ایا قرص ویتاگنوس باعث پریودی میشود؟

ایا قرص ویتاگنوس باعث پریودی میشود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قرص ویتاگنوس یک قرص بسیار محبوب برای رفع مشکلات مختلفی در زنان است. یکی از سوالاتی که درباره قرص ویتاگنوس زیاد پرسیده می‌شود این است که «ایا قرص ویتاگنوس باعث پریودی میشود؟». در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به این سوال پاسخ می‌دهیم.

پاسخ دکتر

برخی از افراد به علل مختلف از جمله اختلالات خوردن یا تنبلی تخمدان، دچار آمنوره می شوند. آمنوره یعنی عدم خونریزی قاعدگی. قرص ویتاگنوس که محتوی گیاه پنج انگشت است، می‌تواند با تنظیم هورمون‌ها، پریود این افراد را بازگرداند.

باید توجه داشت این تاثیر گیاه پنج انگشت، فوری نیست و بعد از یک یا چند ماه مصرف خود را نشان می دهد.

آشنایی با قرص ویتاگنوس

قرص ویتاگنوس (Vitagnus) یک داروی کاملا گیاهی و طبیعی است که توسط شرکت داروسازی معتبر پورسینا تولید شده است. این قرص حاوی عصاره تام میوه گیاه ویتکس (Vitex agnus castus) بوده و مصرف آن برای تنظیم هورمون های زنانه بسیار موثر است. این قرص در درمان اختلالات قاعدگی، یائسگی و تنبلی تخمدان کاربرد دارد.

گیاه پنج انگشت حاوی ترکیبات ایریدوئیدی، فلانوئیدی و اسانسی است که با تاثیر بر غده هیپوفیز (Master Gland) هورمون‌ها را تنظیم می‌کنند. گیاه ویتکس همچنین حاوی ترکیبات شبه هورمونی است که هورمون مورد نیاز افراد دارای اختلالات هورمونی را تأمین کرده و از این طریق نیز باعث بهبودی این اختلال‌ها و تعادل هورمون‌های زنان می‌شوند.

مطالعات بالینی انجام شده در مورد گیاه پنج انگشت نشان داده‌اند که این گیاه دارویی می‌تواند اختلالات خواب ناشی از یائسگی را به میزان قابل توجهی درمان کند و نیز به رفع گرگرفتگی و بهبود خلق کمک کند. اغلب این اثرات به دلیل قابلیت این گیاه در بالانس کردن هورمون‌ها رخ می‌دهد.

به طور خلاصه خواص قرص ویتاگنوس شامل موارد زیر است:

  • تنظیم اختلالات هورمونی زنانه
  • رفع درد پستان
  • رفع تنبلی تخمدان
  • رفع عوارض یائسگی
  • بهبود اختلالات قاعدگی
  • توقف و یا کاهش کیست های فیبروئیدی
  • کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

پس از دانستن پاسخ سوال «ایا قرص ویتاگنوس باعث پریودی میشود؟» و آشنایی مختصر با این قرص، توصیه می‌کنیم برای اطلاع از موارد منع مصرف، احتیاطات و تداخلات، به صفحه قرص ویتاگنوس در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و در صورت داشتن نظر یا سوال، در قسمت نظرات ثبت کنید تا متخصصین ما به آن‌ها پاسخ دهند.

خرید قرص ویتاگنوس

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «ایا قرص ویتاگنوس باعث پریودی میشود؟»

  1. سلام من ۴۰ ساله و مجرد هستم میوم دارم و با تجویز پزشک قرص ویتاگنوس مصرف میکنم ماه پیش پریود شدم ولی این ماه هنوز اتفاقی نیافتاده ایا مربوط به مصرف قرص میشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، قرص ویتاگنوس به تنظیم هورمون ها و متعادل شدن دوران قاعدگی به شما کمک می نماید. اما اینکه به اندازه کافی برای شما موثر واقع نشده است و دوران قاعدگی شما اتفاق نیافتاده است نیازمند مراجعه مجدد به متخصص و تنظیم دارو های شماست.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من ۳۴ سال دارم و مجرد هستم. دو ماه هست که پری نشدم و قبل از اون همیشه منظم بود سونوگرافی که رفتم گفتن یه کیست ۱.۵میل فولیکولار دارم، دکتر رفتم ۲ تا آمپول پروژسترون زدم امروز ۹ روز هست که پریود نشدم آیا اشکالی نداره قرص ویتاگنوس مصرف کنم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، به هیچ عنوان در طی درمان با داروهای هورمونی مورد تجویز پرشک داروی دیگری از جمله ویتاگنوس را خود سرانه به رژیم درمانی خود نکنید.
      در صورتی که از آمپول پروژسترون تزریقی بیش از ۱۰روز گذشت و منجر به قاعدگی در شما نشد حتما مجددا به پزشک درمانگر خود مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام ی سوال دارم از خدمتتون اگه کسی بنا به دلایلی یائسگی زودتر ار موعد داشت با گذشت دوسال ایا امکان برگشت پریود با مصرف مداوم ویتاگنوس وجود دارد یا خیر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه پنج انگشت که در ویتاگنوس وجود دارد نمی تواند بعد از یائسگی، پریود را برگرداند.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام من دجار یائسگی زودرس شدم در سن ۳۴ سالگی و الان تقریبا چند ماهه که اصلا پریود نمیشم! چندین بار به دکتر مراجعه کردم و آزمایش هورمون هم انجام دادم و دکترم به من قرص گل مغربی و ویتاگنوس تجویز کرد که الان یک ماه شده مصرف میکنم ولی هیچ علائمی از پریودم ندارم! آخه به من گفتن پریود میشم دوباره

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          بهتر است مصرف محصولات تجویز شده را مطابق دستور پزشک ادامه دهید. تاثیر ویتاگنوس معمولا بعد از سه ماه استفاده بارز می شود.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره