مقایسه قرص هزال و فلوردو، محبوب‌ترین قرص‌های لاغری گیاهی موجود در داروخانه‌ها

قرص هزال بهتر است یا فلوردو؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

این روزها کم تحرکی و زندگی ماشینی جای فعالیت و جنب و جوش را گرفته است، طوری که اکثر روز یا پشت سیستم‌ها نشسته و در حال انجام کاریم یا پشت فرمان خودرو و در مسیر رسیدن به خانه یا محل کار هستیم. در چنین شرایطی طبیعی است که چاقی به سراغ جامعه بیاید و افراد جامعه نیز برای خلاص شدن از این معضل به دنبال راه‌های ساده و موثری مثل استفاده از قرص‌های لاغری باشند.

هزال و فلوردو هر دو قرص‌های گیاهی هستند که برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس نظر سنجی افرادی که از قرص‌های لاغری استفاده کرده‌اند، قرص هزال و فلوردو هر دو در صدر لیست بهترین قرص لاغری ایرانی قرار گرفته‌اند. همین موضوع نیز باعث شده افراد زیادی به دنبال استفاده از این قرص‌ها باشند.

از این رو ما تصمیم گرفتیم در قالب این مقاله یک مقایسه کامل انجام دهیم تا ببینیم قرص هزال بهتر است یا فلوردو؟ در انتهای این مطلب شما می‌توانید انتخاب درست‌تری بین این دو قرص لاغری داشته باشید. پس اگر تمایل به استفاده از بهترین قرص لاغری ایرانی را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

معرفی قرص هزال و فلوردو

قرص هزال و فلوردو هر دو محصول شرکت داروسازی سینا فرآور می‌باشند و هر دو بین مردم به قرص‌های لاغری مشهور هستند. اما از آنجا که ترکیبات کاملاً گیاهی و طبیعی در این دو قرص استفاده شده است، از آن‌ها برای مقاصد دیگر مانند برطرف کردن مشکلات گوارشی، تقویت معده، کاهش یبوست، نفخ و رفلاکس، برطرف کردن اشتهای کاذب و پاکسازی سموم بدن نیز استفاده می‌شود.

معرفی قرص هزال و فلوردو

قرص گیاهی لاغری فلوردو و هزال بر پایه خواص دارویی گیاهان تهیه شده‌اند و با سایر قرص‌های لاغری تفاوت چشم گیری دارند. از ویژگی‌های مشترک این دو قرص می‌توان به بدون عوارض بودن آن‌ها اشاره کرد. گیاهی بودن و طبیعی بودن قرص هزال و فلوردو باعث شده این قرص‌ها بیشترین هماهنگی را با متابولیسم طبیعی بدن داشته باشند و هیچ اختلالی در دستگاه گوارشی یا عملکرد صفرا ایجاد نکنند.

تا اینجا با ویژگی‌ها و وجه اشتراک این دو قرص لاغری ایرانی آشنا شدیم. اما مهم‌تر از این وجوه اشتراک، تفاوت قرص هزال و فلوردو است. زیرا دانستن این تفاوت‌ها را ما را در انتخاب بهترین گزینه برای بدنمان راهنمایی می‌کند. پس در ادامه با بررسی تفاوت قرص هزال و فلوردو با ما همراه باشید.

محتویات قرص هزال و فلوردو

با اینکه قرص هزال و فلوردو هر دو محصول یک شرکت هستند و هر دو نیز از ترکیبات کاملاً گیاهی ساخته شده‌اند، اما با این حال، در هرکدام از آن‌ها گیاهان خاصی به کار رفته که مکانیسم عملکرد آن‌ها را برای لاغری متفاوت می‌کند. در ادامه محتویات هرکدام از این قرص‌ها و خواص آن‌ها را شرح می‌دهیم.

ترکیبات تشکیل‌دهنده قرص فلوردو

قرص گیاهی لاغری فلوردو از گیاهانی چون نعناع فلفلی، ختمی، سیاه توسه، علف طلایی، چای سبز و انجدان تهیه شده است. این گیاهان سالیان سال است که توسط کارشناسان طب سنتی جهت کمک به کاهش وزن و بهبود سیستم گوارشی به صورت دمنوش و پودرهای ترکیبی تجویز می‌شوند. اما قرص فلوردو همه این‌ها را در کنار هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا از مزایای همه آن‌ها بهره مند شوید. مزایای اصلی‌ترین گیاهان موجود در این قرص به شرح زیر است.

چای سبز:

یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها در روند لاغری و چربی سوزی، اکسیداسیون چربی است. چای سبز، گیاهی است که به خوبی این فرایند را سرعت می‌بخشد و روند تجزیه چربی‌های ذخیره شده در بدن را افزایش می‌دهد. این گیاه سال‌هاست که برای مقاصد لاغری استفاده می‌شود.

نعناع فلفلی:

برجسته‌ترین ویژگی این گیاه که در صورت مصرف مداوم به وضوح قابل مشاهده است، بهبود عملکرد تنفسی است. البته در کنار این ویژگی به افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی نیز کمک می‌کند.

علف طلایی:

علف طلایی کانادایی یا اروپایی نام‌های دیگر این گیاه است. این گیاه سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان بوده و از ایجاد التهاب در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین تحقیقات نشان داده که علف طلایی سنتز چربی را در بدن کنترل کرده و اندازه سلول‌های چربی را کنترل می‌کند.

قرص فلوردو

ترکیبات تشکیل‌دهنده قرص هزال

قرص گیاهی لاغری هزال بیشتر از ترکیبات گرم تشکیل شده است. زیرا تمرکز آن بر روی افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی بیشتر است. از این رو گیاهان رازیانه، زیره سیاه، زنیان و سداب اصلی‌ترین ترکیبات آن را تشکیل می‌دهند. البته در کنار آن‌ها بوره ارمنی، مرزنجوش و اشق نیز وجود دارد.

رازیانه:

رازیانه باعث تنظیم هورمون‌های جنسی، تنظیم اشتها و از بین بردن اشتهای کاذب، افزایش متابولیسم بدن و کاهش کالری دریافتی بدن می‌شود.

زیره سیاه:

زیره سیاه خواص زیادی دارد که افزایش سوخت و ساز بدن و تنظیم چربی خون مهم‌ترین آن‌ها است. این گیاه به کاهش کلسترول خون و تنظیم انسولین نیز کمک زیادی می‌کند.

زنیان:

زنیان گیاهی با طبع گرم است که در روند لاغری نقش مهمی دارد. این گیاه با تأثیر بر هضم بهتر غذا و جلوگیری از انباشته شدن چربی‌ها جلوی چاقی را خواهد گرفت.

قرص هزال

خواص و کاربرد قرص هزال و فلوردو

درست است که هر دو قرص هزال و فلوردو نقش مهمی در لاغری ایفا می‌کنند، اما با توجه به اینکه گیاهان مختلفی در آن‌ها به کار رفته، مسلماً خواص متفاوتی نیز دارند که هرکدام برای بدن خاصی مناسب است. در ادامه در یک جدول خواص و کاربردهای قرص هزال و فلوردو را مقایسه می‌کنیم.

خواص و کاربردها قرص لاغری فلوردو قرص لاغری هزال
لاغری و کاهش ورزن دارد دارد
کاهش کلسترول دارد دارد
کاهش اسید اوریک دارد ندارد
بهبود گوارش دارد ندارد
تقویت معده دارد دارد
رفع رفلاکس معده دارد دارد
کاهش جذب قند دارد دارد
بهبود عملکرد کلیه دارد ندارد
کاهش اشتهای کاذب دارد دارد
چربی سوزی دارد دارد
درمان چربی کبد دارد ندارد

 

همانطور که در جدول نیز می‌بینید، قرص فلوردو بیشتر برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مناسب است. مصرف مداوم این قرص عملکرد ضعیف کلیه را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین در افراد چاقی که دچار کبد چرب شده‌اند، نیز بهبودهایی ایجاد می‌کند.

اگر جزو افرادی هستید که به دلیل مصرف داروها یا سایر شرایط سلامتی مدام با مشکلاتی مانند یبوست، نفخ، رفلاکس، یا اسهال دست و پنجه نرم می‌کنید، خرید قرص لاغری فلوردو بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر مشکل خاصی ندارید و تنها قصد کاهش اشتها، کاهش وزن و تقویت معده خود را دارید، قرص هزال برای شما بهتر است.

مکانیسم قرص هزال و فلوردو برای لاغری

قرص لاغری هزال که به قرص ضد اشتهای هزال و قرص رژیمی هزال نیز مشهور است، برای لاغری روند متفاوتی را نسبت به قرص لاغری فلوردو دنبال می‌کند. شاید برایتان سؤال باشد که چرا دو قرص با یک هدف باید فرایندهای متفاوتی داشته باشند؟

جواب این سؤال این است که گاهی اوقات در برخی افرادی که دچار افزایش وزن هستند، به طور طبیعی مشکلاتی از قبیل مشکلات گوارشی و هورمونی وجود دارد. در چنین شرایطی مصرف برخی از داروهای لاغری ممکن است عوارض شدیدتری در این افراد ایجاد کند.

شرکت داروسازی سینا فرآور با در نظر گرفتن این مورد سعی کرده با بررسی مشکلات رایج بین افراد چاق، محصولی تهیه کند تا در کنار کاهش وزن، به برطرف شدن این مشکلات نیز کمک کند.

مکانیسم قرص هزال برای لاغری:

قرص لاغری هزال با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از گیاهان با طبع گرم سعی کرده تمرکز بیشتری روی چربی سوزی (تجزیه و دفع چربی‌ها) داشته باشد. ترکیبات گیاهی موجود در قرص هزال، اشتهای کاذب را در افراد دارای اضافه وزن از بین برده و در طولانی مدت تأثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن دارد.

مکانیسم قرص فلوردو برای لاغری:

قرص فلوردو در کنار کاهش وزن به رفع مشکلات گوارشی نیز کمک می‌کند. این قرص باعث افزایش کارایی معده و کنترل (کاهش) جذب کالری بیش از حد می‌شود و در کنار کنترل جذب قند، از تولید رسوب چربی و قند در بدن نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های قوی موجود در قرص فلوردو سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درمان کبد چرب و بهبود عملکرد کلیه می‌شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالبی که ذکر شد، قرص هزال و فلوردو هرکدام ویژگی‌های مثبت خاص خود را دارند که تاثیرات خوبی نیز روی سلامت کلی بدن دارد. قرص فلوردو در کنار کاهش وزن و اشتها بر روی عملکرد دستگاه گوارش، کلیه و کبد تأثیر داشته و قرص گیاهی لاغری هزال نیز علاوه بر کاهش وزن باعث افزایش متابولیسم بدن، تنظیم هورمون‌ها و بهبود طبع می‌شود.

در هر صورت بهتر است قبل از شروع به مصرف این قرص‌ها، در مورد شرایط بدن و سلامتی خود با یک کارشناس طب سنتی یا پزشک در میان بگذارید تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنند. برای خرید قرص‌های هزال و فلوردو می‌توانید به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید و یا از طریق داروخانه آنلاین مفید طب نسبت به تهیه این محصولات لاغری گیاهی اقدام نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

16 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه قرص هزال و فلوردو، محبوب‌ترین قرص‌های لاغری گیاهی موجود در داروخانه‌ها»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، خیر داروی هزال دارای کلیه ی مجوز های لازم غذا و دارو می باشد. و به وسیله uid موجود در هر بسته ی آن می توانید اصالت آن را از سایت تی تک چک بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. درود، من و همسرم هردو در سن ۶۵ سالگی اضافه وزن داریم( همسرم۲۰ و من ۳۵ کیلو). همسرم، مشکل ورم معده و حساسیت غذایی روده داره من ندارم،وهردو در مرز قند و چربی خون هستیم. لطفأ بفرمایید کدامیک از کدامین از قرصهای فلور و و هزال میتونیم استفاده کنیم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه هزال تاثیرات کاهش دهنده چربی و کلسترول دارد برای شما و همسرتان انتخاب بهتری است. هزال همچنین تقویت کننده معده است و گوارش را بهبود می بخشد.
      لطفا توجه داشته باشید در کنار مصرف قرص گیاهی باید رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم داشته باشید تا کاهش وزن ایجاد شود.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام. من کم کاری تیروعید دارم و وزنم بالارفته کدوم قرص رو میتونم مصرف کنم که برام ضرری نداشته باش وباعث کاهش وزنم بشه

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام می توانید در کنار رژیم غذایی و ورزش، از قرص هزال استفاده کنید. ضمنا پیگیر درمان کمکاری تیروئید نیز باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام ببخشید من از کارشناس تغذیه قرص هزال و فلوردو گرفتم و هم ام اس دارم هم کم کاری تیروئید هم تالاسمی و هم ورم معده که هزار گاهی عود میکنه عوارضی برام نداره این قرصها

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، قرص هزال و قرص فلوردو در کمکاری تیروئید، تالاسمی، ام اس و ورم معده منع یا احتیاط مصرف ندارند. البته بهتر است قبل از مصرف این محصولات با پزشک درمانگر خودتان مشورت کنید.
      برای هزال عارضه جانبی گزارش نشده است. فلوردو می تواند سبب دلپیچه و اسهال خفیف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام خسته نباشید،من زیاد اضافه وزن ندارم،در حد ۳ کیلو.کدوم یکی برای من بهتره؟چربی سوزی کدوم روی ران ها تاثییر داره؟

    1. ضحا مرتضوی

      با سلام.
      هیچکدام اثر اختصاصی روی ران یا هرجای دیگر بدن ندارند.
      بهتر است هزال را در کنار رژیم کم کالری و تمرینات ورزشی با تمرکز بر عضلات ران و لگن شروع کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  5. سلام من قرص زاناکس مصرف میکنم و در مدت ۲ سال ۲۰ کیلو اضافه وزن داشتم آیا با کدوم قرص میتونم کاهش اشتها داشته باشم ممنون

    1. اگر زاناکس را برای اضطراب یا افسردگی استفاده می‌کنید، دقت کنید که این مشکلات خودشان می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند یا همراه با پرخوری عصبی باشند. بایستی اضافه وزن شما بررسی شده و با توجه به شاخص توده بدنی و نواحی تجمع چربی، برنامه مناسب برای لاغری شما توسط متخصص تغذیه تنظیم شود. با این حال بطور کلی ترکیباتی مثل اسلیم کوئیک یا گرین فیت باریج می‌توانند در کاهش اشتها و وزن موثر باشند.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  6. سلام ، وقت بخیر
    من چند دوره زیر نظر پزشک قرص فلور دو و آلگومد مصرف کردم و حدود ۸ کیلو کاهش وزن داشتم، ۵ کیلو دیگه باید کم کنم. مشکل من چربی خون خوب کمتر از حد نرمال هست. کدوم یک رو حالا باید تهیه کنم که این مورد رو کمتر نکنه ؟

    1. این ترکیبات گیاهی اغلب به طور انتخابی اثر روی انواع چربی نمی‌گذارند. هم فلوردو هم هزال میتونن باعث بهبود پروفایل چربی بشن که میتونه کاهش چربی بد یا افزایش چربی خوب باشه. معمولا برای افزایش چربی خوب اصلاح رژیم غذایی و نوع چربی های مصرفی و ورزش منظم توصیه میشه.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  7. عسگری از استان گلستان

    سلام وقت بخیر ؛ مدت یک ماه که بصورت همزمان روزی دو عدد قرص هزال قبل ناهار و شام و دو عدد قرص فلوردو بعد ناهار وشام استفاده میکنم بنطرم زباد تاثیر گذار نبود میخواستم بدونم چون بصورت همزمان استفاده کردم ممکن کم تاثیر گذاشته باشه یا اینکه تدی سیکل بعدی بهتر نتیجه میگیرم و اجابت مزاجم هم مثل قبل با مصرف قرص تغییری نکرده ، راهنمایی میخاستم که چطور میتونم توی سیکل یه ماه بعدی نتیجه بهتر بگیرم لطفا راهنمایی کنید که چطور میتونم سرعت کاهش وزنم رو بالا ببرم

    1. اثر داروها روی بدن هر فرد متفاوت است و مخصوصا بستگی به این دارد که شما در کنار مصرف این محصولات، تا چه حد پای بند به فعالیت بدنی منظم و رژیم کم کالری خود باشید. با این حال می توان نتایج مطالعات پژوهشی را در این باره مدنظر داشت. یک مطالعه ترکیب دارویی هزال مبتنی بر طب سنتی همراه رژیم را طی ۸ هفته روی افراد ۲۰ تا ۵۰ سال که اضافه وزن داشتند (BMI بیشتر از ۳۰) بررسی کرده و نشان داده است که گروهی که این ترکیب را دریافت کرده اند در این مدت میانگین وزنشان از ۱۰۱/۲ کیلوگرم به ۹۶/۱ کیلوگرم رسیده است. همچنین اثر مثبتی روی توده ی چربی، دور کمر و باسن داشته است. البته اثر این ترکیب روی کاهش چربی و تا حدی قند خون نیز قابل توجه است. فلوردو نیز با داشتن ترکیباتی متفاوت، می تواند برخی اثرات هزال را تقویت کند و همچنین اثرات مثبتی روی دستگاه گوارش و کبد داشته باشد.

      دقت داشته باشید درصورت مصرف همزمان هزال و فلوردو، بهتر است هزال با همین دستور (روزی دو عدد) مصرف شود اما فلوردو روزی ۱ عدد.

      شما می توانید این محصولات را با هم تا هشت هفته مصرف کرده و بعد از ارزیابی اثر محصول روی بدن شما، در صورت تمایل و نبود موارد منع مصرف، استفاده از آن را ادامه دهید. در صورت عدم بهبودی بهتر است بهپزشک مراجعه بفرمایید تا از نظر برخی علل زمینه ای که ممکن است موجب اضافه وزن شوند، بررسی شوید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط