داروی گیاهی معده
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

توجه به سلامت معده، روده و به طور کلی دستگاه گوارش در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. مشکلات معده مانند درد، سوزش، ورم و نفخ می‌تواند به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی روزمره ما تاثیر بگذارد. طب سنتی بیشتر کشورها، سیستم گوارش و سلامت آن را بسیار تاثیر گذار روی سلامت عمومی بدن می‌دانند. در واقع گوارش اثرات زیادی روی اعصاب، هورمون‌ها و سیستم ایمنی دارد. با توجه به این اهمیت، بهره گرفتن از انواع داروی گیاهی برای سلامت معده کاری هوشمندانه است. در این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، ضمن معرفی گیاهان دارویی مفید برای معده، با چند نمونه از انواع موثرترین داروی گیاهی معده آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

گیاهان دارویی برای معده

حدود ۹۰ درصد سروتونین بدن در سلول های دیواره سیستم گوارشی ساخته می‌شود. شاید بدانید که سروتونین یک هورمون و انتقال دهنده عصبی است که به بدن در تنظیم اضطراب، حس شادی و خلق و خو کمک می‌کند. این، یکی از دلایلی است که با داشتن یک رژیم غذایی سالم و خوب، می‌توانید به افزایش حس آرامش و شادی خود کمک کنید.

به علاوه، تعداد بیماری‌های مختلفی که قبلا از ارتباط آن‌ها با مشکلات معده مطلع نبودیم و با تحقیقات جدید از تاثیر اختلالات گوارشی روی آن‌ها باخبر شدیم، روز به روز بیشتر می‌شود. برخی از بیماری‌های خود ایمنی مثل روماتیسم، مشکلات و اختلالات رفتاری مثل اوتیسم و افسردگی و اختلالات مغزی مثل آلزایمر جزو این بیماری‌ها هستند.

بسیاری از ادویه ها و گیاهان دارویی برای معده اثرات درمانی و معجزه آسایی دارند. این گیاهان از قدیم الایام، هم در آشپزی و هم در طب سنتی استفاده می‌شده است. امروزه نیز روی شماری از آن‌ها تحقیقات علمی انجام می‌شود تا از خواص آن‌ها دقیق‌تر از قبل آگاه شویم.

شما می‌توانید به راحتی گیاهان دارویی و ادویه های مختلف را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از خواص این ترکیبات بهره مند شوید. همچنین این گیاهان در ترکیبات انواع داروی گیاهی معده نیز به کار رفته است و در صورت بروز مشکل در معده و روده خود می‌توانید از این محصولات گیاهی استفاده کنید.

در ادامه با تعدادی از این گیاهان دارویی فوق العاده برای معده آشنا می‌شوید.

زنجبیل، گیاه مقوی هضم غذا و ضد تهوع

زنجبیل یک گیاه با طبع گرم است و برای گوارش اثرات خوبی دارد. در واقع زنجبیل برای بهبود هضم غذا و رفع ناراحتی‌های معده مفید است. این گیاه همچنین برای سلامت دستگاه گوارش موثر است.

زنجبیل می‌تواند به خوبی مشکل گاز شکم را کنترل کند. در طول فرآیند هضم، سیستم گوارشی گازهای اضافه نیز تولید می‌کند. هنگامی که گاز معده و یا روده بیش از حد در سیستم گوارشی وجود داشته باشد معمولا منجر به ناراحتی و دل درد می‌شود. زنجبیل به رفع این مشکل کمک می‌کند.

این گیاه همچنین ضد تهوع و ضد میکروب است. زنجبیل برای تهوع ناشی از بارداری، ماشین زدگی و شیمی درمانی و کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار مؤثر واقع می‌شود. در واقع زنجبیل یکی از شاخص‌ترین ترکیبات استفاده شده در انواع داروی گیاهی معده و درمان تهوع است.

نحوه استفاده: برای استفاده از این خوراکی شگفت انگیز می‌توانید کمی زنجبیل را بجوشانید یا از مقداری پودر زنجبیل تازه برای تهیه یک دمنوش زنجبیل گرم استفاده کنید.

زردچوبه، گیاه بادشکن و ضد میکروب

زردچوبه نزدیک به ۴۰۰۰ سال است که به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می‌شود. زردچوبه یک بادشکن است و برای درمان نفخ معده بسیار موثر است. این گیاه فوق العاده، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت کبد بسیار مفید است. این گیاه خواص بسیار زیادی دارد که از برجسته‌ترین آن‌ها، اثرات ضد التهابی ضد میکروبی آن است. این ریشه طلایی رنگ، روی سلامت دستگاه گوارش و عملکرد آن تاثیرات مثبتی دارد.

زنجبیل و زردچوبه برای معده
زردچوبه و زنجبیل هر دو از قویترین گیاهان دارویی برای معده هستند.

رازیانه، گیاه دارویی ضد نفخ و مقوی کبد

رازیانه یک گیاه مفید برای رفع نفخ و تقویت کننده کبد است. طبق تحقیقات طب مدرن، گفته می‌شود که خواص رازیانه برای معده و گوارش، به خاطر وجود فیتوکمیکال‌ها یا همان مواد مؤثر در آن است. این مواد موثره شامل رزمارینیک اسید، کلروژنیک اسید، کوئرستین و آپی‌ژنین است. این مواد به هضم و تجزیه غذا و متابولیسم آن کمک می‌کنند.

رازیانه همچنین می‌تواند به ایجاد تعادل در هورمون استروژن در خانم ها کمک کند.

نحوه مصرف رازیانه: می‌توانید دانه رازیانه له شده یا آسیاب شده را در آب داغ یا چای خود بریزید. همچنین می‌توانید از آن در غذاها به عنوان ادویه استفاده کنید. حتی می‌توان دانه‌های رازیانه را به صورت درسته بعد از غذا جوید تا به عملکرد معده و گوارش کمک کند.

زیره، گیاه ضد نفخ و معده درد

زیره یک گیاه دارویی فوق‌العاده برای سیستم گوارش است. زیره برای کرامپ‌های شکمی و معده درد اثر تسکینی دارد و نیز ضد تهوع است. این گیاه همچنین یک گیاه دارویی موثر برای گاز روده است و از وقوع تخمیر در مسیر گوارش جلوگیری می‌کند. از این خوراکی فوق‌العاده در انواع داروی گیاهی معده استفاده می‌شود.

دارچین، گیاه دارویی ضد ویروس و باکتری

دارچین یک گیاه با طبع گرم است و خاصیت اشتها آوری دارد. این گیاه دارویی ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ است. دارچین یک گیاه پایین آورنده قند خون بوده و به کاهش باکتری هلیکوباکتر پیلوری که منجر به زخم گوارشی می‌شود، کمک می‌کند.

شوید، آرامبخش و ضد درد معده

شوید یک گیاه دارویی آرامبخش است. این گیاه برای بهبود خوب، درمان کولیک و درد معده بسیار موثر است. بسیاری از محصولات ضد کولیک کودکان مانند گرایپ میکسچر، در ترکیبات خود اسانس شوید دارند. این گیاه خوش عطر برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. 

رزماری، گیاه مقوی گوارش و پاکسازی کبد

رزماری یک گیاه ضد نفخ و تقویت کننده گوارش است و برای پاکسازی کبد نیز مفید است. این گیاه خوشبو خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و برای بهبود دل درد و علائم سوء هاضمه، به خصوص هنگام تولید گاز روده زیاد تاثیر خوبی دارد.

برای مصرف رزماری تنها کافیست آن را در چای خود بخیسانید. همچنین می‌توان از خواص و عطر آن در آشپزی بهره برده و نیز از راه مصرف محصولات مکمل گیاهی از آن استفاده کرد.

نعناع فلفلی، خنک کننده و ضد اسپاسم

نعناع فلفلی گیاهی طراوت بخش است که دارای خواص ضد اسپاسم، خنک کننده و ضد میکروب است. از خواص این گیاه معمولا برای سرفه و سرماخوردگی بهره می‌برند و همچنین برای کنترل علائم IBS یا همان سندرم روده تحریک پذیر موثر واقع شده است.

شواهدی از تحقیقات وجود دارد که روغن نعناع فلفلی به اندازه داروهای ضد اسپاسم تجویزی موثر است. مصرف نعناع فلفلی می‌تواند دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

سنبل الطیب، گیاه دارویی معده عصبی

سنبل الطیب یا علف گربه در طب سنتی ارزش بالایی دارد. در واقع ریشه این گیاه بیشتر به خواص آرامبخش و خواب آورش معروف است، اما خواص ضد دل درد و درمان کننده دلپیچه نیز از خود نشان داده است. سنبل الطیب همچنین به هضم غذا کمک می‌کند و به خاطر خواص ضد درد و آرامبخش خود، گیاه دارویی مفیدی برای درمان معده درد عصبی محسوب می‌شود.

بابونه، گیاه مسکن معده درد عصبی

بابونه یک گیاه گل دار زیباست که یکی از بهترین نمونه‌های گیاه دارویی برای گاز معده، سوء هاضمه، اسهال، تهوع و استفراغ است. این گیاه همچنین به صورت سنتی برای درمان کولیک و خروسک در کودکان استفاده می‌شود. این گیاه حاوی بیش از ۱۰۰ نرکیب فعال است که خواص زیادی برای بدن دارد.

این گیاه خواص آرامبخش نیز دارد و برای کاهش استرس، اضطراب و معده درد عصبی می‌تواند مفید واقع شود.

سیر، گیاه شگفت انگیز چند کاره

سیر گیاهی است که از قدیم الایام خواص دارویی فراوان خود را ثابت کرده است. این گیاه دارای عطری قوی، به دلیل داشتنِ اینولین و ترکیبات دیگر، سرشار از خواص ضد میکروب و پربیوتیک است. خواص پربیوتیک آن منجر به فعالیت باکتری‌های خوب روده می‌شود.

سیر برای سلامت قلب و عروق نیز گیاه دارویی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. سیر، موسیر، تره فرنگی و… جزو سرده مشترک سیر (Allium) هستند و همگی دارای خواص مشابه هستند.

فلفل فرنگی، گیاه برای تسکین درد معده

فلفل فرنگی یک گیاه دارویی مفید برای معده است که طبعی گرم دارد. اوژنول موجود در فلفل فرنگی آنزیم های گوارشی را بهبود می‌دهد و به عنوان تسکین دهنده درد معده و ضد اسپاسم محسوب می‌شود. بهترین زمان مصرف فلفل فرنگی به صورت دمنوش و بعد از وعده غذایی است.

هل، ضد التهاب و درمان کننده زخم معده

هل ادویه‌ای فوق العاده خوش عطر و زیبا است که در آشپزی و شیرینی‌پزی استفاده زیادی دارد. این ادویه خواص فراوانی برای معده و گوارش دارد. در واقع طی تحقیقات هل به درمان زخم معده کمک کرده است. این ادویه خوشبو سرشار از ترکیبات ضد التهابی است و بررسی‌ها نشان داده‌اند که مصرف هل، پاسخ‌های التهابی را کاهش داده است.

هل برای معده
هل خواص زیادی برای معده و گوارش دارد.

میخک، گیاه خوش عطر ضد میکروب

میخک یک ادویه خوش عطر دیگر است که برای طعم و عطر دادن به غذا و نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شود. شگفتیِ این ادویه البته محدود به بو و طعمش نمی‌شود، بلکه خواص دارویی نیز دارد. از جمله فواید میخک کمک به تعادل باکتری‌های دستگاه گوارش است که این خاصیت به دلیل ضد میکروب بودن آن است.

پونه کوهی (مرزنگوش)، گیاه سرشار از آنتی اکسیدان 

پونه کوهی نه تنها یک گزینه فوق‌العاده برای آشپزی است، بلکه تحقیقات نشان می‌دهند که این گیاه احتمالا خواص ضد میکروب برای معده نیز دارد. به علاوه، پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان است.

اسفرزه، گیاه پاکسازی روده و ضد اسهال

اسفرزه (پسیلیوم) یک گیاه معروف برای درمان اسهال و یبوست است. در واقع اسفرزه حرکت غذا در روده را متعادل می‌کند. با این کار، به سیستم گوارش اجازه می‌دهد که مواد مغذی بیشتری را به بدن جذب کند.

فیبر موجود در اسفرزه برای سلامت گوارش مفید است و هزاران سال به عنوان داروی گیاهی در طب سنتی کشورهای مختلف استفاده می‌شده است. در طب آیورودا، این گیاه برای پاکسازی روده و سم زدایی کاربرد دارد. نمونه‌هایی از محصولات حاوی اسفرزه در دسته انواع داروی گیاهی معده و روده جای می‌گیرد.

شیرین بیان، گیاه ضد رفلاکس و درمان سوزش معده

ریشه شیرین بیان از قدیم به عنوان یک داروی گیاهی معده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریشه این گیاه برای کمک به هضم غذا و تسکین معده بسیار موثر است. گلیسیرریزین ماده موثره شیرین بیان است که پاسخ ضد التهابی مناسبی را تحریک می‌کند و به تعادل میزان اسید معده کمک می‌کند؛ بنابراین منجر به آرام شدن سوزش و درد معده می‌شود. همچنین برای رفع ترش کردن و رفلاکس تاثیر خوبی دارد.

لازم به ذکر است که ریشه شیرین بیان برای سلامت دوازدهه یا اِثناعشر نیز مفید است.

بهترین راه‌های مصرف شیرین بیان برای معده، استفاده از دمنوش، پودر شیرین بیان و محصولات حاوی این گیاه است.

بهترین داروی گیاهی معده

پس از این که با گیاهان دارویی و ادویه های مفید و موثر برای معده و مشکلات مختلف آن آشنا شدید، در این بخش چند داروی گیاهی معده را که محبوبیت زیادی در بین بسیاری از افراد دارند، معرفی می‌کنیم. همه این محصولات گیاهی، مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند.

قرص فارموسینا، داروی گیاهی معده درد

فارموسینا یا همان سیناگل سابق، یک داروی گیاهی موثر برای معده درد و سوزش سر معده است. ترکیبات این قرص محبوب شامل گل سرخ، سنبل­ الطیب و شیرین بیان است که همگی این گیاهان خواص فوق‌العاده‌ای برای معده دارند. همانطور که گفته شد، سنبل الطیب خواص ضد اضطراب و آرامبخش داشته و برای رفع انقباض عضلات و درمان زخم معده مفید است.

فارموسینا محصول شرکت سینا فرآور، یکی از بهترین انواع داروی گیاهی معده است که با ترکیبات مفید خود خواص زیادی را برای بدن به همراه می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص فارموسینا و نیز خرید اینترنتی این دارو، به داروخانه آنلاین مفیدطب سر بزنید.

خرید قرص فارموسینا

داروی گیاهی معده درد
فارموسینا یا سیناگل سابق، یک داروی گیاهی موثر برای معده درد و سوزش سر معده است.

قرص دایجستیو، داروی گیاهی برای معده درد و ورم معده

قرص دایجستیو گلدن لایف، یک داروی گیاهی معده قوی حاوی گیاهان مختلفی مثل شیرین بیان، زنجبیل و رازیانه است. قرص دایجستیو برای ورم معده مفید می‌باشد.

این داروی گیاهی برای ورم معده، سوزش و التهاب معده، علائم سوء هاضمه و یبوست تاثیرات خوبی داشته و علاوه بر آن ترشح صفرا را تحریک می‌کند و از این طریق هضم و جذب چربی‌ها را بهبود می‌دهد.

برای مطالعه اطلاعات کامل درباره دایجستیو گلدن لایف، به صفحه مربوط به آن در مفیدطب مراجعه کنید و در صورت تمایل آن را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

مشاهده و خرید قرص دایجستیو

داروی گیاهی برای معده درد و ورم معده
قرص دایجستیو گلدن لایف برای ورم معده مفید است.

شربت انبرباریس دوایی، داروی گیاهی برای معده و صفرا

شربت اکسیر مقوی معده نیاک (انبرباریس دوایی) یکی از انواع بهترین شربت گیاهی تقویت معده است که تاثیر قوی بر تقویت معده و بهبود هضم غذا دارد. انبرباریس دوایی در ترکیبات خود از زرشک، رازیانه، هل، زنجبیل، کرفس و… بهره برده است که خواص فوق العاده ای برای بدن به همراه می‌آورند.

مصرف این شربت ضد نفخ و اشتها آور موجب تقویت دستگاه گوارش، درمان سوءهاضمه، جلوگیری از استفراغ های دوران حاملگی، بهبود مشکلات کبدی، صفراوی و گوارشی می‌شود. این داروی گیاهی معده همچنین برای درمان رفلاکس معده و سوزش معده نیز کاربرد دارد.

برای خواندن بروشور محصول و کسب اطلاعات کامل درباره داروی گیاهی انبرباریس دوایی نیاک و نیز خرید محصول به صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید:

مشاهده و خرید انبرباریس دوایی

داروی گیاهی برای معده و صفرا
شربت انبرباریس دوایی (اکسیر مقوی معده) یک داروی گیاهی خوب برای معده و صفرا است.

دایجسترانگ، داروی گیاهی جهت تقویت معده

قرص دایجسترانگ یکی از داروهای گیاهی محبوب برای تقویت معده است. این قرص از خواص گیاهان زیره سیاه، سداب، زنجبیل و فلفل سیاه در ترکیبات خود بهره برده است. 

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در قرص دایجسترانگ شرکت سینا فرآور برای کاهش یا درمان اسپاسم های دستگاه گوارش موثر است و با تشدید ترشح شیرابه‌های گوارشی به بالا رفتن کیفیت هضم غذا و رفع سوء هاضمه کمک می‌کند. مصرف این قرص همچنین اثر تسهیل خروج گازها از معده نیز دارد.

برای مطالعه اطلاعات کامل درباره قرص دایجسترانگ، به صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و در صورت تمایل آن را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

مشاهده و خرید قرص دایجسترانگ

داروی گیاهی جهت تقویت معده
قرص دایجسترانگ یکی از داروهای گیاهی محبوب برای تقویت معده است.

نکات مهم دیگر برای سلامت معده و گوارش

علاوه بر استفاده از گیاهان و غذاهای مفید و داروهای گیاهی برای سلامت و تقویت معده و درمان مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن، لازم است نکات دیگری را نیز در سبک زندگی خود رعایت کنید.

  • سعی کنید استرس خود را کم کنید. استرس باعث کاهش اشتها و کم شدن سرعت هضم شده و به صورت بالقوه منجر به اسهال، سوء هاضمه و یبوست می‌شود.
  • مصرف شکر و غذاهای فراوری شده خود را کاهش دهید. مصرف بیش از حد این مواد غذایی می‌تواند باعث شود که شرایط برای رشد باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش مهیا شود.
  • فیبر کافی مصرف کنید. روده برای این که بهترین عملکرد خود را داشته باشد، حداقل ۲۵ میلی‌گرم فیبر به صورت روزانه نیاز دارد. غلات کامل، سبزیجات برگی، پروتئین …. و میوه‌هایی با فروکتوز پایین را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.
  • به اندازه کافی بخوابید. تحقیقات نشان می‌دهند که خواب کم می‌تواند روی میکروبیوم روده تاثیر بگذارد.
  • پروبیوتیک و پربیوتیک مصرف کنید. این ترکیبات باکتری‌های خوب در روده را تقویت می‌کنند.

تذکر: در صورتی که سوء هاضمه و مشکلات معده شما بیش از دو هفته طول کشید و یا درد شدید یا یکی از علائم کاهش وزن، از دست دادن اشتها، استفراغ، مدفوع سیاه، مشکل در بلعیدن غذا و خستگی شدید را تجربه می‌کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید و خود درمانی نکنید.

جمع بندی

در این مقاله با چندین گیاه دارویی مفید برای معده آشنا شدید. همچنین در نهایت سه داروی گیاهی معده را معرفی کردیم. شما می‌توانید انواع مختلفی از بهترین قرص برای روده و معده را در دسته بندی محصولی مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کنید به طور دقیق اطلاعات کاملی درباره محصولات به دست آورید. همچنین برای خرید اینترنتی این محصولات، میتوانید مراحل ساده خرید در مفیدطب را تجربه کنید.

مشاهده و خرید داروهای گیاهی معده و روده

سوالات متداول

درمان گیاهی اسید معده چیست؟

چند تا از بهترین گیاهان دارویی برای درمان اسید معده شامل این موارد می‌شود: ریشه شیرین بیان، زیره و زنجبیل. همچنین یکی از بهترین درمان های گیاهی برای اسید زیادی معده، شربت آنتی رفلاکس بی باریج است که به نام شربت آنتی رفلاکس نیز معروف است. شما می‌توانید در مفیدطب درباره شربت آنتی رفلاکس بخوانید و آن را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

یک داروی گیاهی معده ترش کرده چیست؟

دلیل اصلی ترش کردن یا رفلاکس معده، عدم کارکرد صحیح اسفنکتر انتهای مری است که اجازه ورود اسید معده به مری را می‌دهد. برخی از ترکیبات گیاهی به عملکرد بهتر صحیح عضلات مری کمک می‌کنند. یکی از داروهای گیاهی مناسب برای معده ترش کرده، شربت آنتی رفلاکس بی باریج است. این محصول یک شربت گیاهی برای تنظیم اسید معده و ضد رفلاکس است. شما می‌توانید آنتی رفلاکس بی را از مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید.

برای معده چه گیاهی خوبه؟

برای رفع مشکلات مختلف معده و گوارش و نیز تقویت معده، گیاهان دارویی مختلفی وجود دارند که در این مقاله آن‌ها را بررسی کردیم. چند مورد از این گیاهان شامل زنجبیل، زردچوبه، شیرین بیان، سنبل الطیب، میخک و شوید است. برای اطلاعات دقیقتر و گیاهان بیشتر، به متن مقاله مراجعه کنید.

برای سوزش معده چه گیاهی خوبه؟

رازیانه یکی از درمان های گیاهی خوب برای سوزش معده است. رازیانه سبب تسکین معده می‌شود و سوزش ناشی از اسیدی بودن بیش از حد آن را تخفیف می‌دهد. شیرین بیان نیز گیاه دیگری برای اسپاسم عضلانی و التهاب در معده و مسیر گوارشی است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با گیاهان دارویی بینظیر و انواع داروی گیاهی معده»

  1. سلام من عنبیه شناسی رفتم دکتر گفت که معدت درست سم زدایی نمی تونه بکنه و بقیه اعضای بدنت رو درگیر کرده،و سودای بدنت زیاد هست . آیا دارویی برای درمان معده من هست.باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره