قرص آلتادین؛ بهترین قرص خارش گلو و گلودرد

قرص آلتادین بهترین داروی گیاهی گلو درد
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

گلودرد و خارش گلو یکی از اولین نشانه‌های سرماخوردگی است که همه ما بارها آن را تجربه کرده‌ایم. با اینکه این عارضه جزو اولین نشانه‌های بروز بیماری در بدن است، اما گاهی تا لحظات آخر بهبودی هم ما را ترک نمی‌کند! دلیل این ماندگاری این است که محیط گلو محل بسیار راحت و مناسبی برای فعالیت باکتری‌ها و ویروس‌هاست. اما از آنجا که گلودرد چرکی و خارش گلو اگر کهنه شود، برای سلامت بدن به خصوص قلب مشکل ساز خواهد شد، اتفاقاً باید هرچه زودتر درمان شود. داروهای گیاهی مختلفی برای علامت درمانی گلودرد در بازار موجود است تا ما بتوانیم با استفاده از آن‌ها هرچه زودتر گلودرد خود را بهبود دهیم. قرص آلتادین یکی از پرطرفدارترین قرص‌های گیاهی گلو درد است که برای کاهش علائم بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کاربرد دارد.

از آنجا که قرص گلو درد آلتادین شهرت زیادی دارد، سؤالات زیادی هم پیرامون عملکرد و ویژگی‌های آن وجود دارد. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب شما را بیشتر با این قرص گیاهی گلو درد آشنا کنیم و سؤالات شما را نیز در انتها پاسخ می‌دهیم.

شما می‌توانید مقاله قرص خارش گلو و سرفه آلتادین را به صورت صوتی نیز گوش کنید:

 

دلیل خارش گلو و گلو درد چیست؟

گلو درد و خارش گلو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و سرخک، یا عفونت‌های باکتریایی مانند کلامیدیا ممکن است عاملی برای ایجاد گلودرد و التهاب گلو باشد. در هر صورت ویروس‌ها عامل اکثر گلودردها (۹۰%) هستند. ویروس‌های عامل گلودرد علاوه بر فعالیت‌های مخرب خود، باکتری‌های مضر موجود در محیط گلو را نیز فعال می‌کند تا با آلوده کردن این محیط، عفونت بیشتری تولید کنند. در بیشتر مواقع نیز مسئول عفونت گلو، باکتری‌های استرپتوکوکی هستند.

دلیل گلو درد و خارش گلو چیست؟
دلایل بروز گلو درد و خارش گلو

گلودرد و خارش گلو ممکن است سبب ایجاد برونشیت، التهاب مجاری تنفسی، گرفتگی بینی، تب، سردرد، درد بدن، مشکل در بلع و حتی متورم شدن غدد ناحیه گردن شود. این علائم تنفس و غذا خوردن را برای بیمار سخت می‌کند. از طرفی هم طولانی شدن میزبانی گلو از باکتری‌های استرپتوکوکی باعث می‌شود این باکتری‌ها وارد خون شده و به سراغ دریچه‌های قلب نیز بروند. به همین دلیل هم پزشکان تاکید دارند که خارش گلو ناشی از گلو درد چرکی باید زودتر از هر علامت دیگری درمان شود.

قرص آلتادین دینه که در ادامه بیشتر از آن حرف می‌زنیم، یک قرص گیاهی برای گلو درد است که بخاطر مصرف راحت و اثر زود هنگامی که دارد، بسیار پرطرفدار شده. این قرص می‌تواند علائمی که به صورت زنجیروار پس از گلودرد ایجاد می‌شود را نیز بهبود دهد.

خرید قرص آلتادین

قرص آلتادین؛ داروی گیاهی برای گلودرد و سرفه

قرص آلتادین گیاهی توسط شرکت داروسازی دینه تولید شده است. این داروی گیاهی نه تنها برای رفع خارش گلو، بلکه برای بهبود گلودرد چرکی، بهبود سرفه‌های خشک و برونشیت و نرم کردن گلو نیز کاربرد دارد. شرکت دینه با ترکیب موثرترین گیاهان دارویی برای گلو درد و سرماخوردگی، سعی کرده محصولی کم عارضه با اثرگذاری خوب و مطلوب تولید کند تا همه بتوانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند. در ادامه بیشتر با ترکیبات و عملکرد آلتادین آشنا خواهید شد.

قرص گیاهی گلو درد آلتادین
قرص گیاهی گلو درد آلتادین

ترکیبات قرص گیاهی آلتادین؛ قرص مکیدنی برای خارش گلو

احتمالاً تا به حال اسم گل ختمی را روی جعبه داروهای گیاهی برای گلودرد و سرماخوردگی دیده‌اید، این گیاه بیشترین خواص را برای درمان علائم سرماخوردگی، به خصوص گلودردهای چرکی دارد. در قرص گیاهی گلو درد آلتادین، عصاره این گیاه با دو گیاه مؤثر دیگر یعنی شیرین بیان و نعناع فلفلی ترکیب شده و یک ترکیب طلایی برای بهبود خشکی و خارش گلو ایجاد کرده است. در ادامه مختصری از خواص هرکدام از این گیاهان را می‌خوانید.

گل ختمی

گل ختمی به پرسیاوشان نیز مشهور است. این گیاه قرن‌هاست که به عنوان داروی گیاهی برای سرماخوردگی و گلو درد استفاده می‌شود. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات موسیلاژی است که باعث خلط آوری و مرطوب نگهداشتن محیط گلو می‌شوند.

شیرین بیان

ماده گلیسیریزین یک آنتی اکسیدان قوی است که بار خواص شیرین بیان را به دوش می‌کشد. این ماده از رشد و تکثیر ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کرده و به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل عفونی کمک می‌کند.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی بوی تند و خنکی دارد که نشان دهنده ترکیبات ضد التهاب قوی موجود در آن است. ویتامین C و منتول موجود در عصاره این گیاه التهاب و خارش گلو را از بین برده و آهن موجود در آن نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

جدول ترکیبات قرص خارش گلو آلتادین

ترکیبات مقدار در هر قرص
گل ختمی ۲۲۰ میلی گرم
شیرین بیان ۱۵ میلی گرم
نعناع فلفلی ۲ میلی گرم
درمان گلو درد با قرص مکیدنی آلتادین
درمان گلو درد با قرص مکیدنی آلتادین

قرص آلتادین دینه چگونه گلودرد را درمان می‌کند؟

همه عصاره‌های گیاهی که در بخش ترکیبات معرفی کردیم، منبع غنی از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان هستند. مهم‌ترین این ترکیبات شامل گلیسریزین، فلاوونویید، موسیلاژ، آسپاراژین، بتائین و لسیتین هستند که در کنار هم اثر ضد ویروسی و آنتی باکتریال قوی دارند. این ترکیبات در بهبود علائم سرماخوردگی نقش موثری دارند.

موسیلاژها و ماده مؤثر گلیسریزین موجود در قرص آلتادین، با ورود به گلو، فضای گلو را نرم و مرطوب کرده و عفونت‌های موجود را با خاصیت خلط آوری از مخاط گلو جدا می‌کنند. از طرفی هم منتول و سایر ترکیبات ضد التهاب، ورم گلو و مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد.

در کنار تأثیر بالا، آنتی اکسیدان هایی از جمله آسپاراژین، بتائین و لسیتین و ویتامین C با خاصیت ضد میکروبی خود فعالیت این ویروس‌ها و باکتری‌های عفونت زا را کاهش می‌دهند. این ترکیبات با تقویت سلول‌های دفاعی حملات سیستم ایمنی را شدیدتر و کشنده‌تر نیز می‌کند. در نتیجه با مصرف قرص مکیدنی آلتادین علاوه بر سوزش و خارش گلو، عفونت و سایر علائم از جمله التهاب مجاری تنفسی و آبریزش بینی نیز بهبود می‌یابد.

قرص آلتادین را چگونه مصرف کنیم؟

برای بهبود گلو درد و خارش گلو ناشی از عفونت مخاط گلو، بهتر است قرص مکیدنی آلتادین را طبق دستور پزشک همراه با آنتی بیوتیک های مناسب مصرف کنید. در سایر موارد، می‌توانید این قرص را هر ۱ یا ۲ ساعت یک بار مصرف کنید.

بهتر است برای جلوگیری از تداخل در اثرگذاری دارو، قرص آلتادین را همراه با سایر داروها (به جز آنتی بیوتیک های گلو) مصرف نکنید.

عوارض جانبی قرص آلتادین چیست؟

قرص آلتادین دینه یک داروی گیاهی ضد سرماخوردگی است که به جز عصاره‌های گیاهی هیچگونه ماده افزودنی دیگری ندارد. به همین دلیل اگر آن را طبق دستور پزشک یا به مقدار توصیه شده مصرف کنید، عوارضی برای بدن ندارد.

قرص آلتادین برای کرونا خوب است؟

ویروس کرونا که عامل بیماری Covid-19 است، هنوز ویروسی ناشناخته است و علائم متفاوتی در افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل هنوز دارویی برای درمان قطعی آن وجود ندارد. داروهای گیاهی از جمله قرص آلتادین تنها می‌توانند در کاهش علائم این بیماری (اگر شامل گلو درد و التهاب گلو باشد) موثر باشند.

داروی کووکسیر نیز یک محصول ضد کرونای جدید ایرانی است که از عصاره گیاه کمای بیابانی تهیه شده و خطرناک‌ترین عارضه این بیماری یعنی گرفتگی مجاری تنفسی و تنگی نفس را برطرف می‌کند. کپسول کووکسیر حاوی ترکیبات پلی سولفید بوده و در کاهش التهاب ریه و افزایش قدرت بدن برای مقابله با ویروس‌های تنفسی نقش موثری دارد.

گلودرد خود را هرچه سریع‌تر درمان کنید

در این مطلب سعی کردیم با اشاره به اهمیت درمان گلو درد و خارش گلو در بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، شما را بیشتر با قرص آلتادین دینه آشنا کنیم. این داروی گیاهی به سرعت گلو دردهای عفونی را بهبود می‌بخشد و از آسیب رسیدن به سایر اندام‌های مهم بدن جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توانید جهت خرید انواع محصولات دیگر اعم از قرص و شربت گیاهی ضد سرفه و سرماخوردگی از طریق لینک زیر عمل کنید.

خرید قویترین شربت گیاهی ضد سرفه

سریع‌ترین راه برای خرید قرص آلتادین گیاهی یا سایر داروهای گیاهی گلو درد، مراجعه به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) است. زیرا در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه سفارش خود را ثبت کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل خود دریافت کنید.

سوالات شما درباره‌ی بهترین قرص برای خارش گلو

قرص آلتادین برای درمان خارش و سوزش گلو در کرونا مؤثر است؟

بیماری کرونا در همه‌ی انواع سویه‌های خود گلو را درگیر می‌کند. در زمان ابتلا به کرونا، در کنار استفاده از داروهای تجویز شده و درمان کننده، مصرف قرص آلتادین برای کاهش شدت خشکی، سوزش و خارش گلو می‌تواند مؤثر باشد.

برای بهبود سرفه خشک و گلو درد آلتادین اثر دارد؟

بله. قرص آلتادین با خاصیت خلط آوری و نرم کنندگی گلو، از تحریک شدن این ناحیه و سرفه‌های خشک پیاپی جلوگیری می‌کند.

آلتادین را می‌توان بهترین قرص برای سرفه دانست؟

از آنجا که اثر داروهای گیاهی در افراد مختلف، متفاوت است؛ نمی‌توان دارویی را به عنوان بهترین در نظر گرفت. زیرا برای هر فرد بهترین دارو یکسان نیست. با این حال آلتادین یکی از بهترین قرص‌های ضد سرفه گیاهی است که اثر بسیار خوبی هم در بهبود مشکلات گلو دارد.

قرص آلتادین برای درمان خارش گلو ناشی از آلرژی هم خوب است؟

بله. خارش و خشکی گلو هر دلیلی که داشته باشد، مصرف قرص آلتادین به درمان یا بهبود آن کمک می‌کند. البته افرادی که به شیرین بیان یا ختمی حساسیت دارند، نباید از این دارو استفاده کنند.

مصرف قرص آلتادین در بارداری ضرری ندارد؟

شیرین بیان، ختمی و نعناع موجود در قرص آلتادین ممکن است برای خانم‌ها در دوران بارداری حساسیت ایجاد کند. از این رو مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود؛ مگر با اجازه و مشورت پزشک.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع