پلارژین؛ بهبود سرفه و علائم سرماخوردگی

معرفی قرص و شربت پلارژین
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تحقیقات نشان داده است که ریشه گیاه پلارگونیوم در درمان و بهبود سرفه، آبریزش بینی، جلوگیری از رشد باکتری و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش قابل توجهی دارد. همچنین مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف عصاره ریشه گیاه پلارگونیوم در اطفالی که مبتلا به آسم هستند و ممکن است دچار سرماخوردگی شوند، می‌تواند تا حدود ۳۰% علائم سرماخوردگی و بینی را کاهش دهد. محصول پلارژین حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز بوده که توسط شرکت پارس گیتا تولید شده است. در این مقاله همراه مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی باشید تا با این شربت ضد سرفه، موارد استفاده، موارد منع مصرف و عوارض آن آشنا شوید.

پلارژین چیست و در چه اشکال دارویی تولید شده است؟

پلارژین محصولی است برای کمک به درمان انواع علامت‌های سرماخوردگی مانند گلودرد، سرفه، آب‌ریزش بینی و گرفتگی بینی. این محصول در سه شکل دارویی شربت اطفال یا همان شربت پلارژین کیدز، شربت پلارژین بزرگسالان و قرص پلارژین توسط شرکت پارس گیتا تولید شده است. پلارژین حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز است که خاصیت ضد ویروس، ضد باکتری و رقیق کننده موکوس داشته و در درمان علائم ذکر شده، بسیار موثر می‌باشد.

تفاوت شربت پلارژین کودکان و بزرگسالان آن است که پلارژین اطفال حاوی ۲۰ گرم عسل نیز می‌باشد. وجود عسل، هم در درمانِ علائم کمک کننده است و هم به دلیل ایجاد طعم بهتر در دارو، برای کودکان قابل تحمل‌تر است.

خرید پلارژین کیدز (برای کودکان) از مفیدطب

پلارژین چیست

موارد استفاده و مزایای پلارژین

مطالعات بالینی نشان داده‌اند که مصرف عصاره گیاه پلارگونیوم در اطفال، حتی اطفالی که مبتلا به آسم هستند و ممکن است دچار سرماخوردگی شده باشند، می‌تواند تا حدود ۳۰% علائم سرماخوردگی و مخصوصاً علائم مربوط به بینی را بهبود دهد. همچنین مصرف این ماده در هنگام سرماخوردگی و برونشیت حاد، خصوصاً اگر شروع مصرف در ۲۴ ساعت اولِ شروع بیماری باشد، می‌تواند طی ۷ روز باعث بهبود علائم و کاهش طول دوره بیماری شده و نیاز به مصرف استامینوفن را کم می‌کند.

موارد استفاده پلارژین

از مزایای پلارژین این است که فاقد الکل، رنگ و قند می‌باشد. همچنین، پلارژین بر خلاف بسیاری از داروهای ضدحساسیت شیمیایی که خواب‌آور هستند، خاصیت خواب‌آوری ندارد.

نحوه مصرف

نحوه مصرفِ هر کدام از اشکال دارویی پلارژین، بر روی جعبه محصول نوشته شده و می‌توان طبق دستور و نیز بر اساس سن بیمار از آن استفاده کرد؛ مگر آن که پزشک دستور دیگری داده باشد.

طبق دستوری که روی محصول پلارژین ذکر شده، بهتر است که مصرف آن در ابتدای بروز علائم شروع شود و تا ۳-۲ روز بعد از بهبود علائم، برای جلوگیری از عودِ بیماری ادامه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که لازم است شربت پلارژین را قبل مصرف تکان دهید.

خرید شربت پلارژین بزرگسالان از مفیدطب

تداخل دارویی و عوارض پلارژین

در این بخش، تداخل‌های دارویی و احتیاط‌هایی را در مورد پلارژین ذکر می‌کنیم. هر چند که به طور اختصاصی در رابطه با مصرف این محصول تداخلی گزارش نشده است، اما بهتر است کسانی که داروهای سرکوب کننده‌ سیستم ایمنی مصرف می‌کنند یا بیماری‌های خودایمنی دارند، و همچنین افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند یا بیماری‌های اختلال خون‌ریزی دارند، در مصرف پلارژین احتیاط کنند.

در رابطه با عوارض پلارژین، تا به حال مورد خاصی گزارش نشده و مطالعات نشان داده‌اند که مصرف عصاره پلارگونیوم طبق دستورِ توصیه شده، تا حدود ۲۴ هفته عارضه خاصی نداشته و بیماران توانسته‌اند به خوبی آن را تحمل کنند. در موارد نادری ممکن است مصرف این دارو باعث برخی علائم گوارشی شود. همچنین در افرادی که به گیاه مورد استفاده در پلارژین حساسیت دارند، امکان ایجاد راش و برخی عارضه‌های پوستی در آن‌ها وجود دارد.

در مورد مصرف پلارژین هنگام بارداری و شیردهی مطالعه زیادی انجام نشده و اطمینانی در رابطه با بی‌خطر بودن آن وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

ویدئوی معرفی پلارژین

در ویدئوی زیر، دکتر ضحا مرتضوی درباره داروی پلارژین توضیح می‌دهد:

جمع‌بندی

در این مقاله خواندیم که پلارژین چیست و با ترکیبات، اشکال مختلف و موارد مصرف این داروی گیاهی آشنا شدید. اگر مبتلا به سرماخوردگی شده یا علائمی مانند سرفه و آبریزش یا گرفتگی بینی دارید، می‌توانید با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله از محصول پلارژین که حاوی عصاره مفید ریشه پلارگونیوم است، استفاده کنید و از مزایای آن در بهبود بیماری خود بهره‌مند شوید.

هر سوال دیگری که در رابطه با پلارژین یا نحوه مصرف آن دارید، می‌توانید در قسمت نظرات صفحه‌ پلارژین مورد نظر در سایت داروخانه آنلاین مفید طب مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

همچنین برای خرید اینترنتی آسان شربت پلارژین کیدز، پلارژین بزرگسال و قرص پلارژین به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

خرید قرص پلارژین

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره