مهم‌ترین فواید قرص کلسی شور برای بدن

مهم‌ترین فواید قرص کلسی شور
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

آمار تکان دهنده‌ای نشان می‌دهد در کشور ما ۸۰ درصد زنان بالای ۷۵ سال به پوکی استخوان یا استئوپروز مبتلا هستند. همچنین در سنین بالای ۵۰ سال نیز، از هر ۲ زن و هر ۴ مرد، یک نفر با این بیماری درگیر است. به همین دلیل مصرف مکمل پوکی استخوان برای پیشگیری از این بیماری برای ما اهمیت زیادی دارد. قرص کلسی شور یکی از ده‌ها مکمل تغذیه‌ای برای تقویت استخوان‌ها است. این قرص در ترکیبات خود ریزمغذی‌هایی دارد که نه تنها باعث افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود، بلکه علائم پوکی استخوان را نیز کاهش می‌دهد؛ اما این تنها فواید قرص کلسی شور نیست!

اگر شما هم به دلیل کمبودهای تغذیه‌ای دچار تضعیف استخوان‌ها شده‌اید، یا می‌خواهید از پوکی استخوان جلوگیری کنید، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در ادامه می‌خواهیم شما را با فواید قرص کلسی شور، یکی از بهترین مکمل‌های تقویت استخوان آلمانی آشنا کنیم.

ترکیبات قرص کلسی شور؛ بهترین قرص کلسیم برای افزایش قد

بهترین مولتی ویتامین برای جلوگیری از پوکی استخوان، قرص کلسیم منیزیم زینک است. قرصی که این مواد معدنی را همراه با ویتامین D در ترکیبات خود دارد، بهترین عملکرد را برای جلوگیری یا کاهش علائم پوکی استخوان در بدن اعمال می‌کند. قرص کلسی شور دقیقاً همین ترکیبات را با دوز مناسب در اختیار ما قرار می‌دهد. در ادامه می گوییم که هرکدام از این عناصر چه اثراتی روی استخوان‌ها دارند؟ دانستن این اطلاعات به درک بهتر فواید قرص کلسی شور کمک می‌کند.

کلسیم:

کلسیم فراوان‌ترین ماده معدنی بدن است؛ زیرا ترکیب اصلی اسلکت بدن را تشکیل می‌دهد. با این وجود، چون مقداری از این عنصر حیاتی روزانه از بدن دفع می‌شود، باید آن را از طریق تغذیه جبران کنیم. کلسیم علاوه بر تشکیل و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، در کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش وزن هم نقش دارد.

منیزیم:

منیزیم نقش مهمی در متابولیسم کلسیم و بهینه سازی آن برای استخوان‌ها دارد. ۶۰% منیزیم موجود در بدن، در استخوان‌ها جای گرفته است. کمبود این عنصر در ابتدا باعث هیپوکلسمی (کاهش کلسیم) شده و در موارد شدیدتر باعث کاهش ویتامین D3، اختلال رشد استخوان در نوجوانان و جوانان و پوکی استخوان در افراد مسن می‌شود.

زینک:

زینک هم مانند آهن تقریباً در همه جای بدن توزیع شده و یکی از عناصر کمیابت در بدن است. این ماده معدنی در فرایندهای زیستی بسیار متنوعی از جمله فعالیت صدها آنزیم، سنتز پروتئین‌ها، ترمیم زخم‌ها، تقسیم سلولی و… نقش دارد. یکی از مهم‌ترین نقش‌های زینک، افزایش تراکم استخوان‌ها و ترمیم آسیب دیدگی آن‌ها است. زینک بدن را به ساخت بافت استخوانی تحریک می‌کند و تحلیل‌های استخوانی ناشی از آسیب دیدگی‌ها، کمبودهای تغذیه‌ای و افزایش سن را به حداقل می‌رساند.

ویتامین د۳:

ویتامین D3 نوع جانوری ویتامین D است که بیشترین نقش را در افزایش تراکم استخوان در بدن ما دارد. این ویتامین با افزایش تولید پروتئین کلسی تونین، گنجایش بافت استخوانی را برای جذب کلسیم افزایش می‌دهد. به همین دلیل می گویند مصرف مکمل کلسیم بدون ویتامین D برای تقویت استخوان تأثیر زیادی ندارد!

خواص قرص کلسی شور
قرص کلسی شور برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان کاربرد دارد

ویژگی‌های قرص کلسی شور

  • قرص کلسیم آلمانی
  • مؤثر در کاهش علائم پوکی استخوان
  • بهبود آسیب دیدگی و تحلیل استخوان‌ها
  • مؤثر در افزایش قد نوجوانان
  • تقویت عضلات و افزایش تراکم استخوان‌ها
  • کاهش دوره نقاهت شکستگی استخوان

خواص قرص کلسی شور

حال که با ترکیبات قرص کلسی شور آشنا شدیم، می دانیم که این مکمل کلسیم آلمانی علاوه بر جلوگیری از پوکی استخوان، خواص دیگری هم برای بدن دارد. در ادامه‌ی توضیح فواید قرص کلسی شور، می گوییم که این ریزمغذی‌ها چطور در کنار هم باعث تقویت استخوان شده و چه اثرات مثبت دیگری در بدن دارند؟

فواید قرص کلسی شور
مصرف قرص کلسی شور در نوجوانی برای افزایش قد موثر است.

قرص کلسی شور برای افزایش قد نوجوانان

رشد استخوان‌ها در بدن ما دو فرایند جداگانه دارد که هر دو در راستای یکدیگر پیش می‌روند؛ رشد قطری و رشد طولی. رشد قطری در واقع همان افزایش تراکم استخوان‌هاست که باعث استحکام بیشتر می‌شود. رشد طولی در واقع مسئول افزایش قد است. هرچه رشد طولی استخوان در سنین نوجوانی بیشتر باشد، رشد قد نیز بیشتر می‌شود.

رشد طولی استخوان یعنی تولید بیشتر بافت استخوانی! بنابراین بدن برای افزایش قد به ریزمغذی‌هایی نیاز دارد که استخوان سازی را در بدن افزایش دهد. در بخش ترکیبات گفتیم که زینک با دخالت در فرایندهای زیستی می‌تواند بدن را به تولید بافت استخوانی تحریک کند. این عنصر در کنار ویتامین D3 و کلسیم برای تشکیل و تقویت بافت استخوانی، باعث افزایش قد می‌شوند.

خرید سریع قرص کلسی شور

قرص کلسی شور به عنوان یک قرص کلسیم منیزیم زینک برای افزایش قد بهترین عملکرد را دارد. مصرف این قرص در سنین نوجوانی نقش موثری در رشد جسمی دارد.

قرص کلسی شور برای چیست
با قرص کلسی شور از پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری کنید.

جلوگیری از پوکی استخوان با قرص کلسیم آلمانی

تقریباً همه‌ی ما می دانیم علائم پوکی استخوان چیست و چه عوارضی برای بدن دارد. این عارضه در نتیجه‌ی تضعیف و تحلیل رفتن درونی اسکلت بدن ایجاد می‌شود. در واقع اگر در دوران کودکی تا انتهای نوجوانی، استخوان‌ها رشد قطری خوبی داشته باشند و در سایر مراحل مهم زندگی از جمله بارداری و شیردهی نیز نیازهای ضروری استخوان‌ها فراهم شود، در میانسالی خبری از پوکی استخوان نخواهد بود.

همانطور که بالاتر گفتیم، رشد قطری استخوان‌ها باعث افزایش تراکم آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین عامل افزایش تراکم استخوان‌ها در بدن ویتامین D3 و منیزیم است. ویتامین د۳ با افزایش ظرفیت استخوان برای جذب کلسیم و منیزیم با آماده سازی کلسیم برای استخوان‌ها باعث جذب بیشتر و بهینه‌تر این عنصر می‌شوند.

 از این رو مصرف قرص کلسی شور فرصتی دوباره برای استخوان‌ها فراهم می‌کند تا کلسیم بیشتری جذب کنند و از تحلیل رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فواید قرص کلسی شور
قرص کلسی شور برای تقویت عضلات انتخاب خوبی است.

قرص کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و عضلات

یکی دیگر از خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د کلسی شور، بهبود آسیب دیدگی و شکستگی استخوان‌ها و تقویت عضلات است. اگر در سنین میانسالی هستید یا دائماً دچار آسیب دیدگی‌های استخوانی می‌شوید، قرص کلسی شور به شما کمک می‌کند تا از خطر آسیب دیدگی‌های شدید استخوانی در امان باشید. زینک و منیزیم روند بازسازی استخوان‌ها را سرعت می‌بخشند و با تحریک استخوان سازی و افزایش تراکم استخوان، از تحلیل رفتن اسکلت بدن جلوگیری می‌کنند.

منیزیم، زینک، کلسیم و ویتامین D در انقباض عضلات هم نقش مهمی ایفا می‌کنند. کمبود این عناصر در بدن، به خصوص منیزیم، باعث پرش یا لرزش دست و پا شده و باعث گرفتگی عضلات در ورزشکاران می‌شود. قرص کلسیم کسی شور با در اختیار داشتن ریزمغذی‌های مهم، این اختلال را به حداقل می‌رساند و باعث تقویت انقباض عضلات هم می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص کلسی شور

برای جذب بهتر این قرص کلسیم منیزیم زینک د و جلوگیری از بروز عوارض گوارشی، بهتر است آن را بعد از غذا مصرف کنید. با این حال دستور و تجویز پزشک با توجه به شرایط بدنی شما ارجحیت دارد. مصرف روزی یک عدد از این قرص برای جلوگیری از استئوپروز و تقویت استخوان‌ها کافی است.

عوارض قرص کلسی شور چیست؟

قرص کلسی شور اگر به میزان توصیه شده و طبق دستور، مصرف شود، عوارضی ندارد. اما سوء مصرف آن ممکن است باعث رسوب کلسیم در کلیه‌ها یا مسمومیت با ویتامین D شود.

در ضمن مصرف کلسی شور با معده خالی اثرات مثبت کلسیم را کاهش می‌دهد و ممکن است کلسیم با اگزالات در روده کوچک ترکیب شده و باعث تشکیل سنگ کلیه اگزالات کلسیمی شود. به همین دلیل مصرف مکمل‌های کلسیم به افراد با سابقه‌ی سنگ کلیه توصیه نمی‌شود.

اگر با مصرف این قرص کلسیم دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، می‌توانید از شربت کلسی شور استفاده کنید.

درباره قرص کلسی شور
پاسخ به سوالات شما درباره قرص کلسی شور

پاسخ به سؤالات شما درباره قرص کلسی شور

تا به اینجا از فواید قرص کلسی شور گفتیم و موارد احتیاط برای مصرف آن را نیز گوشزد کردیم. حال می‌خواهیم به پرتکرارترین سؤالات شما درباره این مکمل کلسیم پاسخ دهیم. دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند با اطمینان و آگاهی بیشتری به سراغ خرید قرص کلسی شور بروید.

قرص کلسی شور کی مصرف شود؟

بهترین زمان مصرف قرص کلسی شور، همراه با غذا است. زیرا در این زمان کلسیم بیشترین جذب را داشته و از اثرات منفی کلسیم در کلیه‌ها هم جلوگیری می‌شود.

تفاوت کلسی کر و کلسی شور چیست؟

قرص‌های کلسی کر و کلسی شور هر دو محصولی از شرکت ویتان آلمان‌اند و ترکیبات کاملاً یکسانی دارند. اما تفاوت این دو محصول در دوز عناصر موجود در آن است. قرص کلسی کر دوز بیشتری از هرکدام از ریزمغذی‌های منیزیم، کلسیم، زینک و ویتامین D3 را در اختیار دارد. از این رو، کلسی کر برای افرادی که دچار کمبودهای شدیدتر و پوکی استخوان هستند، مناسب‌تر است. شما می‌توانید با توجه به نیازهای بدن خود یکی از این محصولات را انتخاب کنید. در جدول زیر تفاوت دوز ترکیبات این دو مکمل کلسیم را می‌بینید:

مواد تشکیل دهنده دوز در هر قرص کلسی شور دوز در هر قرص کلسی کر
ویتامین D3 ۶۰IU ۴۰۰IU
زینک ۴mg ۸mg
منیزیم ۱۰۰ mg ۲۰۰mg
کلسیم ۴۰۰ mg ۸۰۰mg

قرص کلسی شور چاق کننده است؟

خیر. این مکمل کلسیم و ترکیبات آن هیچ تاثیری در افزایش وزن و چاقی ندارند.

استفاده از قرص کلسی شور برای کودکان مجاز است؟

هرچند در موارد منع مصرف دارو، منع مصرف آن برای کودکان ذکر نشده، اما بهتر است برای تقویت استخوان کودکان، از محصولات مناسب سن و شرایط بدن آن‌ها مانند قطره دی ترول وی‌تان استفاده شود.

مصرف قرص کلسی شور در بارداری ضرر دارد؟

استفاده از مکمل‌های کلسیم مانند قرص کلسی شور در بارداری نه تنها ضرر ندارد، بلکه از بروز پوکی استخوان در سنین بالا در زنان جلوگیری می‌کند. اما این مکمل نیز مانند هر قرص و مکمل دیگری در دوران بارداری باید با مشورت پزشک مصرف شود.

قرص کلسی شور؛ محافظ قوی استخوان‌های شما

با توجه به آمار بالای ابتلا به پوکی استخوان در کشورمان، ممکن است همه‌ی ما در خطر ابتلا به این بیماری باشیم. به همین خاطر باید حواسمان بیشتر به کمبودهای بدنمان باشد و در صورت بالا بودن ریسک ابتلا به پوکی استخوان از مکمل کلسیم استفاده کنیم. پس اگر دچار کمبود کلسیم یا ویتامین D هستید یا فرزندی دارید که در سنین نوجوانی از این کمبودها رنج می‌برد، در خرید قرص کلسی شور تأخیر نکنید.

خرید بهترین مکمل کلسیم و پوکی استخوان

برای خرید سریع قرص کلسی شور یا سایر مکمل‌های کلسیم خارجی و ایرانی، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین معتبرترین برندها، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید و در زمان کوتاهی آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

سوالات متداول

آیا قرص کلسی شور باعث چاقی می‌شود؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، کلسی شور یک قرص مکمل حاوی کلسیم است که ترکیبات آن هیچ تاثیری در افزایش وزن و چاقی ندارند.

شربت کلسی شور برای افزایش قد تاثیر دارد؟

قرص و شربت کلسی شور حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین D می‌باشند که در بهبود رشد جسمی نوجوانان موثر هستند.

بهترین زمان برای مصرف قرص کلسی شور چیست؟

توصیه می‌شود برای جذب بهتر و جلوگیری از بروز عوارض گوارشی، قرص کلسی شور را بعد از غذا مصرف کنید.

قرص کلسی شور چه عوارضی دارد؟

قرص کلسی شور اگر به میزان توصیه شده و طبق دستور، مصرف شود، عوارضی ندارد. اما سوء مصرف آن ممکن است باعث رسوب کلسیم در کلیه‌ها یا مسمومیت با ویتامین D شود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره