افزایش وزن با فولایرون زینک
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟ این پرسش به کرات توسط مصرف کنندگان مکمل فولایرون زینک مطرح می‌شود. از آنجایی که گفته‌ها و شنیده‌ها درباره اثر چاق کنندگی مکمل‌های دارای روی و آهن بر انتخاب صحیح شما تأثیر می‌گذارند، می‌‌خواهیم به شکل دقیق‌تر درباره تأثیرات مکمل فولایرون زینک بر بدن صحبت کنیم. به هر حال مصرف مکمل‌هایی از این دست برای سلامت اهمیت فراوانی دارند و اطلاعات صحیح درباره آن‌ها شما را از سر در گمی می‌رهاند. مکمل فولایرون زینک برای افرادی که ریزش مو دارند، با کمبود آهن رو به رو هستند، رژیم‌های غذایی گیاه‍ی را دنبال می‌کنند یا موارد دیگر بسیار ضروری است. برخی افراد به دلیل شایعه‌های زیادی که درباره اثرات چاق کننده مکمل‌ها وجود دارد، از مصرف آن‌ها سر باز می‌زنند.

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم به طور اختصاصی این مساله را بررسی کنیم که آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟ چه ترکیباتی در قرص فولایرون زینک وجود دارد؟ کدام یک از این ترکیبات باعث چاقی می‌شوند؟ قرص فولایرون زینک چه خاصیتی دارد؟ ولطفا در ادامه با ما همراه باشید و آگاهی خود را درباره این مکمل پرطرفدار افزایش دهید.

فولایرون زینک چیست و چه کاربردی دارد؟

فولایرون زینک نوعی مکمل غذایی است که حاوی آهن، زینک و فولیک اسید بوده و برای موارد مختلفی پیشنهاد می‌گردد. برای مثال تقویت سیستم ایمنی، رفع کم خونی فقر آهن، کاهش ریزش مو و سلامت پوست از جمله خواص فولایرون زینک هستند. بنابراین افراد در سنین مختلف ممکن است به این مکمل غذایی مهم نیاز داشته باشند. عوارض جانبی خاصی برای فولایرون زینک گزارش نشده و به دلیل ترکیبات ضروری موجود در آن، بین مکمل‌های مختلف بسیار محبوب است.

ترکیبات فولایرون زینک

در بخش قبلی اشاره کردیم که قرص فولایرون زینک حاوی ترکیباتی مانند زینک، آهن و فولیک اسید می‌باشد. ترکیبات دیگری نیز در این مکمل غذایی وجود دارند که هر کدام نقش مهمی در سلامتی بدن ایفا می‌کنند. می‌خواهیم این ترکیبات را نام ببریم، توضیح مختصری درباره آن‌ها ارائه دهیم. سپس بررسی خواهیم کرد که آیا فولایرون زینک چاق کننده است؟

آهن

آهن عنصری ضروری در بدن انسان است. به شکلی که بسیاری از سلول‌ها و فرآیند‌ها در بدن ما وابسته به آن می‌باشند. برای مثال آهن موجود در پروتیین هموگلوبین و میوگلوبین مولکول‌های اکسیژن را در پروتیین دریافت و نگهداری می‌کند.

همچنین سلول‌های بدن به این عنصر نیاز دارند تا به حیات ادامه بدهند و اکسیژن داشته باشند. بنابراین اکسیژن رسانی به همه سلول‌ها از جمله نقش‌های ضروری آهن برای بدن است. همچنین آهن در فرآیند انتقال پیام‌های عصبی نیز یک عنصر مهم می‌باشد. با این حساب کمبود شدید آهن بر عملکرد صحیح مغز نیز تأثیر می‌گذارد.

آهن در قرص فولایرون زینک
سلول‌های بدن به آهن نیاز دارند تا به حیات ادامه بدهند و اکسیژن داشته باشند.

آهن در مکمل غذایی فولایرون زینک موجود است و یکی از مهم‌ترین ترکیبات آن محسوب می‌گردد. به همین دلیل کپسول فولایرون زینک به افرادی که با انواع کم خونی مواجه هستند پیشنهاد می‌گردد.

همچنین اگر رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال می‌کنید، مصرف فولایرون می‌تواند کمبود آهن در خوراکی‌های انتخابی شما را جبران نماید. عنصر آهن در خون رسانی به فولیکول‌های مو نقش دارد بنابراین کمبود آن ریزش موها را سبب می‌گردد. با مصرف فولایرون زینک این مشکل برطرف شده و موهای مستحکم‌تر و ضخیم‌تری خواهید داشت.

خرید فولایرون زینک

روی

از دیگر عناصر موجود در کپسول فولایرون زینک عنصر روی است. معمولا مصرف کنندگان این عنصر را با نام زینک می‌شناسند. زینک برای تولید و فعالیت بیش از ۷۰ آنزیم در بدن ما نیاز است. بسیاری از این آنزیم‌ها مربوط به سیستم ایمنی بدن هستند و در تولید سلول‌های دفاعی نقش دارند. از جمله سایر موارد اهمیت زینک می‌توانیم اشاره کنیم که یک خنثی کننده رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد باعث بروز بیماری‌های قلبی، عصبی و یا حتی سرطان هستند. بنابراین وجود منابع کافی از زینک در بدن ما تا میزان زیادی از ابتلا به بیماری‌های مذکور جلوگیری می‌نماید.

تنظیم هورمون‌های جنسی زن و مرد نیز به زینک بستگی زیادی دارد. تنظیم این هورمون‌ها در بدن مردان برابر با کاهش مشکلات جنسی است. همچنین زمانی که هورمون‌های زنانه تنظیم شده باشند ریزش مو کاهش پیدا کرده و امکان باروری نیز افزایش می‌یابد.

روی در قرص فولایرون زینک
زینک در تقویت سیستم ایمنی، تولید آنزیم‌ها و تنظیم هورمون‌ها نقش اساسی دارد.

زینک یا عنصر روی در قرص فولایرون زینک وجود دارد. به همین دلیل این مکمل غذایی برای بهبود عملکرد هورمون‌ها در بدن،‌ کاهش ریزش مو، سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می‌گردد.

در این مقاله می‌توانید بقیه خواص زینک برای بدن را بخوانید.

فولیک اسید

فولیک اسید در قرص فولایرون زینک وجود دارد که برای بدن سودمند است. کمود فولیک اسید در بدن موجب بروز نوعی از کم خونی به نام مگالوبلاستیک می‌گردد. این عنصر به همراه ویتامین B12 در تشکیل گلبول‌های قرمز خون نقش دارند. همچنین وجود منابع کافی از فولیک اسید در بدن زنان باردار بسیار اهمیت داشته چرا که باعث رشد کامل سیستم عصبی مغز جنین می‌گردد. کمبود اسید فولیک بدن مادر متأسفانه باعث نقص‌های مادرزادی در جنین خواهد بود. با این حساب خانم‌هایی که قصد دارند در آینده‌ای نزدیک مادر شوند، می‌توانند از کپسول فولایرون زینک استفاده کنند تا منابع مورد نیاز در بدن آن‌ها تأمین گردد. عموما فولیک اسید توسط بسیاری از متخصصان زنان برای برنامه‌های آمادگی پیش از بارداری پیشنهاد می‌شود.

فولیک اسید در قرص فولایرون زینک
عموما فولیک اسید برای برنامه‌های آمادگی پیش از بارداری پیشنهاد می‌شود.

آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟

حال نوبت به پرسش اساسی این مقاله رسید که آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟ برای اینکه بتوانیم به طور دقیق‌تر این پرسش را بررسی کنیم، لطفا ترکیبات فولایرون زینک را به خاطر بیاورید. از جمله مهم‌ترین ترکیبات این مکمل غذایی عنصر آهن است. آیا آهن می‌تواند عاملی برای چاقی و افزایش وزن باشد؟ بسیاری از خانم‌ها ادعا می‌کنند پس از مصرف مکمل‌های آهن شاهد مقداری افزایش وزن هستند. هیچ دلیل قطعی علمی برای این ادعا وجود ندارد اما در آزمایش‌های گروهی که انجام شد، محققان دریافتند تعداد زیادی از زنان پس از مصرف آهن افزایش وزن دارند.

همچنین در این افراد همراه با افزایش وزن، افزایش سطح هموگلوبین نیز مشاهده می‌گردد. همچنان دلیل قطعی و علمی برای افزایش وزن به خاطر مصرف مکمل آهن گزارش نشده است. ممکن است در مواردی این عنصر باعث افزایش اشتها باشد. اگر با کمبود شدید آهن مواجه بوده‌اید، پس از مصرف دوره های لازم قرص فولایرون زینک این مشکل برطرف می‌شود. به همین دلیل انرژی شما برای انجام فعالیت‌های ورزشی و یا دیگر فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

عنصر روی نیز در فولایرون زینک موجود است. آیا قرص فولایرون زینک به واسطه روی چاق کننده است؟ درباره عنصر روی نیز دلایل قطعی و علمی برای افزایش وزن وجود ندارد. ممکن است مصرف فولایرون زینک در برخی افراد باعث بهبود عملکرد بدن شود. به همین دلیل ممکن است در افراد لاغر و کم اشتها، تا میزان اندکی تغییر ایجاد کند. به بیان دیگر بهبود عملکرد بدن مخصوصا در زنان همراه با زیبایی و نشاط پوست است. همچنین اشتها به میزان طبیعی افزایش پیدا می‌کند. فراموش نکنید که یکی از نتایج مصرف کپسول فولایرون زینک، طراوت پوست چهره است که در برخی موارد توسط تعدادی از مصرف کنندگان به اشتباه چاقی یا افزایش وزن قلمداد می‌گردد. فولیک اسید نیز جزو ترکیبات فولایرون زینک بوده که هیچ گونه اثرات چاق کننده‌ای ندارد.

مصرف فولایرون زینک و نگرانی درباره افزایش وزن

آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟ خیر. این مکمل غذایی به طور مستقیم بر افزایش وزن مصرف کنندگان تأثیری ندارد. اما همان‌ طور که گفتیم ممکن است بعد از مصرف فولایرون زینک به مقدار لازم، پس از مدتی شاهد بهبود عملکرد بدن باشیم. متأسفانه شادابی و تغییرات مثبت بدن توسط برخی از افراد معمولا به اشتباه چاقی قلمداد می‌گردد. بنابراین بدون نگرانی در این باره، قرص فولایرون زینک را مصرف نمایید. توجه داشته باشید که فرمول افزایش یا کاهش وزن بدن ما بسیار ساده است. اگر میزان کالری دریافتی (با خوردن مواد غذایی) بیشتر از کالری مصرفی باشد، چاق می‌شوید. همین‌ طور عکس این موضوع نیز صدق می‌کند. بنابراین حتی اگر پس از مصرف فولایرون زینک احساس می‌کنید اشتهای بیشتری پیدا کرده‌اید، میزان مصرف غذاهای روزانه خود را تحت کنترل داشته باشید.

آیا فولایرون زینک چاق کننده است
اگر پس از مصرف فولایرون زینک اشتهای بیشتری دارید، از پرخوری پرهیز کنید تا شاهد افزایش وزن نباشید.

لازم به ذکر است که برخی افراد بسیار لاغر یا به عبارتی زیر وزن سلامت هستند. مصرف فولایرون زینک توسط این دسته، همراه با بهبود وضعیت بدن بوده و به اشکال مستقیم و غیر مستقیم به افزایش وزن سالم کمک می‌کند.

معرفی کپسول فولایرون زینک

کپسول فولایرون زینک رازک در شرکت لابراتور‌های رازک تولید می‌گردد. این محصول دارای ترکیبات ضروری و سودمندی مانند آهن، زینک و فولیک است. مصرف کپسول فولایرون زینک برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش ریزش مو، تنظیم کردن هورمون‌های زنانه و مردانه، رفع کم خونی ومفید می‌باشد. از آنجایی که عموما در رژیم غذایی ما تمام مواد مورد نیاز بدن گنجانده نشده، می‌توانیم با مصرف فولایرون زینک، منابع مورد نیاز زینک و آهن را تأمین کنیم. علاوه بر فوایدی که برای این مکمل غذایی نام بردیم، به کاربرد‌های دیگر آن نیز توجه کنید:

  • افزایش سرعت رشد نوجوانان

  • افزایش سلامت پوست

  • تأمین کمبودهای دوران بارداری

  • کمک به رشد بهتر جنین

  • افزایش باروری در زنان و مردان

  • افزایش سلامت عمومی بدن

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه مصرف، موارد احتیاط، تداخل دارویی و همچنین خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید فولایرون زینک

در آخر

امیدواریم با مطالعه این مقاله درباره قرص فولایرون زینک اطلاعات سودمندی دریافت کرده باشید. توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر نوع مکمل غذایی از وضعیت سلامت بدن خود اطلاعات دقیق به دست بیاورید. می‌توانید با انجام چکاپ‌های منظم و ساده، تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. همچنین در مصرف هر گونه دارو یا مکمل غذایی تنها به مشورت پزشکان و متخصصان بسنده کرده و شایعه‌های غیر علمی و بی‌اساس را رها کنید. گاهی مصرف مکمل‌های غذایی علاوه بر سلامت جسم، بر سلامت روان شما نیز تأثیر مثبت داشته و زندگی باکیفیت‌تری به ارمغان می آورد.

اگر به کپسول فولایرون زینک نیاز دارید برای خرید این مکمل غذایی به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره فولایرون زینک در بخش نظرات مطرح کنید. متخصصان مفید طب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط