قرص پاورفیت برای ریزش مو چه تاثیری دارد؟

تاثیر قرص پاورفیت برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول پاورفیت که معمولا آن را با نام قرص پاورفیت می‌شناسند، یک مکمل تهیه شده از عصاره کامل قارچ شیتاکه است. موارد مصرف اصلی این محصول تقویت سیستم ایمنی، افزایش موثر قوای جسمانی و درمان کمکی زگیل تناسلی است. اما قارچ شیتاکه خواص متنوع دیگری نیز دارد. در این مقاله قصد داریم باهم بررسی کنیم که قارچ شی تاکه و قرص پاورفیت برای ریزش مو نیز تاثیر دارند یا خیر. با ما همراه باشید.

قارچ شیتاکه چیست؟

شیتاکه نوعی قارچ خوراکی است که هم ارزش غذایی داشته هم به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قارچ به دلیل طعم دلپذیر خود، یکی از محبوب‌ترین قارچ‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود.

قارچ شی تاکه از دیرباز در طب سنتی چین و ژاپن کاربرد فراوانی داشته است. طب چینی اعتقاد دارد که شیتاکه باعث افزایش سلامت و طول عمر و همچنین بهبود گردش خون می‌شود. همچنین برخی از مطالعات نشان داده که ترکیبات زیست فعال موجود در قارچ شیتاکه می‌توانند حتی به بهبود روند سرطان و التهاب بدن نیز کمک کنند.

مزیت دیگر قارچ شیتاکه این است که کالری کمی دارد ولی منبعی غنی از فیبر، ویتامین‌های B و سایر مواد معدنی است. مواد مغذی موجود در شیتاکه عبارتند از: کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، سلنیوم، منگنز، زینک، ویتامین B6، ویتامین D و فولات

قارچ شیتاکه چه فوایدی دارد؟

امروزه دامنه محبوبیت این قارچ در علم پزشکی به سرعت در حال افزایش است. به طوری که تحقیقات و مطالعات بسیاری بر روی این قارچ صورت گرفته و درحال انجام است.

قارچ شیتاکه چیست؟
قارچ شیتاکه از محبوب‌ترین قارچ‌های جهان از نظر ارزش غذایی و خواص دارویی

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و فواید قارچ شیتاکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قارچ شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که عصاره قارچ شی تاکه می‌تواند ویروس پاپیلومای انسانی که عامل اصلی زگیل تناسلی است، را از بین ببرد.

قارچ شیتاکه برای تقویت سیستم ایمنی

مطالعات نشان داده که این قارچ موجب بهبود نشانگرهای ایمنی افراد شده و سطح التهاب آن‌ها را کاهش می‌دهد. این اثر ایمنی ممکن است تا حدی به دلیل وجود یکی از پلی ساکاریدهای موجود در شیتاکه باشد.

سلامت قلب به کمک قارچ شیتاکه

این قارچ حاوی سه ترکیب اریتادنین، استرول‌ها و بتاگلوکان‌ها است که به کمک آن‌ها می‌تواند در کاهش کلسترول و تقویت سیستم قلب موثر عمل کند. مطالعات حیوانی در این زمینه انجام شده اما نتیجه آزمایشات بر روی انسان‌ها هنوز در دسترس نیست.

فواید قارچ شیتاکه برای پوست

امروزه از این قارچ در تهیه برخی از لوسیون‌ها و سرم‌های بهداشتی استفاده می‌شود و دلیل آن فوایدی است که برای پوست دارد:

  • روشن شدن رنگ پوست به کمک قارچ شیتاکه
  • خواص ضد التهابی قارچ شیتاکه برای پوست
  • خواص آنتی اکسیدانی قارچ شیتاکه برای پوست
  • آبرسانی پوست به کمک قارچ شیتاکه
  • جوان‌سازی پوست با قارچ شیتاکه

خواص قارچ شیتاکه برای مو

این قارچ منبع خوبی از ویتامین D، آنتی‌اکسیدان‌ها، سلنیوم، زینک و مس است که همگی برای حفظ سلامت مو و درمان مشکلات مربوط به موها ضروری هستند. ترکیبات موجود در این قارچ همچنین به جلوگیری از ریزش مو، درمان موخوره، شوره سر، خشکی مو و درمان طاسی و آلوپسی کمک می‌کنند.

اثرات ضد میکروبی قارچ شیتاکه

برخی از ترکیبات موجود در این قارچ، دارای اثرات ضدباکتریایی، ضدویروس و ضدقارچی هستند. البته مصرف غذایی قارچ شیتاکه احتمالا تاثیری بر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی نداشته باشد و برای استفاده حداکثری از این اثر نیاز به تفکیک عناصر در آزمایشگاه و تولید دارو وجود دارد.


مکمل غذایی قارچ شیتاکه

تا اینجا با خواص بی‌نظیر قارچ شیتاکه تقریبا آشنا شدیم. جالب است بدانید برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که فواید قارچ شی تاکه بیش از حد تصور و روزافزون است. آن‌ها کشف این قارچ به خصوص پتانسیل ضدمیکروبی آن را انقلابی مهم در علم پزشکی می‌دانند. از این رو جهت استفاده حداکثری از فواید این قارچ بی‌نظیر مکمل‌های غذایی آن روانه بازار شده‌اند.

اصلی‌ترین موارد مصرف این مکمل‌ها تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، افزایش قوای جسمانی و درمان زگیل تناسلی هستند. یکی از بهترین مکمل‌های غذایی حاوی عصاره قارچ شیتاکه قرص پاورفیت هولیستیکا است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم و باهم بررسی می‌کنیم که قرص پاورفیت برای ریزش مو چه تاثیری دارد.

فواید قرص پاورفیت چیست؟

مهم‌ترین مزیت قرص پاورفیت تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن است و به دلیل حضور قارچ شیتاکه در ترکیبات آن، این قرص یکی از قدرتمندترین محصولات تقویت‌کننده ایمنی بدن است. از دیگر فواید قرص پاورفیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن (پیشگیری و بهبود آنفلوانزا، تبخال، زگیل و…)
  • افزایش موثر قوای جسمانی و فیزیکی (برای ورزشکاران، سالمندان، دوران نقاهت بیماری، افراد دارای رژیم لاغری و…)
  • درمان کمکی در مبتلایان به زگیل تناسلی
  • تقویت پوست و مو
  • حفظ سلامت قلب و عروق

قرص پاورفیت برای چی خوبه

قرص پاورفیت به واسطه دارا بودن عصاره قارچ شیتاکه سرشار از ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و املاح معدنی است. سیستم ایمنی بدن برای تقویت و تشکیل سلول‌های دفاعی به ۸ نوع قند نیاز دارد که قارچ شیتاکه همه آن‌ها را در عصاره خود دارد. علاوه بر این، بتاگلوکان‌های موجود در این قارچ باعث شده نقش مهمی در تعدیل سیستم ایمنی، حفاظت از سلول‌های دفاعی و سرطانی شدن سلول‌های بدن داشته باشد.

خرید قرص پاورفیت برای ریزش مو
جهت خرید کپسول پاورفیت هولیستیکا برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای جسمانی کلیک کنید.

عناصر معدنی در قارچ شیتاکه بیشتر نقش آنتی اکسیدان دارند و استرس اکسیداتیو را در بدن از بین می‌برند. این ترکیبات آنتی اکسیدان در کنار هم به کاهش سطح کلسترول خون، جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها، مبارزه راحت‌تر با سرماخوردگی و آنفولانزا و تسریع روند درمان سرطان پروستات و پستان کمک می‌کنند. همچنین خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی قارچ شیتاکه در مکمل پاورفیت باعث شده تا از آن به عنوان یک داروی کمکی در درمان زگیل تناسلی استفاده شود.

قرص پاورفیت برای ریزش مو

همانطور که قبلا اشاره کردیم قارچ شیتاکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده که می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن موثر باشد. همچنین این قارچ حاوی سلنیوم، زینک، ویتامین D و مس است که بر حفظ سلامت موها و جلوگیری از ریزش مو تاثیر دارند.

علاوه بر این قارچ شیتاکه سرشار از آهن است و به همین دلیل می‌تواند با کم‌خونی که دلیل مهمی برای ریزش مو است، مقابله کند. حتی بعضاً گفته می‌شود که جذب آهن شیتاکه بهتر از منابع گیاهی آهن است. سلنیوم موجود در این قارچ نیز یک ترکیب ضروری برای ساختار موها را تشکیل می‌دهد. به طور کلی مصرف منظم قارچ شیتاکه می‌تواند موجب سلامت و درخشان شدن موهای شما شود.

خرید قرص پاورفیت

اما توجه داشته باشید درصورتی مصرف قرص پاورفیت برای ریزش مو می‌تواند موثر عمل کند که این ریزش مو به خاطر کمبود املاح و ویتامین‌ها مانند آهن، زینک و… باشد. در صورتی که علت ریزش موی شما دلایل دیگری داشته باشد، ممکن است قرص پاورفیت تاثیر چندانی نداشته باشد.

طرز استفاده قرص پاورفیت

پزشکان معمولا مصرف قرص پاورفیت را به ورزشکاران، افراد سالمند، کسانی که در دوره نقاهت پس از بیماری به سر می‌برند و افراد دارای رژیم‌های سخت لاغری توصیه می‌کنند. طرز استفاده قرص پاورفیت را پزشک شما تعیین خواهد کرد اما در صورتی که نسخه خاصی تجویز نشده است می‌توانید طبق دستورالعمل بروشور عمل کنید:

  • تقویت سیستم ایمنی: روزانه ۲ عدد کپسول (یک عدد قبل از صبحانه و یک عدد قبل از ناهار) حداقل به مدت یک ماه در آغاز تغییرات فصلی و ابتدای فصل سرما
  • درمان کمکی زگیل تناسلی: روزانه ۲ عدد کپسول (یک عدد قبل از صبحانه و یک عدد قبل از ناهار) به مدت ۳ الی ۶ ماه
  • افزایش قوای جسمانی و سطح انرژی: ۱ الی ۲ کپسول در روز (یک عدد قبل از صبحانه و یا ناهار)
  • کودکان ۱ تا ۸ سال: روزانه ۱ عدد قبل از صبحانه

نکته قابل توجه درباره مصرف پاورفیت این است که به خاطر خواص انرژی‌زایی که دارد، بهتر است بعد از حدود ساعت ۴ بعدازظهر مصرف نشود. زیرا ممکن است در کیفیت خواب شب اختلال ایجاد کند.

این قرص محدودیت سنی ندارد و کودکان پس از ۱ سالگی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین در دوران بارداری و شیردهی نیز منع مصرفی ندارد. با این حال توصیه می‌کنیم، این گروه پیش از مصرف قرص پاورفیت با پزشک یا داروساز مشورت کنند.

قیمت قرص پاورفیت

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص پاورفیت و سایر محصولات گیاهی و مکمل مانند بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های پوست و مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

ایا قرص پاورفیت چاق کننده است؟

تنها ترکیب موجود در قرص پاورفیت عصاره قارچ شیتاکه است که هیچ‌گونه خواص چاق کنندگی ندارد. حتی برخی از مطالعات حیوانی نشان‌دهنده آثار کاهش کلسترول و چربی کبد پس از مصرف این قارچ هستند. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت از قرص پاورفیت استفاده کنید و نگران افزایش وزن نباشید.

عوارض قرص پاورفیت چیست؟

در صورتی که قرص پاورفیت مطابق با نظر پزشک و دستورالعمل توصیه شده بروشور آن مصرف شود، هیچ عوارضی ایجاد نخواهد کرد. اما در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده و طولانی مدت این قرص ممکن است عوارضی مانند اختلالات گوارشی، حساسیت به نور خورشید و مشکلات تنفسی در برخی افراد ایجاد شود.

قرص پاورفیت تقلبی کدام است؟

جهت اطمینان از اصل بودن هر مکملی از جمله قرص پاورفیت، خرید خود را از سایت‌ها و مراکز معتبر انجام دهید. همچنین می‌توانید برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن مکمل از بارکد یا کد QR درج شده روی برچسب هولوگرام محصول استفاده کنید و اصالت آن را از طریق اسکن و یا سایت تی تک استعلام نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط