودرد چرکی و سرفه‌های آزاردهنده خلاص کند.

برای آن که درباره گل ختمی بیشتر بدانید، این مقاله را ببینید.

گل ختمی برای درمان سرفه

درمان سرماخوردگی با گیاهان دارویی

در این مطلب بهترین داروی ضد سرماخوردگی را به شما معرفی کردیم که هم برای پیشگیری و هم درمان قابل استفاده است. سایر گیاهان دارویی مؤثر برای سرماخوردگی را می‌توانید به صورت دمنوش استفاده کنید یا داروهای گیاهی حاوی عصاره آن‌ها را تهیه کنید. برای خرید داروهای گیاهی ضد سرماخوردگی می‌توانید به وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) مراجعه کنید و از بین معتبرترین برندهای داروی گیاهی، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین داروی ضد سرماخوردگی گیاهی آشنا شوید»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام، خوشحالیم که مطلب برایتان مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره