نظرات درباره قرص نیچرفیت
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

فیبر ماده‌ای ضروری برای سلامت گوارش است. به علاوه، رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر به سلامت قلب نیز کمک می‌کنند. قرص نیچرفیت دیموند یکی از مکمل‌های فیبر محبوب در بازار دارویی و مکمل ایران است که می‌تواند خواص زیادی را برای بدن به همراه آورده و به عنوان مکملی مفید در مسیر کاهش وزن افراد نقش داشته باشد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، قرص نیچرفیت را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهیم. سپس نظرات درباره قرص نیچرفیت را با دسته‌بندی موضوعی ارائه می‌دهیم تا بتوانید دید بازتری درباره مصرف این قرص به دست آورید. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر موارد ذکر شده، از نکات تکمیلی درباره مصرف مکمل فیبر مانند نیچرفیت، آگاهی کسب کنید.

توجه کنید که فرم دارویی نیچرفیت، «کپسول» است؛ اما گاهی اوقات در زبان محاوره، عنوان فرم دارویی «قرص» و «کپسول» به جای هم استفاده و شناخته می‌شود. ما در این مقاله از هر دو کلمه برای این محصول استفاده کرده‌ایم.

قرص نیچرفیت چیست؟

قرص نیچرفیت دیموند یک مکمل محبوب حاوی جو دوسر است که می‌تواند به کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن کمک کند. این کپسول، علاوه بر کنترل اشتها برای تأمین مواد مغذی افرادی که در رژیم لاغری به سر می‌برند، نیز کمک‌کننده است.

هر کپسول نیچرفیت حاوی ۷۵۰ میلی گرم سبوس جو دوسر با نام علمی Avena sativa می‌باشد.

همانطور که گفته شد، سبوس جو دو سر سرشار از فیبرهای محلول در آب است. این ماده‌ی غذایی جلوی اشتها را می‌گیرد و باعث سیری طولانی مدت می‌شود.

این سبوس نقش ویژه‌ای در کاهش احتمال ابتلاء به سرطان‌های روده و دستگاه گوارش و درمان چاقی نیز دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم سبوس جو دو سر، میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین به طور کلی، مصرف فیبرهای محلول در آب (مانند جو دو سر و برخی از میوه‌ها و سبزیجات) می‌توانند در بهبود سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت تاثیر مثبتی داشته باشد.

به طور کلی فیبر برای سلامت دستگاه گوارش لازم است و مکمل های فیبر مثل قرص نیچرفیت می‌تواند به تامین فیبر مصرفی روزانه کمک نماید.

کاربردها و خواص کپسول نیچرفیت دیموند شامل این موارد است:

  • تامین انرژی بدن در دوره رژیم لاغری
  • کاهش اشتها
  • کمک به کاهش وزن سالم
  • حاوی ویتامین‌های B3، B6 و B2

بسته بندی نیچرفیت حاوی ۶۰ عدد کپسول نیچرفیت است.

قبل از این که به نظرات درباره قرص نیچرفیت بپردازیم خوب است به یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این محصول اشاره کنیم.

برخلاف ارزش تغذیه‌ای بالای سبوس جو دوسر، ترکیبی ضد تغذیه‌ای به نام اسید فیتیک در آن می‌باشد که در حجم بالا می‌تواند برای بدن انسان مشکلاتی از جمله بروز پوکی استخوان، کم‌خونی ناشی از فقر آهن و کاهش رشد و نمو بدن را به دنبال داشته باشد.

با مطالعاتی که تیم تحقیق و توسعه شرکت داروسازی دیموند در این زمینه انجام داده است، در تولید قرص نیچرفیت از سبوسی که میزان اسید فیتیک آن تا محدوده استاندارد کاهش یافته است و در این محصول سبوس فرآوری‌شده استفاده شده است، که این می‌تواند یکی از مزیت‌‌های این محصول نسبت به محصولات مشابه باشد.

نظر مصرف کنندگان درباره قرص نیچرفیت چیست؟

خریداران و مصرف کنندگان قرص نیچرفیت بر اساس تجربه خود، بازخوردهای مثبت و منفی مختلفی را گزارش داده‌اند. با این حال نظر افراد درباره قرص نیچرفیت بیشتر به سمت مثبت و اثر گذار بودن متمایل است.

مثلا نظرات درباره قرص نیچرفیت بر اساس نظرسنجی در یک فروشگاه اینترنتی، با امتیاز ۳.۸ از ۵، از مجموع ۲۳ امتیازِ داده‌شده بوده است. این گفته یعنی به طور کلی این محصول از امتیاز متوسط رو به بالایی برخوردار شده است. اگر چه تعداد مصرف‌کننده‌هایی که نظر خود را ثبت کرده‌اند، تعداد بالایی نیست، اما می‌توان با کمک آن یک ارزیابی کلی از این محصول به دست آورد. البته برای دقیقتر دانستن دیدگاه های مختلف مصرف کنندگان درباره قرص نیچرفیت، در بخش‌های بعدی به بررسی نظرات مثبت، منفی و سوالات مربوط به این محصول می‌پردازیم.

نظرات مثبت درباره قرص نیچرفیت

در ادامه چند نمونه از بازخوردها و نظرات مثبت درباره قرص نیچرفیت که کاربران در فضای مجازی ثبت کرده‌اند، مشاهده می‌کنید:

  • با سلام. من تحت نظر دکتر تغذیه هستم. دو هفته پیش کپسول نیچر فیت رو برام تجویز کردن. و در مدت دو هفته ۲ کیلو کاهش وزن داشتم. خیلی خیلی راضیم از کپسول نیچر فیت. اشتهام خیلی کم شده خیلی سرحال و پر انرژی شدم. خداروشکر مشکلی ندارم و بازم استفاده میکنم.
  • دوستان من با این کپسول در یک ماه سه کیلو کاهش وزن داشتم اگر دقیقا طبق دستور مصرف بفرمایید بعد از دوهفته تاثیر چشم گیری تو کاهش اشتها خواهید داشت من هم فکر می‌کردم بی تاثیره اما به مرور که دوره مصرف رو کامل کردم بعد از ۵ روز کاهش اشتها رو متوجه می‌شید باید مقداری صبور باشید و مصرف رو قطع نکنید.
  • واقعا اشتها رو میاره پایین برای مو هم خوبه و طبیعیه.
  • دوستان جواب گرفتن.
  • عالی عالی یک باراستفاده کردم این سری دومه البته رژیم وورزش درکنارش عالی می شه.
  • کپسول بسیار عالی برای لاغری.
  • عالی خووودشه.
  • قیمت و کپسولش عالیه.
  • در مجموع عالی.
  • عالی.
  • با کیفیت.
  • جهت کاهش وزن و اشتها خیلی خیلی موثره
  • فوق العاده س برای لاغری، از خریدم خیلی راضی ام.
  • خیلی خوبه من راضی بودم.
  • واقعا جلوی [اشتهامو] می‌گیره. البته بهتره که یک‌رژیم هم در کنارش باشه.
  • خیلی خوب بود.
  • کیفیت داره و گیاهیه.
  • تاثیر گذار هست.

خرید قرص نیچرفیت

نظرات منفی در مورد قرص لاغری نیچرفیت

نظرات منفی هم در مورد قرص لاغری نیچرفیت در بین کامنت‌ها به چشم می‌خورد:

  • عدم رضایتمندی
  • تاثیر زیادی ندیدم
  • با سلام. این کپسول واقعا احساس سیری ایجاد میکنه. ولی من حالت دل به هم زدگی و تهوع دارم و از خوردن همون غذای کم لذت نمی برم

برخی از نظرات مصرف کنندگان و پاسخ دکتر داروساز به آن‌ها

در این بخش چند نمونه از سوالات و نظراتی که می‌تواند به بازتر شدن دید شما درباره قرص نیچرفیت و پاسخ دکتر داروساز داروخانه آنلاین مفیدطب به آن‌ها را می‌خوانید:

نظر کاربر ۱

سلام و روز بخیر. من و مادرم هردو از این دارو جهت کاهش اشتها و بدستور پزشک ۲ کپسول با۲۵۰سی سی آب ولرم نیم ساعت قبل ازصرف هر وعده غذا یعنی روزی ۶ کپسول استفاده کردیم ولی اشتهای‌مان کاهش نیافت! یعنی هم مادرم و هم من!

لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش بابت حسن توجه و پاسخ تون سپاسگزارم.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام جو دوسر که در نیچرفیت وجود دارد با توجه به خواصی که دارد می تواند تاثیر خوبی در کم شدن اشتها داشته باشد. با این حال، باید توجه داشت اشتها یک موضوع مولتی فاکتور است و تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله شرایط روحی، وضعیت سلامت عمومی بدن، نوع غذای مصرفی و… می باشد، پس نمی توان به آن مطلق نگاه کرد. پیشنهاد میکنم مصرف را ادامه دهید ممکن است با ادامه مصرف اثر کاهش اشتها در شما بارز شود.

نظر کاربر ۲

سلام وقت بخیر. من ۱ هفته‌ای هست این قرصو مصرف می‌کنم ولی کاهش اشتها نداشتم در عوض خیلی لرزش تو دست و پامو می‌گیرم و به شدت گشنه‌م می‌شه. می‌شه راهنماییم کنید؟؟ نیم ساعت قبل از ناهار و شام هر بار دو عدد میخورم.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام نیچرفیت با توجه به ترکیباتی که دارد نمی‌تواند باعث افزایش اشتها یا لرزش دست و پا شود. لطفا برای تشخیص عامل این علائم به پزشک مراجعه کنید.

نظر کاربر ۳

سلام، وقت بخیر، من مدت کمی هست دارم این قرص رو مصرف می‌کنم، نه تنها اشتهام کم شده بلکه زیادم شده. جالبه بقیه کاربران هم می‌گن اما شما مدام بدون توجه می‌گید امکان نداره. دو روزه لرزش دست و پا پیدا کردم و معده درد شدم. با توجه به اینکه من هیچ مشکلی نداشتم. همش تبلیغات الکیه و تعریفای بیهوده!!! سلامت آدما مهمه چرا بیتفاوتین. من الان افتادم تو خونه بخاطر حالت تهوع زیاد و لرزش دست و پام که حس نداره.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. توجه شما را به چند نکته جلب می‌کنم:

  1. در بین کامنت ها مواردی هم هست که از کاهش اشتها با مصرف نیچرفیت حکایت دارد. اساس قضاوت درباره اثربخشی یا بی خطری یک محصول نمی‌تواند بر مبنای چند کامنت باشد، بلکه باید بر اساس مطالعات علمی کنترل‌شده باشد.
  2. مسئولیت تایید کیفیت و ایمنی محصولات گیاهی مانند نیچرفیت، بر عهده سازمان غذا و دارو است. وقتی محصولی توسط سازمان غذا و دارو به بازار وارد شد، نمی‌توان بدون هیچ مطالعه و بررسی علمی کیفیت و ایمنی آن را زیر سوال برد.
  3. داروخانه آنلاین مفید طب مثل همه داروخانه‌ها محصولات مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران را به فروش می‌رساند. همچنین هر زمان این سازمان دستور توقف فروش دارویی را صادر کند، فروش را متوقف می کند. فعالیت این داروخانه کاملا در چارچوب قوانین سازمان غذا داروی ایران است، پس نمی‌توان بی‌تفاوتی به سلامت آدم‌ها را به این داروخانه نسبت داد.
  4. پیشنهاد می‌کنم با سامانه رسیدگی به درخواست‌های مردمی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ تماس بگیرید و تجربه منفی خود را بازگو کنید. اگر تعداد موارد شکایت از یک محصول در این سامانه قابل توجه باشد، سازمان غذا و دارو بررسی‌هایی را آغاز می‌کند و در صورت صلاحدید، محصول را از بازار جمع آوری می‌کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، داروخانه مفیدطب هم سریعا آن را از سایت و داروخانه فیزیکی جمع‌آوری می‌کند و به شرکت تامین کننده برمی‌گرداند.

نظر کاربر ۴

سلام وقت بخیر و خسته نباشید. من دو روز دارم این کپسول رو می‌خورم به نظرم هی گرسنه‌ام، نمیدونم چرا احساس گرسنگی بهم دست میده؟؟؟

به نظرتون ادامه بدم به خوردن یا نه؟ من برای لاغری می‌خورم. باتشکر اگه جواب بدین.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام نیچرفیت اشتها را کاهش می‌دهد و نمی‌تواند ایجاد حس گرسنگی کند. بهتر است مصرف را ادامه دهید.

پرسش و پاسخ درباره نحوه مصرف قرص نیچرفیت

سوالات و نظراتی درباره نحوه مصرف قرص نیچرفیت هم در بین دیدگاه‌های کاربران دیده می‌شود که ممکن است برای شما نیز مفید باشد.

پرسش کاربر ۱

سلام. ببخشید من دکتر رفتم برای لاغری، بهم کپسول نیچرفیت داده. دستورش نوشته روزی ۴ بار مصرف شود؛ چه جوری یعنی ۴ بار بخورم؟ یعنی صبح ظهر بعدازظهر و شب مصرف کنم؟ مرسی اگ جواب سوالم رو بدید.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام کپسول نیچرفیت جهت کاهش وزن باید نیم ساعت قبل از ناهار و شام هر بار ۲ عدد کپسول همراه با حداقل ۲۵۰cc الی ۵۰۰cc آب ولرم مصرف شود.

پرسش کاربر ۲

سلام من دکتر تغدیه رفتم این قرص بهم داد ولی بهم گفت هر بار یک دونه بخور. من کبدم گرید ۲ چرب میباشد.

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام دوست عزیز همیشه دستور مصرف پزشک بر دستور مصرف پیشنهادی کارخانه اولویت دارد. لطفا محصول را مطابق دستور پزشک درمانگر خود مصرف کنید.

پرسش کاربر ۳

سلام .من برای لاغری نیم ساعت قبل از غذا یک قاشق سبوس برنج مخلوط در ماست استفاده می‌کنم. عملکرد سبوس برنج و نیچر فیت یکی هست یا متفاوته؟ آیا اگر نیچر فیت رو هم بخورم مشکلی برام ایجاد نمی‌شه؟

پاسخ دکتر داروساز:

با سلام عمده خواص سبوس جو دوسر به علت داشتن مقادیر زیاد فیبر است، که در سبوس برنج هم به وفور وجود دارد. مصرف همزمان سبوس برنج و نیچرفیت بلامانع است.

عوارض قرص نیچرفیت (Naturefit)

در رابطه با قرص نیچرفیت دیموند، برای مصرف دوز پیشنهادی این دارو تاکنون عوارضی مشاهده نشده است؛ مگر در افرادی که به جو دو سر یا سایر ترکیبات این دارو حساسیت دارند.

در رابطه با عوارض قرص نیچرفیت و البته به طور کلی عوارض مکمل‌های فیبر سوالاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

آیا مصرف روزانه مکمل فیبر مشکلی ندارد؟

در پاسخ باید گفت که هیچ مدرک علمی و جامعی وجود ندارد که اثبات کند مصرف روزانه مکمل فیبر ضرر داشته باشد.

اگر چه نفخ، دل درد و گاز شکم ممکن است در مراحل اولیه مصرف مکمل‌های فیبر (مانند قرص نیچرفیت) به وجود آید، اما به احتمال زیاد، ادامه مصرف مکمل ایمن باشد (به شرط معتبر بودن دارو و مصرف درست و مطابق بروشور).

برای درک کامل ریسک‌های احتمالی مصرف بلند مدت مکمل‌های فیبر، نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.

مصرف فیبر تا چقدر مجاز است؟

در رابطه با میزان مصرف فیبر که توسط بدن قابل تحمل است، در مراجع، عددی ذکر نشده‌است. با این حال، از آن جایی که مصرف بیش از حد فیبر می‌تواند مشکلات گوارشی مانند نفخ و گاز شکم ایجاد کند، بهتر است جهت دانستن دوز مناسب فیبر برای خودتان، به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم این است که برای افزایش فیبر مصرفی روزانه خود، توصیه می‌شود که به صورت تدریجی این کار را انجام دهید (فیبر را کم کم افزایش دهید.) همزمان، نوشیدن آب و مایعات را نیز افزایش دهید تا از عوارض گوازشی احتمالی بیشتر در امان بمانید.

مقدار روزانه فیبر مصرفی توصیه‌شده

حال که با نظرات در مورد قرص لاغری نیچرفیت آشنا شدید، خوب است برای آگاهی بیشتر از میزان فیبر توصیه‌شده برای گروه‌های سنی و جنسیتی مختلف، نگاهی به جدول زیر بیندازید. این‌گونه می‌توانید اضافه کردن قرص نیچرفیت (هر ۴ قرص آن حاوی ۳ گرم فیبر است) به رژیم غذایی خود را به طور دقیق‌تر ارزیابی نمایید.

بازه سنی مقدار فیبر توصیه شده برای خانم ها (گرم) مقدار فیبر توصیه شده برای آقایان (گرم)
۲ تا ۳ سال ۱۴ ۱۴
۴ تا ۸ سال ۱۷ ۱۷
۹ تا ۱۳ سال ۲۲ ۲۵
۱۴ تا ۱۸ سال ۲۵ ۳۱
۱۹ تا ۳۰ سال ۲۸ ۳۴
۳۱ تا ۵۰ سال ۲۵ ۳۱
۵۱ سال به بالا ۲۲ ۲۸

در نظر داشته باشید که اولویت تامین فیبر برای بدن، از طریق غذاهای غنی از فیبر است. اگر از طریق غذا فیبر کافی دریافت نمی‌کنید، با استفاده از مکمل‌هایی مانند قرص نیچرفیت، می‌توانید این مصرف را کامل کنید و در ضمن به کاهش اشتهای خود نیز کمک نمایید. البته همانطور که گفته شد، سبوس جو دو سر موجود در قرص نیچرفیت، علاوه بر کمک به تامین فیبر، خواص دیگری نیز برای بدن به همراه دارد.

جمع بندی

در این مقاله نظرات درباره قرص نیچرفیت را با طبقه‌بندی ارائه داده و به سوالات و نظرات کاربران پاسخ دادیم. ضمنا درباره قرص نیچرفیت دیموند و ویژگی‌ها و خواص این مکمل صحبت کردیم.

برای انتخاب از بین انواع قرص کاهش اشتها مانند قرص نیچرفیت، حتما داروهای مجاز و مورد تایید سازمان غذا و دارو را در نظر بگیرید و به هیچ عنوان داروهای غیر مجاز و نامعلوم را تهیه نکنید. داروخانه آنلاین مفیدطب یکی از مراجع معتبر خرید مکمل و دارو می‌باشد که شما می‌توانید به سرعت و به راحتی سفارش خود را در آن ثبت نموده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

مشاهده و خرید انواع قرص ضد اشتها

آیا مصرف قرص نیچرفیت در بارداری مجاز است؟

تا به حال در اثر مصرف این دارو در بارداری عوارضی مشاهده نشده است؛ با این حال توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن در بارداری با پزشک متخصص مشورت شود.

آیا برای کاهش اشتها قرص نیچرفیت خوبه؟

قرص نیچرفیت دیموند با داشتن سبوس جو دو سر به تامین فیبر برای بدن کمک میکند و به کاهش اشتها و سلامت روده‌ها می‌انجامد.

آیا کپسول نیچرفیت باعث یبوست می‌شود؟

به طور کلی، بسیاری از غذاها و مکمل‌های حاوی فیبر می‌توانند کمک خوبی برای تنظیم اجابت مزاج و سلامت روده ها محسوب شوند و از یبوست جلوگیری نمایند. اما این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که برای افزایش فیبر مصرفی روزانه خود از طریق مکمل های حاوی فیبر، بهتر است به تدریج این کار را انجام دهید و به طور همزمان آب بیشتری هم مصرف کنید. اگر آب کافی مصرف نکنید، مصرف مکمل فیبر می‌تواند به یبوست منجر شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «نظرات درباره قرص نیچرفیت»

  1. کپسول نیچر فیت خوب ولی من کلا باجو افزایش آب بدن پیدا میکنم . به همین دلیل از خرید مجدد امتناع کردم یکبار انتخاب کردم خوب بود . عالی برام نبود به این دلیل . ولی لاغر کننده هست 🍒طلایی[ تهران [

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      همانطور که در این صفحه نوشته شده و روی بسته بندی و بروشور نیچرفیت هم آمده است، نیچرفیت محتوی سبوس جو دوسر است و ترکیبات دیگری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط