درباره خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د چه می‌دانید؟

خواص قرص کلسیم منیزیم زینک
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

درباره خواص قرص کلسیم منیزیم زینک چه می‌دانید؟ اهمیت سه مینرالی که نام بردیم در سلامت بدن غیر قابل انکار است. با این حال بسیاری از ما برای انتخاب رژیم غذایی، آگاهانه عمل نمی‌کنیم و در نتیجه منابع کافی از موادی مانند کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین د برای بدن تأمین نمی‌شوند. میزان کمی از این ریزمغذی‌ها تأثیر بسیاری زیادی بر تندرستی داشته و کیفیت سلامت شما را ارتقا می‌دهند. تقریبا تمام افراد با وضعیت‌های بدنی مختلف به کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین د نیاز دارند. برای مثال دختران نوجوانان، خانم‌ها در تمام رده‌های سنی (پیش از یائسگی و پس از آن)، خانم‌های باردار، مادران شیرده، سالمندان، گیاه‌خواران، ورزشکاران واز جمله گروه‌هایی هستند که باید حتما این ۳ مینرال را در برنامه غذایی خود جای دهند.

در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب می‌خواهیم به بررسی خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د بپردازیم. لازم به ذکر است که این محصول مانند سایر مکمل‌ها فقط به عنوان راه حل جانبی و تکمیلی کاربرد دارد. بنابراین تأمین ویتامین‌ها و مینرال‌ها برای بدن، در درجه اول به رژیم غذایی سالم وابسته است. لطفا این نکته مهم را در نظر داشته باشید و در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د

قرص کلسیم منیزیم زینک د  توسط شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی تولید شده و در داروخانه‌های معتبر سراسر کشور به فروش می‌رسد. معمولا علاوه بر ۳ مینرال مذکور مقادیری ویتامین D3 نیز در محتویات قرص کلسیم منیزیم زینک د وجود دارد. مجموعه این ترکیبات در کنار هم، مکمل غذایی را پدید آورده‌اند که بسیار سودمند است. همان‌ طور که در بخش مقدمه گفتیم، کلسیم، منیزیم و زینک نقش موثری در حفظ سلامتی گروه‌های مختلف سنی دارند. می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د را در این بخش نام ببریم و توضیحاتی برای هر مورد ارائه دهیم.

سلامت ذهن با مکمل مناسب
با مطالعه خواص قرص کلسیم منیزیم زینک به اهمیت این مینرال‌ها برای سلامت جسم و روان پی می‌برید.

۱. بهبود تراکم استخوان

نقش کلسیم در استحکام و تراکم استخوان‌ها و دندان‌ها ثابت شده است. احتمالا شما هم درباره این موضوع بسیار خوانده و شنیده‌اید. با این حال بعید نیست که منابع کافی از کلسیم از طریق وعده‌های غذایی برای بدن تأمین نشوند. با مصرف قرص کلسیم منیزیم زینک د می‌توانید کمبود کلسیم را برطرف نمایید. مخصوصا در سنین نوجوانی این ویژگی از کلسیم باعث تکمیل رشد استخوان‌ها شده و استحکام اسکلت بدن را برای دوره های بعدی زندگی تضمین می‌کند. البته برای حفظ سلامت استخوان‌ها در تمام سنین به کلسیم نیاز خواهیم داشت. بنابراین چنانچه رژیم غذایی شما به میزان کافی کلسیم ندارد یا اخیرا متوجه کمبود کلسیم در بدن خود شده‌اید، می‌توانید از یک مکمل غذایی مناسب کمک بگیرید.

قرص کلسیم منیزیم زینک د برای افرادی که به پوکی استخوان مبتلا شده‌اند نیز پیشنهاد می‌گردد. خانم‌هایی که در دوره یائسگی هستند می‌توانند برای جلوگیری از پوکی استخوان مکمل‌های غذایی مفید مانند قرص کلسیم منیزیم زینک د مصرف کنند. (شاید همچنین علاقه‌مند باشید با تاثیر مصرف قرص سویا برای یائسگی آشنا شوید)

نقش کلسیم در سلامت جنین و مادر نیز مورد توجه بوده و تأمین این ماده به خانم‌های باردار و مادران شیرده یادآوری می‌شود. توجه داشته باشید که عناصر منیزیم و زینک به نوبه خود نقش پررنگی در استحکام استخوان‌ها دارند. همچنین وجود ویتامین D3 در کنار دیگر ترکیبات، تراکم و استحکام استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د حفظ سلامت استخوان‌ها است.

۲. تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د تقویت سیستم ایمنی بدن است. عموما با تامین زینک (از طریق غذاها و مکمل‌ها)، به طور مستقیم و غیر مستقیم به افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کنیم. از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث بروز بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می‌شوند، افزایش التهاب‌ در نواحی مختلف بدن است. اگر بدن برای مدت طولانی با عفونت درگیر باشد، میزان التهاب نیز بیشتر می‌شود. عنصر زینک می‌تواند التهابات را در سلول‌های بدن کاهش دهد و به این وسیله خطر ابتلا به سرطان را از شما دور کند.

همچنین زینک باعث تسریع بهبود زخم‌ها می‌شود و در برابر بسیاری عوامل بیماری‌زا، استقامت بدن را بالا می‌برد. برای مثال اگر در طی سال چندین بار دچار سرماخوردگی می‌شوید احتمالا منابع کافی از زینک در بدنتان وجود ندارد. با در نظر گرفتن تمام مواردی که گفتیم، تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د است. ویتامین د نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و مخصوصا در افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های تنفسی نقش کلیدی دارد. این ویتامین از بروز عفونت یا پیشرفت آن در بدن جلوگیری می‌کند.

شاید علاقه‌مند باشید درباره رابطه ویتامین دی و کرونا بیشتر بدانید.

۳. حفظ تعادل قند خون

مطالعات نشان داده‌اند که عنصر زینک می‌تواند باعث افزایش تولید انسولین و کاهش قند خون ناشتا و قند خون پس از غذا باشد. همچنین منیزیوم از جمله ریز مغذی‌هایی است که برای مبتلایان دیابت مفید واقع می‌شود. چرا که به بهبود استفاده از انسولین کمک می‌کند و عوارض این دارو را در بدن کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که ویتامین د از ابتلا به چاقی و دیابت تا میزان زیادی جلوگیری می‌کند. بنابراین یکی دیگر از خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د حفظ تعادل قند خون است.

۴. بهبود کیفیت خواب

انسان‌ها تقریبا ۱/۳ از تمام دوران زندگی را به خوابیدن اختصاص می‌دهند. کیفیت خواب شبانه تأثیر به سزایی در افزایش بازدهی جسم و ذهن برای انجام فعالیت‌های روزانه دارد. با توجه به اینکه انسان مدرن، در معرض انواع استرس‌ها قرار گرفته، بسیاری از افراد به خوبی و به اندازه لازم نمی‌خوابند.

تحقیقات نشان می‌دهند میزان کافی از منیزیوم در بدن انسان، تأثیرات مثبتی بر سیستم عصبی انسان دارد. به طوری که با افزایش آرامش ذهنی و جسمی، خواب باکیفیت و عمیقی را برایتان به ارمغان می‌آورد. عنصر زینک نیز نقش مشابهی در این زمینه داشته و به سلامت روان کمک می‌کند. پس بهبود کیفیت خواب از جمله خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد؟

خواص قرص کلسیم منیزیم زینک در رابطه با خواب
بهبود کیفیت خواب از جمله خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د محسوب می‌شود.

۵. تقویت مو وناخن

زینک نقش مهمی برای حفظ سلامت مو و ناخن‌ها دارد. به طوری که اگر در رژیم غذایی شما میزان کافی از زینک وجود داشته باشد، احتمال درگیری با مشکلی مانند ریزش مو کاهش پیدا می‌کند. یکی از خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د نیز تقویت مو وناخن است زیرا به واسطه وجود زینک در این مکمل غذایی، کمبود این عنصر در بدن جبران می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین مکمل‌های پوست و مو نیز مطالعه کنید.

مصرف قرص کلسیم منیزیم زینک د به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

بخش قبلی به نام بردن برخی خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د اختصاص داشت. همان‌ طور که متوجه شدید طیف وسیعی از فواید این مینرال‌ها برای بدن وجود دارند که در تحقیقات پزشکی ثابت شده‌اند. حال می‌خواهیم بدانیم مکمل‌های کلسیم منیزیم زینک د به چه افرادی پیشنهاد می‌شود.

  • سیگاری‌ها: مصرف سیگار مانع از جذب کلسیم می‌گردد. در درجه اول توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود، سیگار را ترک کنید و در درجه دوم از مکمل‌های غذایی مانند قرص کلسیم منیزیم زینک د کمک بگیرید.

  • گیاه‌خواران: افرادی که رژیم غذایی گیاه‌خواری را انتخاب کرده‌اند، معمولا منابع غذایی سرشار از زینک و منیزیم دریافت نمی‌کنند. زیرا این دو ریز مغذی تنها در انواع گوشت‌ها به میزان قابل توجه وجود دارد. بنابراین مصرف مکمل غذایی مناسب مانند قرص کلسیم منیزیم زینک د پیشنهاد می‌گردد.

ضرورت قرص کلسیم منیزیم زینک برای گیاهخواران
از آنجایی که معمولا منابع کافی از زینک و منیزیم در رژیم گیاه‌خواران وجود ندارد، استفاده از مکمل غذایی حاوی مینرال‌ها راه حل جایگزین است.
  • زنان باردار: خانم‌هایی که قصد بارداری دارند برای حفظ سلامت خود و جنین به کلسیم و دیگر ریز مغذی‌ها نیاز پیدا می‌کنند. (در طول دوره بارداری برای مصرف هر نوع مکمل غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا خطرات احتمالی کاهش پیدا کنند.)

  • افراد بسیار لاغر: اگر شاخص وزن سلامت در شما پایین‌تر از حد نرمال است احتمالا منابع کافی از مینرال‌ها و ویتامین‌ها در بدنتان وجود ندارد. برای تأمین برخی مینرال‌ها و همچنین افزایش اشتها می‌توانید از قرص کلسیم منیزیم زینک د استفاده کنید.

  • زنان یائسه: دوران یائسگی همراه با تغییرات بسیاری در بدن زنان مشاهده می‌گردد. تغییرات هورمونی در این دوره معمولا آثار سویی دارند که یکی از آن‌ها کاهش تراکم استخوان‌ها و بی‌خوابی است. اگر در چنین شرایطی هستید می‌توانید از مکمل‌های کلسیم منیزیم زینک استفاده کنید.

نکته: تمام افرادی که در رژیم غذایی خود به میزان کافی مینرال‌های کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین د دسترسی ندارند، باید از مکمل‌های غذایی کمک بگیرند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه مکمل غذایی به پزشک مراجعه کنید و با آزمایش‌های ساده از وضعیت کلی بدن خود آگاه شوید.

معرفی قرص کلسیم منیزیم زینک د دینه

قرص کلسیم منیزیم زینک دینه در لابراتور تخصصی صنایع دینه ایران تولید می‌گردد. این مکمل غذایی از جمله محصولات داخلی است و کیفیت مشابه نمونه‌های خارجی دارد. محتویات قرص کلسیم منیزیم زینک دینه شامل ۳ مینرال بوده و مقادیری از ویتامین D3 نیز در آن وجود دارد. بنابراین با توجه به تمام خواص قرص کلسیم منیزیم زینک د که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، با مصرف این قرص علاوه بر فواید حاصل از ۳ مینرال (کلسیم، منیزیم و زینک)، ویتامین D3 را هم برای بدنتان تأمین می‌کنید.

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف قرص کلسیم منیزیم زینک د گزارش نشده است. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این مکمل غذایی با پزشک یا داروساز مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قرص کلسیم منیزیم زینک د دینه مراجعه نمایید.

در پایان

ما در طول شبانه‌روز حجم عظیمی از اطلاعات (مثلا در زمینه سلامتی) را به وسیله شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم. تشخیص مطالب مفید و یا مضر در بستر فضای مجازی کار مشکلی است. همچنین این حجم از اطلاعات (اغلب ناکارآمد) باعث می‌شوند بدیهیات مربوط به سلامتی را به دست فراموشی بسپاریم.

تقریبا همه ما می‌دانیم اهمیت رژیم غذایی سالم تا چه حد است اما در عمل، به انتخاب خوراکی‌های سالم اهمیت نمی‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب آگاهی درباره سلامتی و بهبود کیفیت زندگی تنها به منابع معتبر مراجعه نمایید. راهنمایی و مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین مکمل غذایی مناسب شما نیز در همین راستا فراهم خواهد شد.

اگر به قرص کلسیم منیزیم زینک د نیاز دارید می‌توانید این محصول را از داروخانه آنلاین مفید طب تهیه کنید. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی درباره قرص کلسیم منیزیم زینک د در بخش نظرات، سؤالات خود را مطرح نمایید. متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

خرید قرص کلسیم منیزیم زینک د


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره