آیا قرص پاورفیت چاق کننده است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیا قرص پاورفیت چاق کننده است؟ خیر! هیچ گونه شواهد علمی مبنی بر تاثیرات چاق‌کننده قرص پاورفیت وجود ندارد. این قرص معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می‌گردد و در این زمینه بسیار موثر عمل می‌کند.

اگر شما هم در جستجوی یک مکمل غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستید اما نمی‌دانید که آیا قرص پاورفیت چاق کننده است یا نه، با این مقاله مجله سلامت مفید طب همراه شوید. می‌خواهیم با بررسی ترکیبات قرص پاورفیت، موارد مصرف این محصول و… مطالبی مفید به شما ارائه کنیم. لطفا ادامه مطالب را بخوانید.

قرص پاورفیت چیست؟

کپسول پاورفیت هولیستیکا از عصاره خشک شده قارچ شیتاکه ساخته شده است. در واقع تنها ماده تشکیل دهنده این مکمل غذایی، قارچ شیتاکه است و هیچ‌گونه رنگ مصنوعی یا مواد نگهدارنده در قرص پاورفیت وجود ندارد. قارچ شیتاکه یکی از گیاهان بومی شرق آسیا بوده و در طب سنتی ژاپن و چین، جایگاه ویژه‌ای را دارد.

قارچ شیتاکه در قرص پاورفیت
در واقع تنها ماده تشکیل دهنده قرص پاورفیت، قارچ شیتاکه است و هیچ گونه رنگ مصنوعی یا مواد نگهدارنده در قرص پاورفیت وجود ندارد.

علم پزشکی مدرن اثبات کرد که قارچ شیتاکه دارای فواید بسیاری برای سلامت است. از جمله مهم‌ترین خواص این قارچ خوراکی می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. قارچ شیتاکه حاوی ویتامین‌های گروه B، بعضی مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن منگنز، زینک و… است. مهم‌ترین خواص قارچ شیتاکه به موادی وابسته است که در ساخت آمینه اسیدهای ضروری بدن نقش دارند. بنابراین می‌توانیم برای تقویت ایمنی بدن از قرص پاورفیت کمک بگیریم.

اگر نیاز به اطلاعات دقیق‌تر درباره ترکیبات قرص پاورفیت دارید یا می‌خواهید این محصول را به صورت اینترنتی بخرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول پاورفیت

قرص پاورفیت چه کاربردهایی دارد؟

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم که پاورفیت معمولا به عنوان قرص تقویت سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد. با این حال به واسطه خواص پرشمار قارچ شیتاکه موجود در قرص پاورفیت، می‌توان فواید دیگری هم برای این محصول نام برد. تعدادی از موارد کاربرد قرص پاورفیت عبارتند از:

  • کنترل یا تخفیف بیماری‌های ویروسی مانند زگیل تناسلی، تبخال دهانی، تبخال تناسلی
  • پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی به میزان قابل توجه
  • افزایش قوای فیزیکی و جسمانی (مناسب برای وزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای، دوران نقاهت بیماری، سالمندان، افرادی که رژیم لاغری دارند و…)
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • مکمل غذایی مناسب دارای خواص ضد سرطان
  • تقویت استحکام استخوان
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها

خواص شگفت انگیز قرص پاروفیت برای سلامت پوست و مو

مهم‌ترین ماده موجود در قرص پاورفیت، قارچ شیتاکه است. قارچ شیتاکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است، پس می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن موثر باشد. وقتی رادیکال‌های آزاد که به واسطه آلاینده‌های مختلف وارد بدن شده‌اند، خنثی شوند، روند پیر شدن نیز کمی کندتر می‌گردد. به همین دلیل است که به کمک آنتی اکسیدان‌ها می‌توانیم پوستی زیباتر و جوان‌تر داشته باشیم.

همچنین قارچ شیتاکه حاوی مقداری سلنیوم است. این ماده معدنی ارزشمند، برای درمان آکنه و بسیاری انواع جوش مفید واقع شده و به سلامت پوست کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها قارچ شیتاکه دارای ویتامین ث و مس است که می‌توانند برای تقویت فولیکول‌های مو سودمند باشند. بنابراین با مصرف قرص پاورفیت، غیر از تقویت سیستم ایمنی، می‌توانید پوست و موی زیباتری هم داشته باشید.

نکته: تمام فواید و خواص قرص پاورفیت به واسطه قارچ شیتاکه است.

قرص پاورفیت چاق کننده است یا نه؟

در بخش‌های قبلی درباره ترکیب اصلی قرص پاورفیت، قارچ شیتاکه و موارد کاربرد این مکمل غذایی صحبت کردیم. حال می‌خواهیم بدانیم آیا قرص پاورفیت چاق کننده است یا نه؟ تنها ماده‌ای که در کپسول پاورفیت وجود دارد، عصاره خشک شده قارچ شیتاکه است که هیچ گونه خواص چاق کننده‌ای ندارد.

متخصصان برای مشاهده تاثیرات قارچ شیتاکه بر روی بدن، مقدار مشخصی از این ماده به رژیم غذایی موش‌های آزمایشگاه افزودند. لازم به ذکر است که رژیم غذایی این موش‌ها پرچرب بوده و پیش از مصرف قارچ شیتاکه در حال افزایش وزن بودند. پس از مصرف قارچ شیتاکه، متخصصان متوجه شدند میزان کلسترول خون، چربی کبد و رسوب چربی شریان‌ها در این دسته از موش‌ها کاهش یافته است. همچنین با توجه به رژیم غذایی پرچرب، به واسطه مصرف قارچ شیتاکه، افزایش وزن نداشتند.

با توجه به آزمایش مذکور در پاسخ به این سوال که آیا قرص پاورفیت چاق کننده است یا نه؟ به قطعیت می گوییم: خیر! شما می‌توانید از کپسول پاورفیت برای تقویت سیستم ایمنی بدن یا سایر موارد کاربردی که نام بردیم کمک بگیرید و نگران افزایش وزن نباشید.

آیا می‌توان برای لاغری از قرص پاورفیت کمک گرفت؟

در بخش قبلی درباره آزمایشی که روی موش‌ها انجام شد تا تاثیر قارچ شیتاکه مشخص شود، صحبت کردیم. همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرص پاورفیت چاق کننده است یا نه، جواب قطعی ارائه دادیم. دانستیم که قرص پاورفیت نه تنها چاق کننده نیست بلکه می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. حال  پرسش این است که آیا می توان برای لاغری از قرص پاورفیت کمک گرفت یا نه؟

شرکت سازنده کپسول پاورفیت، این محصول را به عنوان قرص لاغری تولید و عرضه نکرده است. بنابراین اگر درصدد کاهش وزن هستید و یا رژیم لاغری را آغاز کرده‌اید، بهتر است با کمک پزشک یا داروساز، یک مکمل لاغری مناسب تهیه کنید. توصیه ما این است که در کنار رژیم لاغری، از قرص پاورفیت برای تامین انرژی جهت فعالیت‌های فیزیکی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بگیرید. برای انتخاب بهترین قرص تقویت ایمنی مقاله قرص ایمیونس بهتر است یا پاورفیت را مطالعه نمایید.

آیا مصرف قرص پاورفیت محدودیت سنی دارد؟

مصرف قرص پاورفیت محدودیت سنی ندارد. می‌توانید کپسول پاورفیت را برای کودکان پس از ۳ سالگی به کار ببرید با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این مکمل غذایی با پزشک یا داروساز مشورت کنید. قرص پاورفیت برای سالمندان نیز مناسب معرفی شده و می‌تواند از خستگی زودهنگام، در طول انجام فعالیت‌های روزانه جلوگیری کند.

همچنین شاید علاقه‌مند باشید: معجون مقوی برای سالمندان چیست؟

قرص پاورفیت برای سالمندان
قرص پاورفیت برای سالمندان نیز مناسب معرفی شده و می‌تواند از خستگی زودهنگام، در طول انجام فعالیت‌های روزانه جلوگیری کند.

با اینکه قرص پاورفیت محدودیت سنی خاصی ندارد اما توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این مکمل، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی تاثیرات قرص پاورفیت بر افزایش وزن پرداختیم. ملاحظه کردید که قارچ شیتاکه به عنوان اصلی‌ترین ترکیب قرص پاورفیت، هیچ گونه خاصیت چاق کنندگی ندارد. این قارچ می‌تواند به تنظیم وزن کمک کند و ده‌ها فایده دیگر برای تندرستی به ارمغان بیاورد.

اگر درباره قرص پاورفیت، سوالاتی برای شما پیش آمده، به بخش نظرات مراجعه کنید. پس از درج سوالات، داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

برای خرید انواع مکمل و قرص تقویت سیستم ایمنی بدن از داروخانه آنلاین مفیدطب، روی دکمه زیر بزنید:

خرید انواع مکمل سیستم ایمنی بدن


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط