بهترین مارک کپسول امگا ۳
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

امگا ۳ شامل سه اسید چرب اصلی و ضروری برای بدن است؛ به این معنا که لازم است از طریق غذا یا مکمل برای بدن تامین شوند. مکمل های امگا ۳ در شرایط و بیماری های متنوعی از جمله بیماری های قلبی مفید واقع شده و توسط پزشکان تجویز می‌شوند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن آشنایی با امگا ۳ و خواص آن، چند نمونه از انواع بهترین مارک کپسول امگا ۳ را می‌شناسید. از شما دعوت میکنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

امگا ۳ چیست؟

قبل از این که به معرفی انواع بهترین مارک کپسول امگا ۳ بپردازیم، خوب است ابتدا با امگا ۳ و خواص آن کمی آشنا شویم.

بدن انسان قادر است بیشتر انواع چربی‌ای را که نیاز دارد، با استفاده از دیگر چربی‌ها و مواد اولیه تولید کند. اما اسیدهای چرب امگا ۳ که با عنوان امگا ۳ هم از آن ها یاد می‌شود، نمی‌توانند توسط بدن ساخته شوند. بنابراین، این اسیدهای چرب، جزو مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شوند و باید از طریق غذا یا مکمل تامین شوند.

غذاهایی که امگا ۳ بالایی دارند شامل ماهی، روغن های گیاهی، مغزیجات (به خصوص گردو)، تخم کتان، روغن تخم کتان و سبزیجات برگ دار می‌شود.

حال اهمیت بالای امگا ۳ برای چیست؟ امگا ۳ یک جزء اساسی از غشای سلولی در سرتاسر بدن هستند و بر عملکرد گیرنده‌های سطح سلول در این غشاها تاثیرگذار هستند. این اسیدهای چرب نقطه شروعی برای ساخت هورمون‌هایی هستند که انعقاد خون، انبساط و انقباض دیواره رگ‌ها و التهاب را تنظیم می‌کنند. امگا ۳ همچنین با گیرنده‌هایی در سلول‌ها مرتبطند که مسئول تنظیم عملکرد ژنتیکی می‌باشند. احتمالا به خاطر همین کارکردها نیز طبق تحقیقات، امگا ۳ برای سلامت قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند سکته قلبی مفید است. همچنین این ماده مغذی ممکن است برای کنترل بیماری لوپوس، اگزما و آرتریت روماتوئید موثر واقع شود. حتی گفته می‌شود امگا ۳ برای جلوگیری از سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌تواند مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا ۳ عضو کلیدی از خانواده چربی‌های غیر اشباع هستند. ۳ نوع اصلی امگا ۳ وجود دارد:

  • دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) که عمدتا از طریق ماهی ها به دست میآیند و به همین دلیل به آنها امگا ۳ دریایی هم گفته میشود
  • آلفا لینولنیک اسید (ALA) که از روغن گیاهان و مغزیجات به خصوص گردو و تخم کتان و نیز چربی برخی از حیوانات به دست می آید.

بدن انسان عموما از ALA برای انرژی استفاده می‌کند و مقدار محدودی از آن را به DHA و EPA تبدیل می‌کند.

امگا ۳ چه فوایدی دارد؟

همانطور که در بخش قبل گفتیم، امگا ۳ برای کمک به درمان بیماری‌های قلبی فواید زیادی به همراه دارد که شاید بتوان گفت این خاصیت امگا ۳، شاخص‌ترین خاصیت آن است. به نظر می‌رسد که این اسیدهای چرب به تنظیم ریتم قلب کمک می‌کنند. به علاوه، امگا ۳ خواص زیر را به همراه دارد:

  • پایین آوردن فشار خون
  • کاهش تری گلیسرید
  • کند کردن ایجاد پلاک در سرخرگ
  • کاهش ریسک ریتم غیر طبیعی قلب
  • کاهش احتمال حمله قلبی و سکته مغزی
  • کاهش احتمال مرگ ناگهانی قلبی در افراد مبتلا به بیماری قلبی
  • مقابله با افسردگی و اضطراب
  • بهبود سلامت چشم
  • ارتقاء سلامت مغز کودک در دوران بارداری و ابتدای زندگی
  • کاهش علائم اختلال کم توجهی – بیش فعالی (ADHD) در کودکان
  • کاهش علائم سندرم متابولیک
  • مقابله با التهاب
  • مقابله با بیماری‌های خود ایمنی
  • بهبود اختلالات روانی
  • مقابله با زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و بیماری آلزایمر
  • کمک به پیشگیری از سرطان
  • کاهش آسم در کودکان
  • کاهش چربی کبد
  • کمک به بهبود سلامت استخوان‌ها و مفاصل
  • کاهش درد قاعدگی
  • کمک به بهبود خواب
  • کمک به سلامت پوست

بهترین مارک کپسول امگا ۳ کدام است؟

در این بخش به این سوال پاسخ می‌دهیم که بهترین مارک کپسول امگا ۳ کدام است؟ در بازار مکمل ایران برندهای مختلف و باکیفیتی از مکمل‌ها و کپسول های امگا ۳ ارائه می‌شود که در ادامه به چهار مورد از بهترین نمونه‌های آن می‌پردازیم. عموماً هنگامی که صحبت از مکمل امگا ۳ می‌شود، مکمل‌هایی مدنظر هستند که حاوی روغن ماهی می‌باشند. اگر گیاهحوار هستید یا تمایل به مصرف مکمل امگا ۳ روغن ماهی ندارید، نمونه‌هایی از قرص امگا ۳ با منشاء گیاهی قابل استفاده هستند که در اینجا نیز یکی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کپسول امگا ۳ روغن ماهی باریویتال

کپسول امگا ۳ باریویتال ۱۰۰۰ میلی گرم حاوی روغن ماهی بوده و خواص این ماده، از جمله کمک به کاهش کلسترول، کمک به سلامت قلب و عروق و کمک به کاهش التهاب را به همراه می‌آورد. این محصول یک مکمل امگا ۳ بدون جیوه است و حاوی هیچ‌گونه شیرین کننده نیست؛ بنابراین برای مادران باردار و شیرده و افراد مبتلا به دیابت مناسب می‌باشد.

نحوه مصرف کپسول امگا ۳ باریویتال به صورت روزانه ۱ تا ۳ کپسول نرم همراه غذا و یا طبق دستور پزشک است.

نام تجاری یا مارک باریویتال برندی از شرکت داروسازی معتبر باریج است بنابراین این محصول نیز جزو بهترین مارک های کپسول امگا ۳ محسوب می‌شود. برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره کپسول امگا ۳ روغن ماهی باریویتال و خرید این محصول می‌توانید لینک زیر را ببینید.

خرید کپسول امگا3 باریویتال

کپسول هربال امگا ۳ باریج اسانس

هربال امگا ۳ باریج یک کپسول امگا ۳ با کیفیت است که فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. این کپسول امگا ۳ منشاء کاملا گیاهی داشته و به همین دلیل برای گیاهخواران و افرادی که روغن ماهی نمی‌خورند، می‌تواند مصرف شود.

هر کپسول نرم هربال امگا ۳ حاوی حداقل ۳۵۰ میلی‌گرم آلفا لینولنیک اسید (ALA) گرفته شده از روغن بزرک (Linum usitatissimum) یا همان گیاه کتان (منبع گیاهی غنی از امگا ۳) می‌باشد. طبق برخی از تحقیقات، بزرک می‌تواند به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده برای مدیریت سندرم متابولیک، برای کنترل سطح چربی خون، قند خون ناشتا، مقاومت به انسولین، وزن بدن، دور کمر، توده بدن و فشار خون باشد.

روش مصرف کپسول هربال امگا ۳ مارک باریج، در صورتی که پزشک دستور دیگری نداده باشد، یک کپسول نرم ۳ بار در روز همراه غذا است.

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی درباره این محصول شرکت معتبر باریج و نیز خرید این کپسول امگا ۳ گیاهی، به لینک زیر در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

خرید کپسول هربال امگا 3

کپسول امگا ۳ آپوویتال

کپسول امگا ۳ آپوویتال یکی دیگر از انواع بهترین مارک کپسول امگا ۳ است که  حاوی امگا۳، ژلاتین، گلیسیرین، ویتامین E می‌باشد. نام تجاری یا مارک آپوویتال توسط شرکت داروسازی دانا که یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی کشور است، ارائه می‌شود.

هر کپسول امگا۳ آپوویتال حاوی ۱۱۸۰ میلی گرم روغن ماهی است که روزانه ۵۰۰ میلی گرم اسیدهای چرب امگا۳ را تامین می‌کند. بنابراین این کپسول خواص روغن ماهی را به همراه دارد، از جمله این که به بهبود عملکرد مغز و بینایی کمک می‌کند.

روش مصرف کپسول امگا ۳ آپوویتال، به صورت روزانه یک عدد همراه آب و غذا است.

برای دانستن اطلاعات تکمیلی درباره کپسول امگا ۳ آپوویتال و خرید آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید کپسول امگا3 آپوویتال

کپسول امگا ۳ ویواتیون ویتا فارمد

کپسول امگا ۳ ویواتیون یکی از بهترین مارک های کپسول امگا ۳ است که برند آن توسط شرکت ویتا فارمد سوئیس Vita Pharmed ارائه شده است. این کپسول حاوی روغن ماهی ۱۰۰۰ میلی گرم می‌باشد. این مکمل حاوی این اسیدهای چرب است:

  • EPA ایکوزا پنتانوئیک اسید ۱۸۰ میلی گرم
  • DHA دوکوزاهگزائنوئیک اسید ۱۲۰ میلی گرم

اسیدهای EPA و DHA در کپسول امگا ۳ ویواتیون به مقدار کمتری وجود دارد. به همین دلیل میزان مصرف روزانه کپسول نرم ژلاتینی امگا-۳ ویواتیون یک تا سه عدد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول امگا ۳ مارک ویواتیون و خرید آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید کپسول امگا 3 ویواتیون

بهترین زمان مصرف قرص امگا ۳ چه زمانی است؟

برخی از شواهد نشان می‌دهند که جذب اسیدهای چرب امگا ۳ وقتی همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی غذایی مصرف شوند، موثرتر است. یک مطالعه بر روی امگا ۳ در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مصرف کنستانتره امگا ۳ همراه با غذای حاوی چربی، باعث افزایش فراهمی زیستی می‌شود که جذب امگا ۳ را برای بدن آسان‌تر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان مصرف قرص امگا ۳، همراه یا بعد از غذای حاوی چربی است.

بهترین مارک کپسول امگا ۳ را از کجا بخرم؟

علاوه بر این که بسیار خوب است که به دنبال بهترین مارک کپسول امگا ۳ باشید، برای اطمینان از خرید محصول اصل و مطمئن، لازم است مکمل مورد نظرتان را از معتبرترین مراکز تهیه کنید. داروخانه آنلاین مفیدطب یکی از این مراجع است که شما می‌توانید انواع محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو و دارای برچسب اصالت را از آن خریداری کنید. علاوه بر انواع بهترین مارک قرص امگا ۳ ، انواع شربت امگا ۳ را نیز می‌توانید از این مرکز فروش اینترنتی دارو تهیه نمایید.

مشاهده و خرید انواع مکمل امگا ۳

سوالات متداول

قرص امگا ۳ را چگونه مصرف کنیم؟

طبق برخی از شواهد، جذب اسیدهای چرب امگا ۳ وقتی همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی غذایی مصرف شوند، موثرتر است. بنابراین اغلب توصیه می‌شود مکمل امگا ۳ همراه با غذا مصرف شود.

امگا ۳ در چه مواد غذایی وجود دارد؟

انواع ماهی (مخصوصا ماهی‌های چرب یا روغنی سردآبی)، مثل ماهی آزاد، شاه ماهی و ساردین، و منابع گیاهی مانند تخم کتان، دانه چیا، گردو و لوبیای سویا حاوی مقادیر خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

چه کسانی نباید امگا ۳ مصرف کنند؟

با وجود این که امگا ۳ برای بدن لازم است و خواص زیادی را به همراه دارد، اما برخی از افراد لازم است قبل از مصرف امگا ۳ از طریق مکمل، با پزشک خود مشورت کنند. اگر داروی خاصی (به خصوص داروهای ضد انعقاد خون) مصرف می‌کنید، یا دچار بیماری‌های مزمن مثل دیابت، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، بیماری کبدی یا هرگونه اختلال مربوط به پانکراس (لوزالمعده) هستید، قبل از مصرف مکمل امگا ۳ با پزشک مشورت نمایید. همچنین اگر آلرژی غذایی خاصی دارید نیز بهتر است احتیاط لازم را داشته باشید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مارک کپسول امگا ۳»

  1. ضمن تشکر از درج مطلب مفیدتان⚘️
    آیا با مشکل ۸۰ درصدی آقایان با پروستات ، مصرف امگا ۳ می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد🙋🏻‍♂️

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام منظور شما از قسمت “با مشکل ۸۰ درصدی آقایان با پروستات” را متوجه نشدم. در هر حال، امگا۳ در درمان یا بهبود مشکل بزرگی خوشخیم پروستات تاثیر یا کاربرد ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      هر محصولی که انتخاب کنید طریقه مصرف آن در صفحه محصول نوشته شده است. البته معمولا امگا۳ به میزان روزی یک عدد تجویز می شود اما برخی محصولات با دوز بیشتر نیز قابل استفاده است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. من برای خشکی چشم انواع امگا۳ رو استفاده کردم خدایی مارک زهراوی خیلی خوب اثر میذاشت و هم قیمت خوبی داشت

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و