مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز در کودکان

شربت پلارژین کیدز برای کودکان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بیماری سرماخوردگی از جمله شایع‌ترین بیماری‌های فصلی است که در کودکان نسبت به افراد بزرگسال، شایع‌تر می‌باشد و به همین علت نیز دارو برای سرماخوردگی کودکان بسیار متنوع است. شربت پلارژین کیدز کودکان، یکی از بهترین شربت‌های سرماخوردگی موجود در بازار ایران می باشد که بدون نسخه نیز برای کودکان ۱ تا ۱۲ سال می‌توان خریداری نمود و امروزه متخصصان کودک بسیار آن را تجویز می‌کنند.

شربت پلارژین کیدز کودکان

شربت پلارژین کیدز ساخت ایران بوده و در شرکت دارویی پارس گیتا تولید می‌شود. این شرکت محصول پلارژین را در انواع دارویی شربت، قطره و قرص پلارژین برای رده‌های سنی متفاوت تولید کرده‌است.

شربت پلارژین کیدز حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم و عسل می‌باشد. مطالعات بالینی و تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از عصاره گیاه پلارگونیوم در کودکان، حتی کودکانی که مبتلا به بیماری آسم می‌باشند و ممکن است دچار سرماخوردگی شده باشند، تا حدود ۳۰% علائم سرماخوردگی و مخصوصاً علائم مربوط به بینی را بهبود دهد. همچنین مصرف این ماده در هنگام سرماخوردگی و برونشیت حاد، مخصوصا اگر شروع مصرف آن در ۲۴ ساعت اولِیه شروع بیماری باشد، می‌تواند در مدت زمان ۷ روز بهبود علائم و کاهش طول دوره بیماری را به همراه داشته باشد و نیاز به مصرف استامینوفن را کم ‌کند.

خرید شربت پلارژین کیدز

عوارض و فواید شربت پلارژین کیدز

 شربت پلارژین کودکان برای  بهبود سرفه، گرفتگی بینی، سرماخوردگی و گلو درد بسیار موثر می باشد. در رابطه با عوارض این شربت سرفه کودکان محبوب، تا اکنون مورد خاصی گزارش و ثبت نشده است. از مزایای شربت پلارژین کیدز کودکان این است که فاقد الکل، رنگ و قند می‌باشد. همچنین، پلارژین کیدز بر خلاف بسیاری از داروهای ضدحساسیت شیمیایی که خواب‌آور هستند، خاصیت خواب‌آوری ندارد.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف عصاره گیاه پلارگونیوم طبق دستورِ توصیه شده، تا حدود ۲۴ هفته عوارض خاصی ندارد و بیماران تحت درمان با این گیاه توانسته‌اند به خوبی آن را تحمل کنند. در موارد محدودی ممکن است مصرف این دارو بعضی علائم گوارشی را به همراه داشته باشد. همچنین در افرادی که به گیاه پلارگونیوم حساسیت دارند، امکان ایجاد راش و برخی عارضه‌های پوستی ممکن است به وجود آید.

در ویدئو زیر دکتر مرتضوی توضیحاتی را پیرامون شربت پلارژین ارائه می‌دهند:

شربت پلارژین کیدز برای زیر یکسال

همان طور که در بروشور این محصول مشاهده می‌شود، شربت پلارژین کیدز برای کودکان یکسال تا ۱۲ سال قابل استفاده است و در بهبود انواع سرماخوردگی کودکان که دارای سرفه، گلو درد، گرفتگی و آبریزش بینی باشند، موثر است.

برای نوزادن هشت ماه، شش ماه و به طور کلی برای کودکان زیر یکسال شربت پلارژین کودکان قابل استفاده نمی‌باشد بلکه قطره پلارژین کیدز تولید و قابل مصرف نوزادان و کودکان زیر یکسال می‌باشد. به علت حساسیت‌های نوزادان و کودکان زیر یکسال بهتر است قطره پلارژین را با تجویز دکتر متخصص مصرف نمایید.

شربت پلارژین کیدز برای کرونا

همانطور که گفته شد شربت پلارژین کیدز قادر است علائمی مانند سرفه، گلودرد و گرفتگی بینی را به خوبی درمان نماید. برای همین در مواردی که کودک در اثر ابتلا به بیماری کرونا چنین علائمی را داراست، مصرف شربت پلارژین کودکان کمک کننده است.
در‌صورتی‌که فرزند شما به کرونا مبتلا شده، به علت وجود شرایط حساس کودکان بهتر است پیش از مصرف شربت پلارژین مخصوص کودکان با پزشک متخصص مشورت نمایید.

مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز در کودکان

برای اطلاع از مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز، به دستورالعمل پزشک یا داروساز دقت کنید. به طور کلی طریقه مصرف شربت پلارژین کودکان به شرح زیر است:

  • کودکان ۱ تا ۶ سال، روزانه ۳ بار (صبح، ظهر و شب)، هر بار ۲/۵ میلی لیتر
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال، روزانه ۳ بار (صبح، ظهر و شب)، هر بار ۵ میلی لیتر

بهتر است با مشاهده اولین علایم سرماخوردگی کودک، مصرف شربت پلارژین کیدز را آغاز کنید. مصرف بیش از ۲ هفته برای این مکمل، توصیه نمی‌شود. اگر پس از این دوره، کودک بهبود نیافت یا بعضی علایم همچنان وجود دارند، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

سرماخوردگی کودکان
شربت پلارژین کیدز، شربتی موثر در بهبود سرماخوردگی کودکان

مدت زمان نگهداری شربت پلارژین کیدز

مدت زمان نگهداری شربت پلارژین کیدز تا تاریخ انقضایی که بر روی محصول نوشته شده است می‌باشد. در صورتی که این محصول قبلا مورد استفاده قرار گرفته است برای استفاده‌های بعدی بهتر است بیشتر از سه ماه از باز شدن شربت نگذشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله با شربت پلارژین کیدز و مقدار مصرف آن برای کودکان آشنا شدید. به طور خلاصه، شربت پلارژین کودکان، مخصوص اطفال بالاتر از ۱ سال تولید شده است. شما می‌توانید در مواقعی که کودک‎‏تان دچار سرماخوردگی می‌‏شود با خیال آسوده از این شربت جهت بهبود سریع بیماری کودک خود استفاده کنید، تا هم شاهد بهبود سریع و کاهش شدت علائم سرماخوردگی آن باشید. همچنین این محصول علاوه بر اینکه موجب درمان علائم سرماخوردگی می‏‌شود، به طور قابل ملاحظه‌‏ای دوره درمان را نیز کوتاه می‏‌کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد شربت پلارژین کیدز و یا طرح پرسش پیرامون این محصول به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید و در قسمت نظرات صفحه محصول پلارژین کیدز سوالات خود را طرح نمایید تا متخصصین داروساز مفیدطب در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهند.

سوالات متداول شربت پلارژین کیدز

مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز در کودکان چقدر است؟

کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۵ میلی لیتر شربت ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب) میل شود. کودکان ۱ تا ۶ سال: ۲.۵ میلی لیتر شربت ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب) میل شود.

شربت پلارژین کیدز برای زیر یکسال قابل استفاده است؟

خیر این محصول برای کودکان یک تا ۱۲ ساله مناسب می‌باشد.

شربت پلارژین کیدز ساخت کجاست؟

شربت پلارژین کیدز در ایران در شرکت پارس گیتا تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز در کودکان»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز اگر یک یا دو بار این اشتباه اتفاق افتاده، جای نگرانی نیست و بعید است مشکلی ایجاد شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام ممنونم میزان مصرف پلاژین را برای کودک ۶ ساله هم بگین . چون داروخانه این شربت را به جای پلاژین کیدز داده . مصرف آن چند قطره میشه ؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام، طریقه مصرف شربت پلارژین بزرگسالان، برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال به صورت سه بار در روز (صبح، ظهر، غروب) هر بار ۵ میلی لیتر است.
          با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      خیر،مشکلی نیست.لزوما نباید سرساعت مصرف شود اما بهتر است ۳ وعده دارو در روز طوری تنظیم شود که کل روز را پوشش دهد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مدت قابل استفاده بودن شربت ها بعد از باز شدن در منابع، متفاوت ذکر شده. حداکثر زمان استفاده پیشنهادی ۶ ماه و حداقل آن یک ماه است. اگر شربت را با قاشق خشک و تمیز استفاده کرده اید و آن را در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه و دور از آفتاب نگهداری کرده اید، مدت میانگین سه ماه برای استفاده از آن منطقی به نظر می رسد.
      ضمنا همیشه به ویژگی های ظاهری شربت مثل طعم و بو و قوام توجه داشته باشید. تغییر این ویژگی های شربت معمولا نشانه خرابی آن است.
      با احترام، دکتر داروساز

  1. سلام بچه من ۱۰ماهشه دکترمتخصص پلارژین کیدزداده الان یعنی استفاده نکنم ؟؟؟؟؟سرفه و ابریزش داره و خلط تو گلوشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پلارژین کیدز نباید در کودکان زیر یک سال استفاده شود. برای رفع علائم سرماخوردگی در سن زیر یک سال می توان از قطره پلارژین استفاده کرد. لینک محصول:
      https://www.mofidteb.com/product/5918
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره