عوارض شربت پلارژین کودکان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عوارض شربت پلارژین کیدز با توجه به ترکیبات گیاهی و ایمن این محصول، بسیار ناچیز و غیر قابل توجه هستند. در واقع شربت پلارژین کودکان، یکی از محصولات موثر و مناسبی است که برای بهبود سرماخوردگی و رفع عفونت‌های دستگاه تنفسی، افراد ۱ تا ۱۲ سال پیشنهاد می‌گردد.

شربت Pelargin کودکان در اغلب داروخانه‌های معتبر کشور ارائه می‌گردد. اگر قصد دارید آن را تهیه کنید اما درباره عوارض شربت پلارژین کیدز اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید مقاله پیش رو از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب را مطالعه نمایید. می خواهیم راجع به عوارض جانبی احتمالی شربت پلارژین کودکان، صحبت کنیم. همچنین ببینیم این محصول چه ترکیباتی دارد، در چه مواقعی تجویز می‌گردد و مزایای آن نسبت به محصولات مشابه چیست.

شربت پلارژین کیدز برای چیست؟

شربت پلارژین کیدز محصولی است که برای رده سنی ۱ تا ۱۲ ساله، جهت بهبود علائم سرماخوردگی و رفع عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی تجویز می‌گردد. شربت پلارژین کیدز حاوی مقداری عصاره خشک شده ریشه پلارگونیوم است. این گیاه از دیرباز در برخی نقاط دنیا برای بهبود سرماخوردگی، کاهش تب، رفع گلودرد و… به کار رفته و از نظر داروسازی مدرن، تاثیرات اثبات شده‌ای در این زمینه دارد.

علاوه برعصاره خشک شده گیاه پلارگونیوم، عسل نیز جز مواد تشکیل دهنده شربت پلارژین کیدز است. عسل خواص ضد التهاب دارد، در عین حال طعم دلنشینی به شربت پلارژین می‌دهد. عوارض شربت پلارژین کیدز بر اساس توضیحات شرکت سازنده، بسیار نادر است. همچنین نظرات رضایت بخشی درباره این محصول در فضای مجازی مشاهده می‌گردد. چنانچه به مطالب بیشتری درباره عوارض شربت پلارژین کیدز نیاز دارید، لطفا ادامه مطالب را بخوانید.

خرید شربت پلارژین کیدز

چرا شربت پلارژین کیدز برای سرماخوردگی کودکان مفید است؟

شربت پلارژین کیدز، حاوی عصاره خشک شده گیاه پلارگونیوم است. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان قوی بوده و به همین واسطه، برای درمان عفونت‌ها کاربرد دارد و به نوعی سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌نماید. همچنین خواص ضد التهاب پلارگونیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های آن است که به کاهش سرفه و تسریع بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند.

عسل نیز در ترکیبات شربت پلارژین کیدز گنجانده شده تا با خواص التیام بخش و ضد التهاب، تا در بهبود سرماخوردگی و کاهش علایم آن مفید واقع شود. عسل طعم شربت پلارژین را شیرین می‌کند و کودکان با رضایت بیشتری این محصول را مصرف خواهند کرد. علاوه بر طعم خوشایند این محصول، عوارض جانبی شربت پلارژین کیدز بسیار نادر هستند و تهدیدی برای سلامت کودک به حساب نمی‌آیند. در ضمن شربت پلارژین کیدز، دارای خواص خواب آور نیست.

عوارض شربت پلارژین کیدز چیست؟

در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که ترکیبات شربت پلارژین کودکان، شامل عصاره خشک شده ریشه گیاه پلارگونیوم  و عسل هستند. این دو ماده عموما در مهار التهاب‌های ناشی از سرماخوردگی به خوبی عمل می‌کنند. همچنین مصرف آن‌ها، برای سلامت انسان مضر نیست. می‌توان گفت عوارض شربت پلارژین کیدز بسیار نادر هستند. چنانچه این مکمل، بر اساس دستورالعمل مندرج بر روی برچسب محصول مصرف شود، ریسک عوارض جانبی احتمالی کاهش می‌یابد و جای هیچ نگرانی نیست.

والدین محترم یا سرپرستان کودک می‌توانند با خیال راحت از شربت پلارژین کیدز، برای بهبود سرماخوردگی، کاهش گلودرد، رفع احتقان بینی و… برای کودکان استفاده کنند. متخصصان بر این عقیده هستند که ترکیبات شربت پلارژین کودکان، دارای عوارض جانبی نیست فقط ممکن است در موارد نادر، کودک به گیاه پلارگونیوم واکنش آلرژیک نشان دهد که شامل عارضه‌های جزیی گوارشی یا حساسیت های پوستی خواهد بود.

شربت پلارژین کیدز برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

شربت پلارژین کیدز برای کودکان ۱ تا ۱۲ سال که درگیر سرماخوردگی هستند، تجویز می‌گردد. اگر این شربت، پس از مشاهده علایم اولیه سرماخوردگی مصرف شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت. اگر کودک به دلیل سرماخورگی یا عوارض پس از آن، دچار گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، احتقان بینی، خلط با عفونت‌ ریه است، می‌توان با مصرف شربت پلارژین کیدز، درمان را تسریع بخشید.

شایان ذکر است که برای درمان عفونت‌های حاد یا مزمن ریه، حساسیت‌های تنفسی شدید یا ماندگار و… باید به پزشک مراجعه نمایید. جسم کودکان بسیار حساس‌تر از اغلب بزرگسالان بوده و تعلل در درمان قطعی بیماری‌ها، ممکن است عوارض تلخی داشته باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بر اساس نکاتی که در بخش قبلی گفتیم اگر سرماخوردگی کودک، شامل علایم حاد یا مزمن باشد لازم است در اسرع وقت به پزشک مراحعه نمایید. در چنین مواقعی، مصرف مکمل‌هایی مانند پلارژین کیدز فقط باعث پنهان شدن علایم خطرناک شده و سلامت کودک در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد. بنابراین چنانچه نشانه‌های زیر را در کودک مشاهده کردید، به پزشک مراجعه نمایید.

  • کاهش وزن و کاهش اشتها
  • تب
  • ضعف و بی‌حالی
  • سرفه‌های خشک و شدید
  • حساسیت شدید به بوها یا طعم‌ها (بیش از ۲ هفته)
  • مشاهده خون در خلط
  • احتقان بینی علی رغم مصرف دارو (بیش از ۱ هفته الی ۱۰ روز)
  • تنگی نفس
  • اسهال و استفراغ
  • و…

آیا شربت پلارژین کیدز برای کودکان زیر ۱ سال مناسب است؟

مصرف شربت پلارژین کیدز برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود. جسم کودک زیر یک سال بسیار حساس است و پیش از مصرف هر گونه دارو یا مکمل، باید با پزشک یا داروساز مشورت کنید. با مطالعه عوارض شربت پلارژین کیدز متوجه شدید، امکان حساسیت به گیاه پلارگونیوم در موارد نادر وجود دارد. با این حال ریسک این حساسیت در خردسالان زیر یک سال، بیشتر است.

برای درمان سرماخوردگی خردسالان زیر یک سال، به پزشک متخصص اطفال یا پزشک عمومی با تجربه در زمینه خردسالان مراجعه نمایید.

پلارژین کیدز برای زیر یکسال
جسم کودک زیر یک سال بسیار حساس است و پیش از مصرف هر گونه دارو یا مکمل، باید با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

طریقه مصرف شربت پلارژین کیدز

برای اطلاع از طریقه مصرف شربت پلارژین کیدز، به دستورالعمل پزشک یا داروساز دقت کنید. به طور کلی طریقه مصرف شربت پلارژین کودکان به شرح زیر است:

  • کودکان ۱ تا ۶ سال، روزانه ۳ بار (صبح، ظهر و شب)، هر بار ۲/۵ میلی لیتر
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال، روزانه ۳ بار (صبح، ظهر و شب)، هر بار ۵ میلی لیتر

بهتر است با مشاهده اولین علایم سرماخوردگی کودک، مصرف شربت پلارژین کیدز را آغاز کنید. مصرف بیش از ۲ هفته برای این مکمل، توصیه نمی‌شود. اگر پس از این دوره، کودک بهبود نیافت یا بعضی علایم همچنان وجود دارند، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

خرید شربت پلارژین کیدز

جمع بندی

امیدواریم مطالبی که درباره عوارض شربت پلارژین کیدز برای شما حاضر کرده بودیم، در جهت انتخاب بهترین محصول برای بهبود سرماخوردگی کودکان مفید واقع شود. برای خرید انواع شربت ضد سرفه به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه نمایید. علاوه بر تهیه داروها و مکمل‌های مجاز از این داروخانه اینترنتی، می‌توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشد.

سوالات متداول

عوارض شربت پلارژین کیدز چیست؟

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف شربت پلارژین کیدز گزارش نشده است. در موارد نادر، برخی مصرف کنندگان علایم آلرژیک مانند حساسیت‌های پوستی و مشکلات گوارشی تجربه می‌کنند.

آیا مصرف شربت پلارژین کیدز برای نوزادان زیر یک سال مجاز است؟

مصرف شربت پلارژین کیدز برای خردسالان زیر سک سال توصیه نمی‌شود.

قیمت شربت پلارژین کیدز چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت شربت پلارژین کیدز به داروخانه اینترنتی مفید مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

24 دیدگاه دربارهٔ «عوارض شربت پلارژین کیدز چیست؟»

  1. سلام.پسرم ۱۱ سالشه بهش پلارژین دادم صورت و دستهاش قرمز شده دکتر هم امپول هیدروکورتیزون تزریق کرد براش اما بازم همینطوره

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، علائمی ذکر نمودید نشان از حساسیت به دارو است .و بله داروی مورد حساسیت نباید مجددا استفاده بشود. زیرا می تواند همان علائم حساسیتی مجددا بروز کند. و نیاز است از این پس هنگام مراجعه به پزشک، پزشک را از حساسیت به این دارو مطلع نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقتتون بخیر
    دکتر متخصص برای پسرم قطره پلارژین دادن
    متصدی داروخانه خیلی بد نوشته نیم سی سی من فکر کردم نوشته ۵ سی سی
    ۳ روز هر ۱۲ ساعت بهش ۵ سی سی دادم
    تعداد مدفوعش یکم زیاد شده و آبکی هستش
    با درست مصرف کردن خوب میشه یا دوباره ببرم دکتر؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بهتر است چنانچه علایم تعداد دفع ادامه دار است مجددا به پزشک مراجعه داشته باشید تا از لحاظ علایم مسمومیت با دارو کودک شما پایش شود.
      با احترام دکتر داروساز

  3. درود بر شما
    دخترم هشت ساله است و مشکل آلرژی تنفسی داره. با توصیه دکتر یه دوره ازین شربت استفاده کرد و خیلی خوب بود. دو هفته پیش داروش تموم شد و العان دوباره علایم آلرژی اذیتش میکنه. میتونم با فاصله های دوهفته بازم از این شربت بهش بدم؟ عوارضی براش ایجاد نمیکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در شرایطی که توصیف فرمودید استفاده مجدد از شربت پلارژین کیدز بلامانع است و خطری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مدت قابل استفاده بودن شربت ها بعد از باز شدن، در منابع متفاوت ذکر شده. حداکثر زمان استفاده پیشنهادی ۶ ماه و حداقل آن یک ماه است. اگر پلارژین کیدز را با قاشق خشک و تمیز استفاده کنید و آن را در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه و دور از آفتاب نگهداری نمایید، مدت میانگین سه ماه برای استفاده از آن منطقی به نظر می رسد.
      ضمنا همیشه به ویژگی های ظاهری شربت مثل طعم و بو و قوام توجه داشته باشید. تغییر این ویژگی های شربت معمولا نشانه خرابی آن است.
      با احترام، دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شربت پلارژین کیدز محصولی برای رفع سرفه است و عارضه تشدید سرفه ندارد. ممکن است تشدید سرفه در شما ناشی از پیشرفت سیر بیماری تان باشد.
      ضمنا شربت پلارژین کیدز مخصوص کودکان است و بزرگسالان بهتر است بجای آن از شربت پلارژین (https://www.mofidteb.com/product/2542) استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. با سلام.من به پسرم یه هفتست از این شربته میدم ۹ماهشه الان دوروزیه از بینیش خون میاد سرفش بیشتر شده از عوارض این شربت میتونه باشه؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همانطور که در این صفحه هم نوشته شده است، شربت پلارژین کیدز محصولی برای کودکان یک سال به بالاست و نباید برای کودک ۹ ماهه استفاده شود. لطفا مصرف این شربت را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز پلارژین یک داروی ضد سرفه است و نمی تواند خود سبب افزایش شدت سرفه شود. تشدید سرفه در فرزند شما ناشی از سیر پیشرفت بیماری است. لطفا برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام من دو وعده از این دارو به دخترم دادم روی بدنش دونههای قرمز ریز که با خارش همراه هست دیدن می‌تونه دلیلش همین دارو باشه ادامه بدم دارو یا قطعش کنم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تقریبا تمام داروهای گیاهی پتانسیل ایجاد حساسیت پوستی را دارند. بهتر است مصرف را قطع کنید. اگر علائم شدید و آزار دهنده است می توانید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. دختر من نزدیک ۵ سالش هست. بعد از اینکه چند روز در حال مصرف دارو بود از یک روز از صبح تا شب بی اشتها بود و هر چی میخورد پس می آورد. میتونه از عوارض دارو باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون تهوع و استفراغ به عنوان عارضه جانبی شربت پلارژین کیدز گزارش نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام. من پسرم ۶سالشه یک وعده از این شربت و بهش دادم چند ساعت بعد اسهال شدید گرفت در حدی که در طول یکساعت ۵بار اسهال داشت شربتش وقطع کردم وبهش ندادم ولی یک روز کامل حالش بدبود پسر من فاویسم داره واین عوارضش بود

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
          پلارژین کیدز فاقد ترکیبات ممنوع برای افراد مبتلا به فاویسم است. با این حال، این شربت می تواند در برخی از افراد حساسیت گوارشی ایجاد کند.
          ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  7. با سلام. دخترم با خوردن این دارو دچار شب ادراری شد در حالیکه ۹ سالش و از ۴ سالگی به بعد دیگه شب ادراری نداشته ،

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز این تاثیر تا کنون در رابطه با شربت پلارژین کیدز یا محتویات آن گزارش نشده است و بعید است ناشی از این شربت باشد. به هر حال، می توانید برای رفع سرفه و علائم سرما خوردگی، بجای پلارژین کیدز از شربت آیورا فید کودکان استفاده کنید:
      https://www.mofidteb.com/product/5324

      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع