پماد کالاندولا بهترین پماد سوختگی پای نوزاد

رفع سوختگی پای نوزاد با پماد کالاندولا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

همانطور که می‌دانید کودکان در ۲ سال ابتدایی زندگی خود بایستی به طور مداوم و در طول شبانه روز از پوشک استفاده کنند. از آنجایی که پوشک به طور مستقیم با پای نوزاد در تماس می‌باشد ممکن است سبب سوختگی پای نوزاد شما شود. همچنین با گرم شدن هوا احتمال عرق سوز شدن نوزاد نیز بیشتر می‌شود. این سوختگی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که با رعایت برخی از نکات و استفاده از پمادهای سوختگی قابل رفع می‌باشد. با مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا دلایل ایجاد سوختگی در پای نوزاد و بهترین پماد برای رفع آن را به شما معرفی کنیم.

دلایل ایجاد سوختگی پای نوزاد

  • ادرار سوختگی: با توجه به این که ممکن است تمام رطوبت ادرار نوزاد جذب پوشک نشود، مقداری از این رطوبت روی پوست او باقی می‌مانند و با سهل انگاری والدین در تعویض به موقع پوشک سبب سوختگی در قسمت های ران، کشاله، ناحیه تناسلی و مقعد نوزاد می‌شود و به صورت بثورات پوستی و یا جوش‌های ریز نمایان می‌گردد. اگر این مشکل به موقع رفع نشود ممکن است سبب ایجاد مشکلات جدی برای نوزاد شود.
  • استفاده از پودر بچه: اگر با وجود تعویض به موقع پوشک باز هم التهابات و حساسیت‌های پوستی در پای نوزادتان ایجاد شده است بهترین کار این است که استفاده از پودر بچه را قطع نمایید. چرا که پودر بچه حاوی تالک بوده و سبب جذب چربی پوست شده و حساسیت پوستی برای نوزاد ایجاد کند.
  • حساسیت به پوشک: از آنجایی که برخی از شرکت‌های تولیدکننده پوشک بچه در ساخت آن‌ها از مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و یا به طور کلی فرزند شما ممکن است به پوشک استفاده شده حساسیت داشته باشد بهتر است از برند دیگری برای فرزندان استفاده نمایید.
  • عرق سوز شدن کودک: گاهی ممکن است به علت گرم شدن هوا، پوست فرزندتان دچار تعریق شدید شود و با به تعویق افتادن زمان عوض کردن پوشک و دچار سوختگی در ناحیه تناسلی و مقعد شود.

راه‌های رفع سوختگی پای نوزاد

  • تعویض به موقع پوشک نوزاد: بهترین کاری که می‌تواند از ایجاد التهاب و سوختگی پای نوزاد جلوگیری کند عوض کردن زود به زود و به موقع نوزاد است. در واقع اگر بتوانید بعد از هر بار ادرار و اجابت معده فرزندتان سربعا پوشک او را عوض کنید، دیگر فرزندتان دچار ادرار سوختگی نمی‌شود.
  • استفاده از برندهای دیگر: اگر فرزندتان نسیت به پوشکی که برای او استفاده می‌کنید حساسیت دارد بهتر است هر چه سریع تر از پوشک دیگری از برندهای معتبر موجود در بازار استفاده کنید.
  • تنفس پوستی: اگر می خواهید فرزند دلبندتان دچار سوختی در نواحی کشاله ران، آلت تناسلی و مقعد نشود، ساعتای از روز از پوشک استفاده نکنید و اجازه دهید کمی پوست او نفس بکشد.
  • استفاده از کرم و پماد سوختگی: کرم ها و پمادهای زیادی همچون زینک اکساید، کالاندولا و ریکاو می‌توانند به درمان سوختگی پای نوزاد کمک کند.

طریقه مصرف پماد سوختگی پای نوزاد کالاندولا

پماد کالاندولا بهترین انتخاب برای رفع سوختگی پای نوزاد

پماد کالاندولا حاوی عصاره کالاندولا یا گل همیشه بهار و ترکیبات گیاهی است که می‌توان از آن به منظور پیشگیری از ایجاد التهاب و حساسیت در پای نوزاد و کاهش آثار ادرار سوختگی استفاده نمود. کالاندولای موجود در این پماد به دلیل داشتن ماده ای به نام ساپونین می‌تواند از واسطه‌های التهابی مانند برادی کینین و آزاد شدن هیستامین جلوگیری کند. کاروتنوئیدهای موجود در گل همیشه بهار که یک پیش ساز ویتامین است می‌تواند تاثیر ضدالتهابی فلاونوئیدها را دو چندان کند.

خرید پماد کالاندولا محافظ پای نوزاد

طریقه مصرف پماد سوختگی کالاندولا برای نوزاد

قبل از هر اقدامی بایستی پمادی که می‌خواهید برای رفع سوختگی پای نوزاد خود استفاده کنید را بر اساس فاکتورهای موردنظر خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید به کمک این پماد از پوست فرزند خود در برابر رطوبت و رشد و تجمع باکتری محافظت کنید، پماد سوختگی حاوی اکسید روی (زینک اکساید) بهترین انتخاب است.

نحوه مصرف این پماد روزانه ۱ الی ۲ مرتبه باید به اندازه یک نخود از پماد را به صورت موضعی بر روی محل التهاب بمالید.

مصرف پماد کالاندولا برای نوزاد دختر

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام استفاده از این پماد برای نوزادان دختر رعایت کنید اینست که پماد باید برای مصرف خارجی و قسمت‌های بیرونی آلت تناسلی استفاده شود و از ورود آن به داخل واژن جلوگیری شود. چرا که ورود آن به واژن نوزاد سبب عفونت مخمری، عفونت مجاری ادراری یا سایر اختلالات دستگاه تناسلی در نوزاد می‌گردد.

عوارض پماد کالاندولا برای نوزاد

پماد سوختگی کلاندولا نیز ممکن است مانند سایر داروها با عوارضی همراه باشد که پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان مصرف برخی از این عوارض از بین بروند. برخی از علائمی که ممکن است بر اثر استفاده از این پماد ایجاد شود عبارت اند از خارش، قرمزی و تورم پوست.

افرادی که به خانواده آستراسه شامل گیاهان بابونه، کاهو، کنگر فرنگی، بومادران، سرخارگل و ترخون حساسیت دارند ممکن است به طور متقاطع به کالاندولای این محصول نیز حساسیت نشان دهند.

سخن پایانی

اگر فرزند شما به دلایل مختلف دچار سوختگی در ناحیه کشاله ران، آلت تناسلی و مقعد شده است، به منظور پیشگیری از مشکلات حدی‌تر بایستی هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام نمایید. پماد سوختگی کالاندولا کیمیاگر توس می‌تواند بهترین گزینه برای رفع سوختگی پای نوزادتان باشد. شما می‌توانید سوالات خود را در مورد این محصول در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب با ما در میان بگذارید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول

بهترین پماد برای سوختگی پای نوزاد دختر چیست؟

پماد کالاندولا حاوی عصاره گل همیشه بهار و ترکیبات دیگری است که در درمان و پیشگیری از حساسیت و ادرار سوختگی پای نوزاد موثر است. این پماد می‌تواند بهترین انتخاب برای پای نوزاد شما، چه دختر و چه پسر باشد.

عوارض پماد کالاندولا برای نوزاد چیست؟

استفاده از پماد کالاندولا در اکثر موارد عوارض جانبی ندارد، اما به ندرت باعث بروز واکنش‌های حساسیتی می‌شود. بنابراین پیش از مصرف اطمینان حاصل کنید نوزاد شما نسبت به ترکیبات تشکیل‌دهنده پماد حساسیت نداشته باشد.

نحوه مصرف پماد کالاندولا برای ادرار سوختگی چگونه است؟

در اغلب موارد می‌توانید روزانه ۱ تا ۲ مرتبه از پماد کالاندولا استفاده کرده و مقداری از آن را روی نواحی مورد نظر بمالید. نحوه مصرف هر پماد در بروشور آن توضیح داده شده است.

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

1 دیدگاه دربارهٔ «پماد کالاندولا بهترین پماد سوختگی پای نوزاد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره