پاسخ به سوالات شما در مورد قطره برای کولیک نوزاد

پاسخ به سوالات قطره کولیک نوزاد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نفخ، قلنج و کولیک یکی از مشکلات رایج برای نوزادان و والدین آن‌هاست. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر ضحی مرتضوی درمورد قطره کولیک‌ اید یکی از انواع قطره برای کولیک نوزاد خواهیم داشت. در ابتدا به معرفی این محصول می‌پردازیم و در ادامه به سوالات رایج شما پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از روش‌های درمان یبوست کودکان زیر ۲ سال کلیک کنید.

معرفی قطره برای کولیک نوزاد

یکی از مشکلاتی که خیلی از نوزادان شیرخوار را درگیر می‌کند، نفخ، قلنج و اسپاسم‌های شکمی است. دلیل این قبیل مشکلات نوزادان ممکن است بخاطر حساسیت نوزادان به شیر خشک یا مواد غذایی که استفاده می‌کنند، باشد. دلیل دیگر آن ممکن است به خاطر تفاوت دستگاه گوارشی آن‌ها با بزرگسالان باشد.

علت دیگر این است که مادر شیرده، نوزاد را به اشتباه بغل کند و یا با تکنیک‌های اشتباه به فرزند خود شیر بدهد. فرآورده‌هایی وجود دارند که برای این مشکل به طور خاص قابل استفاده هستند و معمولا ترکیبات این فرآورده‌ها یکسان و حاوی سایمتیکون، روغن رازیانه و شوید هستند. یکی از این محصولاتی که در نوزادان قابل استفاده است قطره کولیک اید‌ است.

برای تهیه انواع محصولات گیاهی و مکمل مثل قطره نفخ شکم نوزاد می‌توانید از طریق لینک زیر وارد داروخانه آنلاین مفیدطب شده و لیست محصولات را مشاهده کنید:

قطره نفخ شکم نوزاد

مشخصات قطره کولیک اید

قطره کولیک اید به صورت شیشه ۳۰ میلی‌لیتری عرضه می‌شود و قبل از مصرف لازم است حتما تکان داده شود. این محصول حالت شیری رنگ دارد و قاعدتا نباید حاوی رسوب باشد، مخصوصا رسوبی که بعد از تکان دادن همچنان باقی می‌ماند. این محصول همراه یک قطره چکان بسته‌بندی شده و میزان مصرف آن بر اساس سن اطفال روی جعبه و داخل بروشور محصول ذکر شده است.

معرفی قطره برای کولیک نوزاد
یکی از مشکلات شایع نوزادان، نفخ، قلنج، کولیک و اسپاسم عضلانی است.

احتیاطات مصرف و موارد منع مصرف کولیک اید

  • قطره کولیکید برای نوزادان زیر یک ماه توصیه نمی‌شود.
  • اگر فرزندتان سابقه حساسیت به ترکیباتی مثل رازیانه و شوید دارد، بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید.
  • همچنین برای کودکانی که سابقه تشنج دارند بهتر است در مصرف این محصول احتیاط داشته باشند.

قطره کولیک اید چه عوارضی دارد؟

برای این دسته از محصولات، عارضه خاصی گزارش نشده است و معمولا تداخل خاصی هم ندارند. با این حال اگر فرزند شما به بیماری زمینه‌ای دیگری مبتلا هست، یا داروی خاصی مصرف می‌کند، بهتر است قبل استفاده از این قطره برای کولیک نوزاد با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

این سولات معمولا در مورد کولیک‌اید و محصولات مشابه آن پرسیده می‌شود:

آیا کولیک اید خواب اور است ؟

ترکیبات کولیکید به خودی خود خواب آور نیستند. با این حال از آنجایی که یکی از علت‌های بی‌قراری اطفال و بی‌خوابی آن‌ها در این سن ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی و دل درد آن‌ها باشد، طبیعتا وقتی کولیک‌اید مصرف شود، دل درد نوزاد رفع شده و می‌تواند راحت‌تر بخوابد.

آیا کولیک اید‌ باعث یبوست می‌شود؟

یبوست جزو عوارض شایع ترکیبات کولیکید نیست و معمولا پیش نمی‌آید. یبوستی که حین مصرف کولیک‌اید برای فرزندتان پیش آمده ممکن است علت دیگری داشته باشد.

ویدئو قطره برای کولیک نوزاد

جمع بندی

در این مقاله متن و ویدئوی گفتگو با دکتر داروساز ارائه شد که با مطالعه آن می‌توانید پاسخ سوالات خود درمورد تهیه قطره برای نفخ و کولیک نوزاد را بیابید. هر سوال دیگری درباره مصرف دارید می‌توانید در صفحه قطره کولیک اید در سایت داروخانه مفیدطب بپرسید، دکتر داروساز ما در اولین فرصت به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

قطره کولیک اید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سوالات شما در مورد قطره برای کولیک نوزاد»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به پلمب بودن محصولات اطلاع دقیقی از داخل آن ها در دسترس نیست.شما می توانید در این خصوص با شرکت سازنده محصول در ارتباط باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. باسلام ،ما به نوزاد۲هفته قطره کولیک اید میدادیم و بعد غذا هم اروغ میگیریم اما متاسفانه وقتی میخوابه شیراز دهانش وبینیش میاد بیرود وبه دکتراطلاع دادیم گفت عوارض کولیک اید همینه که باعث بالا اوردن میشه وقطره دایمتیکون رو پیشنهاد دادن

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، از اینکه تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید متشکریم.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من پسرم ۳۵رپزشه کولیک داره هر موقع بشه کولیک آید میدم آروم میشه اشکال ندارد بیشتراز ۴بار در روز بدم بعش؟؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قطره کولیک اید برای شیرخوار ۳۵ روزه، به میزان ۵ تا ۱۰ قطره، ۴ بار در روز ۱۵ دقیقه قبل از غذا، قابل استفاده است. مصرف بیش از این مقدار یا بیش از ۴ بار در شبانه روز توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مطالعه علمی ای در خصوص بوی مدفوع کودکان بعد از مصرف کولیک اید تا به حال انجام نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره